Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » ons sep 21, 2005 17:18

LWes skrev:1x02: Jälvigt coolt avsnitt! Ren underhållning igenom hela avsnittet. Hade säkert varit läskigare om jag sett det på natten istället för till frukosten.
Jag längtar tills nästa avsnitt. jag vill bara se mer och mer! :o :o


Va bra :D
Själv ska jag se det ikväll, var det bättre än första?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons sep 21, 2005 18:06

1x02 var ganska bra faktiskt. Kommer fortsätta titta om det håller den här klassen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tor sep 22, 2005 21:34

Har ännu inte sett klart avsnitt 2. Blev lite uttråkad av det måste jag få säga. Men jag ska se klart det innan det tredje avsnittet och försöka hänga på igen.

I alla fall ska tydligen Amy Acker gästspela i ett Supernatural-avsnitt:

http://whedonesque.com/comments/8016
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » tor sep 22, 2005 21:42

Fest

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Illyria » tor sep 22, 2005 21:43

Amy dyker upp lite varstans, vilket är trevligt.

Jag blev också rätt uttråkad av avsnitt 2. Det hela kändes mest "jaha" och om varje avsnitt ska vara som denna "miniskräckfilm" så är det inte speciellt intressant.

Arc, arc, arc. Men jag kommer ge det ett par avsnitt till, hoppas det tar sig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor sep 22, 2005 22:00

Illyria skrev:Jag blev också rätt uttråkad av avsnitt 2. Det hela kändes mest "jaha" och om varje avsnitt ska vara som denna "miniskräckfilm" så är det inte speciellt intressant.


Medhåll. Avsnitt 3-5 måste vara betydligt bättre och intressantare om jag ska följa med på resan. Jensen Ackles hjälper mycket, men jag fann i avsnitt 2 att jag stirrade på honom så mycket att jag glömde bort att lyssna på vad han sa. Måste vara så tjejer med stora tuttar har det... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Noam » tor sep 22, 2005 22:31

1x01
Började lite roligt med karaktärernas namn.. Dean's bror "Sam" spelar ju "Dean" i Gilmore Girls och i Gilmore Girls är ju Dean's rival "Jess" som ju är Sam's flickvän i Supernatural. *hihi*

Riktigt fina effekter med elden i första avsnittet.. blev imponerad. Riktigt creepy stämning genom hela avsnittet också tyckte jag.. precis som det ska vara.


1x02
Ep2 tyckte jag var lite tamare på creepy-fronten.. fick inte riktigt samma spök-känsla som ep1, men fortfarande en hyffsad episod. Jag hade hoppats lite på att hon systern i syskon-trion skulle hänga på Sam och Dean och jaga för att göra det lite mer intressant, hon verkade som en lovande karaktär.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav HeY » tor sep 22, 2005 23:28

1x02

Riktigt bra tycker jag. Gillade the Wendigo saken men jag hade förväntat mig att den skulle vara mer hårig. Men då kanske det hade varit för mycket varulv? Håller med om att en större arc än att hitta deras pappa skulle vara kul. Hoppas det kommer snart, och kankse även ett större intro än texten "Supernatural". Det funkar ju iofs för Lost ;) Serien är iaf riktigt bra än så länge och fortsätter avsnitten i den här nivån (fast med arc) så blir det verkligen en höjdarserie. Ska bli kul med Amy som gäst också :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre sep 23, 2005 0:33

HeY skrev:1x02
Gillade the Wendigo saken men jag hade förväntat mig att den skulle vara mer hårig. Men då kanske det hade varit för mycket varulv?
Wendigo i Marvel är hårig:
bild 1
bild 2
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör sep 24, 2005 0:39

LWes skrev:
HeY skrev:1x02
Gillade the Wendigo saken men jag hade förväntat mig att den skulle vara mer hårig. Men då kanske det hade varit för mycket varulv?
Wendigo i Marvel är hårig:
bild 1
bild 2


Jo den var lite mer lik som jag tänkt mig. Den såg mer ut som den som var med i 'Charmed'.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » mån sep 26, 2005 13:06

Avsnitt 2 var tyvärr ganska tråkigt. Om nästa avsnitt inte är bättre så blir det det sista. (Om jag inte hör senare att serien rycker upp sig, givetvis.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav adolvsson » mån sep 26, 2005 13:42

Dudes, where's the thread, liksom?! Glömde den här, postade på fel ställe. Repeterar.

Supernatural 1x02:
Det är synd att jag ska ha så svårt för Jared P, för han är i stort sett det enda jag inte tycker om med Supernatural.

Avsnittet var spännande, kinda scary, killarna känns verkligen som bröder. Och det var ett tag sedan man såg en såhär testoronstinn serie, i alla fall i den här genren, vilket är trevligt som omväxling.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons sep 28, 2005 12:45

1.03: mycket bättre än förra veckan, speciellt Amy. Förra veckans mysterium var trist, detta mycket mer intressant, men det var också mycket Amy som gjorde avsnittet.

För den uppmärksamme: huset vid sjön och bryggan var det i Vacation i DLM.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons sep 28, 2005 15:47

Vart fick du ditt avsnitt ifrån? För jag har laddat hem 3 st och ingen av dom fungerar. När jag skall öppna avsnittet i Windows Media Player eller vilken annan spelare som helst så händer det inget, den bara laddar och laddar och sen lägger den av.
och jag har kört filen i ett program som kollar om den är hel och så och den säger att filen är hel och fin.
Vet någon vad problemet är? ALLA andra videofiler jag laddat hem fungerar... Codec och sånt är inte problemet.
Jag försökte även bränna ut det på en skiva istället men det gick inte.

Ganska jobbigt....
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons sep 28, 2005 17:10

Jag hade inga problem med det. Torrentit eller Bitmetv.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » ons sep 28, 2005 20:40

Japp, 1.03 var en klar uppryckning, så nu ger jag serien en chans till.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav HeY » ons sep 28, 2005 22:00

LWes skrev:Vart fick du ditt avsnitt ifrån? För jag har laddat hem 3 st och ingen av dom fungerar. När jag skall öppna avsnittet i Windows Media Player eller vilken annan spelare som helst så händer det inget, den bara laddar och laddar och sen lägger den av.
och jag har kört filen i ett program som kollar om den är hel och så och den säger att filen är hel och fin.
Vet någon vad problemet är? ALLA andra videofiler jag laddat hem fungerar... Codec och sånt är inte problemet.
Jag försökte även bränna ut det på en skiva istället men det gick inte.

Ganska jobbigt....


http://www.torrentspy.com Där tog jag min och den var i Prima form :)

1x03:

Riktigt bra och kul med mycket Amy i också. Jag tyckte det var mer mystik i detta än förra och det gillade jag, men jag tror jag var mer uppskärad i förra och ryckte till mer.

Att det inte är så mycket av en arc ännu stör inte mig. Serier brukar ju inte få ngn direkt arc för än om några avsnitt, inte ens Buffy/Angel hade ngn direkt arc. Visst, Buffy hade ju 'The Master' men annars var det ganska fristående avsnitt och Angel hade väl ingen alls i första säsongen? Men att det just nu är att hitta deras far tror jag kan utvecklas till ngt bra senare :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons sep 28, 2005 23:29

Nu har jag laddat hem avsnittet igen utan att det fungerat.
Problemet är att vart man än tar den ifrån är det samma fil.
Jag har även kopierat den och testat på en annan dator där den inte heller fungerade, men ingen på internet har klagat eller så, så det är besynnerligt...
Får försöka på nytt imorgon.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor sep 29, 2005 0:24

Tyckte 1x03 var sämre än 1x02. Inte mycket som fastnade på mig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Glorificus » tor sep 29, 2005 1:55

Hm... 1x03... vissa saker var sämre än avsnitt två, vissa var bättre.
Jag gillade t.ex. att det här var mer av ett dunkelt fall, man fick inte veta förrän rätt sent hur saker och ting låg till. Och avsnittet hade många snygga bilder, som i slutet när den döde pojken tittade upp ur vattnet vid bryggan.

Fnittriga Amy Acker var underbar som alltid. Det enda jag reagerade på var att hon var så full i skratt i slutscenen, så snart efter att allt det hemska hänt. Och att pojken överlevde var lite synd (och framför allt att han började prata igen så snabbt!)... Hade varit kul om de vågat låta ett fall få ett olyckligt slut.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » tor sep 29, 2005 7:18

Glorificus skrev:Hm... 1x03... vissa saker var sämre än avsnitt två, vissa var bättre.
Jag gillade t.ex. att det här var mer av ett dunkelt fall, man fick inte veta förrän rätt sent hur saker och ting låg till. Och avsnittet hade många snygga bilder, som i slutet när den döde pojken tittade upp ur vattnet vid bryggan.

Fnittriga Amy Acker var underbar som alltid. Det enda jag reagerade på var att hon var så full i skratt i slutscenen, så snart efter att allt det hemska hänt. Och att pojken överlevde var lite synd (och framför allt att han började prata igen så snabbt!)... Hade varit kul om de vågat låta ett fall få ett olyckligt slut.


Scenen där pojken tittade upp ur vattnet tyckte jag liknade pojken i "The Grudge", såg skitäckligt ut :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor sep 29, 2005 17:16

Neeej, nämn inte The Grudge..! *evil flashbacks* Nu kan jag inte sova i natt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » tor sep 29, 2005 20:24

1x03
Jag tyckte inte att själva "veckans monster" var alls lika roligt som förra men själva fallet var intressant och avsnittet var väldigt bra.
Jag gillar varelser och monster mycket mer än spöken och andar och sånt.


Från att läsa vad dom kommande avsnitten kommer handla om ser jag nog mest fram emot avsnitt 7 och 8. Avsnitt 9 står det inte något om men avsnittet heter Home och det låter som det möjligtvis kan bli intressant.
Även om jag tycker att fristående avsnitt av serien fungerar bra och säkert kan fungera bra en längre tid längtar jag efter att få se lite arcer. Förmodligen om The WB beställer fler avsnitt av serien kanske det blir en arc då och att dom första 13 avsnitten är väldigt fristående kanske. men hur länge kan dom egentligen hålla sig från att hitta pappan?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre sep 30, 2005 16:05

Nej. nu ger jag upp! Andra avsnittet orkade jag inte se klart. Och nu när jag på tredje avsnittet trodde att det snart var slut, men det bara gått 20 minuter... well, det räcker med att säga: zzzzzzzz. Synd eftersom jag verkligen gillade piloten. Det räcker inte med att Jensen Ackles är bra och sanslöst snygg. Det senaste är snarare en nackdel. Även i detta avsnitt fann jag att jag stirrade dumt på Jensen utan att höra vad han sa... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » lör okt 01, 2005 1:15

Alla tre avsnitten har jag somnat. Tror inte den här serien är för mig.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » lör okt 01, 2005 9:13

Du och jag, Tam. Du och jag. (Även om jag lyckats stänga av avsnitt 2 och 3 innan jag somnade. :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » lör okt 01, 2005 9:31

AKS skrev:Du och jag, Tam. Du och jag. (Även om jag lyckats stänga av avsnitt 2 och 3 innan jag somnade. :))


Försökte se pilot avsnittet i somras men stängde av efter ungefär 12-13 minuter. Har inte heller försökt mig på att se om det. Kanske gör det när jag har mer tid då genren borde tilltala mig. Fast när fasiken har man mer tid? är så trött på att alltid ha lite tid. Skulle behöva någon månad (några veckor iaf) då tiden stod stilla rent datummässigt sett.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » ons okt 05, 2005 15:51

Hittar inte 1x04, var det aldrig på the WB igår?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » ons okt 05, 2005 18:00

HeY skrev:Hittar inte 1x04, var det aldrig på the WB igår?

Det var något med Baseball Playoffs.. ingen av de vanliga grupperna verkar ha rippat... dock så har Gilmore Girls dykt upp nu senare på dagen (som du kan läsa i GG-tråden)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Illyria » ons okt 05, 2005 20:54

Hoppas Supernatural också dyker upp nu när Gilmore Girls gjort det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron