Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör apr 04, 2009 16:13

Wow, jag har hört så mycket gott om S4 att det har gjort att jag tvingat mig igenom en mycket sådär S1. Tänkte precis sätta mig ner och se 2.01. Var inga problem att ta två veckors paus efter S1-avslutningen. Men serien hyllas just nu av människor på andra forum så det är därför jag fortsätter kolla trots att jag inte är så imponerad hittills. Jag hoppas i alla fall att S2 ska vara bättre så att jag slipper känna att jag måste titta utan vill titta.

(Jag tycker alltså inte att serien är dålig, den har bara inte utnyttjat så mycket av sitt potential än.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav madskellig » lör apr 04, 2009 16:19

Enligt mig är s2 överlägset bästa säsongen, så den kommer du förhoppningsvis gilla!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » lör apr 04, 2009 16:22

Andra säsongen... vänta, var det inte andra säsongen som var usel fram till sista tredjedelen eller så? Jag har för mig det var min åsikt. Och att 3 & 4 är dom överlägset bästa. Vet inte vilken av dom jag sätter högst, men nog tycker jag att serien bara blir bättre, det är jag ganska säker på.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör apr 04, 2009 16:22

adolvsson, det är det du säger som jag hört flest säga. Att den blir bättre och bättre. Jag hoppas på det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav chanda » lör apr 04, 2009 16:28

Smaken är väll som baken. Många fans vill att den ska gå till baka till vad den var i s1 vilket
enligt min mening är den svagaste serien. Både karaktären och berättelsen växer för varje år vilket är rätt unikt.
själv tänker jag skaffa en tröja med en stor text med " supernatural ruels. "
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav AKS » lör apr 04, 2009 16:31

Ja, de fans som tycker att S1 var jättebra är inte de fans jag kommer att lyssna på. :) Inte för att dera åsikter inte räknas utan för att jag verkligen inte håller med dem. Då är nog chansen större att jag håller med en annan tjej på annat forum som gillade S1 t.o.m. mindre än jag och nu älskat både S3 och S4.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » lör apr 04, 2009 16:33

Ja.

Bortsett från att jag tyckte serien var rätt okej i början, avskydde jag den under stora delar av första och andra säsongen, och det var bara detaljer och vad jag önskade den skulle vara som höll mig kvar, tills jag inte stod ut längre en bit in i säsong 2. Hade inte... rätt saker sagts vid rätt tillfälle hade jag inte plockat upp den igen. Vilket jag är väldigt glad över, för som sagt, från slutet av S2 och framåt har den växt som tusan. Jag är ett stort fan nu, större än jag någonsin trodde mig bli under de två första åren.

Inte för att jag vill hypa upp saker och ting i onödan, AKS... :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör apr 04, 2009 16:33

AKS skrev:som gillade S1 t.o.m. mindre än jag och nu älskat både S3 och S4.

Som jag, då!

Fast jag är pojke.

Lovar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav madskellig » lör apr 04, 2009 16:38

S1 tyckte jag var ok och inte så mycket mer. Gillade S2 rejält (förutom några avsnitt) och S3 var också i stora delar bra, det är mest bara s4 jag har haft problem med. Men men, smaken är ju som sagt som baken ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » lör apr 04, 2009 17:16

adolvsson skrev:
AKS skrev:som gillade S1 t.o.m. mindre än jag och nu älskat både S3 och S4.

Som jag, då!

Fast jag är pojke.

Lovar.


:) Jag tror nog attd et i alla fall är större chans att jag håller med er än de som gillade S1 och sen inte gillar serien nu. Det är ju bara en gissning, och nu gäller det att arbeta sig igenom S2.

2.01 var ett bra avsnitt, men inte mycket mer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör apr 04, 2009 17:33

Jag är varken så lyrisk som adolvsson eller så skeptisk som brat - jag tycker att säsong 4 stundtals varit riktigt bra och stundtals plågsamt dåligt och stundtals gjort mig väldigt skeptisk. Som i det senaste avsnittet gillade jag vissa delar, men samtidigt tyckte jag annat var riktigt löjligt - som det brat tog upp. nej, jag ska nog vänta tills jag sett klart säsongen innan jag säger mer.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör apr 04, 2009 19:23

Sen finns det ända de som fortf. tycker att första säsongen var bäst!? (Den som tog mig 100 ar ungefär att se igenom)

Andra och tredje säsongen <3
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » lör apr 04, 2009 21:55

Jag tycker att brat har både fel och rätt. Jag förstår hennes invändningar och håller med i många av dem, jag har också varit tveksam inför många storylines (speciellt det sista avsnittet, ni vet vad jag menar) men vissa avsnitt har också varit jättebra och de har lyckats få säsongsarcen riktigt spännande. Och nej, säsong 1 var inte speciellt bra... så hellre någon av de andra säsongerna, inte säsong 1.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » lör apr 04, 2009 23:35

Tinwiel skrev:Jag tycker att brat har både fel och rätt. Jag förstår hennes invändningar och håller med i många av dem, jag har också varit tveksam inför många storylines (speciellt det sista avsnittet, ni vet vad jag menar) men vissa avsnitt har också varit jättebra och de har lyckats få säsongsarcen riktigt spännande.


Precis! Till en början var jag riktigt skeptisk till säsongsarcen men sen har det kommit avsnitt (4x15-16) som verkligen varit skitbra och fått mig att bli mindre och mindre skeptisk. Sedan det här senaste avsnittet som tog upp några saker som gjorde mig aningen nyfiken, och sedan det här som bara fick mig att rulla ögonen. Jag tycker fortfarande att det är helt otroligt att Supernatural böckerna inte bara var ett påhitt - som en förtrollning eller något. Ja men, kom igen, The Winchester Gospel!!!? :rolleyes: Ja, otroligt löjligt var det där och det drog tillbaka lite av den här skepticismen som jag trodde försvann med senaste arcavsnitten. Så nej, jag vet inte riktigt var jag ligger nu; jag tänker rentutav ignorera det jag inte gillade och dra slutsatsen att jag åtminstone gillade detta mycket mer än förra veckan. När säsongen (och kanske till och med nästa säsong, beroende på hur de tänkt det?) ska jag förmodligen kunna säga ordentligt vad jag tycker - och förhoppningsvis ska det vid det laget vara båda tummarna upp och med ett fånigt flin i mitt ansikte.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » sön apr 05, 2009 0:37

HeY skrev:Jag är varken så lyrisk som adolvsson eller så skeptisk som brat - jag tycker att säsong 4 stundtals varit riktigt bra och stundtals plågsamt dåligt och stundtals gjort mig väldigt skeptisk.

Hey, jag tycker som HeY. ;)

Jag har några av mina absoluta favoritavsnitt i s4, och jag gillar storyn, men samtidigt finns det ovanligt många avsnitt jag inte har gillat. Så jag står och balanserar lite mittemellan på gilla-S4-vågen.

Annars har jag s2-3 som favoritsäsonger. Finns en handfull avsnitt i båda säsongerna som jag inte gillar, men medan s2 har 22 avsnitt har s3 bara 16, så om vi ska bli matematiska borde s2 vinna för min del. Och 2x (spoiler avsnittsnummer) 12 är fortfarande mitt absoluta favoritavsnitt! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » sön apr 05, 2009 1:20

Wow! 20 inlägg på 20 timmar, det måste vara något slags SPN-rekord. :)

Om säsongsarcen.
chanda skrev:Gud har väll aldrig någonsin bryt sig om vad människan gör och det värkar kripke anmana. Till och med vissa änglar undrar ju om "the big boss" existerar. Även om det inte sker i säsong avslutningen så tycker jag att mycket pekar väldigt mycket på att Just Sam och Dean är dom som kommer att fixa dagen när allt är sagt och gjort tillsammans. Just nu är bägge så mycket uppe i sin egen smärta att dom helt enkelt inte längre förstår varandra eller ser varandra på samma sätt. Detta ser jag som något positivt på grund av att jag ser det som ännu ett steg i utveckling av dessa karaktärer. Dom behöver att lära sig att känna sig själv och att stå på sina egna fötter innan dom kan återigen samarbeta tillsammans. visst detta är bara mina gissningar och jag kan ha fel men är riktigt intreserad av att se vad som händer med rästen av säsongen och i s5.

Ja, brödernas känslomässiga tillstånd och karaktärsutveckling är positiv, det finns mycket innehåll där, mycket att komma över innan de kan bli avgörande i slutet av säsongen, vilket de garanterat blir. Jag är bara inte så övertygad om att det är något som bara de kan göra, eftersom det finns mäktigare krafter… blabla, som sagt. Och då blir det varken motiverande eller logiskt, som sagt.

Tillägg: Har just insett att jag glömt berätta att jag älskar Castiel. Måste bara säga det. Så att ingen tror att jag hatar alla änglar.:)

Om senaste avsnittet.
HeY skrev:jag tänker rentutav ignorera det jag inte gillade

Join the club. :D Eller så går jag med i din klubb.
Jag menar, när jag ser en serie vill jag få höra en historia, det kan vara en historia som är rolig, men det får inte vara en rolig historia. Alltså, det får vara en historia med skämt i, men de får inte göra historian till ett skämt. Står inte ut med tanken att bröderna lever i en värld med de där fåniga pocketböckerna (som blir en bibel typ...) och fans, galna fans, fans med deras tatuering på rumpan! Så, medlem i klubben, ja.

HeY skrev:jag ska nog vänta tills jag sett klart säsongen innan jag säger mer.

Den tanken hade jag också i en sekund innan jag postade mitt första inlägg. Chansen finns ju faktiskt att slutet är helt mindblowing och välplanerat och att jag får ta tillbaka allt jag sagt. Men jag tror att min poäng är att jag just nu inte känner det förtroendet för serien.

Er andra kan jag inte svara för ni gav inga konkreta saker att hänga upp sig på. :) Även om jag är väldigt nyfiken på vad som gör att man upplever s4 så bra. Kan bara konstatera att vi är härligt uppdelade, några så skeptiska som mig (hur blev jag så skeptisk!? :( ) och några kluvna och några väldigt positiva. Nice.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » sön apr 05, 2009 2:08

Och nu. Vidare till den intressanta ”hur rankar du säsongerna”-debatten. :D

madskellig skrev:S1 tyckte jag var ok och inte så mycket mer. Gillade S2 rejält (förutom några avsnitt) och S3 var också i stora delar bra, det är mest bara s4 jag har haft problem med. Men men, smaken är ju som sagt som baken ;)

Min tur att hålla med dig då! ;)

Bäst till sämst
S2 En lagom stor säsongsarc som mestadels kändes planerad och bra genomförd, grym säsongsavslutning och många underbara standalones! Bäst: Nightshifter!!! Croatoan, Hunted, Playthings, Born under a Bad Sign, Tall Tales, Folsom Prison Blues, What Is and What Should Never Be, All Hell Breaks Loose! Sämst: Heart? Läste avsnittslistan nu och visst, det finns svagare avsnitt men inget jag riktigt hatar inser jag just. S2 är min solklara vinnarsäsong!

S3 Igen en stark säsongsarc, kanske till och med bättre än säsong 2 om de fått en full säsong istället för en stressigt avslutad, men standalone avsnitten börjar falla mot s1-fånigheter ibland. Bäst: Ghostfacers!!! Bad Day at Black Rock, A Very Supernatural Christmas, Mystery Spot. Sämst: The Magnificent Seven, Sin City, Long Distance Call

S4 Säsongsarcen känns för stor och standalonesen har inte riktigt levt upp till sin potential på sistone (tänk kontorsavsnittet och highschool-avnsittet). Bäst: Monster Movie! Sämst: The Monster at the End of This Book...

S1 Läskigaste säsongen och precis så vill jag ha serien, med två bröder i en bil mot onda myter, säsongsarcen är också den mest motiverade (hitta pappa, döda YED) men säsongen har de sämsta sluten någonsin vilket gör att den är sämst. Bäst: Piloten – creeeeeepy! Sämst: Bugs, Route 666, Dead in the Water, Wendigo, Faith, Dead Mans Blood... behöver jag fortsätta?

Om man kombinerade s4 och s1 skulle man nog få en grym säsong. S1 hade rätt idé men kasst genomförande, s4 har dåligt med idéer men nu är serien så etablerad och karaktärerna och känslomässigt och allt det där.
Första gången jag såg s1-finalen var jag så skeptisk att jag tänkte sluta se minns jag, men från 201 var jag övertygad. Kanske händer det igen i skiftet s4/s5... vem vet.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav gaspode » sön apr 05, 2009 2:27

brat skrev:Chansen finns ju faktiskt att slutet är helt mindblowing

eftersom jag bara skummer SPN-tråden läste jag det här som mindbowling och tänkte "intressant liknelse..." :)
sssstrrr-ike!

för övrigt skall jag fortfarande ge mig på clown-avsnittet.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » sön apr 05, 2009 10:13

För mig känns det jobbigt eftersom jag började titta på serien för att det var kul, nytt och ovanligt med en serie som verkligen levererade skräck. Men nu har det inte varit hemskt på två säsonger. Ej heller intressant, nytt eller engagerande. Istället visas samma avsnitt, med varierad handling, varje vecka. Jag gillar karaktärerna och skådespelarna, men just nu suger författarna väldigt mycket. Get back in the game och ge tillbaka ett Supernatural som är värt att kolla på igen. Som det är nu orkar jag knappt öppna mappen min olagligt nedladdade fil ligger i.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav VelocityBoy » sön apr 05, 2009 11:16

Rombat skrev:För mig känns det jobbigt eftersom jag började titta på serien för att det var kul, nytt och ovanligt med en serie som verkligen levererade skräck. Men nu har det inte varit hemskt på två säsonger. Ej heller intressant, nytt eller engagerande. Istället visas samma avsnitt, med varierad handling, varje vecka. Jag gillar karaktärerna och skådespelarna, men just nu suger författarna väldigt mycket. Get back in the game och ge tillbaka ett Supernatural som är värt att kolla på igen. Som det är nu orkar jag knappt öppna mappen min olagligt nedladdade fil ligger i.


Word.

Kripke hade tur med castingen och konceptet men är fruktansvärt inkompetent som arc författare, han är en ryggradslös nolla som reagerar reptilsnabbt på vad än (den dummaste någonsin) fan basen skriver på twop. En fan base där ingen karaktär kan introduceras (förutom tidarnas största deus ex machina, Billy, som används så fort Kripke kör fast i ett manus dvs hela tiden) eftersom att fansen är så svartsjuka på "deras" grabbar så allt vi får är känslosamma tårdrypande (extremt repetetiva) scener mellan bröderna sittande på bilen i slutet av avsnitten... den här serien har verkligen tappat allt den en gång var (fram till 2/3 av s2).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav chanda » sön apr 05, 2009 14:05

wow
VelocityBoy skrev:
Rombat skrev:För mig känns det jobbigt eftersom jag började titta på serien för att det var kul, nytt och ovanligt med en serie som verkligen levererade skräck. Men nu har det inte varit hemskt på två säsonger. Ej heller intressant, nytt eller engagerande. Istället visas samma avsnitt, med varierad handling, varje vecka. Jag gillar karaktärerna och skådespelarna, men just nu suger författarna väldigt mycket. Get back in the game och ge tillbaka ett Supernatural som är värt att kolla på igen. Som det är nu orkar jag knappt öppna mappen min olagligt nedladdade fil ligger i.


Word.

Kripke hade tur med castingen och konceptet men är fruktansvärt inkompetent som arc författare, han är en ryggradslös nolla som reagerar reptilsnabbt på vad än (den dummaste någonsin) fan basen skriver på twop. En fan base där ingen karaktär kan introduceras (förutom tidarnas största deus ex machina, Billy, som används så fort Kripke kör fast i ett manus dvs hela tiden) eftersom att fansen är så svartsjuka på "deras" grabbar så allt vi får är känslosamma tårdrypande (extremt repetetiva) scener mellan bröderna sittande på bilen i slutet av avsnitten... den här serien har verkligen tappat allt den en gång var (fram till 2/3 av s2).


wow :eek: Vem är Billy ? Menar du Bobby Jag gillar den karaktären.

och feg är ett ord jag inte skulle kalla Kripke han sände Dean to hell vilket fansen hatade. försätte sig använda sig av Ruby vilket jäpp massivt hat.

nu ser det ut att bli en kamp broder mellan broder. Katastrof !
visst det är alltid de högljuda som hörs mest vilket är tröttsamt att lyssna på emellan åt är det inte musiken så är det tjejerna yada yada nu är det så att jag inte enbart bara läser det positiva utan det kritiska med för att få en balans i min syn ibland kan den kritiska komma med syn punkter som jag håller med om men det sker inte ofta.
men endå slänger han in tjejer som Anna vilket jag tycker om så nej håller inte med på den fronten.


om han nu skulle vara så feg som du säger så skulle han behålla hela konceptet från S1 och aldrig ändra på Sam och Dean För det är ju en del av vad fansen som hörs mest vill ha tillbaka som han inte lyssnar på.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav HeY » sön apr 05, 2009 16:17

Jag håller faktiskt med VelocityBoy delvis. Jag tycker också att Kripke är på tok för influerad av fans, och ofta de högljudda på twop som jag inte orkar läsa längre. Jag menar säsong 4 är snart slut och vi har fortfarande inte haft ett riktigt kärleksintresse för killarna och ingen kvinnlig återkommande roll som fått vara med ett bra tag - och då räknar jag inte med Ruby eftersom Kripke yxade förra skådespelerskan (för att hon inte var omtyckt!!?). Ellen och Joe räknar jag inte med heller, eftersom de bara var med i säsong 2. Och Bella, hur många avsnitt var hon med i? Knappt 10. Nej, jag går fortfarande och väntar på en riktigt intressant x-kromoson som får ha en relativt stor roll i serien.
Men annars är jag inte fullt så negativ och skeptisk mot serien. Jag gillar den verkligen, bryr mig om karaktärerna, tycker det är motiverande att titta men... de har faktiskt inte tagit vara på all potential! Ibland tror jag att de gör det, men serien har aldrig blivit det jag trodde den skulle bli. Jag gillade verkligen säsong 1, mer än de flesta här verkar det som. Den hade nog flest tråkiga/halvdana avsnitt utav alla säsongerna, men så skrämd jag blev - jag älskade det! Mest för att jag hade saknat att bli riktigt skrämd när jag började titta och de lyckades verkligen trycka på rätt knappar. Nu går det mer på "titta vad äckligt detta är" istället för "BOOOM! nu blev du rädd va!!?!". Vilket inte är helt fel, men ett renodlat skräckavsnitt skulle jag vilja ha.
När det kommer till säsong 4 gillar jag verkligen Castiel och Anna. Jag hoppas att båda får stanna kvar riktigt länge, gärna att de blir bannlysta till människor och följer med killarna eller något liknande (okej, lite löjligt kanske? men bilen har faktiskt mer än 2 säten!) för två kraftfulla änglar kan jag inte riktigt se få någon utmaning mot demonerna. Problemet är bara [med säsong 4] att jag är rädd för att allt inte är så planerat som det verkar, jag hoppas verkligen att det är det - och jag hoppas verkligen att det inte kommer bli massor av "Kripke didn't think of that" - det vill säga lösa trådar eller ologiska knutar [på trådarna].

För er som inte vet kan jag förresten ge en castspoiler för säsong 5, om någon tycker att sådant är intressant och inte skräms iväg av ordet "spoiler". För det är det nog allt: Castiel är bekräftad som regular - det vill säga han överlever säsong 4. Ett fan frågade också Kristin (watchwithkristin) om Anna kommer vara det, men hon var inte bekräftad. Det vill säga, hon är ett potentiellt (och för mig, troligt) dödsoffer i finalen.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » sön apr 05, 2009 21:28

chanda skrev: :eek: Vem är Billy ? Menar du Bobby Jag gillar den karaktären.


Jo naturligtvis menar jag Bobby :oops:

Jag tycker inte att det är något fel på karaktären i sig jag tycker bara att han är grymt felanvänd.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav chanda » lör apr 11, 2009 23:36

4x18 väl värt att vänta med.

lol so det är så här människorna kändes sig när de levde på Jesus tid.
alvarligt talat så var första 20 minuterna riktigt små kul. definitivt ett kärleks brev från Kripke till fansen .Rästen av avsnittet var riktigt intressant och ställde en del frågar.
Som när Dean komer in dundrande chuck efter att fått veta av castiel att arch angels skyddar chuck vilket han inte har hunnit drömma om vilket betyder Dean och sam kan ändra deras eget öde eftersom Sam hade inte alls hade
tänkt gå med på lilliths deal innan profeten kom in i rummet.så allt är inte skrivet i sten.
Deta ger mig hopp som sagt. så tummarna upp för min del

just nu känns det som Kripke har lånat väldigt mycket från Lucas Star wars Karaktärena Sam och Dean får mig väldigt mycket att tänka på Anakin och Obi-Wan samt sih beter sig som demoner det är också intressant hur både Lucas och Kripke ställer fri vilja mot öde.
Senast redigerad av chanda sön apr 12, 2009 22:15, redigerad totalt 1 gång.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav MissKittyFantastico » sön apr 12, 2009 0:05

Jag tyckte nog 4x18 var lite fånigt. Jag är för att författarna ger små blinkningar till die hard fansen. Det känns som att man blir belönad för att man trohet följer serien, men det här var bara löjligt överdrivet. Jag var tveksam till säsongens huvudplot, men sedan började jag vänja mig och tycka att det var lite intressant i alla fall för att nu gå till baka till det första stadiet igen. Jag gillar inte när man blandar in gud och änglar och trams.

Den här säsongen har nog varit den jag gillat minst även om det funnits väldigt bra avsnitt i den också.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Rombat » ons apr 15, 2009 16:02

Bild

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav chanda » sön apr 19, 2009 12:21

aww poor Dean

hee Kripke on crack ."bow before before our high cheekbones"
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav chanda » sön apr 19, 2009 19:50

Jared, Jensen, Misha 3
aktion av tröjor
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav brat » mån apr 20, 2009 20:02

SvettJared är så nasty! :D Och alla bara skriker och han skrattar.
Hahaha, fangirls är så pinsamma att jag vågade inte se resten när de skrek så mycket att Jensen började skämmas. :D
Tack för den länken. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » fre apr 24, 2009 23:27

4x19

Ett rätt ok avsnitt. Med tanke på temat så borde man kanske känt mer, men det är svårt att känna något för en karaktär som bara varit med i ett avsnitt.

Gillar inte den person Sam har blivit. Så hård och kall. Håller verkligen med i det Dean säger på slutet, att Sam är mer lik John än vad Dean är. Det har jag tänkt länge.

Hoppas nu att det blir en riktigt bra nästa avsnitt och sedan en fantastisk dubbel till säsongsfinal.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron