Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » tor sep 27, 2007 23:24

Intressant hur snabbt allting utvecklades.

(spoiler 3.02) Nu förstår man vad konstiga gubben menade i slutet av säsong 2 när han sa "Det är precis vad vi vill.", efter att hans kompis sa "Men Scofield kommer bara rymma igen"

Vad är det de vill Whisler? Vad är historien? Intressant som fan.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » mån okt 01, 2007 17:26

3.01-02
Scofield är nya MacGyver! Jag gillar det jättemycket!
S1 var spännande, men nästan olidligt med sina cliffhangers och omöjligheter hela tiden. Olidligt på ett ganska bra sätt. I S2 visste man att det måste ju gå åt h-e, precis som i s1, men det var jobbigare eftersom de nu var ute och allt känndes som förgäves och som att det hängde på en tråd hela tiden. S3 är mer som s1, men känns ändå positivare eftersom det handlar om att ta sig ut ur ett helvete. Hmm...ja, om det är nån som förstår vad jag menar...
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav LWes » tis okt 02, 2007 13:32

3x03
Fan va bra det är. Slutet var ju ganska jobbigt, kunde vi inte få se 10 sekunder till? Jag antar att dom skurit av en tå, ett finger eller ett öra från LJ. Det känns både kul och B-igt att dom har med Sarah utan att dom har skådespelerskan, för det känns så uppenbart, men samtidigt tyckte jag att dom gjorde ett ganska bra jobb utav det.
Jag tycker nog t.o.m. att det utanför fängelset med Lincoln och Sucre och den snälla tjejen och den dumma tjejen är mer spännande än det i fängelset.

Men allt ihop är väldigt bra. Prison Break är en mycket fängslande serie!!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis okt 02, 2007 22:50

3x03 var :eek:
What's in the box? What's in the FRIKKIN BOX? :eek:
Såg ut som ett huvud juu, är det det Sarahs huvud blir jag arg. Karaktären förtjänar en bättre dödsscen!
Hoppas Sarah (vad heter skådespelaren?) slutar vara mammaledig snart, jag vill att hon ska vara med! Är jag den enda här som gillar Sarah??

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis okt 02, 2007 23:09

HeY skrev: (spoiler 3.3) Hoppas Sarah (vad heter skådespelaren?) slutar vara mammaledig snart, jag vill att hon ska vara med! Är jag den enda här som gillar Sarah??


(spoiler 3.03) Nej. Jag räcker upp en hand och viftar. Sarah är inte bara en bra karaktär. Hon bidrar väldigt mycket till Micheal. Som han sade i 3.03, Sarah är anledningen till att han vill rymma, de tär värt något.

Jo. 3.03 var kanske det bästa avsnittet hittils i S3.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sp1keout » ons okt 03, 2007 4:23

LWes skrev:Men allt ihop är väldigt bra. Prison Break är en mycket fängslande serie!!!!!


Tihhi! Där fick du till det :devil:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis okt 09, 2007 20:07

3x04
Så... Sarah är död? Det är ju inte bra. Om dom ville döda henne, varför inte avslöja det senare i så fall, och säga "Äsh hon har redan varit död ett tag, och Lincoln visste om det men han sa inget!" Det hade blivit mycket mer :eek: än det här som mer var en; "Huh?"
Det känns så ologiskt, varför skulle dom göra så? Varför inte skära av en hand, eller en arm om dom nu vill visa att dom menar allvar, jag kan GARANTERA att det hade gett samma effekt, kanske ännu mer chock, i.o.m. "OMG dom har kapat hennes arm!!!!"
Så det känns som ett sätt bara att få ut henne ur serien, vilket är onödigt, för dom skulle kunnat göra det senare, OM det inte är så att saker går snabbt fram och flykten kommer hända om bara några få avsnitt, och LJ's frisläppning likaså.
Jag vill att det ska fortsätta som det är ett bra tag till dock, för det är så bra nu.
Även för mig som inte direkt brydde mig om Sarah så tycker jag att det var ett dåligt drag, som drar ner serien ett snäpp...
Att Mahone ska knarka vet jag itne vad jag tycker om, det hade varit bättre om han fick sin riktiga medicin.
T-Bag fick visa att han är ett psykfall och Bellick att han är ett kräk.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis okt 09, 2007 20:11

(spoiler 3.04) Sarah död....? Eller en bluff? Känns inte vettigt nånstan, nu är dem ju fullständigt beroende av att Linc *inte* säger något till Micheal som då lär tappa en väldigt massa motivation.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sp1keout » tis okt 09, 2007 23:28

304

Comprende mi amigo?
T.Bag - Oh yes, I comprend! :D
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis okt 09, 2007 23:43

Tob skrev: (spoiler 3.04) Sarah död....? Eller en bluff? Känns inte vettigt nånstan, nu är dem ju fullständigt beroende av att Linc *inte* säger något till Micheal som då lär tappa en väldigt massa motivation.


Jag tror på bluff. Döden känns inte som om den var värdig Sarah som karaktär, en värdig död för karaktären skulle ha varit mer emotionell från både seriens och Michaels sida. Detta kändes så brutalt och så kallt. Döden bahandlades inte ensi avsnittet, det började med att man fick se henne huvud och sedan gick de över till ett vanligt avsnitt. Jag förstår att de kommer gå tillbaka till det, men det känns ändå fel. Jag tror på bluff, skådespelaren tror jag vill komma tillbaka efter mammaledigt - oavsett vad rykten säger.

Annars, bra avsnitt, som vanligt. :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis okt 09, 2007 23:49

sp1keout skrev:304

Comprende mi amigo?
T.Bag - Oh yes, I comprend! :D

Ja, det var :D. Många såna små repliker och detaljer som bara är :lovebunny:.

(spoiler 3x04) Jag har inget emot att Sarah är död, om det nu stämmer. Fast det är mycket beroende på hur de gör med den storyn - hur sent Michael får veta det och vad det gör med hans karaktär. Jag gillar Sarah, men mer i förhållande till Michael än för hennes egen skull. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » tis okt 09, 2007 23:51

Glorificus skrev: (spoiler 3x04) Jag har inget emot att Sarah är död, om det nu stämmer. Fast det är mycket beroende på hur de gör med den storyn - hur sent Michael får veta det och vad det gör med hans karaktär. Jag gillar Sarah, men mer i förhållande till Michael än för hennes egen skull. ;)


Jag håller med denna recensionen om hela Sarah frågan:

As the contents of the box did, indeed, appear to be Sara's head (the rest of her body inconveniently elsewhere), I don't feel so bad about my mistake. You see, I was making my guess based on an illogical and creatively bankrupt narrative universe. I was thinking how stupid it would be for the kidnappers to kill off 50 percent of their leverage without a single warning. I was thinking that it might be poor reasoning to provide a motivation for revenge to a man who you're hoping is able to escape from prison. I was thinking that surely the kidnappers must have looked at the IQ scores and realized that killing Sara to light a fire under Linc's rear probably won't accomplish anything given just how incapable the character has always been of any sort of strategic reasoning.


Det var så jag tänkte också, jag trodde verkligen inte det skulle vara Sarahs huvud. Jag tror det är bluff!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Buffybot Wannabe » sön okt 14, 2007 22:27

HeY skrev:NOOOOOOOO! Säsong 3 casting spoiler

Nu började jag gråta. På riktigt.



AKS skrev:Uppdatering från Just Jared:

Citat:
UPDATE: A publicist for FOX just issued a statement exclusively to JustJared.com: “Actually – the network and studio has not confirmed that Sarah Wayne Callies has departed the series this season. Dr. Sara Tancredi plays a significant part in the storyline this year.” So the question still remains — will Callies return as Dr. Tancredi?



Nu slutade jag gråta. Jag lever på hoppet.

Någon som hört något mer?

edit: Har inte börjat titta på säsong 3 än så jag vet inte vad som har hänt med Sara under början av säsongen.

edit2: Va fan, hade jag missat att spoilermarkera AKS citat där ovan??? Förlåt! Fixat nu.
Senast redigerad av Buffybot Wannabe mån okt 15, 2007 22:01, redigerad totalt 1 gång.
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Tam » mån okt 15, 2007 21:43

(spoiler 3x04) Det var kul att det stod KAK TAM på en vägg.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Glorificus » tis okt 16, 2007 0:44

:eek: Inget nytt avsnitt i kväll? Nooooo!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Glorificus » tis nov 06, 2007 15:25

Shoot, två nya avsnitt på en gång! Det hade jag missat. Började se 3x07, men efter 20 sek slog jag av och kollade MyEpisodes. Hann bli lite spoilad av de där 20 sekunderna. :eek: Väntar inte-så-tålmodigt på att kunna se 3x06 nu.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » tis nov 06, 2007 16:42

Ouch, det var inte kul för dig.
Jag såg det första av dom två avsnitten förut idag och skulle se det andra nu, men det var en nukad version, så nu får jag väl vänta ett antal timmar. Se till att ni har en bra utgåva (repack vtv).
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis nov 06, 2007 19:53

Glorificus skrev:Shoot, två nya avsnitt på en gång! Det hade jag missat. Började se 3x07, men efter 20 sek slog jag av och kollade MyEpisodes. Hann bli lite spoilad av de där 20 sekunderna. :eek: Väntar inte-så-tålmodigt på att kunna se 3x06 nu.


EXAKT samma här! :eek:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tis nov 06, 2007 23:00

3x06-3x07 Jävlar vilken bergodalbana
Första avsnittet var så bra, när allt gick så bra för dom och allt var helt enkelt bra!
Sen andra avsnittet, ush va hemskt fruktansvärt det var när dom vände tillbaka när dom höll på att fly, och allt efter det var så jobbigt att se, för det fanns inget hopp.
Jag blev förväntansfull när Linc var så nära att rädda LJ, men självklart lyckades han inte.
Det bästa var när boss-mannen i fängelset sa åt Michael att han skulle ta med honom, man kände att det skulle ske tidigare i samtalet och när han väl sa det så ropade jag "Yes!!!" så det gillade jag.
Och vad händer med Mahone? Jag hade sett fram emot att dom skulle fly tillsammans, jag gillade i säsong 1 när dom var så många! Jag har på känn att han kommer bli dödad, men jag hoppas att han inte blir det. Trots att han dödade flera huvudpersoner förra säsongen så har man sympati för honom, det är ganska bra gjort!
och jag vill att dom tar kål på Sammy snart. Samma sak där att man håller på T-Bag trots att han är ett äckligt kräk. I den fria världen hoppades jag på att han skulle dö, men i fängelset håller jag på honom.
Det värsta på länge var dock att Whistler visade sig ligga bakom allt med sin egen räddning, det gillar jag inte ett dugg. Jag förstår verkligen inte hur dom ska kunna berättiga det. Det känns som en twist bara för twistens skull och jag hoppas att det inte är så, utan att man kommer kunna förstå hur/varför och så att det inte känns som att dom lurat oss hela tiden, t.ex. om han börjar betee sig annorlunda nu när vi vet.
Nej jag tycker verkligen inte att det passar att han är en av "dom onda". Jag trodde där i slutet att det skulle vara Sarah hon pratade med, vilket hade varit helt ologiskt, men det hade verkligen varit mer "Aha!" än Whistler, som var bara "Nej, fan också..."
Sarah måste ju vara död, det finns liksom ingen motivation för att ha fejkat hennes död från deras sida. Det enda är väl att dom inte kunde få skådespelerskan så dom var tvungna att fejka karaktärens död, men om dom inte har någon viktig plan för henne senare så är hon nog död för alltid.
Ja, det är fruktansvärt spännande och engagerande, det var gott att få två avsnitt på en dag! Skulle vilja ha mer dock... NU!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » ons nov 07, 2007 22:50

3x06-07
:lovebunny: :lovebunnier:

Herregud så spännande avsnitt! Som vanligt lever jag mig in så mycket i PB och bryr mig verkligen om karaktärerna, så att det var dubbelavsnitt blev nästan för mycket. Tur att jag inte är en 90-åring. Men jag fick ta en timmes paus mellan avsnitten bara för att få ned pulsen till en normal nivå igen. :D

Flera dramatiska, gripande scener mitt i all spänning också. När Michael fick reda på Sarahs död. När LJ var nära att bli dödad i det där rummet. Och senare när Linc var så nära att frita honom. :cry: Och Bellicks kommentarer om Sarah var bra inslag. Det hade gärna fått ta ännu mer plats, men jag är glad att det fick vara med över huvud taget.

När de klättrade ut ur fängelset..! Och sen upp igen..! Galet spännande! Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag älskar serier som gör att jag inte ens kan sitta stilla.

Jag tar för givet att Mahone kommer tillbaka till Sona. Tror knappast han kan framstå som ett trovärdigt vittne när han har synliga abstinensbesvär. Och att någon planterade den blodiga kniven (vilket jag antar att han talade sanning om) känns som en olöst grej. Han har unfinished business med de andra... och han fungerar verkligen bra i scener med Michael. 8)

Man kunde ju ana att Whistler är mer än en fiskare... en agent av något slag kanske? Men jag håller med LWes, hoppas de inte visar karaktären som överdrivet annorlunda nu bara för att vi vet mer om honom. Fast å andra sidan såg Michael också att han träffade henne, så förhoppningsvis blir det från hans perspektiv vi får se det utspela sig.

Gaah, så bra! :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav sp1keout » fre nov 09, 2007 2:06

Jag säger ju det.
Prison Break är min prio number fucking 1 av alla serier just nu!!!!!!!!

Tveklöst.
Och då säger jag förlåt till FRAMFÖRALLT Friday Night Lights. Men det finns ingenting jag inte älskar med den nya säsongen av Prison Break... KYSSAR
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor nov 15, 2007 15:48

Ikväll ska jag se avsnitt 8 -ler- :drool:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre nov 16, 2007 4:37

DET HÄR ÄR SÅ BRA SÅ ATT JAG HAR SLUTAT KOLLA PÅ ANDRA SERIER!!!! VAD ÄR HEROES, SMALLVILLE, DESPERADOS CASA-WIFES OCH ALLT VAD DET HETER!!!

Åh, jag bara ryser!!! Tack
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » fre nov 16, 2007 13:56

JA, jag har ju glömt att kommentera senaste avsnittet, ser jag nu.

Jag säger bara: Iiihhh! :eek: :chock: :lovebunny: :lovebunnier: :lovebunny: :lovebunnier: :popcorn:

Däremot tänker jag inte börja välja mellan andra serier jag älskar för att bestämma mig för vilken som är nr 1. That way lies pain.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Glorificus » tis jan 15, 2008 12:27

3x09
T-bag: "Let's see if he has a tattoo to get out of that one." :D

PB är äntligen tillbaka! Inte världens bästa avsnitt men ändå PB, så det fanns mycket som var galet bra. :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » tis jan 15, 2008 23:31

3x09
Faaaaaaaaaaaaaan. Allt gick så bra med generalen, han känndes som en deus ex machina som bara kom in och började reda ut alla deras problem, och till skillnad från vad man kunnat förvänta sig trodde han på vad dom sa o.s.v. Jag blev så ledsen när han blev dödad, då ogjordes allting och vi är tillbaka i helvetet igen.
Jag vill att dom ska ta död på Sammy snart, jag har ogillat honom länge.

Nu är vi tillbaka i det och det är jävligt bra! Det värsta är ju bara att det är så få avsnitt kvar och att vi inte vet vad som kommer hända efter det...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » fre jan 25, 2008 0:47

(spoiler 3.10) Mahone! Fan så bra han är.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » fre feb 08, 2008 16:02

Hela S1 för en hundralapp på CDON! :eek: Det är fan så billigt att JAG köper det!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » fre feb 08, 2008 21:56

The Buffster skrev: (spoiler 3.10) Mahone! Fan så bra han är.


Japp, indeed. I säsong 2 hatade jag honom, mycket på grund av att han dödade Tweener

3.11 Mums! Grymt spännande, kunde inte sitta stilla, seriöst.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons feb 13, 2008 0:15

sp1keout skrev: Japp, indeed. I säsong 2 hatade jag honom, mycket på grund av att han dödade Tweener

Det är mycket på grund av just alla dumma saker han har gjort som han är min absoluta favoritkaraktär. Han känns mycket mer nyanserad än vissa av dom andra karaktärerna, och har är definitivt mer intressant än t ex Sucre och Lincoln som jag i ärlighetens namn tycker är ganska tråkiga.

(spoiler 3.12) Nästan för spännande.

När Lincoln var på väg att skjuta Mahone var jag så sjukt nervös. Jag fattar varför Lincoln är arg, men NEJ säger jag. Han borde lyssna på Michael. Bra scen var det dock, William Fichtner imponerar alltid.

Jag vill se mer. Nu!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron