Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » lör maj 16, 2009 0:00

Tycker nog 4.22 var en riktigt bra avslutning på en säsong som vacklat en hel del. Den fick åtminstone mig att bli ordentligt sugen på att fortsätta att se säsong 5, vilket jag inte trodde.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Glorificus » lör maj 16, 2009 1:38

4x22
Ruby: "You didn't need the feather to fly. You had it in you the whole time, Dumbo."
:lovebunny: Dumbo-citat!

Annars har jag inte mycket att säga... jag är mest bara lättad över att de inte gjorde nåt så extremt som att låta Lucifer ta över Sams kropp. (Hoppas nu verkligen inte det är så nästa säsong börjar... :P) En apokalyptisk säsong 5 är jag inte emot, om de väljer att ta den vägen.

Hon som spelar Lilith ser... konstig ut.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » lör maj 16, 2009 1:42

4x22
Det finns inga gränser för hur mycket jag älskar "Carry on my wayward son". Jag ser det montaget och är redo att förlåta vad som helst. ÄLSKAR.

Ja, tänker jag. Jag lever mig in i avsnittet. Jag gillar.

Sedan kommer profeten. Det blir tvärstopp för mig. Nej, tänker jag. Och mycket riktigt, allt efter det suger bajs. Inte pga profeten, men han är första tecknet på att allt ska spåra ur. Finalstriden går ju inte att jämföra med tidigare säsonger. Här är det Dean som inte gör någon skillnad. Och Sam som velar tills han oavsiktligt öppnar sista sealet. Inte det mest oväntade. Whoptidoo.

Lucifer är fri. Det finns inget alternativ i min hjärna där det blir något bra. Han skulle medföra jordens undergång, mänsklighetens slut. Händer det, blir det en konstig säsong fem. Händer inte det, utan han blir ungefär en förrymd demon som vilken annan, blir det en väldigt underväldigande säsong fem. Om Sam med sina nya svarta ögon blir ond på något sätt (jag menar, jag trodde verkligen att han skulle avbryta sin uppenbara urspårning men det gjorde han inte så det borde få konsekvenser) så blir det en dålig säsong fem.

Nä. Otillfredsställande.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » lör maj 16, 2009 2:17

4x22
Hmm, med detta avsnittet har jag insett vilken roll Supernatural har i TV-världen för mig. Supernatural är den nya Charmed. Charmed for the emo-generation kallade någon det nån gång, och det stämmer ganska bra tycker jag. Vissa ser det nog som världens diss, men jag gillade verkligen Charmed så det är det inte. SPN är en serie med ologiska luckor, som inte alltid tar rätt steg kreativt men ofta ändå kan klämma ut ett par riktigt intressanta avsnitt, även om bottennappen verkligen är bottennapp, och de får ut riktigt intressanta säsongsavslutningar - dock en aning frustrerande eftersom man lätt hittar luckor. Jo, jag står för mitt uttalande. Supernatural är för mig, den nya Charmed - med bröder istället för systrar. Jag menar, de har till och med en egen Book of Shadows. Så detta tyckte jag om den fjärde säsongsavslutningen av Charm... Supernatural:

Riktigt intressant, men dock förutsägbar. Hade Ruby varit god hade jag blivit förvånad och hade änglarna varit änglar hade jag också blivit förvånad. Båda är onda, på ett eller annat sätt, och båda är mer eller mindre fanatiker som tror sig har rätt. Det finns inget gott och ont, vitt eller svart, bara två olika religioner som står och diskuterar vad som är bäst för världen. Båda tror sig vara "the saviors of the world" och den enda märkbara skillnaden är att den ena har en gud och den andra har en fiende. Med gud menar jag Lucifer, för sidan med en fiende (som är Lucifer) har ingen gud. Det finns ingen substans för det iaf. Och en sida har en profet också... och hus som börjar lysa och skaka.

Bobby var bäst - han sade precis det jag har villat säga till Dean i hela säsongen. Grow the fuck up - jag blir så less på trångsynta människor.


Så, klar, det är det jag orkar skriva. Jag skrev nog massor av ont, tycker kanske vissa, men så tycker jag. Ser fram emot nästa säsong av Charmed.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » lör maj 16, 2009 2:29

HeY skrev:4x22
Och en sida har en profet också... och hus som börjar lysa och skaka.

Det stod kanske en ond lastbil utanför huset.

Jag tänkte faktiskt också på Charmed där i början när prästen blev överfallen av demonröken... att det var synd att de inte har mer realistiska effekter istället för all rök och svarta eller lysande ögon. Det var ju en del av stilen i Charmed hela tiden, men jag föredrar SPN när det övernaturliga är mer realistiskt gjort.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » lör maj 16, 2009 2:40

Glorificus skrev:
HeY skrev:4x22
Och en sida har en profet också... och hus som börjar lysa och skaka.

Det stod kanske en ond lastbil utanför huset.

Jag tänkte faktiskt också på Charmed där i början när prästen blev överfallen av demonröken... att det var synd att de inte har mer realistiska effekter istället för all rök och svarta eller lysande ögon. Det var ju en del av stilen i Charmed hela tiden, men jag föredrar SPN när det övernaturliga är mer realistiskt gjort.


Me too. Charmed har mer eller mindre gjort exakt samma effekter. Iofs så skulle det inte förvåna mig om SPN och Charmed ligger på liknande budget, iaf nu när Gossip Girl fick några procent av SPNs budget.

(edit) BTW, jag tror jag har nämnt det förr men jag såg att ngn undrade så jag kan väl skriva det igen. Castspoiler för säsong 5: Castiel är regular. (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör maj 16, 2009 8:49

4.22

Jag vet inte... de dödade Ruby, dödade Lilith, öppnade den sista sälen( :D I'm teh funneh), och fick reda på saker som vi spekulerat om fram och tillbaka under hela säsongen. Och ändå kände jag att det inte hände ett skit i hela avsnittet. Detta kunde varit ett avsnitt innan en final, men som final? Nein! Jag kommer att fortsätta titta nästa säsong, men mina förhoppningar är borta. Eller, rättare sagt, det har de varit länge, men här spikade de det. Kom igen, de tog tillbaka profeten FFS!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav chanda » sön maj 17, 2009 20:57

4X22
montage
Chuck :lovebunny:
Castiel och Dean tillsammans .Deans samtal till Sam
Sam&Dean < ---- :lovebunnier:
Fick reda på YED Plan
zacharias =skitsstövel
awesome cliffhanger.


= Chanda Extremt Nöjd

någon skrev på Lj vilket är food for thoughts inför S5

I think that the point of it is to show that Dean is the wild card. He's off book. He didn't prevent the seal being broken, true, but he is there to bring Sam back/away from wherever Ruby was intending on taking him.
He has influenced Castiel to behave differently.
Dean in breaking that first seal, Dean was proved to be 'the righteous man' -- his instincts on right and wrong are the compass that should be used, methinks by his merry band. And from a story perspective -- if Dean's off-book - then maybe nobody -- not even the prophet -- can predict what will happen anymore.


S5 Bring it on
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav chanda » tis maj 19, 2009 0:08

HeY skrev:4x22


Bobby var bäst - han sade precis det jag har villat säga till Dean i hela säsongen. Grow the fuck up - jag blir så less på trångsynta människor.


well alla får ha sina åsikter och Dean Trångsynt? låt mig tänka miste mamman när han var 4
Pappa blev galen av hämd och när han såg att han kunde lita på sin älsta la han det mesta
ansvar på Dean gällande sams uppfostran . sen offrade John sitt liv för dean men han hinner lägga sista ansvaret på honom igen rädda sam eller döda han. sen dör Sam tack vare yeds plan

och det här året har Sam ljuget och som själva ... om Sam hade förståt sin bror bättre hade
sagt hur det var i från början så hade Dean lyssnat .Dean har sina fördomar men kan han bli prövad fel som med lenora så är han öppen samt Sam är Dean familj hans bror som han gör allt för vilket han gör om igen och igen och vad får han för det bara skit.
Så nej sam genom sin skuld känslor och sin fördomar om Dean skapade klyftan mellan dom två och
medan jag förstår Bobbys ilska då han såg hur john blev efter sam lämmnade dem
så retar jag mig på orden som användes, en sak hade han rätt om Dean är så mycket bättre john. John vågade inte ens att medge att han kanske inte skulle använda sig av de orden han gjorde.
Jag hoppas ... på att Sam slutar att skylla på alla andra och ta sit ..... ansvar någon gång
väx upp Sam !
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav HeY » tis maj 19, 2009 1:58

Chanda: Vi har väldigt olika syner på karaktärerna, that's all I can say ;)
Jag förstår dock argument för båda sidor.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav chanda » tis jun 02, 2009 17:37

Season five of Supernatural, an American television series, will begin airing on September 17, 2009. This is the Fifth season to air on the CW television network. Season four regular cast members include Jared Padalecki, Jensen Acklesand Misha Collins. It will revolve around Sam and his hair.
:)

http://en.wikipedia.org/wiki/Supernatural_(season_5)
Senast redigerad av chanda tis jun 02, 2009 22:49, redigerad totalt 1 gång.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Glorificus » tis jun 02, 2009 17:46

Spoilermarkera gärna alla som är "regular cast members"... jag skulle inte vilja veta det om senare säsonger om jag inte sett serien. ;)

(edit) Tack... först tänkte jag inte säga nåt, men nä, jag är för spoilerfobisk... :) (/edit)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Nyx » sön jun 14, 2009 17:51

Men, plötsligt ikväll är det inget Supernatural utan kanal 5 börjar visa Mad Men istället. Visst, den vill jag också gärna se men varför just på Supernaturals tid? De kan ju inte bara göra uppehåll efter avsnitt 4x13 utan att säga ett ord! :angry: Och det går inte att få någon info via deras hemsida. Det är sån't här som gör att folk fildelar, eller hur? :(

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » sön jun 14, 2009 20:16

Nyx skrev:Det är sån't här som gör att folk fildelar, eller hur?

Svar ja.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » mån jun 22, 2009 23:50

Som traditionen bjuder när jag firar jämt tusen inlägg så kommer här en Jensen-kavalkad. Det är lite dåligt med bra nya bilder så jag recyklar delvis.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » tis jun 23, 2009 21:46

Åh suck. Han är så vacker. :drool: De där ögonen...Han ser arg ut på bilden med blomman, ungefär som att han tyckte att det var jättefånigt att ha en blomma i munnen, inget för tuffa grabbar... :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis jun 23, 2009 22:51

Vilken himla bra tradition du har! :D
Det var flera av mina favoriter, och några nyheter. Den med blomman hade jag inte sett förr! Me likes.
(Dessutom skrattade jag åt bokporrs-bilden, vare sig det var därför du valde den eller inte. ;) )
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » tis jun 23, 2009 23:49

brat skrev:Vilken himla bra tradition du har! :D
Det var flera av mina favoriter, och några nyheter. Den med blomman hade jag inte sett förr! Me likes.
(Dessutom skrattade jag åt bokporrs-bilden, vare sig det var därför du valde den eller inte. ;) )

Jupp bokporr. :lovebunny: :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav chanda » mån jul 27, 2009 12:24

comic con 2009

gag reel för s4

:D
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav brat » mån jul 27, 2009 12:42

Åååh - yay! :D
Men jag vill se hela, och höra vad de säger, nuuuu!!! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav AKS » mån jul 27, 2009 13:02

Jag har efter många om och men kommit till slutet av S2 och såg 2.22 tidigare idag. Detta efter att på Tv-land fått hjälp med de avsnitt man bara måste se av S2. Det blev 7 av 22 avsnitt varav ett var ett avsnitt jag ville se, men inte måste se (Hollywood Babylon). Om jag hade varit tvungen att se alla 22 avsnitt så hade jag inte lyckats ta mig fram till S3 och det sorgliga är ju att de sju avsnitten gott och väl räckte för att förstå S2. Nåväl, nu ska jag ge S3 en rejäl chans, men om den inte förbättrar sig flertalet gånger jämfört med S2 så är det väl bara att ge upp. Det var ju fram till S3/S4 som jag ville komma och om S3 inte lever upp till förväntningarna så är det ju bara att inse att SPN inte är en serie för mig.

Det finns två stora problem under S1 och S2 (det finns dock fler problem också):
1) Inte nog med återkommande karaktärer som håller nere huvudkaraktärerna och storylines.
2) Pace-problem i alla avsnitt utom möjligen det där Dean råkar ut för nån djinn eller vad det var och hamnar i en drömvärld.

Om dessa två problem åtgärdas i S3 så finns det en chans att jag kommer att fortsätta att se serien.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jul 29, 2009 13:01

Shit, vad många här som följer serien. Jag har inte alls fattat att det är så många som ser den på forumet. Jag märker det nu då jag går tillbaka och försöker hitta gamla S3-inlägg. Vilka följer egentligen serien?

I alla fall så var 3.02 mycket bättre än 3.01 som var definitivt meh. Håller med adlovsson way back i tråden om att serien blivit lite råare. Däremot så gillar jag inte alls den nya Supernatural-texten. Den påminner mig om "hård"rocksskivor från 1980-talet. Vilket iofs kanske är passande med tanke på att killarna har den musiksmaken.

Nåväl, till 3.02: Ett av de bättre CotW som jag sett (då har jag ju skippat en del avsnitt så jag kan ju inte uttala mig med säkerhet). Och dessutom ett av få SPN-avsnitt som inte alls har problem med pace IMO.

Demontjejen hatar jag. Tyvärr verkar de ha valt en av de sämre gästskådespelarna till recurring. T ex så var hon som spelade Lisa 100x bättre och hade gärna fått spela Blondie (Darkie? smile.gif) och återkomma. Blondie har hittills visat upp enbart 5% skådespelartalang. I en av scenerna kändes det som att hon försökte channla Kristen Bell och det misslyckades hon naturligtvis kapitalt med.

Trots det, ett av de bättre SPN-avsnitten. Helt klart övre halvan av de 28 avsnitt jag sett.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » ons jul 29, 2009 13:07

Vad menas med pace?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » ons jul 29, 2009 13:12

Tempot. Typ. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » ons jul 29, 2009 13:58

AKS skrev:Demontjejen hatar jag. Tyvärr verkar de ha valt en av de sämre gästskådespelarna till recurring. T ex så var hon som spelade Lisa 100x bättre och hade gärna fått spela Blondie (Darkie? smile.gif) och återkomma. Blondie har hittills visat upp enbart 5% skådespelartalang. I en av scenerna kändes det som att hon försökte channla Kristen Bell och det misslyckades hon naturligtvis kapitalt med.


Hon blir aningen bättre, tycker jag nog. Även om jag inte tror bruden kommer få en Oscar i detta århundradet :D
Hon ska förövrigt vara med i nya Melrose Place nu - jag kan tänka mig att det är en mer passande serie för hennes talanger. Fast ja, jag tycker hon blir bättre i senare avsnitt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 29, 2009 14:06

Då ser jag fram emot det. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav brat » ons jul 29, 2009 23:09

AKS skrev:Shit, vad många här som följer serien. Jag har inte alls fattat att det är så många som ser den på forumet. Jag märker det nu då jag går tillbaka och försöker hitta gamla S3-inlägg. Vilka följer egentligen serien?

I alla fall så var 3.02 mycket bättre än 3.01 som var definitivt meh. Håller med adlovsson way back i tråden om att serien blivit lite råare. Däremot så gillar jag inte alls den nya Supernatural-texten. Den påminner mig om "hård"rocksskivor från 1980-talet. Vilket iofs kanske är passande med tanke på att killarna har den musiksmaken.

Nåväl, till 3.02: Ett av de bättre CotW som jag sett (då har jag ju skippat en del avsnitt så jag kan ju inte uttala mig med säkerhet). Och dessutom ett av få SPN-avsnitt som inte alls har problem med pace IMO.

Demontjejen hatar jag. Tyvärr verkar de ha valt en av de sämre gästskådespelarna till recurring. T ex så var hon som spelade Lisa 100x bättre och hade gärna fått spela Blondie (Darkie? smile.gif) och återkomma. Blondie har hittills visat upp enbart 5% skådespelartalang. I en av scenerna kändes det som att hon försökte channla Kristen Bell och det misslyckades hon naturligtvis kapitalt med.

Trots det, ett av de bättre SPN-avsnitten. Helt klart övre halvan av de 28 avsnitt jag sett.

Var tvungen att bläddra tillbaka (till sidan 35) för att se vad jag tyckte om början av säsong 3. :) Håller med om allt du skriver. Tänkte också lägga till att jag har 301 som sämsta avsnittet från hela säsongen på en lista jag hittade (sida 62). Bara ett till riktigt tamt avsnitt i säsong och det är nummer 4... så att du är beredd på det. :)

Intressant hur många som följer serien på formet, har faktiskt ingen aning. Finns det ingen annan med OCD (förutom jag alltså) som kan bläddra bakåt och kolla? :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav AKS » ons jul 29, 2009 23:23

Haha, håller på med nummer 3.04 nu men tagit en paus. Ja, det betyder väl att jag håller med dig om att det är tamt. Men skönt att det blir bättre sen i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » ons jul 29, 2009 23:27

Hmm, jag orkar inte bläddra (muuch) men en gissning:

Jaag
brat
Glorificus
noike
Rombat
adolvsson
chanda
MissKittyFantastico
Tob
Tinwiel
Nyx
gaspode
madskelling
VelocityBoy
Ai
Spuffy
sfinx
The Ankh
Tomas
Crashdummie
Mush
sp1keout
AKS

Sååå, nu orkar jag inte mer. Men har jag glömt någon är det nog tecken på att du skriver om SPN för sällan :D
Senast redigerad av HeY ons jul 29, 2009 23:57, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 29, 2009 23:50

Bra jobbat, HeY! Och som sagt: känns som en av de serier som flest personer kollar på här på forumet. Förutom Dollhouse då antagligen. :)

(edit) Fast du glömde mig. :D (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron