Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » ons apr 05, 2006 21:16

1.16 Jo, det här var jävligt bra för att vara Prison Break. Jag var lite oroad i början när Linc sprang förbi Sucre för att det skulle fortsätta på det viset med dumma efterkonstruktioner, men tack och lov gjorde det inte det.

Tyvärr tycker jag inte att avsnittet tillförde så mycket. Michaels motivation för att få ut Lincoln utvecklades mer, men i övrigt var det antinget bara sånt som vi redan visste eller som inte gav mer förståelse för eller ytterliggare dimensioner till karaktärerna (eller handlingen), som ett bra tillbakablicksavsnitt ska göra. Okej, kanske armékillen lite, men å andra sidan tycker jag att det var lite fegt att göra alla karaktärerna till ganska hederliga brottslingar (förutom T-Bag, lyckligtvis). Det hade kunnit bli en skön gråskala i säsong 2 (förmodligen) om de hade tvingats släpa med sig några riktiga svin utanför fängelset. Om T-Bag klarar sig blir det lätt årets vändning.

Men trots det och ett par irriterande övertydligheter var det som sagt ett riktigt bra Prison Break-avsnitt. Underhållande som fan och inte helt humorbefriat -- Sucre är kanske en vandrande kliché, men jag kan inte låta bli att tycka att han är charmig ibland, som när han bara tog precis pengarna han behövde under rånet.

Jag börjar gilla Michael riktigt mycket också. Slutet var fint.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » tis apr 11, 2006 18:23

1.17

Muahaha! Detta kommer att sluta med att tre män i familjen sitter på Fox River inom kort. Skulle bara vara så kul och jävligt over the top om lilleman hamnar på kåken också. Tweener och LJ kanske startar en romans? ;)

Tack gode gud för två underbara T-Bag-scener i detta avsnitt. Då han snärtade till trosorna på snubben så skrattade jag högt. En scen att se om några gånger. Sen så måste jag skylla på Robert Knepper för jag tyckte att T-Bag var sexig då han tryckte upp snubben mot gallret... Gah! :oops:


Annars tycker jag att avsnittet var lite väl meh i början. Det tog sig dock rejält på slutet och blev riktigt bra till sist. Ser fram emot nästa vecka.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tis apr 11, 2006 18:37

AKS skrev:1.17

Muahaha! Detta kommer att sluta med att tre män i familjen sitter på Fox River inom kort. Skulle bara vara så kul och jävligt over the top om lilleman hamnar på kåken också. Tweener och LJ kanske startar en romans? ;)

Tack gode gud för två underbara T-Bag-scener i detta avsnitt. Då han snärtade till trosorna på snubben så skrattade jag högt. En scen att se om några gånger. Sen så måste jag skylla på Robert Knepper för jag tyckte att T-Bag var sexig då han tryckte upp snubben mot gallret... Gah! :oops:


Annars tycker jag att avsnittet var lite väl meh i början. Det tog sig dock rejält på slutet och blev riktigt bra till sist. Ser fram emot nästa vecka.

Det hade jag inte tänkt på! Att han kan skickas DIT! Det vore HELT SUGOI!!!! Oj oj oj vad jag blev uppspelt av den idén! Jag skulle bli så otroligt glad om det hände, MEN det känns som om dom tänker bryta sig ut snart, innom veckor, och det tar väl längre tid än så med processen med domstol och åtal och allt sånt, men om författarna verkligen vill ha dit honom så kan dom ju göra det och jag skulle bli så otroligt glad.
Jag tycker att Michael skulle sagt att det var den dumma vakten som alltid förstör som var dum mot honom, men jag antar att hamna med galningen var hans plan hela tiden.
Jag tyckte att avnsittet var väldigt spännande. Jag ser verkligen fram emot nästa avsnitt och avsnittet efter det, och det efter det!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » ons apr 12, 2006 1:53

1x17
Åh, så fruktansvärt bra!

"You're a waste of my fries." :D

Och när han (vakten) i början klev in på golvet mellan cellerna och ropade "P.I."!
Avsnitten känns evighetslånga när man insuper varje sekund och bara njuter av hur bra allt är. Karaktärerna, spänningen, humorn, vändningar i handlingen...
[filmstudieskadad] Kombinerat med att det är riktigt snyggt filmat - jag blir helt till mig av hur de väljer att filma t.ex. scener med många personer i samma rum, som när den unge tjallarkillen först var med på PI... Och ljussättningen i Lincolns cell..! Minns inte om jag kommenterat den tidigare, men jag älskar hur de använder ljuset där. Och i det här avsnittet fick man se Michael i samma sorts cell med liknande ljus.. Aah, jag kunde inte sitta stilla... :P [/filmstudieskadad]
Samtidigt som jag var så engagerad i handlingen att jag inte kunde sluta säga karaktärernas namn högt.. :rolleyes:.. när Michael slog handen i väggen (gnälligt "Miiichael!"), när Sucre sprang/studsade fram så vårdslöst på den mörka gården (påskyndande "Sucre, Sucre, Sucre! Gaah!"), när LJ var inne i agentens hus (väsande "LJ! LJ!"). Tss. Inte kunde jag sluta vifta med armarna heller, jag kommer säkert ha träningsvärk i morgon.

Jag vet inte ens var jag skulle börja för att lista vad jag tyckte mest om, då skulle jag bara återberätta hela avsnittet. Allt från T-bag som hjälpte Sucre att få tag på ett par trosor (som elake vakten njöt av att sniffa på), till Michaels ångest över den förlorade biten av tatueringen och hans efterföljande stunt med att gå in i sig själv (när han återfick fokus i blicken, ah, även om man förstod att han bara fejkade så var det ändå grymt bra gjort!)... osv. osv.

Kändes som att de fick in hur mycket som helst med många olika karaktärer i det här avsnittet. Och ändå blev det inte spretigt! Det är snyggt.

Ännu ett superlativregn från mig om PB, visst, men jag håller tillbaka massor... allvarligt...


SUGOI! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » ons apr 12, 2006 14:44

LWes skrev:1.17
Det hade jag inte tänkt på! Att han kan skickas DIT!

1x17
Urgh, det var min första tanke. Min första hemska tanke som gör att det vrider sig i magen på mig. Jag vill inte ha dit honom. Han är bara en liten gnällig pojke, har de inte ungdomsanstalter för sådana som honom?

Allt annat ÄLSKADE jag! Det här är årets serie! Så spännande och så smart... och så snygg huvudperson! ;) Det här avsnittet var helt klart ett lyft från förra veckans återblickar. Längar så till nästa avnsitt!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » ons apr 12, 2006 15:12

brat skrev:Längar så till nästa avnsitt!

Står du och skriver nu igen? :D

1x17
Om LJ skulle hamna på Fox River skulle jag få magknip av oro... vilken tortyr det skulle vara för både Lincoln och Michael att se pojken så utsatt!! Nej, jag hoppas Veronica och Nick får betala borgen för honom så han kan fortsätta hjälpa dem med utredningen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » ons apr 12, 2006 15:20

Glorificus skrev:
brat skrev:Längar så till nästa avnsitt!

Står du och skriver nu igen? :D

1x17
Om LJ skulle hamna på Fox River skulle jag få magknip av oro... vilken tortyr det skulle vara för både Lincoln och Michael att se pojken så utsatt!! Nej, jag hoppas Veronica och Nick får betala borgen för honom så han kan fortsätta hjälpa dem med utredningen.

Betala borgen? Knappast. Han är efterlyst för dubbelmord och har redan flytt från poliserna tidigare.
Den enda chansen är om han utpressar den onda agenten på något sätt så han hjälper till att få ut honom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » ons apr 12, 2006 15:34

1.17LJ på Fox River vore så dåligt att det nästan vore... bra.
Och ja, avsnittet var som de senaste riktigt bra för att vara Prison Break.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Glorificus » ons apr 12, 2006 15:34

LWes skrev:
Glorificus skrev:1x17
Om LJ skulle hamna på Fox River skulle jag få magknip av oro... vilken tortyr det skulle vara för både Lincoln och Michael att se pojken så utsatt!! Nej, jag hoppas Veronica och Nick får betala borgen för honom så han kan fortsätta hjälpa dem med utredningen.

Betala borgen? Knappast. Han är efterlyst för dubbelmord och har redan flytt från poliserna tidigare.
Den enda chansen är om han utpressar den onda agenten på något sätt så han hjälper till att få ut honom.

Shoot. Det har du rätt i... min borgen-spekulation var nog önsketänkande. ;)
LJ är väl femton år... så frågan är vilka fängelseregler de har, hur gammal man måste vara för att hamna på Fox River. Men det vore lite för mycket om han verkligen skulle komma dit, så det gör han förmodligen inte... det kan vara nog oroande om han står inför rätta för dubbelmord. Och det finns ju en återkommande koppling mellan LJ och den onde agenten, så lösningen lär komma där. Vad hände med bilden LJ tog av honom med sin mobil? Det är ju viktigt bevis att plocka fram nu.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tob » ons apr 12, 2006 16:32

1.17

Vad jag tycker om Prison Break nu. Det är så spännande och så välgjort. Karaktärerna i serien har under säsongen krupit sig på mig och jag finner det inte nu bara spännande på ett historieberättande plan utan av på ett karaktärsmässigt plan. Det är så bra att serien har kommit dit för allt blir så mycket bättre. Det är än lättare att förbise en hel del krystade och orealistiska vändningar. Sen är jag en suker för snygga produktioner, och som Glory har nämnt flertal gånger i denna tråden, Prison Break känns så välgjort och så visuellt snyggt att det i min bok kammar hem massa pluspoäng.

Verkar som avsnitt 18 har läkt ut dessutom, är det någon som har kollat i det (på minova) och vet hur bra kvalite det är? och kanske framförallt, vilken man skall ta hem, ifall man inte är mentalt stark nog att vänta tills på tisdag. Om det ens är äkta. Kanske är fake allihopa.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » ons apr 12, 2006 16:56

Efter att kollat runt på mininova verkar både avsnitt 18 och 19 finnas (men 19 heter också 18). Man får gå in på dom olika och läsa kommentarerna folk skrivit och dra sina egna slutsatser.
Jag laddar hem en som skall vara 18 och en som skall vara 19 nu och så får vi se vad som händer. Hoppas att det är sant!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » ons apr 12, 2006 16:57

Tob skrev:Verkar som avsnitt 18 har läkt ut dessutom,..
det ryktas att det avsnitt som är döpt e18 egentligen är e19.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav AKS » ons apr 12, 2006 18:27

LWes skrev:Efter att kollat runt på mininova verkar både avsnitt 18 och 19 finnas (men 19 heter också 18). Man får gå in på dom olika och läsa kommentarerna folk skrivit och dra sina egna slutsatser.
Jag laddar hem en som skall vara 18 och en som skall vara 19 nu och så får vi se vad som händer. Hoppas att det är sant!


Kan du meddela resultatet av ditt experiment sedan?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » ons apr 12, 2006 20:27

AKS skrev:
LWes skrev:Efter att kollat runt på mininova verkar både avsnitt 18 och 19 finnas (men 19 heter också 18). Man får gå in på dom olika och läsa kommentarerna folk skrivit och dra sina egna slutsatser.
Jag laddar hem en som skall vara 18 och en som skall vara 19 nu och så får vi se vad som händer. Hoppas att det är sant!


Kan du meddela resultatet av ditt experiment sedan?

Oh DARN! Det verkar som dom alla är avsnitt 19... :( :(
Ja ja, då har man den till hands när 18 väl kommer i alla fall...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons apr 12, 2006 21:04

Vad synd! Nåväl, det är väl bara att vänta då...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis apr 18, 2006 16:53

1.18 Jag gillade det, men det har förekommit bättre avsnitt av PB.

I love me some T-Bag. Och det betyder i sin tur att jag älskar ett avsnitt som detta där jag får mycket T-Bag. Han hade gärna fått vara med mer också, men små doser är kanske bra då det gäller honom.

Avsnittet var väl egentligen ingen höjdare, missförstå mig inte, jag gillade avsnittet, men inte så mycket som jag velat. Fast det var långt ifrån dåligt. Äh, jag gillade nog avsnittet bra mycket trots allt.

Typiskt med lastbilen där på slutet dock. *suck* Men jag kan nu tänka mig att Linc får ett delikat problem. Han får garanterat möjlighet att fly redan nu (vakterna avsvimmade/döda och fönstret förstört) och kommer kanske att "svika" brorsan som sitter i fängelse för hans skull. Jag menar, han är ju dum om han inte flyr om han får chansen med tanke på att ändå i så fall ska fly en vecka senare, men det skulle ändå vara ganska taskigt, om ni förstår vad jag menar. Så där sitter Michael med tre snälla brottslingskompisar, men även herr Theodore Bagwell att släpa på.

Nåväl, ska ta och se nr 19 nu på en gång så får vi se om han tar och flyr...


EDIT: Höll på att glömma: tyckte det var gulligt och roligt då Michael gav Sarah askfatet. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Piraten » tis apr 18, 2006 17:09

Såg precis färdigt 1.18. AKS du låg några minuter före mig då ;)

Tyckte avsnittet var riktigt bra. Finns många som är bättre, men så är det en grymt bra serie också. Tyckte dock det var väldigt förutsägbart att det skulle bli nå "strul" på vägen för Linc, ett fritagningsförsök eller något. Fick för mig det så fort man fick reda på han skulle få träffa L.J. Funderar på om jag ska se avsnitt 19 nu eller dra ut på det lite grann.
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav AKS » tis apr 18, 2006 17:15

"Kul" miss i avsnittet:

Michael hade inget bandage om sin hand. Inte ett enda sår heller. Eller missade jag nåt? Gah, hur kunde de missa det?!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » tis apr 18, 2006 18:11

1x18
Det var väl ett bra PB avsnitt. Förväntar mig inte längre så mycket av saerien längre, men det är bra tidsfördriv. Tyckte om att Gerry fick sparken, jag vill verkligen se vad hämnden blir från vakterna mot fångarna.
Och för att göra Glorificus glad (retas lite) skriver jag
SUGOIså att hon tror att det var ett jättebra avsnitt. Vad jag är elak.

Tyckte om pokern också, kul hur allt snördes ihop i slutet när inte allt gick som det skulle.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tam » tis apr 18, 2006 18:32

1x18
"You got something in your teeth." Gillade hur Michael tvingade Haywire bort från medicin och friskhet. Han kan ju inte tänka på alla andra hela tiden. Han borde få göra mer själviska saker.

Linc: antar det inte var en slump bilen kördes av vägen. Nu när det var så uppenbar konspirationsflagga på att han fick åka och se LJ. Vilket ju fortfarande torde vara hans högsta prioritet, rymlingsmöjlighet eller inte. Så han blir väl kidnappad eller nåt.

Också mycket små planerarfinesser, droppa saker i soptunnor och sånt, sånt är jag förtjust i. Och tvättrumspress fick mig att tänka på Kvinnofängelset, förtjust i det. Etcetera. Bra avsnitt på det hela taget. Över medel.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav LWes » tis apr 18, 2006 19:14

1x18-19
Va fan! Hur tusan ska det gå nu när den onda vakten VET!? Det är helt galet!
Och varför varför varför lät Linc sig bli fångad?!
Och vad är det Nick är inblandad i?!
Jag förstod inte vad det vad John sa till Nick när dom pratade, men jag tar det som att John bara fejkar sin nya personlighet. Jag hoppas faktiskt att han kommer döda T-Bag. Lite i alla fall.
Är Sucre's Cuz med på att fly, eller hjälper han dom bara ändå? Jag hoppas att han är med och flyr, för det är roligare ju fler dom är.
Just nu känns det som om allt går åt helvete som aldrig förr. Är det verkligen möjligt att dom lyckas fly den här säsongen?
För jag tror att vi alla blir väldigt trötta om dom fortsätter hela nästa säsong att planera sin flykt. Det är nu eller aldrig som gäller.
Och med Linc's nya 24/7-övervakning, hur ska han kunna fly?!
och skall dom försöka hjälpa LJ att fly också eller? För det finns ju bevis för att han dödade sin mamma och hennes man, med fingeravtryck på pistolen o.s.v. Det är ju kört för honom om han inte flyr tills dom kan bevisa att han, precis som hans far, är oskylldig.
Frustrerande är vad det är.
och det är bara TRE avsnitt kvar nu. HUR SKA DOM KOMMA UT PÅ TRE AVSNITT!?!?!?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis apr 18, 2006 20:02

Gah! Missade att spoilern ovan gällde 1.19 också. My eyes!! Nåväl, får skylla mig själv... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tis apr 18, 2006 20:50

AKS skrev:Gah! Missade att spoilern ovan gällde 1.19 också. My eyes!! Nåväl, får skylla mig själv... :)

Skrev inte du "Nåväl, ska ta och se nr 19 nu på en gång--"?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis apr 18, 2006 21:05

Ja, men sen fick jag en massa saker att göra. Gudarna vet vad, men jag i alla fall inte sett det ännu. Men snart så. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » tis apr 18, 2006 21:15

1.18
Ett medelavsnitt. Men ett medelavsnitt av Prison Break är vad det är, spänning, härligt tempo och jäkligt underhållande. Håller med AKS om att T-Bag är en härlig karaktär, inte härlig som underbar eller kärleksfull, utan hans scener är alltid underhållande och något extra över just pga. T-Bag.

Gillade också det mesta av det som var mellan Micheal och den andre psykpatienten. Grym stämning.

Sen hoppas jag innerligen att det var mer än bara en lastbil som råkade köra på lincons transport. Känns ju ohyggligt snöpligt om det nu bara är en olycka. Och, jo, Lincoln lär ju ha ett fasanfullt dilemma framför sig. ush.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » tis apr 18, 2006 22:40

1.19 Satan i gatan, nu händer det saker här!

Tweener -- jag tyckte så synd om dig i början, men nu jävlar alltså, Hur 17 ska det gå nu när trossniffaren Bellick vet?! Fast kanske kommer han inte att skvallra? Jag tror han kommer att se till att han får lite hush money. Abruzzi har ju stålar så Bellick anser nog att hans tystnad är mycket värd.

Michael + Sara: kyss-scenen var riktigt... engagerande. Synd bara att doktorn nu kommer tro att Michael spelat hela tiden då *vi* vet att han inte ens klarade av att sno nyckeln av henne själv.

T-Bag och Abruzzi: blicken som Abruzzi gav T-Bag då denne gick iväg (scenen med C-Note) var inte att leka med. Det kan inte vara så enkelt som att Abruzzi inte har något på G. Hade det varit vem som helst förutom T-Bag så hade jag sagt: go Abruzzi! Men eftersom PB utan T-Bag skulle vara fruktansvärt hemskt så hoppas jag att Abruzzi inte är så elak att han tar död på T-Bag.

Vad har Nick med Abruzzi att göra? Det uppfattade jag aldrig.


Nej, nu får 1.20 ta och komma nu. Now please?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » tis apr 18, 2006 22:45

LWes skrev:1x18-19
och det är bara TRE avsnitt kvar nu. HUR SKA DOM KOMMA UT PÅ TRE AVSNITT!?!?!?


Dom kör en lost. Dom tar in en helt ny arc, fortsätter på den och återkommer om 2 säsonger till dagens problem och har mha av den nya arcen bundit ihop allt.

I klartext betyder det att abruzzi skickar 15 st apache helikoptrar mot fängeslet, spränger skiten och dom tar varsin helikopter och flyr.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav AKS » tis apr 18, 2006 22:53

:D :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Noam » tis apr 18, 2006 23:35

AKS skrev:1.19 Satan i gatan, nu händer det saker här!
Vad har Nick med Abruzzi att göra? Det uppfattade jag aldrig.
Jag tyckte det verkade som om Abruzzi planerar att pressa fram uppgifterna om Fibonachi mha Veronica som gisslan.

AKS skrev:Hur 17 ska det gå nu när trossniffaren Bellick vet?!
Tänkte också så först. Sen började jag fråga mig hur fan Michael kan vara så puckad att han berättar för Tweener, helt utan anledning.. han hade ju redan nyckeln. Vi vet ju alla att Michael är långt ifrån puckad. Maybe he got something up his sleeve? :lovebunny:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav AKS » tis apr 18, 2006 23:59

1.19

Ja, kanske hoppar en jättelik alligator upp och äter Bellick levande? :) Seriöst: helt klart kan Michael ha en plan med det hela, men vi har ju mer än en gång fått höra om Michaels "godhet" och hur han vill hjälpa människor. Det kan helt enkelt vara så att Michael inte klarar av att se Tweener lida och då de ändå håller på att fly... varför inte ta den unge herrn under sina vingars skydd? Det ska bli spännande att se om Michael får ångra sin "svaghet" eller om han har en plan...

Iofs: lägga till Tweener till flykten? De är ju många nog som det är. Om det inte är så att han planerar att förhindra T-Bag på nåt vis. Jag menar, är det nån i gänget som hör hemma bakom lås och bom så är det T-Bag. Ja, Abruzzi också men han behövs ju för flygplanet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron