Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » ons okt 04, 2006 22:18

The Buffster skrev:Tihi, här trodde du att jag hade varit borta från msn för att jag hade massa skolarbete (vilket jag i och för sig har) men istället så har jag knarkat One Piece.


Så länge du inte har varit borta för att du glömt bort mig eller inte tycker om mig längre så är jag ganska förlåtande. :lovebunny: TV-serie-beroende är helt klart en accepterad anledning till att vara MSN-frånvarande.

Och One Piece låter... intressant. Har länge tänkt ge mig in i anime-träsket. Men precis som alla andra har jag länge tänkt ge mig in i en hel massa träsk, men tiden är knapp och träsken är många.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav ftwtysken » ons okt 04, 2006 23:04

ftwtysken skrev:Allt som allt: uppehåll nån vecka, och sedan förhoppningsvis, en lite intressantare plot, för nu går det i gamla hjulspår.


haha, verkar som om min önskan slår in... enligt epguides.com är det uppehåll t.o.m. 23/10
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav LWes » ons okt 04, 2006 23:11

ftwtysken skrev:
ftwtysken skrev:Allt som allt: uppehåll nån vecka, och sedan förhoppningsvis, en lite intressantare plot, för nu går det i gamla hjulspår.


haha, verkar som om min önskan slår in... enligt epguides.com är det uppehåll t.o.m. 23/10


Åh nej! Inte uppehåll! :x

caffeineaddict skrev:Och One Piece låter... intressant. Har länge tänkt ge mig in i anime-träsket. Men precis som alla andra har jag länge tänkt ge mig in i en hel massa träsk, men tiden är knapp och träsken är många.

Intressant är det verkligen. Det är en sån serie man kan sitta i timmar och disskutera alla karaktärer och mysterier och sånt.
Det är galet hur många av mina kompisar också börjat se One Piece och hittills har jag inte hört om någon som inte blivit beroende och älskar det passionerat.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons okt 04, 2006 23:12

LWes skrev:hittills har jag inte hört om någon som inte blivit beroende och älskar det passionerat.


*skriver upp One Piece på listan*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tor okt 05, 2006 8:14

Jag är skeptisk. Jag håller med Illyria en hel del. Men å andra sidan är det hyfsat spännande. Även om serien IMO gått ner sig rejält från den fantastisak topp med 1.21-2.01. Eller egentligen sen de 5-6 sista avsnitten ur säsong 1. Jag saknar fängelsemiljön.

Sarah scenerna är fortfarande guld.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » tor okt 05, 2006 16:04

caffeineaddict skrev:
LWes skrev:hittills har jag inte hört om någon som inte blivit beroende och älskar det passionerat.

*skriver upp One Piece på listan*

caffe: Åååh, det blir ju jättekul om du också börjar se, lova att kommentera!

LWes: Underbar avatar! Min kärlek till Luffy vet inga gränser vid det här laget, underbarare karaktär får man leta efter.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav freso » lör okt 07, 2006 19:42

2x07
"I´ve got nothing against you, but they do." Schizofreeeeeen! :D
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav sp1keout » tis okt 24, 2006 17:44

Åh, PB är, som LWes förmodligen skulle säga, helt fantastiskt! (Det mest tragiska är att jag och LWes säger så om allt, fastän majoriteten av medlemmarna vid varje tillfälle tycker det är smörja... ^^)


Någon som sett 208 än? ;)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis okt 24, 2006 19:06

Prison Break är helt fantastiskt!

2x08
Lite oväntat var jag verkligen förtjust i att följa Sarah, det var mycket spännande, och kommer förmodligen att fortsätta vara det.
Gillade Lincs räddning av LJ en hel del också. Smart lösning han kom på. Det är inte bara Michael som är smart.
Men en sak som dom VERKLIGEN ska ha props för är upplösningen på förra avsnittets cliffhanger, som väl dom flesta trodde var en fånig vändning intvingad för att skapa en cliffhanger. Jag tyckte verkligen att det var bra när det visade sig att Michael och Surce planerat det, och sen ännu lite bättre (men väldigt frustrerande) när det visade sig att T-Bag kommit iväg med alla pengar.
Det enda klagomålet jag har på avsnittet var sättet Sucre föll i vattnet på.
Medan dom balanserade på stocken och pratade, vände han sig om och fortsatte gå baklänges(??) och därför ramlar och på något konstigt sätt fastnar med foten.
Dom vet väl att många inte gillar Sucre så mycket, så varför ge honom en så dum grej att göra? Varför kunde han itne bara halka när han går helt vanligt? Blä. Det var bara jobbigt att han fastnade där, men jag måste erkänna att jag tyckte att det var spännande, för det fanns lite tvivel i om han skulle klara sig, eller bli kvar och fångad.
Jag hoppas att planen blir att Surce och hans tjej om han får tillbaka henne ska åka och rendevouza med Michael, Linc, LJ och Sarah, och samma sak med C-Note och hans familj.
Jag skulle så gärna vilja se dom allihop där bortom bekymmer och fara.

Fast Sucre kanske dör, hans mål har alltid kännts lite meningslöst. Vad för pappa förväntar han sig kunna vara när han är på flykt?
C-Note därimot, som inte borde åkt i fängelset från början då han var oskylldig tror jag inte kommer dö innan det klarar upp sig.
Jag skulle i alla fall tycka det var kul om han försökte rentvå sig själv, för precis som Sucre - vad har han för liv med sin familj om han är efterlyst?


Jag såg Heroes direkt efter PB (vilket fantastiskt kombination av fantastiska serier :o ) och även om Prison Break är spännande är Heroes så mycket mer.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis okt 24, 2006 19:44

2.08 Bra avsnitt, men inte ett av de bättre denna säsong.

Haha, T-Bag!! Om du inte var våldtäktsman och mördare så skulle jag gifta mig med dig, din smarte jävel! Höll på att skratta ihjäl mig då den där countrymusiken eller vad det nu var började spelas. T-BAG!

Om Kellerman är smart så inser han att Sara måste ha den sista koden och lägger tillbaka origamifågeln i lägenheten = Sara är tvungen att ta sig tillbaka dit och får hela informationen och Kellerman följer efter henne. Sen... all hell breaks loose. Runt avsnitt 13 kanske? ;)

Mahone... Nja, känns lite sådär. Skönt i alla fall att han inte tycker att det är rätt att mörda Tweener, men nja... vet inte riktigt, jag. Tror dock att han är lite bonkers också. Helt klart.

Bra avsnitt, men inte nog med T-Bag för att vara riktigt bra. Ett mellanavsnitt. Scenen i floden var aaaalllldeeles för utdragen. Snark!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » tis okt 24, 2006 23:25

2.08
Scenariot över floden var verkligen....blaaah. Hade det inte varit för det så hade det nog kunnat bli ett av de bättre avsnitten för säsongen. Jag gillade att Sucre och Micheal hade planerat det. Jag gillade Lincons sätt att frita LJ och jag tyckte verkligen om Sarahs storyline.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav eriked » tis okt 24, 2006 23:41

2.02
De senaste avsnitten (5-6 senaste framförallt) har var riktigt jäkla bra. Även detta. Tycker dock att de borde fått ut LJ. Om dom verkligen ville så hade det ju inte varit nått problem..aja. Föresten. LJ han är väl inte dömd? varför skulle de då skicka iväg honom? Alltså rättsystemet inte Michael/Lincon. Trodde han var där för att dömmas. Kanske berodde på att hans advokat var död kom jag på nu...men ändå. Michael/Lincon har kommit på efterkälke nu. De får skynda på om de ska först till skatten nu.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons okt 25, 2006 23:00

Jag hatar den här serien

Tweener, jag hoppades så innerligt att du skulle leva. FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! Kom tillbaka!

Sucre, shieeeeeet. För att inte tala om C-Note, vart ska han ta vägen nu?

Intressant när man tänker på utvecklingen i säsongen:
Alla var tillsammans i början av säsongen (förutom tweener, haywire, t-bag), sedan gick de skilda vägar, några avsnitt senare så möttes de vägar igen, ytterligare några avsnitt senare är alla ute, själva, en och en.

Frågan är: Where is the rendezvouz point?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis okt 31, 2006 12:41

2.09: Alltså, i början så kändes det som att detta skulle bli ytterligare ett lite halvdant avsnitt, men sista kvarten tyckte jag var jävligt bra.

Men för det första: Är det meningen att man ska heja på C-Note då han lurar sin fru att döma deras dotter till ett liv på flykt? Din dumme fan, hade du stannat ett eller om det var två år till i fängelset så hade ni helt jäkla lagligt kunnat få vara tillsammans. Din dotter hade kunnat få träffa sin morbror, sina far- och morföräldrar. Men nejdå, herr C-Note tvingar sig in på flykten genom att precis som T-Bag hota att tjalla och nu ska hans barn få leva ett liv på flykt?! C-Note är en jäkla idiot och tyvärr så kommer han nu att bli ihjälskjuten om han åker fast och hans barns mor och morbror kommer att hamna i fängelse. Bra jobbat, C-Note.

Mahone + Scofield = sant i detta avsnitt. Riktigt bra scen i telefon måste jag få säga. You go, Michael!

Alltså, jag tycker *synd* om T-Bag så Geary och Bellick retar honom. Parafras: "The guards had a laugh when they read that." "Sure did." Bastards! Först då T-Bag blev utslagen trodde jag att det var FBI -- för helt ärligt, om Bellick och Geary hittar till huset borde FBI också göra det (iofs lägger ju Mahone allt krut på Michael och C-Note av nån anledning, det han fått veta om de andra har ju varit helt slumpmässigt). Jag blev så glad då det var Bellick och Geary för detta... kan sluta med blodbad och det är nog Bellick och Geary som ligger illa till trots att det ser mörkt ut för Teddybear nu.

Skönt att inte ha nåt Sucre i detta avsnitt. Blev lite överdos i förra avsnittet faktiskt.

Nästa avsnitt kan bli hur bra som helst: LJ och Linc = i fängelse?! Sara och Michael på väg att träffas? Fast det blir en dubbeldate med FBI och Kellerman som andra par? T-Bag torteras och retas av Kling och Klang? C-Note som... inser att han varit en idiot? (Såg ut som han insåg det redan i detta avsnitt dock.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » tis okt 31, 2006 20:26

2.09 Bästa avsnittet på ett bra tag nu tycker jag.
Mahone och Micheal i telefon scenen knäckte rejält. T-Bag scenerna var suveräna. LJ och Lincon delen var bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sp1keout » mån nov 06, 2006 21:03

209, men nytt PB imorgon!
Visst var det ett jävligt bra avsnitt, men att Linc åkte fast var bara hur klantigt som helst tyckte jag. -skaka på huvut-
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis nov 07, 2006 18:19

(spoiler 2.10) Micheal/Sarah/Mahone delen av avsnittet var väldigt bra och spännande. I övrigt kändes det väldigt tamt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » tor nov 16, 2006 12:24

Prison Break kommer tydligen tillbaka redan 22 januari.

(Nov. 15th: NO Hiatus for Prison Break: FOX has announced that they will be shortening Prison Break's hiatus and instead of returning next March, it will tentatively be returning on Monday, January 22, 2007; one week after the premiere of 24.

http://www.prisonbreak-online.com/
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Glorificus » tor nov 16, 2006 12:46

Ååååh, vad härligt! Jag har fasat inför uppehållet. "Det kommer att vara tortyr", osv. ;)

Har inte hunnit se senaste avsnittet ännu, men det blir nog i kväll. :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » tor nov 16, 2006 17:49

Om dte blir en S3 lär det dock bli lååång väntan då. I början av april lär ju S2 vara färdigvisad. Men om det blir en S3 så kanske den börjar visas i juli eller så...? Eller nej. ja, ja... vi får se.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tor nov 16, 2006 23:31

Jag tykcer aattt det är bättre med kort uppehåll nu och längre sen än tvärt om, för det blir ett långt över sommaren i vilket fall som helst, så då kan det hellre bli lite längre än att det ska bli ett långt nu över jul också... Fast eftersom Heroes är så sjukt bra så kommer jag nog inte sakna Prison Break lika mycket för min saknad kommer riktas mot Heroes när den serien pausar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor nov 16, 2006 23:33

211.
Jag struntar i vad ni säger men jag tyckte detta var det absolut bästa avsnittet denna säsong.

Inte varit C-NOTE på länge, intressant. Och en viss enarmad bandit är ju bara för cool, saknar Tweener som fan dock.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons nov 22, 2006 22:46

212:
Jag säger som Marvin Gaye - "Whats going on?"

Allting verkar gå åt helvete...
Vilken "halvsäsongsavslutning" vi kommer få!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav ftwtysken » tor nov 23, 2006 16:57

Tyckte att 11:an var det klart bästa avsnittet denna säsongen, och troligen det som räddade mig som tittare, hade nog eveltuellt slutat kolla annars.

12:an dög väl, men inte allt lika bra som 11:an.
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav AKS » tor nov 23, 2006 17:11

Jag tycker tvärtom att avsnitt 12 var bättre än de senaste avsnitten, trots den fruktansvärda bristen på T-Bag!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis nov 28, 2006 12:28

(spoiler 2.13) Jag såg den sista twisten komma, även om det inte gör den mindre härlig. Synd på Mahone, men jag anade dessutom att det skulle sluta med att någon dog.

Även om det inte är lika strålande som slutet på S1/början på S2 längre så är det fortfarande strålande underhållning. Ger mig samma actionkick som 24, plus att jag här faktiskt bryr mig om flera, om inte alla, karaktärer (vilket jag på inget sätt gör i 24 längre).

En sak som är väldigt konstig är väl hur och varför Belloq (Bellick? Jag gillar bara att stava hans namn på samma sätt som Raiders-skurken) landade i Fox River så ohyggligt fort? Dels var han väl en bra bit bort och dels borde han väl ändå landat i holding cell ett tag? Okej att han gick med på dealen, men det där var fooooooort.

Jag ser verkligen fram emot fortsättningen, inte minst för att jag undrar hur fan Haywire har klarat sig så här länge?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » tis nov 28, 2006 15:36

2.13. Det här tyckte jag var riktigt jävla tokbra för att vara Prison Break. En twist i slutet som jag verkligen gillade (och faktiskt inte var beredd på, konstigt nog). Kellerman FTW!

Alla T-bag stöter på verkar ordentligt korkade. Alltså... herregud.

Ska de tillbaka till fängelset nu igen, på riktigt? Allt är ju verkligen upplagt för det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » tis nov 28, 2006 23:20

2x13 oj oj
Wow... Det där var wow! Jag har länge tyckt att Kellerman borde byta sida men efter vad han gjorde mot Sarah trodde jag inte det skulle hända. och Mahone... det känns som vi lärt känna honom väl och det är synd om han dör (han kanske överlever, vem vet?)
Jag måste även nämna att jag älskar den där agenten som typ tagit Kellerman's gamla jobb. Kanske inte så mycket i detta avsnitt, men i ett par tidigare tycker jag han varit sjukt bra.
Vill ha fortsättningen nu!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons nov 29, 2006 2:06

(spoiler 213) Först måste vi nämna Sucre som ingen av er har sagt något om - Han är i Mexico! Hoppas han finner sin lady!
Agent Kim syftar du på LWes! Han är ond! (Undra vem den där knäppgubben var egentligen...)
Haywire drunknade i havet tror jag minsann, caffiene! Han byggde ju en flotte för att nå Holland, som han skulle segla med tillsammans med en tavla.
Ingen C-Note, men han saknades inte. Han är värsta mjukisen, men en familjefar såklart, haha!
T-Bag (Jag älskar hans hår också!) har gått från första säsongens-genomäcklig psykopat till en andra säsongens-ascool kille! (Förstår hur AKS kan gilla honom) Det kändes inte konstigt att man hurrade på att han äntligen nådde fram till sin Kära Susan Hollander.
Kellerman, han har fått stått ut med mycket skit... Och jag tyckte han verkade vara mycket mer av en mjukis denna säsong än förra, men han försökte mörda Sarah T, ska allt bli glömt? Han verkar ha gjort sig värdig om inte annat... plus att han hämnades på att Tweener dog, det gladde mig. Malone - Grr! Avsnittet - Suveränt.

Kellerman och T-Bag är bäst.


Vad jag har hört får vi se en fortsättning om en sisådär 8 veckor. (22 januari redan) Välkomna tillbaka då. :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons nov 29, 2006 18:04

sp1keout skrev: (spoiler 213) T-Bag (Jag älskar hans hår också!) har gått från första säsongens-genomäcklig psykopat till en andra säsongens-ascool kille! (Förstår hur AKS kan gilla honom) Det kändes inte konstigt att man hurrade på att han äntligen nådde fram till sin Kära Susan Hollander.


I love him like he loves... his hand. :)

Kul att se att du är av den åsikten. De flesta tycker tvärtom och det råder en T-Bag-backlash på internet. Inte från min sida, men de flesta verkar tycka att han gått från underhållande karaktär i S1 till enbart seriemördande äckel i S2. Tyvärr tror jag att Hollander-storyn är början på slutet för T-Bag. Det har jag sagt sen början av S2. Känns som att han kommer att åka fast (=kan vara kvar i serien), mördas eller flyr ut ur landet (= försvinner ur serien) efter Hollander-storyn. Gah! Jag blir helt nervös. PB utan T-Bag kommer bara att vara hälften så intressant.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron