How I Met Your Mother

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eponinethen » sön okt 08, 2006 10:12

ftwtysken skrev:och hur jävla snygg är inte Alyson eller, blir ju bara mer och mer vacker!

Visst? Jag har ärligt aldrig sett henne så pretty som i senaste två avsnitten av HIMYM.. Jag skulle – precis som Robin – utbrustit ("utbrustit"??) hur adorable Aly's hår är det första jag gjorde..

Jag blir förvånad varje vecka hur underhållande den här serien faktiskt är..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis okt 17, 2006 19:43

2x05
Hur kul som helst!! HIMYM har börjat starkt den här säsongen. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Matt » tis okt 17, 2006 20:14

2x05
De kan byta namn till The Barney Show. Doogie Howser är klart roligast. Fan vad jag vill ha Barneys lägenhet och så vill jag ha hans förmåga med kvinnor.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tinwiel » tor okt 19, 2006 21:33

Har sträcksett serien från s1 t.o.m 2x03 nu dom senaste dagarna. Den är ju charmig ju! För att vara en klassisk sitcom så är den ovanligt rolig och man gillar ju flera av karaktärerna.

Jag spoilermarkerar för säkerhets skull.
Marshall: Underbar! Rolig, gullig, och charmigt kufisk. Freaks&Geeks-skådisen har en härlig komisk tajming.
Lily: Är Aly och därför underbar, men inte bara därför. Hon har alltid snygga kläder på sig. Jag är avundsjuk.
Ted: Ja, han är rätt så söt. Lite störig för att han är så överomantisk. Men han är söt. Hemskt söt. Lite kär är jag nog..
Robin: nja, hon är ok, speciellt när hon har scener med Barney, men vi väntar ju alla på att Ted ska träffa den "riktiga" mamman. Hoppas dom inte drar ut på det alltför länge. Sånt gillar jag inte.
Barney: Haha..

ftwtysken: Ja, Marshall och Lily hade det perfekta förhållandet! Eller nästintill ialla fall. Dom blir nog snart tillsammans igen, annars får jag hjärtvärk! Inte snällt alls av manusförfattarna..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Off » tis okt 24, 2006 19:31

2x05

Jag måste ha Barneys lägenhet! Jag har inte haft några mål i livet innan men nu!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Bender » tis okt 24, 2006 19:40

2x06.. riktigt kul!

Tack vare Barney som vanligt..

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav HeY » tis okt 24, 2006 22:11

2x06
Jane Seymour (a.k.a "The Krueger") och Barner = Perfect fit :D
Barney är bara underbart fantastiskt, om inte den bästa komedikaraktären någonsin. Kan nästan inte komma på någon som slår honom! :D :D :D
Aly var otroligt vacker och hyffsat kul som vanligt.
Robin gjorde inte så mycket, men hennes dialog med ihop med Lilly när de pratade med Ted om "the-take-away-become-nice" daken.
Marshal: Hmm, knappt med i avsnittet? Fick inte någon större uppfattnintg av honom.
Ted: Helt okej, inte så komisk idag men bra att han stod upp mot sin boss.
Boss: Varför fick vi inte se byggnaden!!! :twisted: Aja, jag satt och funderade på om han verkligen inte såg att det var en penis, eller om han bara ville ha en byggnad i NY som han kunde säga till sina barn "Children, that's my penis", eller ngt. Men iaf så hade jag en tanke som jag inte orkar bekräfta; bossen var väl Malcolms pappa från Malcolm in the Middle? Eller var de bara väldigt lika??


Sammanfattning för er som vill ha icke spoilermarkerat: Ett bra och kul avsnitt. Samma good-feeling känsla som man alltid har och många riktigt komiska inslag. Om du aldrig sett HIMYM vill jag bara säga två ord till: LADDA NER!! :D ;) :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » lör okt 28, 2006 18:47

har trean slutat visa serien nu? Har den bytt kanal kanske? Får väl ta och busa ner den då...
Senast redigerad av eriked sön okt 29, 2006 12:21, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Langtry » sön okt 29, 2006 8:30

HeY
Var inte hon en "cougar", alltså typ puma/panter? Det trodde jag iaf =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav HeY » sön okt 29, 2006 10:57

Langtry skrev:HeY
Var inte hon en "cougar", alltså typ puma/panter? Det trodde jag iaf =)


Det var det säkert, jag har aldrig hört det ordet förr så jag skrev så som det lät :P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön okt 29, 2006 15:09

spoiler för kommande gäst-skådis

Morena Baccarin kommer vara med i avsnittet den 7:e november enligt (mer spoilers om avsnittet på länken) [url=http://www.tvguide.com/detail/tv-show.aspx?id=4663922&sourcetype=s&more=ucepisodelist&episodeid=5997175[/url]tvguide[/url]
Kanske får ha som projekt att kolla ikapp den här serien nu när jag skall tentaplugga.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » sön okt 29, 2006 21:54

gaspode skrev:spoiler för kommande gäst-skådis

Morena Baccarin kommer vara med i avsnittet den 7:e november enligt (mer spoilers om avsnittet på länken) [url=http://www.tvguide.com/detail/tv-show.aspx?id=4663922&sourcetype=s&more=ucepisodelist&episodeid=5997175[/url]tvguide[/url]
Kanske får ha som projekt att kolla ikapp den här serien nu när jag skall tentaplugga.


Vad kul med fler bra skådespelare!
Jag tycker definitivt du ska se ikapp. Lite "light hearted humor" är alltid bra när man har jobbiga tentor. (Ush, jag blir nervös bara av att tänka på mina slutexamen i trean. Så skönt att jag har 3 år kvar dit.. Får tänka positivt, när de är klara så har jag slutat gymnasiet 1 månad före resten av Sverige. Dock är det ingen större tröstan..)

Jag tycker att HIMYM blir bättre och bättre. Serien känns så orginell, det är inte någon annan komediserie som liknar HIMYM. De har lyckats hitta på orginella storylines, vilket jag kan tänka mig är svårt med alla komedier som funnits efter alla dessa år..

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis nov 07, 2006 1:19

och som om ovan inte vore nog för att få mig att vilja ha sett alla himym-avsnitt så kommer även Tom Lenk!! att vara med!
(enligt Yahoo TV, via Whedonesque: http://whedonesque.com/comments/11787)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Horrabin » tis nov 07, 2006 1:40

Där ser man, Barney gillar män ;)

NPH says he is gay
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Glorificus » tis nov 07, 2006 2:02

gaspode skrev:och som om ovan inte vore nog för att få mig att vilja ha sett alla himym-avsnitt så kommer även Tom Lenk!! att vara med!

:lovebunny: :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » tis nov 07, 2006 8:42

Glorificus skrev:
gaspode skrev:och som om ovan inte vore nog för att få mig att vilja ha sett alla himym-avsnitt så kommer även Tom Lenk!! att vara med!

:lovebunny: :lovebunny:


Ja, instämmer! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis nov 07, 2006 8:42

Horrabin skrev:Där ser man, Barney gillar män ;)

NPH says he is gay


I am not suprised... :) Good for him!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » tis nov 07, 2006 20:19

Den här serien fortsätter att imponera, det senaste avsnittet var riktigt bra. :eek: :eek:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav WildCrawler » tis nov 07, 2006 20:31

Har just laddat ner 207 nu =)
WildCrawler
Demon Fodder
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 06 nov 2006
Ort: Eksjö

Inläggav The Buffster » tis nov 07, 2006 20:37

gaspode skrev:och som om ovan inte vore nog för att få mig att vilja ha sett alla himym-avsnitt så kommer även Tom Lenk!! att vara med!

Det finns inte nog många :lovebunny: för att beskriva hur glad jag blir. Hoppas bara att han inte underanvänds lika mycket som han gjorde i House och Joey.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav WildCrawler » tis nov 07, 2006 21:06

The Buffster skrev:
gaspode skrev:och som om ovan inte vore nog för att få mig att vilja ha sett alla himym-avsnitt så kommer även Tom Lenk!! att vara med!

Det finns inte nog många :lovebunny: för att beskriva hur glad jag blir. Hoppas bara att han inte underanvänds lika mycket som han gjorde i House och Joey.
Han var med i cirka 20 sekunder =(
WildCrawler
Demon Fodder
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 06 nov 2006
Ort: Eksjö

Inläggav caffeineaddict » ons nov 08, 2006 11:57

2.07. Härligt avsnitt.

Lite tråkigt att Marshall och Lily ska vara tillbaka tillsammans redan dock. Det hade lugnt kunnat göras mer komplicerat och smärtande om han faktiskt hade gått tillbaka upp till Morena när Lily sa åt honom att göra det. DÅ tycker jag vi äntligen hade nått något mer än bara sitcom-drama, och det hade kunnat börja svida lite mer på GG-vis.

Men, förresten, Morena.... *siiiiigh*

Och jag dog nog lite grann så mycket som jag skrattade när Lily började väsa i den där rösten medan hon såg ut som puckelrygg-dvärgen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ruccola » ons nov 08, 2006 12:29

Jag testade att ladda ner det här senaste avsnittet för att kolla in serien. Now with extra Whedon actors!

Grymt kul var det iaf, så nu har jag fått ännu en serie att kolla på...
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav The Buffster » ons nov 08, 2006 19:53

(spoiler 2.07) Varför så lite Tom Lenk?!? Jag fattar det inte. Det borde vara förbjudet att ha med honom som gästskådis och sen inte använda honom överhuvudtaget.

Håller med caffe att det kanske hade varit bättre om Marshall och Lily inte blivit tillsammans igen riktigt ännu men i övrigt gillade jag avsnittet. Puckelryggs scenen var verkligen hysteriskt rolig. Aly är nästan för underbar.

Fast bäst av alla är givetvis Swarley :D .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Glorificus » ons nov 08, 2006 20:07

caffeineaddict skrev:2.07.
Och jag dog nog lite grann så mycket som jag skrattade när Lily började väsa i den där rösten medan hon såg ut som puckelrygg-dvärgen.

Jaa, vad härligt det var att få skratta ordentligt åt något!! Just när man tror att Aly inte kan bli mer underbar så drar hon till med en halt-puckelrygg-röst... :D

Angående Tom Lenks gästroll så förväntade jag mig inte mer än vad vi fick, så det lilla var jag nöjd med. Han kanske bara var och hälsade på Aly (de brukar ju umgås) och så fick han hoppa in i en liten roll den dagen. Eller nåt. Jag spekulerar bara. ;)

Swarley-grejen tyckte jag inte var särskilt kul, det kändes inte som ett så pass bra skämt att de kunde dra ut på det så mycket som de gjorde. Men Barney är ju ändå Barney, så avsnittet som helhet kändes ändå starkt.

Jason Segel med sina pumpa-skämt... :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav madskellig » fre nov 10, 2006 2:06

Jag har bara sett några få avsnitt av denna serie, men gästskådisarna var för bra för att stå emot, så jag såg 2x07 Jag höll på att skratta ihjäl mig då Aly gjorde puckelrygg-rösten :D Och jag tyckte faktiskt Swarley skämtet var hur roligt som helst, och slutet med cheers-theme! Underbart! Synd på en underanvänd Tom Lenk som alla sagt, men Morena var bra.

Jag kanske måste börja se det här ändå :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » fre nov 10, 2006 2:08

madskellig skrev:Jag kanske måste börja se det här ändå :)

Ja! HIMYM är bra! 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav ftwtysken » fre nov 10, 2006 9:07

The Buffster skrev: (spoiler 2.07) Varför så lite Tom Lenk?!? Jag fattar det inte. Det borde vara förbjudet att ha med honom som gästskådis och sen inte använda honom överhuvudtaget.


han var väl inte ens med på credit-listan? Och jag kunde inte se honom på IMDB heller...

Tyckte att Swarley-skämtet var kanon... Men så gillar jag i stort sett allt med denna serien...
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav The Buffster » fre nov 10, 2006 15:59

Jag älskade också, som jag skrev i mitt inläg, Swarley skämtet och även om jag gillar väldigt mycket med denna serie (Aly!) så är det helt klart NPH som gör att jag verkligen älskar det.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav fanimej » fre nov 10, 2006 17:41

ftwtysken skrev:
The Buffster skrev: (spoiler 2.07) Varför så lite Tom Lenk?!? Jag fattar det inte. Det borde vara förbjudet att ha med honom som gästskådis och sen inte använda honom överhuvudtaget.


han var väl inte ens med på credit-listan? Och jag kunde inte se honom på IMDB heller...




Cameo?
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 23 jan 2005
Ort: Köping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron