The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » mån dec 11, 2006 0:06

sp1keout skrev:
HeY skrev:
sp1keout skrev:406
Jag ska seriously gifta mig med Kaitlin om typ... 10 år.


Get in line! Bara ett års skillnad mellan oss, lätt att vi kan bli ett par 8)
Aja, om du tar Kaitlin så nöjer jag mig lätt med Taylor; Summer får ingen röra!


Jag är fyra år äldre, tror hon kan vara bli kär i mig utan problem, först måste vi träffas bara.
Taylor - Haha! Hon är ju bara för snygg, den där flickan.
Du kan ju alltid satsa på någon av Lukes bröder, ena skådisen är ju född 1990


Jo det skulle jag ju kunna göra, måste bara "gayifiera" mig först. Laddar ner SatC genast! .....nej, jag tror inte det kommer funka :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån dec 11, 2006 1:46

HeY skrev:Jo det skulle jag ju kunna göra, måste bara "gayifiera" mig först. Laddar ner SatC genast! .....nej, jag tror inte det kommer funka :rolleyes:


Du ser ju på Gays Anatomy och har tjejer som avaterar,
är du säker på att du inte är (spoiler 406) Connor? ;)

Snart är det Chrismukkah, sådär apropå ingenting.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » mån dec 11, 2006 4:10

HeY skrev:
sp1keout skrev:
HeY skrev:
sp1keout skrev:406
Jag ska seriously gifta mig med Kaitlin om typ... 10 år.


Get in line! Bara ett års skillnad mellan oss, lätt att vi kan bli ett par 8)
Aja, om du tar Kaitlin så nöjer jag mig lätt med Taylor; Summer får ingen röra!


Jag är fyra år äldre, tror hon kan vara bli kär i mig utan problem, först måste vi träffas bara.
Taylor - Haha! Hon är ju bara för snygg, den där flickan.
Du kan ju alltid satsa på någon av Lukes bröder, ena skådisen är ju född 1990


Jo det skulle jag ju kunna göra, måste bara "gayifiera" mig först. Laddar ner SatC genast! .....nej, jag tror inte det kommer funka :rolleyes:


Jag har alltid trott att du var en tjej...är du inte det? :o
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav sp1keout » tor dec 14, 2006 0:01

1 min efter säsongsavslutningen på OC skrev 2 tjejer till mig på MSN (oberoende av varandra) och berätta att de grät till slutet. Visst är tjejer söta ibland? Man vill bara krama de! ^^
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor dec 14, 2006 0:29

sp1keout skrev:
Du ser ju på Gays Anatomy och har tjejer som avaterar,
är du säker på att du inte är (spoiler 406) Connor? ;)

Snart är det Chrismukkah, sådär apropå ingenting.


Gays Anatomy, jasså är det så den heter? Jag som alltid trott det var Grey's; hur har jag kunnat ha det så fel? :?

Jag har hellre läckra tjejer som avatar än typ...Orlando Bloom :rolleyes: Har förresten haft avatar på både Angel, Spike och Logan ;)

Peppe skrev:Jag har alltid trott att du var en tjej...är du inte det?

Om du trycker på mitt alias så står det nog att jag är kille där; vilket jag också är. Dock så går det ju aldrig veta endast utifrån aliaset och avataren så det är väl ett vanligt misstag. Minns att jag både trott att brat var kille, LWes var tjej - bland andra - och ändå är det alltid en lika stor chock när man får reda på att man har helt fel.

Aja, tillbaka on-topic kanske.
(spoiler 4x07) Alternative universe; har det blivigt någon trend eller något? Har alla serier av den här typen gått ihop och bestämt sig för att köra med alternative universes. Jag gillar inte sånt, känns som om de lika gärna kan säga "vi har fått slut på ideér" för det är det såna avsnitt känns som för mig. Precis som i OTH kommer vi få se hur världen skulle varit om Ryan aldrig kommit till Newport. Marissa lever fortfarande, vilket jag avskyr att de nämnde i trailern då jag nu berättat för minst 100 trögfattade personen på Kanal5 ACCESS att Mischa Barton inte ska vara med i avsnittet, utan att de bara vill att man ska tror det för att eventuellt locka tittare. För visst ska hon inte vara med? Jag är säker på att det inte är Marissa som Ryan tar tag i i trailern, utan typ Taylor eller någon. Aja, jag hoppas på ett inte allt för misslyckat avsnitt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor dec 14, 2006 0:45

sp1keout skrev:1 min efter säsongsavslutningen på OC skrev 2 tjejer till mig på MSN (oberoende av varandra) och berätta att de grät till slutet. Visst är tjejer söta ibland? Man vill bara krama de! ^^

Ja, för killar gråter ju aldrig till serier, eller vad? :?
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » tor dec 14, 2006 0:47

Glorificus skrev:
sp1keout skrev:1 min efter säsongsavslutningen på OC skrev 2 tjejer till mig på MSN (oberoende av varandra) och berätta att de grät till slutet. Visst är tjejer söta ibland? Man vill bara krama de! ^^

Ja, för killar gråter ju aldrig till serier, eller vad? :?


Självklart gör vi det. Dock så är det så att detta sjuka samhället tvingar oss att vara tyst om det; man kan ju inte bli kallad mes för det vore ju .. hemskt :rolleyes: (notera: ironi!)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor dec 14, 2006 1:21

Glorificus skrev:
sp1keout skrev:1 min efter säsongsavslutningen på OC skrev 2 tjejer till mig på MSN (oberoende av varandra) och berätta att de grät till slutet. Visst är tjejer söta ibland? Man vill bara krama de! ^^

Ja, för killar gråter ju aldrig till serier, eller vad? :?


Den dagen du ser One Piece, då förstår du vad riktiga män gråter till... (flickor gråter också, iaf Buffster, hah, så söööt!)

Och det som jag syftade på, kära Glori, var inte att man grät, utan att man skyltade om det... Och det är gulligt.
I was being sincere...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor dec 14, 2006 8:50

Jag såg säsongsavslutningen. Jag grät inte. Men så har jag ju inte följt med serien så noga heller och är inte överförtjust i karaktären.. jaja. Sen så tyckte jag att Ryan såg lite skitnödigt ut när han skulle se förstörd ut över att Marissa dog. Jag är väl inte så förtjust i skådespelarprestationen, eller Ryan som karaktär heller... Seth och Summer äger, resten kan man vara utan.
Nä men titta, vilken diss! :D Nästan som i gamla dagar, i Lost-tråden. ;) Men O.C är bättre än Lost..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » tor dec 14, 2006 10:59

sp1keout skrev:
Glorificus skrev:
sp1keout skrev:1 min efter säsongsavslutningen på OC skrev 2 tjejer till mig på MSN (oberoende av varandra) och berätta att de grät till slutet. Visst är tjejer söta ibland? Man vill bara krama de! ^^

Ja, för killar gråter ju aldrig till serier, eller vad? :?


Den dagen du ser One Piece, då förstår du vad riktiga män gråter till...

One Piece och The Tribe är det enda jag behöver för att gråta! :o :cry: Så fina serier! :cry: :cry: 8) 8)
och Survivor och American Idol och sånna serier när dom gråter. :cry: :cry: Det är så bra...
OC-säsongsfinalen blev jag inte ens tårögd av <-- 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån dec 18, 2006 3:52

407 - WOW! Goose bumps alltså...

Hur skulle Orange County ha sett ut om det inte för Ryan Atwood, vilket mästerverk... Welcome to plastic-county

Haha, Julie x Sandy - vilket magplask till förhållande det måste vara egentligen.
Fyfan vad jag blev glad när jag såg EMO-SETH! Hahah! "I hate my life..." Hahahaha!
Furgy-Summer. xDD

Det var läskigt att jag fick en deja vu precis i ögonblicket innan Kirsten får se brevet... den sa att Taylor skulle vakna upp innan Ryan och sedan vaka, kommer ihåg väldigt vagt, men så blev det så.. Skäry. (Kanske var ganska uppenbart måntro... but still...)
Tate Donovan - I LOVE YOU!

Starkt avsnitt, väldigt emotionellt...
OC utan Marissa har många sagt fungerat bra, att hon bara vara allmänt dålig rakt igenom hela tredje säsongen... men... när Kaitlin berättar om vad som hände henne i Tijuana... -gråta-
Och äntligen fick Ryan och Marissa på något sätt ett värdigt slut, det var det jag störde mig på när hon dog... som jag sagt förut, att de inte hann säga något.

Slutet spelades samma låt som spelades när Ryan bar Marissa till the poolhouse första kvällen, och samma låt som spelades när han bar henne från the valley in tijuana where she OD'd.

Marissa kanske, trots allt, slapp dö som en dålig karaktär.


W O W ! ! ! !
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån dec 18, 2006 10:36

sp1keout skrev:407 - WOW! Goose bumps alltså...

Hur skulle Orange County ha sett ut om det inte för Ryan Atwood, vilket mästerverk... Welcome to plastic-county

Haha, Julie x Sandy - vilket magplask till förhållande det måste vara egentligen.
Fyfan vad jag blev glad när jag såg EMO-SETH! Hahah! "I hate my life..." Hahahaha!
Furgy-Summer. xDD

Det var läskigt att jag fick en deja vu precis i ögonblicket innan Kirsten får se brevet... den sa att Taylor skulle vakna upp innan Ryan och sedan vaka, kommer ihåg väldigt vagt, men så blev det så.. Skäry. (Kanske var ganska uppenbart måntro... but still...)
Tate Donovan - I LOVE YOU!

Starkt avsnitt, väldigt emotionellt...
OC utan Marissa har många sagt fungerat bra, att hon bara vara allmänt dålig rakt igenom hela tredje säsongen... men... när Kaitlin berättar om vad som hände henne i Tijuana... -gråta-
Och äntligen fick Ryan och Marissa på något sätt ett värdigt slut, det var det jag störde mig på när hon dog... som jag sagt förut, att de inte hann säga något.

Slutet spelades samma låt som spelades när Ryan bar Marissa till the poolhouse första kvällen, och samma låt som spelades när han bar henne från the valley in tijuana where she OD'd.

Marissa kanske, trots allt, slapp dö som en dålig karaktär.


W O W ! ! ! !


Jag gillade det också, ett starkt avsnitt och funkade mycket bättre än t.ex OTH's "if you wouldn't be here". Detta var mer realistiskt, att de sedan tog det som en dröm som de båda väldigt vagt kommer ihåg är så långt som koma-alternative-universe avsnitt får gå i såna här serier. När de däremot(spoiler OTH) listar ut ett mord med hjälp av ett spöke i sin koma så är det mindre realistiskt!

Ett bra OC avsnitt och stärker min uppfattning av att detta kommer nog bli den näst bästa säsongen efter säsong 1.
Senast redigerad av HeY mån dec 18, 2006 21:47, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån dec 18, 2006 14:01

Spelar ingen roll om jag blir spoilad lite av OTH antar jag~ Kommer säkert ta hundra år innan jag ser den serien i vilket fall som helst...

Jag blev så lycklig, för äntligen så (spoiler s4) slog Sandys visdomsord från säsongspremiären in "You are never get over what happened, but you will learn how to live with it" (or something like that) LOVE!

:lovebunny:
Senast redigerad av sp1keout mån dec 18, 2006 21:51, redigerad totalt 1 gång.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån dec 18, 2006 21:48

sp1keout skrev:Spelar ingen roll om jag blir spoilad lite av OTH antar jag~ Kommer säkert ta hundra år innan jag ser den serien i vilket fall som helst...

Jag blev så lycklig, för äntligen så (spoiler s4) slog Sandys visdomsord från piloten in "You are never get over what happened, but you will learn how to live with it" (or something like that) LOVE!

:lovebunny:


Jo det var bra, och det var dags för Ryan att gå vidare så att han kan vara ihop med Taylor :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav fanimej » mån dec 18, 2006 23:00

Lätt top 5 avsnitt jag sett av the oc...
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 23 jan 2005
Ort: Köping

Inläggav LWes » lör dec 23, 2006 12:18

4x08 - Fan vilket bra avsnitt!!!!!!!!
Kevin Sorbo!!!! Är Ryans pappa!!! SUGOI!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör dec 23, 2006 12:26

LWes skrev:4x08 - Fan vilket bra avsnitt!!!!!!!!
Kevin Sorbo!!!! Är Ryans pappa!!! SUGOI!

Ja, det var snyggt, såg inte det komma alls.

Även de vuxna har ordentliga intressanta storylines igen. Gästskådespelarna (överlag) har väl sällan varit så väl valda. Svårt att fatta att The O.C kunnat ta sig upp till den här nivån igen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör dec 23, 2006 14:25

Jag hade tänkt att se avsnittet inatt, efter tolvslaget... mer xmas spirit då.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör dec 23, 2006 17:26

sp1keout skrev:Jag hade tänkt att se avsnittet inatt, efter tolvslaget... mer xmas spirit då.

Fast, uhm, det här var ju nyårsavsnittet...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör dec 23, 2006 17:41

adolvsson skrev:
sp1keout skrev:Jag hade tänkt att se avsnittet inatt, efter tolvslaget... mer xmas spirit då.

Fast, uhm, det här var ju nyårsavsnittet...


Sant, men förra avsnittet kändes inte som chrismukkah nånstans.... ^^ så man kan låtsas lite ;)
det blir lite... högtidligt iaf? :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör dec 23, 2006 22:30

4x08 - Helt otroligt underbart! Det går inte tveka längre, OC är tillbaka på topp och ligger där uppe bland mästarna. Lätt topp 5 utav de bästa serierna som går nu, antingen på nr. 1 eller 2, utan tvekan ligger den på plats 3 iaf!

Och att Hercules var Ryans pappa kom som en STOR chock, och visst var det skitsnyggt gjort!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör dec 23, 2006 22:35

"Lätt topp 5 [...] utan tvekan ligger den på plats 3 iaf!" var bra sagt, blir det inte topp 3 då?

Nej, nu råkade jag läsa din spoiler när jag skulle svara, är det väl lika bra att jag ser avsnittet då :/
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör dec 23, 2006 22:38

sp1keout skrev:"Lätt topp 5 [...] utan tvekan ligger den på plats 3 iaf!" var bra sagt, blir det inte topp 3 då?

Nej, nu råkade jag läsa din spoiler när jag skulle svara, är det väl lika bra att jag ser avsnittet då :/


Hehe, jo topp 3 blev det. Jag tänkte inte, skrev bara :rolleyes:

Nej vad synd att du läste spoilern, nu kommer det ju inte bli en lika stor chock! Men iaf så tror jag inte det kommer bli någon större stämning om du ser det idag eller imorn, avsnittet fokucerade mer på karaktärena än på nyår tycker jag! Personligen kunde jag inte hålla mig så jag såg det direkt när jag kom hem ifrån skolan igår!

EDIT: Här har ni som inte kan bärga er till nästa avsnitt också en trailer för 4x09. Jag ser verkligen fram emot avsnittet :D
Trailer 4x09

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör dec 23, 2006 23:38

Den var lite läskig, trailern alltså.
Angående spoilern: du kallade honom Hercules, så det blev att man tänkt liksom "det kan vara någon annan"
Bra avsnitt, jag gillade "Im Kid Chino!!"

Uhm, det som var bäst och finaste var dock följande; att Kaitlin har Bullit som en fadersgestalt. Man kan inte låta bli att säga: NAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinkerbelle » sön dec 24, 2006 0:30

Vart har alla hittat senaste avsnittet? Jag hittar bara torrents med jättefå seeds! :?
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav HeY » sön dec 24, 2006 1:39

Tinkerbelle skrev:Vart har alla hittat senaste avsnittet? Jag hittar bara torrents med jättefå seeds! :?


36 seeds, det måste väl räcka? -->> 4x08 torrent

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor dec 28, 2006 14:23

Äntligen ikapp med OC igen. Den här säsongen är fantastisk. Fortsätter det såhär så är s04 bättre än s01.

S
U
G
O
I
!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav HeY » tor dec 28, 2006 16:03

Off skrev:Äntligen ikapp med OC igen. Den här säsongen är fantastisk. Fortsätter det såhär så är s04 bättre än s01.

S
U
G
O
I
!


Word 8)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor jan 04, 2007 1:34

Dags att säga hejdå till O.C., officiella nyheter om nedläggningen från The Futon Critic:
THE SUN SETS ON THE O.C. WHEN THE SERIES FINALE AIRS THURSDAY, FEBRUARY 22, ON FOX

The sun will set for the last time on THE O.C. when the series ends its four-season run Thursday, Feb. 22 (9:00-10:00 PM ET/PT) on FOX. The countdown has begun, with all-original episodes airing from Thursday, Jan. 4 through the last episode on Feb. 22.

THE O.C. stars Peter Gallagher (Sandy Cohen), Kelly Rowan (Kirsten Cohen), Benjamin McKenzie (Ryan Atwood), Adam Brody (Seth Cohen), Melinda Clarke (Julie Cooper), Rachel Bilson (Summer Roberts), Autumn Reeser (Taylor Townsend) and Willa Holland (Autumn Reeser).

Set in Orange County, California, THE O.C. premiered in August 2003. It follows a group of friends and families whose lives were changed by the arrival of an outsider Ryan Atwood to their ocean-side community of Newport Beach.

THE O.C. revived the teen drama genre while including humorous and heartfelt adult storylines. Shortly after its summer premiere, THE O.C. was a pop culture phenomenon its actors are household names and its indie music (and subsequent six soundtracks) and hip California wardrobe are sought-after in stores. The shows Newport Beach locale also has become a popular tourist attraction as fans visit the real locations featured in their favorite episodes.

"THE O.C. Season Four finale will also be the series finale. This feels like the best time to bring the show to its close, said Josh Schwartz, creator and executive producer of THE O.C. Thanks to the hard work of our cast, crew and writers, we have enjoyed our best season yet, and what better time to go out than creatively on top. It has been an amazing experience and a great run. For a certain audience, at a certain time, THE O.C. has meant something. For that we are grateful."

Det känns som ett väntat och bra beslut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sp1keout » tor jan 04, 2007 1:38

OC ska läggas ner... det känns som att mitt hjärta just slutade slå.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron