Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » ons jul 29, 2009 23:56

AKS skrev:Bra jobbat, HeY! Och som sagt: känns som en av de serier som flest personer kollar på här på forumet. Förutom Dollhouse då antagligen. :)

(edit) Fast du glömde mig. :D (/edit)


Haha, jag tänkte att eftersom listan var till dig (tyyyp) så behövdes inte du :rolleyes:
Men nuuu är du där :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tor jul 30, 2009 0:12

Jobbigt. Efter jag hittat min säsong3-lista fick jag lov att leta reda på min säsong2-lista och upptäckte då att det inte fanns någon säsong1-lista! Hur ska jag då kunna göra en serie-lista? Mitt nutida jag är mycket irriterad över min dåtida jags nonchalanta attityd till listor. Att det inte finns någon säsong4-lista har sina naturliga förklaringar (spoiler säsong 4) dååålig men det kanske jag måste åtgärda nu, så att inte mitt framtida jag blir irri på min nutida jag.
Ja, det är inte lätt att vara jag. :P

Dessutom återvände den här lusten. :P
brat skrev:
Glorificus skrev:2x02
Sam/Dean-scenen i slutet hamnar på min Topp 10 brödrascener i hela serien. 8)

Får genast en nästintill oemotståndlig lust att göra en sån lista. Scenen skulle helt klart hamna på min topp 10 också. Antagligen på min topp 3. Just nu skulle jag kunna säga att den hamnar allra överst... men det kan vara för att jag just sett den två gånger. Men nu blev jag intresserad. Vilka scener skulle toppa er lista?


Och: Tack HeY! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Spuffy » tor jul 30, 2009 17:36

eynosh ser med. Han ser det mesta men skriver knappt om något...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » tor aug 06, 2009 22:23

Åh, jag hade hoppats ingen hade skrivit detta för då missar jag inget! Men en fantastisk person ska gästa avsnitt 5 nästa säsong - hon är så fantastisk så självklart är vi underbart glada!!!

(spoiler knock, knock - who's there?) Paris Hilton

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tor aug 06, 2009 22:25

Är det något slags första april skämt?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » tor aug 06, 2009 22:52

Enligt WatchwithKristin: Nope.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor aug 06, 2009 23:09

I want to see her die a gruesome death... twice.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav chanda » fre aug 07, 2009 9:25

the rumore is true .
både Kripke och Sera har uttalat sig om det.

We wrote the role just for her," Gamble said. "We're very excited that she said yes. . If you know our style, you know we go pretty funny and irreverent with this stuff, so--expect that. The fact that she wanted to do the episode speaks volumes about her sense of humor. författtaren är Ben edlund så det kan bli ett rätt så bra avsnitt
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav chanda » ons aug 19, 2009 20:00

Nu finns hela S4 bloperl ut
spoiler så klart

http://www.youtube.com/watch?v=tZ2aS81y ... toys%2Ecom

att titta eller inte titta ,så svårt när man vet att man snart har den i handen. :D
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav brat » ons aug 19, 2009 23:17

Att titta eller inte titta, that is the question - but not for ME! :D

Den var lite ovanlig, men ändå toppen! De verkar verkligen ha hur roligt som helst ihop, men jag saknade ändå någon klassiker som sten-sax-påse förra året. Gillade det där oväntade som hände en bit in, och bilderna i slutet var bra men i övrigt var slutet lite underligt.
Om det fanns en Emmy för bästa gagreel så skulle SPN vinna varje år! :D

Nu ska jag se den en gång till, och sedan kanske skicka en sekund-för-sekund-analys till Glory. Det är min grej. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav chanda » tor aug 20, 2009 9:28

gav in och det här är min favorit bland gag reel lite annorlunda men sen så förändras ju serien från varje år med. :D
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav The Ankh » tor aug 20, 2009 20:05

Så detta färst nu och tycker det är vört en re-post:
MissKittyFantastico skrev:Som traditionen bjuder när jag firar jämt tusen inlägg så kommer här en Jensen-kavalkad. Det är lite dåligt med bra nya bilder så jag recyklar delvis.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Är det inte lite skamligt att jag aldrig fick chansen att slicka på honom? Vad är det om? Undra om Tobias (som för övrigt oxå följer serien och skulle kunna listas på listan) skulle kunna tänka sig en lite.. manage a toa. trois? Äschj, jefla franska!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Tinwiel » tor aug 20, 2009 21:16

Ménage á trois? :D Det tror jag att de flesta skulle kunna tänka sig. Jensen är ju... Jensen. 8) Han skulle få menaga med mig också, om han ville.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor aug 20, 2009 22:08

Jag är fortfarande riktigt förtjust i fotot taget på honom bakifrån. Av nån anledning så är det... amazing. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav MissKittyFantastico » fre aug 21, 2009 0:03

AKS skrev:Jag är fortfarande riktigt förtjust i fotot taget på honom bakifrån. Av nån anledning så är det... amazing. :)

Mmm.. Det är ett av mina absoluta favoriter. Snygg nacke och breda axlar är min akilleshäl.

Jag skulle inte kunna tänka mig att dela Jensen med någon sådär. Faktum är att jag inte vill ha honom alls på det sättet. Vill inte träffa honom. Som det är nu är han inte en verkligen person och väldigt sammanvävd med Dean och jag vill inte förlora det, för det misstaget har jag begått en gång tidigare när jag såg James Marsters uppträda IRL. Poff så försvann all Spike-hysteri och jag kunde inte känna samma sak längre. Han blev verklig och visserligen respekterade jag hans skådespelari och honom, men jag saknade fantasi-James/Spike för det förtog en del av spänningen i serien. Möjligen kan jag tänka mig att träffa Jensen om ett par år när Supernatural varit nedlaget ett tag och jag sett alla avsnitt ett par gånger. Kanske.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » fre aug 21, 2009 0:15

Sant, Emelie. Men när jag tänkte mig det där menagandet så var det i allra högsta grad fantast-Jensen som var inblandad, för jag tror inte att chansen att det ska hända är så stor. På riktigt så skulle jag nog inte vilja heller. Jag skulle bli så himla nervös också om jag träffade honom så jag skulle göra bort mig direkt. Mer än vanligt alltså.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » fre aug 21, 2009 0:38

Star struck. Been there.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » tor aug 27, 2009 21:12

Ooooo, har ni sett CW promon för säsong 5? Till och med jag blev peppad!
Den är SÅ snygg! Och innehåller ett par klipp som väcker intresse. Den är inte så extremt spoilrig heller, bara några detaljer från säsong 5 och ett par klipp från säsong 4.

Senast redigerad av brat tor aug 27, 2009 21:15, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » tor aug 27, 2009 21:15

Sjukt snygg! Jag vill ha låten. Dock är den speciellt skriven för serien och går inte få tag på. :(
Dock ska CW göra den tillgänglig på sin hemsida, så nån gång ska det väl gå.

(spoiler promon) Jo som torterar Sam!! :eek:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tor aug 27, 2009 21:16

HeY skrev:Sjukt snygg! Jag vill ha låten. Dock är den speciellt skriven för serien och går inte få tag på. :(
Dock ska CW göra den tillgänglig på sin hemsida, så nån gång ska det väl gå.

(spoiler promon) Jo som torterar Sam!! :eek:

Hehe, jag såg just det när jag såg om den. Så jag ändrade spoilervarningen lite.

Sången är verkligen grym. Vilka har gjort den?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » tor aug 27, 2009 21:21

brat skrev:Sången är verkligen grym. Vilka har gjort den?


Från Kristin:

Megan in Fredericksburg, Va.: Is there any way you could find out for us who is singing the song in the season-five promo of Supernatural? Thank you!
The version of "O Death" in the Supernatural promo is sung by Jen Titus and was produced and written especially for the show. You'll be able to get a longer version on cwtv.com in the near future. We'll let you know as soon as we hear that it's up!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tor aug 27, 2009 21:24

Och för en gångs skull var alla välkomna att delta i roligheterna på CW, inte bara USA. :D Så nu har jag den något längre versionen på min dator och lyssnar. Yay :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » tor aug 27, 2009 21:28

brat skrev:Och för en gångs skull var alla välkomna att delta i roligheterna på CW, inte bara USA. :D Så nu har jag den något längre versionen på min dator och lyssnar. Yay :)


Åh, verkligen!? Den finns alltså redan (springer till cwtv...)

...

Ja! Nu har jag den också, 2:03 lång är alltså den längre - är det verkligen längre än promon?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav madskellig » tor aug 27, 2009 22:54

brat skrev:Ooooo, har ni sett CW promon för säsong 5? Till och med jag blev peppad!


Den var riktigt snygg faktiskt! Måste bara ta mig i kragen och se klart S4 först, har faktiskt saknat SPN lite på sista tiden... fast jag saknar nog att prata om serien mer än jag saknar själva serien ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav brat » tor aug 27, 2009 23:18

Jag har saknat att prata med dig om serien . Din opepp tyder på att du hade passat ganska väl in i mina anti-rants. Och när allt annat brister kan man ju alltid prata om konstiga Jared- eller Jensen-detaljer. :D Men nu blev jag som sagt lite sugen på säsong 5 ändå när jag såg den där promon. Hur långt har du kommit i säsong 4. Är du före eller efter avsnittet vi aldrig ska nämna? ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav AKS » tor aug 27, 2009 23:29

Jag har bara ett avsnitt av S3 kvar nu. Helt okej säsong, men jag är inget SPN-fan än. Just därför tror jag kanske att S4 kan passa mig. Men S4 lär jag börja se tidigast i slutet av september. Målet är att vara ikapp serien till efter juluppehållet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav madskellig » fre aug 28, 2009 0:15

brat skrev:Jag har saknat att prata med dig om serien . Din opepp tyder på att du hade passat ganska väl in i mina anti-rants. Och när allt annat brister kan man ju alltid prata om konstiga Jared- eller Jensen-detaljer. :D Men nu blev jag som sagt lite sugen på säsong 5 ändå när jag såg den där promon. Hur långt har du kommit i säsong 4. Är du före eller efter avsnittet vi aldrig ska nämna? ;)


Ja, jag borde verkligen ha varit med och rantat lite, då hade jag säkert lyckats ta mig igenom S4 också :D Men men, får ta och hoppa in i diskussionerna igen då S5 drar igång helt enkelt!

Senaste avsnittet jag såg var indeed det vi aldrig ska nämna, så jag har ju inte så många S4 avsnitt kvar, men det avsnittet alltså... även om jag älskat S4 i övrigt (vilket jag inte gjorde) så skulle jag haft svårt att komma över det. Ick.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav HeY » fre aug 28, 2009 1:32

AKS skrev:Jag har bara ett avsnitt av S3 kvar nu. Helt okej säsong, men jag är inget SPN-fan än. Just därför tror jag kanske att S4 kan passa mig. Men S4 lär jag börja se tidigast i slutet av september. Målet är att vara ikapp serien till efter juluppehållet.


Jo serien tar ju verkligen en ny vändning i säsong 4 så har du inte varit något större fan ännu kanske du gillar vad de har gjort i säsong 4. Åsikterna om s4 verkar ju väldigt splittrade!

(edit) madskelling: är det profetavsnittet ni talar om? (med de förbannade böckerna :evil: ) (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » fre aug 28, 2009 16:50

madskellig skrev:Senaste avsnittet jag såg var indeed det vi aldrig ska nämna, så jag har ju inte så många S4 avsnitt kvar, men det avsnittet alltså... även om jag älskat S4 i övrigt (vilket jag inte gjorde) så skulle jag haft svårt att komma över det. Ick.

Ignorera. Ignorera. Ignorera.

HeY skrev: (edit) madskelling: är det profetavsnittet ni talar om? (med de förbannade böckerna :evil: ) (/edit)

Shake it off! ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » tor sep 10, 2009 22:19

Jaha, då börjar det imorgon. Jag är ovanligt opepp.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron