How I Met Your Mother

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis mar 31, 2009 22:32

Varför och varför... det var väl de sju orden som George Carlin brukade prata om som ansågs för fula för TV någon gång i TV:ns begynnelse (shit, piss, fuck, cunt, cocksucker, motherfucker, asshole) och sedan har det aldrig blivit av att ändra på de censurreglerna så mycket i "vanlig TV" utan istället har man skapat lite olika rating systems och kabelkanaler o.s.v. för att hindra att goda kristna amerikanska människor aldrig behöver veta att de där orden existerar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » tis mar 31, 2009 23:50

HeY: Jag har aldrig förstått det heller. När jag jobbade som au-pair i England så fick man inte säga the S-word (eller the F-word, eller the C-word men det kan man ju förstå). Fast jag fick aldrig någon förklaring, det var bara hyschhysch när man sa Shit.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons apr 15, 2009 0:00

jaha, nu är Cobie gravid istället :D
De har ju gjort småsnygga och lite roliga cover-ups för Lily i varje avsnitt, men stackars Robin fick inget sånt..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » ons apr 15, 2009 2:06

EN-PE-HÅ! EN-PE-HÅ! EN-PE-HÅ-ÅH-ÅÅÅH!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav marzipan » fre apr 17, 2009 0:29

Barney Stinson!

Kände bara att det behövde sägas. Tack för mig. Hej.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav VelocityBoy » fre apr 17, 2009 8:39

marzipan skrev:Barney Stinson!


HIMYM är en utav mina absoluta favoritserier och jag håller med om att Barney är en extremt rolig karaktär men jag måste säga att jag tycker att de svagaste avsnitten nästan alltid är Barney centric. Det känns som att karaktären är så over the top att han är bäst i små glimtar för min del blir det för tramsigt när hela avsnittet är om honom.

Min favorit karaktär i serien är faktiskt Ted som "straight guy" i en sit-com så är han överlägset bäst. De har lyckats göra Ted varm och the voice of reason, karaktären som liksom grundar serien, utan att samtidigt vara tråkig han är extremt rolig på ett deadpan sätt och jag älskar när han är "Pretentious Ted", både i flashbacks och i nutid.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav CheeseGuy » fre apr 17, 2009 9:27

VelocityBoy skrev:
marzipan skrev:Barney Stinson!


HIMYM är en utav mina absoluta favoritserier och jag håller med om att Barney är en extremt rolig karaktär men jag måste säga att jag tycker att de svagaste avsnitten nästan alltid är Barney centric. Det känns som att karaktären är så over the top att han är bäst i små glimtar för min del blir det för tramsigt när hela avsnittet är om honom.

Det blir kanske lite för mycket ibland, men det gäller andra delar av serien också och eftersom Barney i stort sett alltid är rolig är det bara välkommet för min del. Det finns olika sätt att vara överdriven på också. Jag älskar till exempel när han verkligen går in för att ge en föreställning.

Jag har precis sett ikapp och är barnsligt förtjust. Även om det egentligen är rätt mycket jag inte gillar. Alla karaktärerna är härliga, men Barney och Robin rockar nästan konstant.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav eriked » tis maj 05, 2009 17:27

... (spoiler 4x22) så... det har alltså inte hänt någonting under denna säsong.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tis maj 05, 2009 18:44

Men det har varit bra ändå. I likes it!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Garim » tis maj 05, 2009 19:26

Rombat skrev:Men det har varit bra ändå. I likes it!

^^ :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav adolvsson » tis maj 05, 2009 19:57

Garim skrev:
Rombat skrev:Men det har varit bra ändå. I likes it!

^^ :)

Also. Riktigt bra, och jag älskade 4x22.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis maj 05, 2009 21:08

eriked skrev:... (spoiler 4x22) så... det har alltså inte hänt någonting under denna säsong.


Va? Vad syftar du på? Allt som har hänt har väl hänt :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » tis maj 05, 2009 21:30

HeY skrev:
eriked skrev: (spoiler 4x22) så... det har alltså inte hänt någonting under denna säsong.
Va? Vad syftar du på? Allt som har hänt har väl hänt :?
Syftade på att karaktärerna hittade tillbaka till cirkus samma som i slutet av säsong 3 (inte riktigt slutet men). Lite drygt sagt förstås. Det var förhoppningsvis ingen dålig sak. Även om jag inte gillar Scrubs-nissan. Däremot saltade jag nog lite extra då jag tycker att serien har varit lite små seg sen jag kom i kapp. Vilket var, kanske, 6 avsnitt sedan. Det kan beror på det nu påtvingade lägre tempot (mindre än ett avsnitt i veckan). Eller kanske inte.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons maj 06, 2009 18:37

(spoiler 4x22) är lite med eriked, känns som en hittills visserligen underhållande men ganska händelselös säsong.
och det här avsnittet gillade jag inte jättemycket. Men Marshall var fantastisk.

Om det INTE är Stella som är mamman efter det här avsnittet så är jag jävligt less på deras finter angående det där nu.


(spoiler från en inte jättespoilrig intervju med Carter Bays) Enligt vad skaparen säger så verkar det allt annat än klart att det är hon som är mamman iaf:

CARTER BAYS: "I won't say whether she's the mother or not, [but] we were definitely very careful in the wording of the narration. Obviously, we're not going to say, 'Okay, here she is! Show's over.""

Is it your plan to hold off on confirming the identity of the mother is until the final episode of the series?
"That's always been the plan, but obviously we have a lot of options at our fingertips."
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » ons maj 06, 2009 18:49

gaspode skrev: (spoiler 4x22) Om det INTE är Stella som är mamman efter det här avsnittet så är jag jävligt less på deras finter angående det där nu.

Jag tycker inte det känts som några direkta finter, inte efter första finten, efter det där med Robin tar jag ingenting för givet förrän framtids-Ted faktiskt yttrar frasen "And that, kids, is how I met your mother". Och ungarna får andas ut med hårt rullande ögon.

Även om jag hoppas det är Stella som är Kvinnan. Serien behöver inte ta slut bara för att han hittar henne, jag hoppas dom inser att även tiden fram till barnen föds kan ingå i berättelsen om hur han mötte mamman. Det skulle jag gärna se, att absolut sista avsnittet behandlar födseln. Det vore fint.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons maj 06, 2009 18:53

hur kan du inte tycka att det här avsnittet, om Stella inte är mamman, inte var en enda stor fint? Bara för att man är automatisk skeptisk tills de säger det där betyder det ju inte att de inte försöker få oss att tro att det kan vara mamman som är på gång. I det här avsnittet sa han "If I hadn't done [this or that av den lite tröttsamma tillfälligheterojojojhistorien] you kids wouldn't have been born."

Klart de säger det för att man skall tänka att det kanske är mamman som är på väg, och om det inte är mamman, då är det en fint.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » ons maj 06, 2009 19:04

gaspode skrev:hur kan du inte tycka att det här avsnittet, om Stella inte är mamman, inte var en enda stor fint?

Det här, ja, om det är, vilket vi inte vet säkert förrän vi vet säkert. Jag pratar om det plural du nämner om det inte är Stella, vilket jag alltså tycker är ett singular.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » mån maj 11, 2009 15:56

Konstigt att Ted som verkar vara en rätt skön snubbe blir en så jävla dryg farsa
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tam » ons maj 20, 2009 15:49

Oj, säsongen tog visst inte slut med 4.22. Där ser man.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » ons maj 20, 2009 16:23

Tam skrev:Oj, säsongen tog visst inte slut med 4.22. Där ser man.

först trodde jag att du menade gårdagens avsnitt och tyckte det var väldigt konstigt om den inte tog slut, men ja, det var oväntat att den inte tog slut med 4.22 också. :)

gårdagens var ganska bra iaf, jag är rätt så okej med utgången av Stella-affären ändå, men jag börjar utveckla en rejäl aversion mot kaosteorigrejer med "om jag inte tagit vänster där, snubblat där och ätit bagels till frukost"-scenarion.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons maj 20, 2009 16:51

Matt skrev:Konstigt att Ted som verkar vara en rätt skön snubbe blir en så jävla dryg farsa

Säker på att det här berättandet är ett straff ungarna dragit på sig själva.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön sep 20, 2009 23:07

Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tis sep 22, 2009 12:18

Härligt att HIMYM är tillbaka! Man blir gladare så.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » tis sep 22, 2009 14:19

adolvsson skrev:http://www.youtube.com/watch?v=FtorkTnd5qA

fantastiskt! :D Fuck yeah NPH!
poop!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tis sep 22, 2009 21:05

Tam skrev:Härligt att HIMYM är tillbaka! Man blir gladare så.

Det blir man. 5x01 :lovebunny: .
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Catfight » tis sep 22, 2009 21:35

vilken säsong är det som går på TV?
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

Inläggav gaspode » ons sep 23, 2009 0:53

Underbart! Älska. :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav eriked » ons sep 23, 2009 10:06

Catfight skrev:vilken säsong är det som går på TV?
Alla säsonger... eller 1,2,3 tror jag. Sen började dom om. Viasat. Nuff said.

5.01 Yay, skojsigt.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons sep 23, 2009 16:53

5x01 var rejält charmigt. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Catfight » tor sep 24, 2009 21:57

eriked skrev:
Catfight skrev:vilken säsong är det som går på TV?
Alla säsonger... eller 1,2,3 tror jag. Sen började dom om. Viasat. Nuff said.

5.01 Yay, skojsigt.


Okej... thanks. Då kan jag kanske börja glo på s 4 eller nåt?
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot], Majestic-12 [Bot]

cron