Bones

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » fre sep 18, 2009 21:08

Bones! :lovebunny:
Love it!

Dock:
Tycker att de lite väl ofta blandar in övernaturligheter i Bones det senaste, eller är det bara en känsla?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » fre sep 18, 2009 21:08

Jag håller med om invändningen. Jobbigt. Hoppas det inte blir mer sånt. Men det är fortfarande fantastiskt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » fre sep 18, 2009 21:09

Spuffy skrev:Jag håller med om invändningen. Jobbigt. Hoppas det inte blir mer sånt. Men det är fortfarande fantastiskt.

Fantastiskt! Jag älskar dem. Jag kommer nog aldrig tröttna på Bones som inte förstår när folk inte är bokstavliga. <3
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » lör sep 19, 2009 12:33

Jag har börjat titta på Bones på 3an på eftermiddagarna och blivit helcharmad. Nu har jag laddat hem de första avsnitten av s4 och tittat via datorn istället. Jag hade nog inte fattat hur charmig serien är tidigare. Boreanaz är jättefånig nästan hela tiden, men det funkar, han är jätterolig. Han var ju bäst som Angel när han fick vara fånig också. Han och Bones samspel är klockrent. De andra karaktärerna har inte fastnat så mycket för mig än, förutom möjligtvis psykologen från Freaks & Geeks. He is also funny. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » lör sep 19, 2009 13:05

Jag skulle vilja se Boreanaz i skitbra komedi. Undrar hur han skulle passa i någonting av, säg, Judd Apatow? Jag tror han skulle kunna passa fint.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » lör sep 19, 2009 13:21

Det skulle han säkert, han har väl bara fått gjort riktiga B-filmer hittills. Nu är jag väl inte alltid överförtjust i Apatows filmer (de jag har sett har varit väldigt, grabbar är grabbar och tjejer är tjatiga och jobbiga. Fast jag avgudar Freaks & Geeks och jag har inte sett alla Apatows filmer...) men det skullle vara roligt om han fick använda sin komiska ådra. Annars så är ju Bones ett utmärkt ställe att använda den på! (men om han skulle vilja göra det någon annanstans så).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » lör sep 19, 2009 13:35

Tinwiel skrev:Jag har börjat titta på Bones på 3an på eftermiddagarna och blivit helcharmad. Nu har jag laddat hem de första avsnitten av s4 och tittat via datorn istället. Jag hade nog inte fattat hur charmig serien är tidigare. Boreanaz är jättefånig nästan hela tiden, men det funkar, han är jätterolig. Han var ju bäst som Angel när han fick vara fånig också. Han och Bones samspel är klockrent. De andra karaktärerna har inte fastnat så mycket för mig än, förutom möjligtvis psykologen från Freaks & Geeks. He is also funny. :)

Zach då?!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » lör sep 19, 2009 14:18

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Jag har börjat titta på Bones på 3an på eftermiddagarna och blivit helcharmad. Nu har jag laddat hem de första avsnitten av s4 och tittat via datorn istället. Jag hade nog inte fattat hur charmig serien är tidigare. Boreanaz är jättefånig nästan hela tiden, men det funkar, han är jätterolig. Han var ju bäst som Angel när han fick vara fånig också. Han och Bones samspel är klockrent. De andra karaktärerna har inte fastnat så mycket för mig än, förutom möjligtvis psykologen från Freaks & Geeks. He is also funny. :)

Zach då?!


Ja, gillade honom med.Men..Han försvann ju.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » lör sep 19, 2009 14:25

Tinwiel skrev:Ja, gillade honom med.Men..Han försvann ju.
:unlove:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » mån sep 21, 2009 19:23

4x16
Mr Nigel Murray! :lovebunny: Love him!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån sep 21, 2009 23:43

Jag älskar hur vetenskapsnördarna i labbet säger "I secrete adrenaline" istället för "i'm scared/nervous/excited". :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » ons sep 23, 2009 11:52

4x26 Jag hatar såna här avsnitt. Varför ska serier ha såna här avsnitt? Meningslösa. Jag har inte sett klart än, jag var bara tvungen att gnälla lite. Det brukar komma en poäng på slutet så jag ska se klart. Men ändå. Notera mitt missnöje!

Edit: Bah. Fick vänta hela avsnittet på en scen på 2 minuter på slutet, som hade någon slags poäng (ok, jag tittade inte så noga på resten av avsnittet ändå). Booth har minnesförlust, det kan bli intressant. Det lär lösa sig till slut men med lite drama på vägen. Säsong 5 baby!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons sep 23, 2009 12:46

ja, ju mer jag har tänkt på säsongsavslutningen, desto mer har jag ogillat den.
Som jag sagt innan, jag skulle gillat ett sånt avsnitt mitt i säsongen, då kan det vara kul med sånt här, men nu kände man sig blåst på en riktig avslutning på säsongen. Blah.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » ons sep 23, 2009 13:07

Jag gillar inte såna avsnitt ens i mitten av en säsong. Jag förstår inte poängen med dem.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons sep 23, 2009 13:29

Tinwiel skrev:Jag gillar inte såna avsnitt ens i mitten av en säsong. Jag förstår inte poängen med dem.

du kanske inte är på samma intellektuella nivå som mig...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » ons sep 23, 2009 13:34

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Jag gillar inte såna avsnitt ens i mitten av en säsong. Jag förstår inte poängen med dem.

du kanske inte är på samma intellektuella nivå som mig...



nej, precis, jag är på en högre nivå, så jag förstår direkt att de är meningslösa.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons sep 23, 2009 13:37

Tinwiel skrev:nej, precis, jag är på en högre nivå, så jag förstår direkt att de är meningslösa.

du är på en så hög nivå att du gått runt och hamnat på lägstanivån...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » ons sep 23, 2009 14:28

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:nej, precis, jag är på en högre nivå, så jag förstår direkt att de är meningslösa.

du är på en så hög nivå att du gått runt och hamnat på lägstanivån...



Det där var en dålig comeback. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » ons sep 23, 2009 14:54

Nyss sett 5x01, så nu är jag ifatt.

Lite förvirrande, med psychics och vilka känslor är på riktigt och vem är Booth nu osv. Att the brain scan skulle ha visat att han inte var kär i Brennan innan koman verkar lite konstigt, med tanke på att han tidigare uttryckt sin attraktion (när han var hög på vicodin tex). Men det kanske är skillnad på attraktion och kärlek då, jag vet inte. Frågan är om det är det i hjärnan..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons sep 23, 2009 15:24

Tinwiel skrev:Nyss sett 5x01, så nu är jag ifatt.

Lite förvirrande, med psychics och vilka känslor är på riktigt och vem är Booth nu osv. Att the brain scan skulle ha visat att han inte var kär i Brennan innan koman verkar lite konstigt, med tanke på att han tidigare uttryckt sin attraktion (när han var hög på vicodin tex). Men det kanske är skillnad på attraktion och kärlek då, jag vet inte. Frågan är om det är det i hjärnan..

Det där med brain scannen kändes lite fånigt. Men om han före olyckan undertryckte känslorna mer så kanske de inte syntes på brain scan lika tydligt. Som du säger, inte som att det inte finns nåt där, som tittare vet man ju det...

Jag är väldigt skeptisk till psychic-grejen...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » ons sep 23, 2009 22:29

Men Hanna-Panna! Jag trodde att du skulle komentera vem som spelade spåtanten. Det kändes som om det var en Hanna-sak på något sätt. Fast allt jag assocoerar med 80-talet kanske inte är Hanna-saker. Bara något jag fått för mig.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » ons sep 23, 2009 22:38

jo, jag tänkte när jag såg avsnittet att jag skulle skriva något om henne men sen glömde jag bort det när jag skulle kommentera. :D Det var lite kul dock. I see your truuuuee colors shining through, i see your truuueee colors, and that's why i loooove you. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » mån nov 16, 2009 0:39

Bones! :lovebunny:

5x07:
Mr Nigel Murray, as always: :lovebunny:
och sen Stephen Fry! :lovebunnier: :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » mån nov 16, 2009 0:47

Men sådär kan du ju inte skriva! Jag har inte alls tid att stanna uppe och titta på Bones.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » mån nov 16, 2009 1:05

Boooones! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » mån nov 16, 2009 17:38

Senaste Bones var jättegulligt, jag vill också ge en lovebunny! :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » mån nov 16, 2009 17:44

Tinwiel skrev:Senaste Bones var jättegulligt, jag vill också ge en lovebunny! :lovebunny:

en!? det var snålt!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » mån nov 16, 2009 17:45

Och förresten, castingspoiler för decemberavsnitt:
Zooey Deschanel!
:lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » mån nov 16, 2009 17:46

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Senaste Bones var jättegulligt, jag vill också ge en lovebunny! :lovebunny:

en!? det var snålt!



Ok, do-over.

en till Stephen Fry :lovebunny:
en tillMr Nigel Murray :lovebunny:
och en tillBooth. Han var så söt :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » mån nov 16, 2009 17:53

that's more like it!

En till Hanna :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron