Bones

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Spuffy » mån sep 01, 2008 19:41

Bahh jag ser 3.08 nu som är ett viktigt avsnitt och jag har sett det förut, vilket är sjukt irriterande.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » tis sep 02, 2008 21:59

Spoiler 3.15: Inför avsnittet tyckte jag Marias teori om Dr Sweets som Gormagon kändes mycket vettig. Fast nej, halvvägs in misstänker Cam honom så då är det väl inte han ändå... Men han känns rätt! Jag vill då inte att det ska vara Hodgins.
Jag började verkligen tro att Booth var död, trots att jag först trodde var en dröm. Sen var det inte så. Puh. Samtidigt har jag tänkt på att Ingen av de ursprungliga karaktärerna har rykt alls. Borde de/borde de inte? Jag gillar dem alla.


edit: Jag menar såklart Gormagons lärling, inte Gormagon själv!

fråga:Kan de inte bara ta tandavtryck av alla på stället? Eller förresten, lärlingen kanske inte lämnat några bitmärken någonstans än?[/quote]
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » tis sep 02, 2008 22:04

30 minuter in i 3.15: Aha, en av Brennans followers?

edit: 33 minuter in: Nää, inte Zach?! Det kan det väl inte vara? Jag övervägde möjligheten men trodde det var omöjligt iom att han var med om bomben.

edit2: 35 minuter: NOOOOOOOOOOOO!!!!!!!! INTE ZACH!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » tis sep 02, 2008 22:25

Hela avsnitt 3.15: Galet galet galet. Jag håller med de av er som tyckte avsnittet kändes ihoptryckt, många saker som skulle rymmas och förklaras. Hade verkligen inte väntat mig att Zack skulle vara skurken och jag kan fortfarande inte riktigt förstå det. Jag tycker så mycket om honom. Funderade under avsnittet (innan det kom fram vem det var) på om det kanske hade slagit slint för Zack när han var i kriget, men strök honom helt och hållet som möjlig kandidat iom att han blev skadad, plus att jag inte kunde förstå hur han skulle kunna få en sådan sak att passa in i sitt tankemönster med all logik. Trodde det var Sweets trots att han blev misstänkt lite väl tidigt, eftersom alla de andra kändes omöjliga.
Badkarsscenen var grymt rolig.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav MissKittyFantastico » tor sep 04, 2008 21:47

Är dagens Bones ett dubbelavsnitt? Verkar inte kunna hitta något S04E01 bara 02 och den filen verkar vara väldigt stor.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Spuffy » tor sep 04, 2008 21:52

Japp det är dubbel!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav MissKittyFantastico » fre sep 05, 2008 15:06

Bones S04E01 och 2

Jag gillade det. Lite ovant när det utspelar sig i England och lite fånigt med alla kulturkrockar som kändes aningen tillgjorda. Skrattade högt åt Booth och den lilla bilen, så vissa krockar var roliga.

Så fort jag såg butlern så visste jag att det var han. Passade så bra in på stereotyp-temat liksom. Sedan när UK-versionen av Brennan dog så misstänkte jag hans studenter, det passade också in på hur de brukar vara i den här serien.

Upplägget med ett dubbelavsnitt kändes lite märkligt. Visserligen var avsnitten ihopkopplade i och med att det till stor del rörde sig om samma karaktärer, men det hade lika gärna kunnat vara två avsnitt var för sig. En handling avslutades i första halvan och nästa påbörjades i andra. Det var liksom ingen helhet som det annars brukar vara med dubbelavsnitt. Vet inte om de på tv sänts som två avsnitt på raken och min version bara var ihopklippt eller hur det nu förhåller sig.

Bra att Zacks ersättare drog. Han var väl ok, men lite tråkig och stel. Undrar om de kommer ersätta Zack med någon ny labbmänniska eller om de kommer låta Sweets axla nördrollen i serien. Som jag känner nu så räcker det med Sweets faktiskt.

Jaha, där tog det slut mellan Angela och Hodgins. Om de ska gå runt och vara lyckliga så förlorar serien spänning och det får ju inte hända, så det var också väntat.

Det var ett väldigt förutsägbart avsnitt och det känns lite konstigt att jag gillade det så pass mycket i alla fall. En bidragande orsak var väl alla roliga repliker från Booth. Han blir så barnsligt lycklig över saker ibland. Och Sweets. I love Dr Sweets. Det var hysteriskt när han frågade om han som belöning fick peta på hjärnan.
:D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » lör sep 06, 2008 17:33

Har sett till och med 1x11 nu

Serien är väldigt ojämn. Visa delar är så kasst skrivna att man nästan vrider på sig i soffan, men mycket är riktigt bra. Bones/Booths samspel såklart, men även hela teamet, och mycket annat. Riktigt trevliga gästskådisar i det här avsnittet t.ex.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » ons sep 10, 2008 21:02

Jag har flera gånger undrat vaför jag inte laddat ner Bones idag. Det är fortfarande onsdag är svaret.

Förut var jag van vid att se dubbeln House-Bones på onsdagar, men nu är det visst torsdagar som gäller för Bones, men min hjärna har fastnat i att det fortfarande ska vara onsdagar. Väldigt irriterande.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » tor sep 25, 2008 13:52

Bones 4x05

Zack!!! :lovebunny:

Den nya labbkillen var rätt söt, men om jag måste välja mellan honom och Zack så är det ingen tvekan om att jag väljer Zack som dessutom inte är en mördare.

Jag kunde inte engagera mig så mycket i själva mordfallet för jag blev så överrumplad över Zacks återkomst.


:extas:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » ons okt 08, 2008 1:12

3x14: :eek:

Klart han inte kommer dö, och Fat Pam blev lite för tokig lite för snabbt, men ändå!

Zack när han sjöng! :lovebunny:
Och Bones sen med Girls just wanna... :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » ons okt 08, 2008 17:54

3x15: :unlove:

Zack! Vafaa-an! Det var inte okej.
Heltokig grej med fejkandet av Booths död där, och särskilt att Sweet fixade så inte Bones fick veta. Hade jättegärna sett mer follow-up på det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön okt 12, 2008 20:52

så var man ikapp då. Dags att ta tag i supernatural.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav forever » tis nov 11, 2008 16:57

Jag har gjort tvärtom..sett ikapp Supernatural och följt True Blood så nu jobbar jag mig långsamt igenom Bones -s2E011 just nu..
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » fre jan 23, 2009 19:20

Bones 4x12

Vilket fantastiskt avsnitt! Så mycket bra saker. Samspelet mellan Bones och Booth, cirkus, knivkastning, ryska kostymer, clownhat, Mr Nigel-Murray. Av alla tillfälliga labmänniskor så är han nog min favorit.

:lovebunnier:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Spuffy » fre jan 23, 2009 21:44

Vi fattade inte att det var två avsnitt, så vi såg 4.13 just utan att ha sett 12, en glad överraskning att vi får se ytterligare ett avsnitt. 4.13 var för övrigt ett väldigt bra avsnitt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav MissKittyFantastico » fre jan 23, 2009 23:38

Ja 4x13 var väldigt bra. Jag minns alldeles tydligt att jag skrev det också, men inlägget är spårlöst borta. Nu får BF sluta krångla.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » mån jan 26, 2009 2:53

ja, 4x12 var bra. och sen var Kendra med i 4x13.

Skrattade högt åt No, I can't believe you missed that either.
Hon är för söt Bones. :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön feb 15, 2009 3:11

4x14: spöken nu alltså? Gravediggerupplösningen var lite väl abrupt och enkel kändes det som dock. Ändå rätt bra avsnitt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » fre feb 20, 2009 0:51

4x15:

:lovebunny: härligt avsnitt.

An elegant weapon, from a more civilized age.


Where did you get that disguise on such short notice?


mad props..


you sure about that.. bones..?


och jag älskar också deppiga killen lite.
I happen to be very self sufficient.


Booth :lovebunny:
Great, now nobody's staying? hello?


Bones är en härlig serie!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » ons apr 22, 2009 0:09

4x22

Jag blir alltid så glad av den här serien.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Nyx » tor apr 23, 2009 0:20

gaspode skrev:4x15:

:lovebunny: härligt avsnitt.

An elegant weapon, from a more civilized age.


Where did you get that disguise on such short notice?


mad props..


you sure about that.. bones..?


och jag älskar också deppiga killen lite.
I happen to be very self sufficient.


Booth :lovebunny:
Great, now nobody's staying? hello?


Bones är en härlig serie!

Jag är bara sur för att jag missade första halvan av det här avsnittet! Dumma tv3 gör ju nuförtiden enbart reklam för The Mentalist och talar inte om när de återupptar sina andra serier...grumble. Ett avsnitt med scifimässa och medeltida vapen är ju som gjort för mig, gorrammit.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » lör maj 09, 2009 1:47

4x25 gillade jag verkligen. de är så fina nu, bones och booth.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » mån maj 11, 2009 9:14

gaspode skrev:4x25 gillade jag verkligen. de är så fina nu, bones och booth.

Kan bara hålla med. Bra avsnitt och jag såg inte alls den här ploten med Booth komma trots att de faktiskt lagt ut grunderna lite här och där i säsongen. Hallucinera Stewie. :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 15, 2009 12:11

4x26

Annorlunda och roligt avsnitt. Alla olika assistenter från säsongen som varit fick vara med, till och med Zack. Mr Nigel-Murry. Jag älskar honom. Och han den där deppige labbkillen också. Alla fick vara med liksom. Den ende jag saknade var nog Brennans bror, annars var det alla större gästskådisar.

Sweets var så gullig när han spelade med sitt band och Bones och Booth var så gulliga som gifta. Iceland! :lovebunny:

Den här serien lyckas med att var otroligt mysig och feel good samtidigt som de utreder väldigt slemmiga och äckliga brott med halvruttna lik.

Hoppas Booth blir bra nu och får minnet tillbaka fort.

Har serien fått en säsong till. Annars kändes det här som en bra summering av den med alla gäster och så. självklart vill jag ju inte att historien ska sluta med att Booth inte mins de andra, men jag kan nog leva med det. Hoppas det i alla fall kommer mer till hösten. Har ingen riktigt koll på hur bra eller dåligt serien går i USA.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » fre maj 15, 2009 16:15

var detta säsongsavslutningen?

Jag är så ambivalent till drömavsnitt av den här typen, när de riktiga karaktärerna inte får vara med. Men samtidigt var det förstås jättekul :) Kläderna! mr Nigel Murray! ZACK! :lovebunny:
Jag ville haft ett avsnitt som betydde nåt som säsongs/serieavslutning dock.


HartHanson: For clarity: BONES has not had an official "pick up" but we are part of the broadcast schedule. In this case, "pick up" is a business term

låter som att S5 är i princip spikat, bara inte officiellt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » sön maj 17, 2009 22:02

Jag tyckte väldigt mycket om 4.26 men håller med om att det var lite tråkigt att ha det som säsongsavslutning.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav makane » ons maj 20, 2009 17:41

Serien har fått två säsonger till. Källa

4.26På "det andra forumet" är Bones säsongsfinal sågat vid fotknölarna och här är ni rätt optimistiska. Härligt. :) Själv ligger jag någonstans mittemellan, ganska skoj att se alla spela andra roller, underbart att få se Zack igen, men drömavsnitt känns alltid rätt meningslösa, och den sista "vem är du?" blev bara för mycket.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav gaspode » ons maj 20, 2009 22:26

makane skrev:4.26På "det andra forumet" är Bones säsongsfinal sågat vid fotknölarna och här är ni rätt optimistiska. Härligt. :) Själv ligger jag någonstans mittemellan, ganska skoj att se alla spela andra roller, underbart att få se Zack igen, men drömavsnitt känns alltid rätt meningslösa, och den sista "vem är du?" blev bara för mycket.

makane! hej! det finns inga andra forum. ;)

och jag är väl ungefär där du är. woo över vissa saker, men inte woo i betyg, och definitivt inte woo över att det var säsongsfinal.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav makane » lör maj 23, 2009 0:45

gaspode skrev:
makane skrev:4.26På "det andra forumet" är Bones säsongsfinal sågat vid fotknölarna och här är ni rätt optimistiska. Härligt. :) Själv ligger jag någonstans mittemellan, ganska skoj att se alla spela andra roller, underbart att få se Zack igen, men drömavsnitt känns alltid rätt meningslösa, och den sista "vem är du?" blev bara för mycket.

makane! hej! det finns inga andra forum. ;)

och jag är väl ungefär där du är. woo över vissa saker, men inte woo i betyg, och definitivt inte woo över att det var säsongsfinal.

hej martin! oops. :blushbunny:

mm vettigt wooande där.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron