Bones

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav MissKittyFantastico » ons jun 06, 2007 23:17

Jag måste säga att jag är lite förvirrad. Är säsongen avslutad? Är det inte 22 avsnitt i säsong 2? Enligt IMDb så har huvudrollsinnehavarna varit med i 44 avsnitt. Det är 22 avsnitt i säsong 1, borde det inte då vara 22 i säsong 2 också för att bli 44? Står om ett osänt avsnitt som inte har nåt datum. Är det 2x22? Avsnitt 2x21 sändes ju för snart en månad sedan. Förvirrad var ordet sa Bull.

Nu var jag inne på Bones hemsida. Där kallas det som på IMDb heter 21 för 22.

Nu ger jag upp och tittar istället så löser det sig nog.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Illyria » ons jun 06, 2007 23:27

Det var ett avsnitt som de inte visade pga Virginia Tech, det kommer heller inte vara med på dvd-boxen för s2, men de ska väl visa avsnittet nångång sen i höst. Hoppas jag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav MissKittyFantastico » tor jun 07, 2007 0:08

Illyria skrev:Det var ett avsnitt som de inte visade pga Virginia Tech, det kommer heller inte vara med på dvd-boxen för s2, men de ska väl visa avsnittet nångång sen i höst. Hoppas jag.


Tack, förvirringen lättad. Jag var rädd att jag skulle missa ett avsnitt mitt i och missa nåt viktigt, men då kan jag lugnt fortsätta titta.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » ons okt 31, 2007 13:53

Ha! Verkar bara vara jag som tittar på den här serien.

3x05

Spoiler även för House 3x04
Nu var hon här också. Vad är det hon heter? Azura Sky? Cassie från Buffy i alla fall. Hon var ju med i förra veckans House också.

Tycker Bones är en lite småmysig serie som jag kan engagera mig sådär lite lagom i.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav HeY » ons okt 31, 2007 14:06

Jag ska se ikapp Bones någon gång. Jag tycker det är en väldigt bra serie och den känns orginell när man jämför med alla andra serier som lutar åt den här genren (CSI etc.). Men precis som med alla andra serier jag vill se så handlar det om tid, som jag inte har. När jag väl har det ska jag dock ge även Bones en chans.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » tis nov 27, 2007 12:24

nej bämelie jag tittar jag med. har bara inte plats på hårddisken :angry:

jag gillar faktiskt den här säsongen. fast jag har inte fattat vad som hänt med nörden... iraktrauma
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav MissKittyFantastico » tor nov 29, 2007 12:15

3x09

Det var så fint! Roligt, finurligt och alldeles... alldeles underbart.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Illyria » tor nov 29, 2007 12:21

309

Först och främst kändes det väldigt konstigt att ha ett rent julavsnitt så här tidigt, för det andra: John Frances Daley är regular nu? Kan nog bli ett utmärkt tillskott, om han används rätt. Först tyckte jag det kändes lite krystat med psykologsamtalen, men när han sen började komma in i fallen så blev det mycket bra och jag hoppas det kan fortsätta. Just i det här avsnittet var han ju inte med så mycket...

Och så the kiss. Den hade inget på Mulder och Scullys milleniumkyss. Jag minns inte om det var i förra eller förrförra avsnittet när de satt på fiket och Booth gav Bones smurfen och hur sockersöta de skulle vara, alldeles för mycket och det blev tom cringy. Som sagt, det har gjorts mycket bättre i X-Files.

Veckans fall var väl sådär också, allt för att trycka på julämnet, men jag tyckte fallet var ointressant och lösningen tråkig. Normalt är det mycket bättre fall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav MissKittyFantastico » tor nov 29, 2007 17:27

Man får nog ta det för vad det är, ett julavsnitt, för att upskattadet. Det är ju inte som de vanliga avsnitten och jag gillar när det blir överdrivet sockrigt och gulligt. I julavsnitt kan jag kanske tillägga, inte annars.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » tor nov 29, 2007 17:49

MissKittyFantastico skrev:Ha! Verkar bara vara jag som tittar på den här serien.

3x05


Nope. Jag ser också. :) Men på tv. Bones är en bra tv-serie av någon anledning. Såg 3x01 i tisdags.

3x01
Hodgins var så... annorlunda, liksom snygg och självsäker på ett ovanligt sätt.

Veckans fall var riktigt läskigt, plus att det tydligen blir en utdragen historia med en seriemördare? Om de tänkt att man ska få följa den utredningen i serien så är jag väldigt spänd på att se hur det går, det är ju väldigt olikt Bones vanliga stil.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinder » sön dec 02, 2007 2:49

Ser också serien, fast det är en serie som jag ibland låter vänta några avsnitt av innan jag ser ikapp. Inte sett senaste avsnittet men tycker annars att säsongen verkligen är bra hittills. Det har aldrig varit någon av mina favoritserier men den är riktigt spännande just nu i alla fall.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav makane » fre dec 14, 2007 15:38

Jag håller på att se ikapp Bones. Aldrig kommit mig för att göra det tidigare. Sett t.o.m. 1.11 och jag gillar det mycket mer än jag trodde att jag skulle göra. CSI-serier brukar då mig att somna. Men Booth-Bones har fantastisk kemi och gör sina roller galant. Även resten av karaktärerna är bra och hittils har det varit mestadels intressanta COTW.

Och jag hade faktiskt inga problem alls att se DB som något annat än Angel. Kanske för att rollen som Booth verkligen passar honom bra. Han kommer ju alltid att vara Angel, men det är kul att se honom i något annat också.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav brat » tis dec 18, 2007 22:03

304
Yay! Sam från Freaks and Geeks. (Vem visste att han skulle bli en snygging? :D) Som en rolig psykolog. Bra avsnitt. Mycket Booth-Bones.
Men själva fallet var nog intressantare förra veckan. Det här var förutsägbart, både mordvapnet och mördaren.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav LauraP » ons dec 19, 2007 1:32

har kollat ikapp bones nu. Jag har så många serier som jag följer nu så bones hamnar lite in skymundan, men det är ändå så mycket bättre att få kolla på flera stycken samtidigt! Spoiler S03 Gillar seriemördar-arcen.. har min egen teori om att det är psykolog-ynglingen som är gorgonzolan (!)
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tis jan 29, 2008 21:55

3x09
Yay! Det var visserligen ett julavsnitt och ganska ointressant och smörigt, men kyssen var ändå *squeeeee*
Booth: "Merry Christmas". ;)

Ytterligare ett plus för John Francis Daley, både skådisen och karaktären är toppen!


Bones är verkligen en serie som vuxit med varje säsong. Sånt är ovanligt.

Är Sverige ikapp nu? Då blir det ju jättelångt uppehåll. :(
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav makane » tis jan 29, 2008 23:25

brat skrev:3x09
Yay! Det var visserligen ett julavsnitt och ganska ointressant och smörigt, men kyssen var ändå *squeeeee*
Booth: "Merry Christmas". ;)

Ytterligare ett plus för John Francis Daley, både skådisen och karaktären är toppen!


Bones är verkligen en serie som vuxit med varje säsong. Sånt är ovanligt.

Är Sverige ikapp nu? Då blir det ju jättelångt uppehåll. :(


Tycker också att den bara blir bättre och bättre. :lovebunny:

Ja Sverige är ikapp iom 3.09. Så det blir väl säkert inget förrän till hösten. I USA visas de 4 avsnitt som ska visas i vår med början i april.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav Nyx » ons jan 30, 2008 15:46

Jag tittar på Bones, framför allt för att jag gillar Booth och Bones samtal, de talar ofta om intressanta saker, sådant är, sad to say, en ovanlighet i am. serier. Jag har alltid gillat den här serien och blir glad när den fortsätter att utvecklas. Psykolognörden är ju ingen Stephen Fry, men det hade väl varit orealistiskt att hoppas att han skulle bli regular, även om han hade fått jobba nästgårds med sin kompis Hugh Laurie. Nåja, man kan inte få allt och spolingen verkar ju fungera ganska bra hittills. Julavsnittet var lite puttinuttigt och jag hade kunnat peka ut mördaren inom de första 5 min, men det hör väl till territoriet. Det blir alltid skevt att se julavsnitt någon annan tid på året (även om vår gran fortfarande lever och skjuter skott).

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » sön aug 24, 2008 14:40

Bones fram till 1.15:
Jag gillar Bones oväntat mycket. Började se för att ha tillsammans med CSI och andra liknande serier när jag diskar/städar/lagar mat/etc. men blev mycket positivt överraskad när jag nu har sett drygt halva första säsongen och faktiskt tycker riktigt bra om den här serien. Jämfört med CSI m.fl. tycker jag Bones lägger bra mycket mer fokus på karaktärerna samt deras relationer, plus att de är mer personligt engagerade i fallen - vilket gör att även jag blir det. Fallen i sig kanske inte är lysande alla gånger, men det spelar mindre roll för min del. CSI tröttnar jag på så fort jag ser ett par avsnitt på raken, vilket inte sker när jag ser Bones. Det kommer fortfarande vara en disk-och-städ-serie, men det är helt klart en bra sådan.
Och en gästskådis i 1.15 gjorde mig glad: Adam Baldwin! :lovebunny:

edit: Och som Nyx skriver deras samtal!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Nyx » sön aug 24, 2008 23:53

Bones håller fortfarande för mig, den och NCIS är de enda procedurals som jag tycker om, just därför att mordfallen oftast inte är huvudsaken utan för att karaktärerna är viktigare. Dessutom har den en catchy intromelodi ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » mån aug 25, 2008 8:27

Ja, NCIS gillar jag med av samma anledning.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » lör aug 30, 2008 17:47

Bones alltså! Så jäkla bra det börjar bli nu!

2.08: Hur roligt som helst när Brennan var "Roxanne". :lovebunny: Och fy så vacker hon är alltså. Systrarna Deschanel, yum yum..
2.09: Jag grät floder i slutet när de kom upp ur jorden. Åhh. Så bra. Så fint. Hodgins och Angela, jag håller tummarna för dem. Och Booth och Brennan är inte pjåkiga de heller.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » lör aug 30, 2008 19:34

2.10 var sådär men jääääääklar vad bra 2.11 var!!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » lör aug 30, 2008 20:26

Och 2.12. Det här är bra, verkligen bra.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav brat » sön aug 31, 2008 20:05

3x15
Jesus fucking christ!!!
Försöker de ta livet av mig!?!?!?!?
Fy sjutton vilket sätt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Nyx » sön aug 31, 2008 21:10

Min reaktion också! 3x15 (obs! Riktig spoiler läs inte om du inte sett avsnittet!): Fast jag trodde nog inte riktigt på det, det kändes som en dröm eller något. Vilket bergochdalbaneavsnitt! Från begravningen i början till skrattscenen med Booth i badkaret med ölhatt och sen total chock när det visar sig att Gormogons lärjunge är...vår Zach... Hade hellre fått vara Sweets om jag hade fått önska. Gillade ju Zach, damnit.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » sön aug 31, 2008 21:28

3x15
Indeed! Vilken bergochdalbana!
Jag gick på Booth-finten. Tror jag. Jag blev riktigt arg, vilket tyder på att jag gick på det. Men samtidigt hade jag den där dröm-känslan också så jag hann tänka "om det här är något slags skämt så kommer jag att bli riktigt irriterad och inte förlåta författarna". Men mest tänkte jag "det kan inte vara sant", man skulle ju ha hört att David skulle sluta serien. Men jag gick på det, jag hann bestämma att jag skulle sluta se serien. Och jag hann googla fram att Booth är med i säsong 4 också. Precis samtidigt som hann sprang in i bild på sin egen begravning. ;)

Och sedan Zack då! Vad gör de med serien? Jag blir ju upprörd ju. Lilla Zack. Inte skulle väl han för tre månader sedan gå med på att vara i ett kanibal-gäng?? Han var ju redan i ett fånga-kanibalen-gäng som var hur bra som helst. :( Snyft.
Men jag gillar Sweets också så jag är glad att det inte var han.

Dessutom är jag lite besviken på uppföljningen efter Booths nästan-död. Hade velat ha mer Booth/Bones än badkarsscenen (än om den var väldigt rolig). Jag vill knäcka hennes dumma envisa skal. :P Båda två måste ju vara rätt skakade efter den upplevelsen.

Blir skoj att se säsong 4! ...men utan Zack antar jag. :(

Kan det förresten ha varit så att det här sista avsnittet blev något ihoptryckt av strejken. Det kändes nästan extremt bergochdaligt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Nyx » sön aug 31, 2008 21:37

3x15: Just det, strejken! Så måste det ju vara! De fick säkert bråttom att få med alla storylines som var tänkta att löpa över fler avsnitt. Jag tyckte att det kändes väldigt jäktat med att avsluta hela Gormogon-historien i samma avsnitt som avhandlade Booths fejk-begravning. Storskurken fick ju ingen enda talscen!!! Men jag tror att Bones och Booth kommer att ha saker att reda upp in i nästa säsong och ser, liksom Brat, fram emot den. Jag kommer också att sakna Zach! Han och Hodgins var oslagbara ihop med sina Mythbuster-experiment.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » sön aug 31, 2008 22:49

Nyx skrev:3x15: Jag kommer också att sakna Zach! Han och Hodgins var oslagbara ihop med sina Mythbuster-experiment.

Det där hade jag inte ens tänkt på. Nu blir jag lite lesden. Blev också alldeles chockad efter avslöjandet om Zack. Var det tiden i Irak som gjorde honom lite knäpp måntro? Det var ett tag sedan jag såg avsnittet så jag kommer inte ihåg om det antyddes något sådant.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav eriked » mån sep 01, 2008 17:39

3x15
Ja. där hände det grejer.
Jag tyckte att de följde upp introt lagom mycket. Bra grejer.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » mån sep 01, 2008 17:46

Jag vill också ha sett 3.15! Jag är dock på 3.06 nu, så snart är jag ikapp. 3.14 var läskigt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron