The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre feb 18, 2005 20:49

2x13:Inget speciellt bra avsnitt alls. Seth uppför sig som en femåring :rolleyes: och Summer är ju uppenbarligen inte speciellt kär i Zack egentligen men hon bara står där och säger inget, det måste hända något på den fronten snart...

Caleb vill adoptera Lindsay och hon blir glad men Julie och Ryan är inte glada och sen kanske Lindsay inte ens är hans dotter och varför? Hela Ryan och Lindsays nu är vi ihop, nej nu måste vi göra slut osv för inget alls? Den storylinen har varit så hemskt och om den visar sig vara helt i onödan kommer jag bli riktigt arg på den här säsongen. Ogillar verkligen hela den här sörjan de hittat på.

Sandy och Rebecka-historien är bara så zzz och nu ska Sandy och Kirsten bråka... great. Det hela känns inte trovärdigt, speciellt inte Sandys karaktär just nu.

Bra att Marissa berättade för Summer om Alex, får det att verka lite mer äkta från Marissas sida ivarjefall och inte bara ett sätt att ge igen mot Julie.

Ett tråkigt avsnitt, såhär kan inte serien fortsätta, det är ett långsamt och plågsamt självmord.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » lör feb 19, 2005 0:53

Jag håller verkligen inte med dig Illyria. Jag njuter av varenda minut :) .
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » lör feb 19, 2005 1:27

Off skrev:Jag håller verkligen inte med dig Illyria. Jag njuter av varenda minut :) .

Jag med. och även om jag gillar så många serier som jag gör, så är det inte lika många som jag verkligen kan se på helt lugnt utan att bli rastlös.
The O.C. blir jag aldrig rastlös av. Även om serien förändrats en del sen början gillar jag den fortfarande lika mycket.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör feb 19, 2005 3:05

Off skrev:Jag håller verkligen inte med dig Illyria. Jag njuter av varenda minut :) .

Och jag plågas för jag verkligen gillar mer kvalitet i tv-serier och numera är det långt ifrån vad OC producerar. Den här var ungefär lika bra som Point Pleasant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » lör feb 19, 2005 3:19

Illyria skrev:
Off skrev:Jag håller verkligen inte med dig Illyria. Jag njuter av varenda minut :) .

Och jag plågas för jag verkligen gillar mer kvalitet i tv-serier och numera är det långt ifrån vad OC producerar. Den här var ungefär lika bra som Point Pleasant.


Jaha då fick jag veta det. Jag kan inte se skillnaden på det här avsnittet och resten av säsongen. Förstår inte hur du kan tycka att det blivit så mycket sämre. Att jämföra med PP tycker jag är rent upprörande...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » lör feb 19, 2005 3:26

Off skrev:Att jämföra med PP tycker jag är rent upprörande...

I know! Jag tycker det är synd och skam att serien inte ens är i närheten av att vara bra längre. Senaste avsnittet kan nog ha varit säsongens värsta också. Horrible! Knappast så att jag vill att serien ska vara dålig.

Vad är så bra då? Mer detaljerat om karaktärer, scener, händelser osv, ni är inte speciellt specifika.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » lör feb 19, 2005 3:34

Jag kan inte fatta att jag lyckades missa det här tillfället...
monkeyboy skrev:Vi(jag) har redan gjort upp i irc-kanalen att jag ska få Alex-Marissa OCH Kristen-Aly

Nej, hur skulle det kunna fungera för dig, ingen av dom är ju systrar.

Haaah!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » lör feb 19, 2005 3:48

Jag gillade avsnittet, även om jag kan hålla med om att OC inte är lika grymt som vi vet att OC kan vara just nu..

Alex/Marissa är bra, och om de går in mer på det och gör det bra så blir jag glad. Jag var lite besviken på scenen när hon berättade för Summer dock, som blev ganska platt.. Borde gjorts både starkare och roligare. Summers skämt på slutet var inte heller så lyckat, det kändes på nåt sätt som att hon skulle skoja på ett roligare sätt.. :)

Sandy/Kirsten/Rebecca-grejen är inge vidare.. Hela den här säsongen har varit ganska bråkig och tråkig för Sandy och Kirsten tyvärr. Jag tycker Ryan/Lindsay är helt okej, och även hennes vilja att ha en pappa.
Julie Cooper är verkligen evil, och jag gillar det mer än jag brukar när folk är o-trovärdigt manipulerande..

Seth och Summer då?
Jag tycker att Zach är alldeles för perfekt och tråkig för att vara tänkt som ett bestående inslag. Att Seth beter sig som en femåring får mig att snabbspola ibland, men det som kom ut av det var några del bra scener, så det var okej ändå.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » lör feb 19, 2005 4:13

Illyria skrev:Vad är så bra då? Mer detaljerat om karaktärer, scener, händelser osv, ni är inte speciellt specifika.

Jag tycker absolut att serien hålla samma höga klass som tidigare, men den har också förändrats, utvecklats, och här kommer vi till en av de saker jag gillar allra bäst. Att dom vågar förändras, vågar vara annorlunda, ta risker. Att dom har sänkt tempot för tillfället. Jag älskar OC som en berg och dalbana, men man behöver andas lite ibland.

Det hjälpte bland annat med trovärdigheten i Marissas känslor för Alex. Istället för att bara behandla deras förhållande under ett avsnitt och fått det kännas som inte mer än en ploj för sweepsen, det hade kunnat hända i början av säsongen, så fick det ta tid och växa, och känns istället äkta. Jag gillade verkligen Seth och Alex tillsammans, och skulle föredra dom igen, men just nu är jag verkligen nyfiken vad som kommer hända med M & A, och skulle det bli dom under en lång period framöver, ja då är jag okej med det också. Och Marissa är intressant för första gången på väldigt länge. Den här storylinen är för övrigt det bästa exemplet just nu på det jag nämnda om att våga ta risker och förändras. Det har nämnts att Marissas lesbiska äventyr bara skulle vara just en ploj för sweepsen och fallande tittarsiffror, men känner jag OC rätt, baserat på vad vi sett förr, tror jag att det här kan hålla i sig. Hon kanske inser att killar är hennes grej, men hon kan också komma att bli en av de bästa lesbiska TV-karaktärerna sen BtVS dagar. Hur det kommer gå är inte lätt att förutse.

Nu när jag tänker efter, känns det inte lite som om Marissas alkoholistiska bitar bara var något att uppehålla karaktären med medans författarna kom underfund med vad dom skulle ge henne att göra? Jag kom bara att tänka på det nu.

Ryan har uppenbarligen lugnat ner sig, men kan ändå brusa upp sig ibland. Att se honom och Caleb tillsammans är magi på hög nivå, de båda skådespelarna har stark personkemi.

Lindsay. Alltid trevligt med nya ansikten i serien och hennes är ett väldigt sött. Hennes kamp mellan känslorna mot sin far som hon växte upp med, vetskapen att det är Caleb och Ryans dåliga relation till densamme har varit både intressant och en aning hjärteskärande att följa.

Caleb. Precis när man tror att han är mänsklig, visar det sig att han är en riktig bi-atch under ytan. Tills man tror att han kanske var mänsklig trots allt. Just nu vet jag inte var jag har honom, vilket snabbt har gjort honom till en av mina favoritkaraktärer, i alla fall bland de vuxna karaktärerna.

Sandy/Kirsten/Rebecca. Kändes lite väl påtvingat i början, men det har växt, kanske framför allt för att det har gett Sandy och Kristen större problem än de haft innan i serien. Jag både hoppas och tror att de kommer bli sams, men jag känner mig inte helt säker och den lilla spänningen behövs. Fast jag kommer inte vara för lessen när Rebecca-storylinen är över, det ska erkännas.

Seth/Summer/Zack. Ah, där har vi en härlig triangel om någon. Seth har varit nere förut, men det vi ser nu är något annorlunda. Eller inte annorlunda, men det är värre, det har tagit honom hårdare. Vilket gör Seths karaktärsarc just nu, för mig i alla fall, till det näst bästa exemplet (efter Marissas Happy Gay Adventures förstås) på att risktagning och förändring. Adam Brody har på den senaste tiden framstått som en bättre skådespelare än jag gett honom credit för. Och for the record, jag hoppas inte det blir Seth och Summer igen, för jag var aldrig ett fan av den kombinationen (hur charmig och härlig hon än är). Anna, var är du? Kom tillbaka!

Julie har jag aldrig varit speciellt förtjust i, men ta mig tusan om inte hon har haft några ljusa stunder också den senaste tiden och visat sig ha fler lager än man kunde tro. Fast det är lite Caleb-varning där också. Just när man trodde hon hade lite djup, kommer den ytliga bi-atchen fram igen. Ingenting som gör henne till en favoritkaraktär, långt ifrån, men jag tänker inte avsky henne heller.

Plus att vi comic book geeks blir lite tillfredsställda när gänget åker till Wildstorm och hälsar på. Yeah, yeah.

Har jag glömt någon eller något nu? Antagligen. Får väl återkomma, jag har en hel hög bortglömda inlägg att utnyttja.

Det kanske inte är samma tempo, men det är fortfarande en berg och dalbana i känslor och händelser och det är fortfarande hög klass på såväl manus som skådespeleriet. OC fortsätter att överraska och underhålla mig, får mig att känna en hel massa saker. OC är, när allt kommer till kritan, fortfarande da BOMB. Yo.

Okej, inte mycket till specifika scener, men det kanske var specifikt nog ändå?

redigerat: Även om jag inte lägger fram så mycket att klaga på, betyder inte det att jag tycker serien är helt perfekt. Absolut inte. Däremot underhåller den mig fortfarande alldeles för mycket för att jag ska bry mig om en del av de eventuella skavankerna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » lör feb 19, 2005 15:08

Spoiler 2x13

Ett överlag underhållande avsnitt, håller med föregående talare om att Caleb är en mkt intressant karaktär. Julie har alltid varit en favorit.. hon är en sån där härligt elak och självisk karaktär som man vet var man har. :)

Att Marissa äntligen vågade berätta för Summer om sitt förhållande med Alex var ju asbra, och mkt skönt att Summer reagerade som hon gjorde!

Seth känns lite överlarvig ibland, tönta runt stilen kan bli lite för mycket imellanåt men jag älskar honom som skådespelare så det har jag överseende med.

Rebecca-grejen känns totalt skit måste jag säga, och inte ens nära trovärdig.. gömmer sig från FBI i 20 år och pajjar hela sitt liv, när hon är oskyldig och kan bevisa det!! o_O nä usch.


Anledning till varför avsnitten kan kännas lite tröga nu är för att man nästan enbart koncentrerar sig på arcen, det är väldigt få "monster of the week" om man ska uttrycka sig i Joss-termer ;)

Trots detta mycket underhållande och jag är väldigt sugen på att se fortsättningen, särskilt hur Marissa/Alex-biten utvecklar sig :)
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Off » lör feb 19, 2005 20:38

Illyria skrev:
Off skrev:Att jämföra med PP tycker jag är rent upprörande...

I know! Jag tycker det är synd och skam att serien inte ens är i närheten av att vara bra längre. Senaste avsnittet kan nog ha varit säsongens värsta också. Horrible! Knappast så att jag vill att serien ska vara dålig.

Vad är så bra då? Mer detaljerat om karaktärer, scener, händelser osv, ni är inte speciellt specifika.


Jag ser att adolvsson redan besvarat det här. Jag håller med honom om det mesta. Ett jättefel dock.

Seth och Summer. Klart det ska bli dom! :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » lör feb 19, 2005 21:09

Off skrev:Seth och Summer. Klart det ska bli dom! :)

Det är väl det vi (eller jag) sitter och väntar på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » lör feb 19, 2005 21:44

Illyria skrev:
Off skrev:Seth och Summer. Klart det ska bli dom! :)

Det är väl det vi (eller jag) sitter och väntar på.


Jag förstår verkligen inte att Summer skulle kunna vilja ha Seth hellre än Zach.
Zach är bäst! om han lämnar serien blir jag arg och ledsen och besviken.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » fre feb 25, 2005 6:23

Jag älskar den här serien så jävla mycket

fucking rollercoaster.

the.o.c.s02e14
Seth och Summer!
Klockan är 05:23 och jag sitter med tårar i ögonen, detta är oth s01e13 all over again. Hur ska något under resten av säsongen kunna toppa detta?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » fre feb 25, 2005 13:54

*galet tonårsfnitter*

hihihihihihihiihihihihihihihii

I love it! I LOVE IT! Seth och Summer, Seth och Summer! Marissa och Alex, Ryan! Måste nog gå och andas ett tag.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Langtry » fre feb 25, 2005 14:41

Vad säger man?
Seth rokkar :)

Bäst var nästan när han gnuggade ögonen när han såg Marissa hos Alex :D

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Noam » fre feb 25, 2005 19:49

grrr.. 2x14
bra avsnitt i många avseenden, Seth+Summer är ju underbart... och avsnittet började riktigt bra med Alex+Marissa också... hon berättade för sin mamma, och när Marissa vandrar ut i rummet när Seth är på besök.. UNDERBART!.. men wtf var det för gliringar på slutet?? "take out the garbage".. "oh, right.. rent".. "the dish isn't gonna wash itself".. och sen står Marissa med armen om Ryan. Seriöst.. om Marissa gör slut med Alex och blir ihop med Ryan då vet jag inte var jag tar vägen... KATASTROF!!!
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav adolvsson » lör feb 26, 2005 2:39

Alla spoilers avsnitt 2x14:
1. Jag är nu officiellt för Seth och Summer tillsammans. Hur kan man inte efter ett sådant här avsnitt?
2. Sandy och Kirsten. I am so happy for them.
2. Lindsay behöver stanna i Orange County, dammit!
3. Marissa och Ryan tillsammans i regnet var mysigt, men jag hoppas ändå att det blir Marissa och Alex. Dels för, hey, Lindsay och Ryan, dels för att det vore häftigare om deras förhållande höll ett tag och blev mer än bara något flyktigt över sweepsen.
4. O.C is da fudging mega-bomb, y'all!
5. Best. Damn. Spider-Man reference. EVER!

Ever.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör feb 26, 2005 3:04

2x14: Regn är härligt och så börjar tonerna av Blind Melons No Rain, nu kommer jag ha den låten i huvudet i flera dagar.

Alex, Marissa och Julie i köket, underbar scen. Bra att Marissa inte sa det pga något gräl eller liknande också, men att flytta in ihop? Marissa börjar tveka där...

Seth är mer tillbaka till sitt gamla jag, spindelman-masken, när han gnuggar ögonen efter att ha upptäckt Marissa! Och så lyssnar han på Boys2men! En riktig skrattfälla :D
Men hela fram och tillbaka och allt pratande med Summer har blivit lite mycket, tur att det är slut på det nu. Ungen på flygplatsen var lite mycket och sen blev det alldeles för mycket med Seth hängandes från taket när Summer kommer. Den scenen saknade "äntligen!"-känslan och det var synd, så länge som vi väntat på S+S. Jävligt trist att jag var spoilad om att Summer skulle lämna Zack på flygplatsen, det förstörde ju en del av avsnittet att veta det. Varför har folk så jävla svårt att fatta att alla inte vill veta spoilers? Idioter. (ingen på detta forumet, fick reda på detta redan förra veckan :x)

Rebecca-historien och om Lindsay är Calebs dotter eller inte är mest bla bla, inget att bry sig om. Känns inte som det tillhör serien ens och nu är båda borta, yes?

Väldigt bra avsnitt! Och med de kassa delarna borta kan det bara bli bättre nu hoppas jag :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » lör feb 26, 2005 13:54

I vanliga fall hade jag varit arg för att Summer lämnade Zach, eftersom han är bäst, men eftersom den fantastiska Spider-Man-scenen var så otroligt fantastisk så gör det inget, för dden var riktigt fantastisk.
Det suger om Zach inte är med mer.
Det suger om Lindsey inte är med mer.
Äntilgen är nog Rebecca borta.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » sön mar 13, 2005 23:27

2x15
USCH OCH FY! :evil:
Till att börja med så var avsnittet tråkigt som f*n. Osså börjar Marissa och Ryan snegla på varann igen. ÅÅH VAD TÖNTIGT! Idiotiskt. Gissar att Alex inte kommer vara kvar länge till. :cry: Alla nya roligare karaktärer borta. Hm,.. nu ska vi spåna om framtiden lite här... Marissa dissar Alex och börjar lite långsamt dejta Ryan igen.. osså lagom tills de har blivit tillsammans och trivs med tillvaron så kommer Ryans ex med ungen. Nån som vill sätta en spänn ?
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Noggster » mån mar 14, 2005 9:50

Vissa tar serien seriösare än den är, spiderman spoofen var underbar.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre mar 18, 2005 4:00

2x15: Jaha, detta var jag inte så förtjust i. Förutom att Sandy var mer tillbaka till sig själv igen och det är bra. Kirsten och ringen och den där tidningskillen dock... hmm.

Summer och Seth var konstiga ihop. Seth är som en femåring fortfarande, trots att de är ihop igen nu... något tröttsamt.

"Are you crazy, they were like the worst couple ever" vilket ju faktiskt stämde då, i detta avsnittet fungerade M&R tom bra ihop och problemen med Alex känns alldeles för uppenbara... trist om M&A bara varar några avsnitt. Men vi vet ju hur R&M är ihop från s1 och det luktar katastrof lång väg.

Och en utpressningshistoria med Julie och porr?! Det skriker "vi har slut på idéer"! Suck.

OC är inte alls på rätt spår igen, förra avsnittet var en fluke verkar det som.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » fre mar 18, 2005 6:32

walk away

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Illyria » fre mar 18, 2005 7:33

2x16: Summer summerar mina åsikter/tankar om R&M: "Listen up, ass hat. Ryan and Marissa seperate, both great people that I love. Together, disaster."
Vi vill alla ha tillbaka förra året, ivarjefall delvis, men inte just detta. Stop it, Seth! Och jag vill ha s1-Seth tillbaka, numera är karaktären bara en jobbig, patetisk skugga av sitt forna själv. Det skulle kännas bra att slå till honom på samma sätt som Ryan gjorde. Seth är väldigt självisk, inte ens när Alex kommer och ber om hjälp kan han vara snäll eller omtänksam :?

Och vad har hänt med Alex, kändes väldigt konstigt när hon attackerade Ryan. Hon har alltid varit med laid back och nu... poof gone? R&M back on? Snart kommer väl Theresa in i bilden igen och Seth har sin önskan om förra året tillbaka :rolleyes:

Om vi bortser från Seths barnsligheter så var det ett okej avsnitt ändå. Sandy och Summer var/är bäst numera.

Julie: It was the 80's.
Sandy: Well, that explains everything.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » fre mar 18, 2005 14:53

Varför är det alltid favoritflickorna som försvinner? Anna, Lindsay, Alex. Oh, Alex.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » fre mar 18, 2005 22:34

ANGER! :evil:
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Illyria » fre mar 18, 2005 22:58

CyberAL: vad är fel, mer specifikt? Min ilska rikar jag mot (s2 allmänt): Den dumma själviska 5-åringen Seth! :x
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Noam » sön mar 20, 2005 3:46

Illyria skrev:CyberAL: vad är fel, mer specifikt? Min ilska rikar jag mot (s2 allmänt): Den dumma själviska 5-åringen Seth! :x


Att dom racade igenom A+M utan ett enda lyckligt avsnitt.. för att få högre tittarpoäng? Direkt, första avsnittet som de officiellt var ihop så började man arbeta på breakup'et.
Att det plötsligt tar slut och Alex accepterar det utan några som helst problem, trots att hon precis innan var så galen av kärlek att hon var beredd att spöa skiten ur Ryan.
Att Marissa plötsligt släpper Alex totalt och glider över till Ryan.
Att alla nya underbara karaktärer är borta !!
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Noam » tis mar 22, 2005 19:48

mjaa, min tidigare post ovan hade knappt hunnit registrerats förrän afterellen.com skriver en artikel i ämnet och pekar på nästan exakt samma saker som jag..

Instead of having Alex gracefully exit the picture because she decided to
move back home with her parents, or simply because she saw the writing
on the wall with Marissa and Ryan, the writers inexplicably turned Alex into
a jealous, psychotic girlfriend who stalked her girlfriend, threw beer cans
in a fit of jealous rage, and made violent threats. It was as if the Alex in
the last two episodes was a completely different person than the Alex in
every other episode before
(and a much worse person).

But even more bizarre and nonsensical was Marissa's sudden switch
from being really into Alex, to avoiding her like the plague and mooning
over Ryan--telling Summer that he's the only person she's ever really
been in love with, and confessing that the only reason she hasn't left
Alex's house and moved back home is that it would make her mom too
happy. Huh?

While Marissa was supposedly reacting to being overwhelmed by the
realities and responsibilities of living on her own (like rent and laundry),
that didn't explain her sudden indifference to Alex, or her conflicting
behavior. Prior to her relationship with Alex, Marissa had a brief summer
fling with the gardener, and while he dumped her because he (correctly)
accused her of not being that in to him, at least Marissa was consistent
about it--she was always one foot out the door on their relationship.

But she went from spending all of her time with Alex, asking Alex if she
could move in with her, and telling her mom about the
relationship--surprisingly, not because she wanted to upset her, but
because she wanted to make it feel more real--to lying to Alex, avoiding
her, and not joking and cuddling with Ryan as Alex walks away in the last
scene after saying goodbye. All in about a two-week period.

Melodrama is the staple of a primetime soap, and we weren't expecting
the lesbian relationship to be exempt from the same drama that
characterizes the rest of the relationships on the show. But we were
expecting consistent character development, and plot developments that
didn't defy logic.

The problem with the end of the lesbian storyline isn't that Alex and
Marissa broke up, but that both girls turned into completely different
characters
in the last two episodes of their relationship. It's as if the
writers came into work one day, decided they were too tired to try and
keep this up anymore, and voted to go back to what they knew
best--Marissa and Ryan--as quickly as possible, regardless of the
credibility strain such an abrupt reversal put on the show.


The characters deserved a better ending that that. The show's Viewers
deserved a better ending than that. With writing like this, it's no wonder
The O.C. is getting lower ratings its getting this season--at least someone's
getting what they deserve.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron