Bones

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » mån nov 16, 2009 19:46

Yay! Och en till Martin :lovebunny:
och till Emelie :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » mån nov 16, 2009 22:27

*Iii!*

Satt där och avtäckte spoilermarkeringarna och så var jag medpå slutet. Vad glad jag blev. Detsamma Hanna. :lovebunnier: :lovebunny: :lovebunny:

Det där pipet var ett IRLP.

Det var sannerligen ett bra avsnitt. Blev alldeles warm and fuzzy. Bones gör mig alltid så glad. Känns ännu mer rätt att jag bytt till en skrivbordsbild med Booth och Brennan.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » tis dec 08, 2009 14:54

5x09

Det var kul att Hodgins, Sweets och deppige labbkillen (glömmer alltid hans namn) fick stå för den mesta humorn i avsnittet. När de försökte smita undan Cam för att avlösa varandra i kön till Avatar, Hodgins supersnabba "King of the lab!" innan han skyndade iväg. :D

Booth: You don´t like the reasoning of my math.
Bones: I realised lately that you use a different number system. Like the babylonians, wich was base-60. I don´t understand your system but I can see that it works.


Undrar var de tänkt göra med Hodgins tatuering och att Angela nu sett den? Showdown i julavsnitt kanske? Jag gillade Jack och Angela. De passade på något sätt bra ihop. Att han inte gjort något åt tatueringen än visar att han faktiskt inte har något emot att ha den där och inte gett upp hoppet.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » sön dec 13, 2009 4:01

5x10:
:lovebunny:

Zooey borde ha varit med minst tre gånger så mycket, men annars var det finfint!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » tis dec 15, 2009 10:55

MissKittyFantastico skrev:5x09

Det var kul att Hodgins, Sweets och deppige labbkillen (glömmer alltid hans namn) fick stå för den mesta humorn i avsnittet. När de försökte smita undan Cam för att avlösa varandra i kön till Avatar, Hodgins supersnabba "King of the lab!" innan han skyndade iväg. :D

Booth: You don´t like the reasoning of my math.
Bones: I realised lately that you use a different number system. Like the babylonians, wich was base-60. I don´t understand your system but I can see that it works.


Undrar var de tänkt göra med Hodgins tatuering och att Angela nu sett den? Showdown i julavsnitt kanske? Jag gillade Jack och Angela. De passade på något sätt bra ihop. Att han inte gjort något åt tatueringen än visar att han faktiskt inte har något emot att ha den där och inte gett upp hoppet.



men den var ruskigt ful tyvärr.

ananrs håller jag med i vad bämelie säger, ALL OF IT
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav gaspode » mån jan 18, 2010 4:18

5x11:

- It's not a space ship.
- really? it smells like a duck, walks like a duck, quacks like a duck...
- but then it would be a duck, not a space ship, so your point escapes me.

:D

edit: Tyckte mig känna igen tjejen som spelade Delmy, men det enda jag kan ha sett henne som är "Innocent Girl" i Smashed, vilket känns långsökt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor apr 08, 2010 14:01

5x16:
MÄÄÄH!

Zack! :lovebunny:

I övrigt tycker jag nästan att de borde kunnat göra ännu bättre grejer av flashbacken, även om det var helt okej.
Gillade det, men samtidigt så är jag lite skeptisk till att de helt plötsligt har historia som inte funnits spår av de tidigare 5 säsongerna
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » tor apr 08, 2010 20:14

Oh crap! Råkade avspoilermarkera halva. Jag trodde att det var en kommentar till förra veckans avsnitt, för räknade med att det nya skulle komma imorgon.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Garim » tor apr 08, 2010 20:20

Nästa avsnitt som sänds ikväll i USA, är nr 100, och regisseras av DB... Kanske ska man kolla in det :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tinwiel » tor apr 08, 2010 22:37

5x 16 OMG!!
Zach och Hodgins! I loved it! Jag gillade flashback-grejen även om den kändes lite konstig. Och jag grät nästan på slutet, under scenen med Brennan och Booth. Och så sa hon nej! Stackars Booth och stackars Brennan. Jag förstår ju varför men ändå. Vart ska serien gå efter det här då. Breaks my heart. Bra avsnitt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » tor apr 08, 2010 23:38

Stop it! Jag ska inte se avsnittet förrän imorgon. :angry:

;)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » tor apr 08, 2010 23:44

omg indeed.
Tinwiel skrev:Zach och Hodgins! I loved it! Jag gillade flashback-grejen även om den kändes lite konstig. Och jag grät nästan på slutet, under scenen med Brennan och Booth. Och så sa hon nej! Stackars Booth och stackars Brennan. Jag förstår ju varför men ändå. Vart ska serien gå efter det här då. Breaks my heart. Bra avsnitt.

jo, breaky heart var det. Gissningsvis kommer Booth hitta nån fjälla som Bones kan bli svartsjuk på då. teh drama!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » fre apr 09, 2010 18:26

gaspode skrev:omg indeed.
Tinwiel skrev:Zach och Hodgins! I loved it! Jag gillade flashback-grejen även om den kändes lite konstig. Och jag grät nästan på slutet, under scenen med Brennan och Booth. Och så sa hon nej! Stackars Booth och stackars Brennan. Jag förstår ju varför men ändå. Vart ska serien gå efter det här då. Breaks my heart. Bra avsnitt.

jo, breaky heart var det. Gissningsvis kommer Booth hitta nån fjälla som Bones kan bli svartsjuk på då. teh drama!



Men jag blir så trött på sånt! Jag förstår att man vill dra ut lite på spänningen men inte i all evighet för då lessnar i alla fall jag. Fast jag älskar fortfarande Bones. Satt och fånlog hela avsnittet igenom (förutom när jag nästan grät då). Bäst-serien! Man blir sådär varm och go i magen. Zach borde komma tillbaks (inte för att jag vet hur det skulle gå till för vad gör man med en karaktär som har gjort något sånt gräsligt som han gjorde. Men ändå. Han är så bra när han är bra).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » fre apr 09, 2010 22:51

Tinwiel skrev:
gaspode skrev:omg indeed.
Tinwiel skrev:Zach och Hodgins! I loved it! Jag gillade flashback-grejen även om den kändes lite konstig. Och jag grät nästan på slutet, under scenen med Brennan och Booth. Och så sa hon nej! Stackars Booth och stackars Brennan. Jag förstår ju varför men ändå. Vart ska serien gå efter det här då. Breaks my heart. Bra avsnitt.

jo, breaky heart var det. Gissningsvis kommer Booth hitta nån fjälla som Bones kan bli svartsjuk på då. teh drama!



Men jag blir så trött på sånt! Jag förstår att man vill dra ut lite på spänningen men inte i all evighet för då lessnar i alla fall jag. Fast jag älskar fortfarande Bones. Satt och fånlog hela avsnittet igenom (förutom när jag nästan grät då). Bäst-serien! Man blir sådär varm och go i magen. Zach borde komma tillbaks (inte för att jag vet hur det skulle gå till för vad gör man med en karaktär som har gjort något sånt gräsligt som han gjorde. Men ändå. Han är så bra när han är bra).

jag älskar Zach, men jag är ändå väldigt nöjd med ruljansen de har på assistenter nu. Vissa är bättre än andra, (Mr Nigel Murray!) men det blir kul omväxling.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » fre apr 09, 2010 22:52

Sant. Mr Nigel Murray!! :lovebunny: :devil: I'm a fan girl. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » fre apr 09, 2010 23:50

Tinwiel skrev:Sant. Mr Nigel Murray!! :lovebunny: :devil: I'm a fan girl. :D

Åh Mr Nigel Murray :lovebunnier:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » lör apr 10, 2010 0:27

King of irrelevant trivia! :D Jag älskar irrelevant trivia.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » fre apr 16, 2010 6:38

helt fantastiska två senaste avsnitt, det jag saknade från flashbacken i ep 16 var bones super-asbergerdrag som hon hade i början av serien, men fick tillbaka det med råge i ep 17=)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav gaspode » fre apr 16, 2010 18:31

ja, 5x17 var också fint, Jag fick förhoppningar om lite mer emotional pay off redan nu på Bones/Booth-grejen från förra avsnittet, när hon skulle återbesöka sina high school years och så, men det låg mest och puttrade, det gör inget. Vi fick ju lite drama när Angela gjorde slut med sin lilla grabb iaf. :) Gillade iaf avsnittet, även om allt med vaktmästaren var lite väl knäppt. Det var ju jätteroligt, men det blev lite parodiskt och det passar inte in i Bones riktigt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » fre apr 16, 2010 20:22

Jag håller med i precis allt Martin skrev. Bones! :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » fre apr 16, 2010 21:23

tack martin för spoilermarkeringen, trodde inte det var så spoilerigt=) men bra=)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav gaspode » fre apr 16, 2010 21:26

HippieSpellan skrev:tack martin för spoilermarkeringen, trodde inte det var så spoilerigt=) men bra=)

inte särskilt, men better safe than sorry. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 17, 2010 20:35

Åh vad jag gillade det här! Blev alldeles warm and fuzzy. :lovebunny:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » tor apr 22, 2010 22:04

Bones 5x18
Ur minnet:
Bones: Andrew said he was going to introduce me to a rap pack. He was very excited about it, they must be extraordinary rodents.

Hon är så söt, Dr Brennan. :lovebunny:

I övrigt var det som vanligt. Fånigt men ändå underhållande skeleton of the week och världens charmigaste karaktärer och serie.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tor apr 22, 2010 23:21

mhm! :lovebunny:
Jag vet inte om jag gillar det här med att de skall dejta så mycket helt plötsligt dock.
Det har blivit lite påtvingat, men det kanske är det som är poängen... Förhoppningsvis gör de nåt intressant av det mer än bara låter Bones säga opassande saker.
Gillar verkligen hur det parallellt utvecklas mellan Angela och Hodgins, samt Angelas kommentar angående vem man "hör ihop med".

gott om nördreferenser i det här avsnittet också, även om det vid närmare eftertanke mest var de gamla vanliga (yoda och spiderman).

Har svårt att ta FBI-chefen på allvar, han är lite för goofy till utseendet, och i mitt huvud lite för förknippad med Drew Carey och Office Space antagligen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » fre apr 23, 2010 18:27

Direkt när fisk-tjejen med det svarta håret kom i bild så tänkte jag "jaha, där kommer tjejen Booth ska dejta ett tag" så det var rätt förutsägbart. Jag håller med dig angående han från Drew Carey Show. Jag har så svårt att se attraktionen från Brennans sida.

Men jag förlåter ju det mesta när det gäller Bones för att det är så charmigt. Man puttrar lite men glömmer det i nästa stund.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » fre apr 23, 2010 22:47

Det jag tycker är lite synd med Bones och många alla andra sådana här serier där man ska hitta mördaren är att de ofta väljer någon halvkänd gästskådespelare som får vara skurken. Så fort man får syn på skådisen vet man att han eller hon är den de är ute efter. Ok, det är inte alltid så, men det är för ofta för att det ska vara bra. Jag kan ju inte gå runt och bara tjata om hur bra och mysig Bones är, måste balansera lite. :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Spuffy » lör apr 24, 2010 0:56

MissKittyFantastico skrev:Det jag tycker är lite synd med Bones och många alla andra sådana här serier där man ska hitta mördaren är att de ofta väljer någon halvkänd gästskådespelare som får vara skurken. Så fort man får syn på skådisen vet man att han eller hon är den de är ute efter. Ok, det är inte alltid så, men det är för ofta för att det ska vara bra. Jag kan ju inte gå runt och bara tjata om hur bra och mysig Bones är, måste balansera lite. :)

Ja! Precis det där är mitt (eller snarare ett av mina) problem i alla de otaliga krimserier jag följer (där det allra största problemet i flera av dem är den kvinnliga huvudrollen, så dock inte fallet i Bones). Ett avsnitt av Castle för några veckor sen förvånade mig dock - TVÅ halvkända skådisar och INGEN av dem var mördaren!! :eek:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » lör apr 24, 2010 2:51

Hmm, det har jag faktiskt aldrig tänkt på, att halvkändisskådis kan vara någon slags indikation på vem mördaren är. Ska göra det i fortsättningen. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » lör apr 24, 2010 3:10

Tinwiel skrev:Hmm, det har jag faktiskt aldrig tänkt på, att halvkändisskådis kan vara någon slags indikation på vem mördaren är. Ska göra det i fortsättningen. :D

bra jobbat emelie, now you've ruined it for hanna too! :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron