Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » ons okt 05, 2005 22:00

Illyria skrev:Hoppas Supernatural också dyker upp nu när Gilmore Girls gjort det.


Det kommer nog innan nästa avsnitt i alla fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons okt 05, 2005 22:03

Vi kan tyvärr inte se 1x04 förrän på måndag. Avsnittet kommer gå på söndag på the WB eftersom de visade ngt annat när det egentligen skulle ha gått. Så den 9 oktober visar de 1x04 och sedan 1x05 den 11:e.

Ni kan läsa detta på http://www.thewb.com

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » ons okt 05, 2005 22:15

HeY skrev:Vi kan tyvärr inte se 1x04 förrän på måndag. Avsnittet kommer gå på söndag på the WB eftersom de visade ngt annat när det egentligen skulle ha gått. Så den 9 oktober visar de 1x04 och sedan 1x05 den 11:e.

Ni kan läsa detta på http://www.thewb.com


Detta gäller enl. uppgift bara en del av USA.
Nu har nämligen ep4 kommit:

Supernatural.S01E04.HDTV.XviD-TVL
Supernatural.S01E04.HR.HDTV.AC3.5.1.XviD-NBS
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav HeY » ons okt 05, 2005 22:53

CyberAL skrev:
HeY skrev:Vi kan tyvärr inte se 1x04 förrän på måndag. Avsnittet kommer gå på söndag på the WB eftersom de visade ngt annat när det egentligen skulle ha gått. Så den 9 oktober visar de 1x04 och sedan 1x05 den 11:e.

Ni kan läsa detta på http://www.thewb.com


Detta gäller enl. uppgift bara en del av USA.
Nu har nämligen ep4 kommit:

Supernatural.S01E04.HDTV.XviD-TVL
Supernatural.S01E04.HR.HDTV.AC3.5.1.XviD-NBS


Jasså har det? Vad bra, jag trodde det gällde hela, det var ju bra :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor okt 06, 2005 7:51

1.04: Det var lite halvt underhållande. Påminde om X-Files (inte något speciellt avsnitt, bara upplägget i allmänhet) och de lyckades tom få med lite humor.
Att hoppa på planet som ska krasha och Dean som är flygrädd, det fungerade :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » tor okt 06, 2005 7:53

Tyckte 1x04 var bästa avsnittet sedan piloten. Det är en helt ok serie hittills.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » tor okt 06, 2005 11:15

1x04: I'm loving it.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » tor okt 06, 2005 11:45

Jag har inte sett 1x04 än, har den på datorn, är det sant att dom ska byta dag för Supernatural eller är det jag som är ute och cyklar?
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav HeY » tor okt 06, 2005 14:13

Chosen skrev:Jag har inte sett 1x04 än, har den på datorn, är det sant att dom ska byta dag för Supernatural eller är det jag som är ute och cyklar?


Nej det ska dem inte, det är bara det att 1x04 ska gå på söndag i ngn del av USA (vilken det nu var) bara för att det var ngt annat där. Jag tror det var ngt sånt, ngn som vet mer?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » tor okt 06, 2005 14:41

You scared my ass out!
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav LWes » tor okt 06, 2005 23:18

Jag la märke till att Richard Hatem skrev avsnitt 4. Jag hade blivit enormt glad om han hade varit med och producerat serien och gjort någon cool crossover eller åtminnståne referens till Miracles, som han skapade. Det skulle väl vara möjligt att båda serierna existerar i samma värld. Night Stalker också. Det finns alldeles för lite crossovers i tv-serier tycker jag.
Det hade gett mig en enorm kick.
Att ha en crossover mellan två av sina serier kan ju kanalen bara tjäna på, för att en del av ena seriens tittare ser avsnittet av den andra serien och tvärt om, och kanske dessutom någon fastnar för den andra serien också.
Crossing Jordan och Las Vegas är ett bra exempel. Man får säga vad man vill om själa handlingen och anledningen till att karaktärerna crossar över, men jag tycker att det är väldigt kul i vilket fall...
Synd att det inte finns någon kanal med fler övernaturliga serier (Charmed räknas inte för jag kan inte tänka mig att någon serie vill göra en crossover med den)

För övrigt om Supernatural:
Jag ser vekligen fram emot att pappan ska vara med. Jag hoppas att det händer snart, och det värsta skulle vara om han är död.
Han verkar så cool, och det hade verkligen varit roligt att se honom som en regular och alla tre jobba tillsammans.
Det funkar visserligen bra med bara dom två, men jag tycker synd om Jared och Jensen, för det är så hårt jobb för dom eftersom dom båda är med i nästan varje scen.
Men jag tycker att båda två är härliga.
Men jag hoppas på ett tillskott i vilken form som helst under säsongen i form av en ny huvudperson, regular eller återkommande gäst. please.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor okt 06, 2005 23:40

1x04
Spännande och underhållande. Ett jättebra avsnitt tycker jag. Har altid gillat den effekten med svart skugga och lite som om det kommer en svärm av bin i. Tycker det ser häftigt ut, the WB har ju lite erfarenhet av det också, har ju funnits både i Buffy och ett flertal gånger i Charmed.
Dean är helt klart favoriten av bröderna, humoristiskt macho. Han ska vara så cool och så hela tiden men när det kommer till flyga blir han rädd som en liten hare. Tyckte det var jättekul där, Sam har man inte direkt sett ngt kul om ännu, undrar om det kommer? Pappan ska bli riktigt intresant men jag håller med LWes om att om han är död så skulle det inte alls bli bra! En regular eller en ny huvudkaraktär skulle vara super, även returning guest stars skulle vara kul. Hoppas det kommer om ngt/några avsnitt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor okt 06, 2005 23:40

“SUPERNATURAL” GIVEN FULL-SEASON PICK-UP BY THE WB
:lovebunny: :lovebunny: :D :lovebunny:
Helt. Fantastiskt. Låt mig gråta av lycka en stund.
:lovebunny: :) :lovebunny: :lovebunny:
Jag blir så glad när jag läser att cheferna är stolta över dom nya serierna o.s.v. och jag blev vild av att läsa "...and we expect the show to be a long-term player at The WB.” "
:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Kanske att dom dumpar Charmed efter den här säsongen och plockar upp Supernatural i dens ställe. (Charmed har ju hållit på väldigt länge nu...)
:lovebunny: :lovebunny: :D
Senast redigerad av LWes fre okt 07, 2005 9:48, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor okt 06, 2005 23:49

LWes skrev:“SUPERNATURAL” GIVEN FULL-SEASON PICK-UP BY THE WB
:lovebunny: :lovebunny: :D :lovebunny:
Helt. Fantastiskt. Låt mig gråta av lycka en stund.
:lovebunny: :) :lovebunny: :lovebunny:
Jag blir så glad när jag läser att cheferna är stolta över dom nya serierna o.s.v. och jag blev vild av att läsa "...and we expect the show to be a long-term player at The WB.” "
:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Kanske att dom dumpar Charmed efter den här säsongen och plockar upp Supernatural i dens ställe. (Charmed har ju hållit på väldigt länge nu...)
:lovebunny: :lovebunny: :D


Brad Kern är faktiskt positiv för en säsong 9 av Charmed, vilket jag är glad över.
Men vad kul att Supernatural får en hel säsong, kanske kommer vi få en större arc nu då :D
Sidan du lade upp funkade inte "Sidan kan inte visas" men det ska ändå bli kul :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » fre okt 07, 2005 21:52

Tack Lwes för dom goda nyheterna, hur många avsnitt är det för säsong 1?
Detsutom så skulle det vara najs med ett par tittarsiffor för SUpernatural också = )
Charmed borta från The WB, hmm det kanske händer men det finns en liten chans att dom fortsätter en till säsong.
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Illyria » fre okt 07, 2005 21:56

Normalt är det 22 avsnitt för en säsong.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Chosen » fre okt 07, 2005 22:04

Okay.
Inte undra på att serien får en hel säsong
read this article

http://tvbb.zap2it.com/showflat.php?Number=285623
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav HeY » ons okt 12, 2005 23:19

1x05
Måste nästan vara ett utav de läskigaste avsnitten hittils. Jag hatar legenden om Bloody Mary och har alltid gjort det och detta avsnittet gjorde det inte bättre. Aldrig att jag skulle våga säga Bloody Mary till badrums spegeln 3 gånger. Om ngn gör det så berätta gärna hur skraj ni blev :rolleyes:

Jag tyckte nästan att en arc började byggas upp lite mer, det fokucerade lite mer på piloten och Jessicas mord och vad kan Sams hemlighet vara? Om det byggs upp ännu mer om mördaren så kan det ju bli en bra arc, plus att vi har saken om att hitta deras pappa också. Jag tror det kan bli ngt riktigt bra av säsongen och om avsnittet fortsätter så här så har jag heller inte något emot om avsnitten fortsätter lite mer fristående ett litet tag till.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor okt 13, 2005 0:51

1x05 Den här serien är ju faktiskt bra. Skräckfilm á 42 minuter och små förnimmelser av en större arc.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » tor okt 13, 2005 12:13

Jag tycker att 1x05 var väldigt obehagligt.

Och Yay! Richard Hatem: Co-Executive Producer. Har jag bara missat det förrut eller har han just blivit uppgraderad?
Då finns det kanske lite större chans till någon form av Miracles crossover än tidigare, trots att chansen av att det någonsin skulle hända förmodligen är väldigt väldigt liten.

Ja ja, jag tycker i alla fall att serien är fruktansvärt underhållande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » fre okt 14, 2005 4:20

1x05
HeY, jag tolkade att Sams hemlighet var det spegel Sam sa till honom, att han drömt flera nätter innan Jessica dog att det skulle hända men han sa ingenting till henne, varnade henne aldrig eller gjorde nått för att stoppa det hela.

Annars gillade jag avsnittet, väldigt bra, har alltid varit ett fan av Bloody Mary/Svarta Madam legenden. Tom så spånade jag lite på en manusidé om just det för nått år sedan.
Var nog bästa avsnittet sedan piloten enligt mig, det enda som förstörde lite för mig var slutet. Kändes väldigt mycket ut som en känd japans rysare från slutet av 90-talet (Nämer inte filmen för att inte spoila filmen för dem som inte sett den än). Scenerna påminde om varandra väldigt mycket, till den grad att polaren jag följer serien med valde att tolka det hela som en liten hyllning till filmen. Ser man det så är det väll ok, fast för mig förstörde det då jag direkt tappa den sköna skräckstämningen som de byggt upp och bara reagerade över att jag sett detta förut.


Helt ok serie hittills men hoppas nästan att de tar in fler återkommande karaktärer, om inte annat så de kan chocka oss tittare med att döda nån/några karaktärer mot slutet av säsongen eller i framtida säsonger.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav HeY » fre okt 14, 2005 7:17

Tinder skrev:1x05
HeY, jag tolkade att Sams hemlighet var det spegel Sam sa till honom, att han drömt flera nätter innan Jessica dog att det skulle hända men han sa ingenting till henne, varnade henne aldrig eller gjorde nått för att stoppa det hela.


Jo, men det verkade nästan som om det låg ngt mer i det hela än bara det. Men vi får väl vänta och se...
Senast redigerad av HeY lör okt 15, 2005 0:11, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre okt 14, 2005 11:53

HeY skrev:
Tinder skrev:1x05
HeY, jag tolkade att Sams hemlighet var det spegel Sam sa till honom, att han drömt flera nätter innan Jessica dog att det skulle hända men han sa ingenting till henne, varnade henne aldrig eller gjorde nått för att stoppa det hela.
Jo, men det verkade nästan som om det låg ngt mer i det hela än bara det. Men vi får väl vänta och se...

Jag tror inte att det är mer än så bakom hans hemlighet. Jag tyckte det var ganska chockande att han hade drömt det innan det hände, det hade jag inte väntat mig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons okt 19, 2005 7:07

Avsnittet (1x06) har inte kommit ännu, ngn som hittat det? :?:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons okt 19, 2005 7:57

Det dök upp för 20 minuter sedan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinder » lör okt 22, 2005 22:50

1x06
Riktigt riktigt bra avsnitt, fortsätter det i denna stil så är detta den bästa nya serien jag följer och förutom veronica mars och kanske någon till serie bästa serien som jag följer just nu.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Illyria » lör okt 29, 2005 20:21

1.07 Problemet med avsnittet var att det var för lätt mysterium, uppbyggnaden av händelserna var alldeles för enkel också. Inga twists alls. Jag hoppas det lite mer arc (pappan, Sams drömmar om Jess) nu under november sweeps.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav brat » tor nov 10, 2005 22:32

Har just sett avsnitt 1x08 men eftersom jag tvärt insett att jag inte kommenterat något avsinttet av Supernatural tar vi det "kort" från början! ;)

1x01
Pilot – Herre Jesus så rädd jag var. Trodde inte att jag skulle genomleva avsnittet. Kan ärligt säga att jag inte minns om det var bra eller inte, hela den knappa timmen är en minneslucka av rädsla. :P Jag är fortfarande livrädd för intro-sammanfattningen. Om jag ska försöka låta lite mer normal och lite mindre feg kan jag säga: snygga eldeffekter i taket…

1x02
Wendigo – Mycket mindre läskigt. Avsnittet var ok men inte super. Håller med CyperAL att systern gärna fått hänga på pojkarna, hon var härlig. Att Sam fick visa sig lite då Dean hängde fastbunden från taket var helt ok. Och slutjakten var bra.

1x03
Dead in the Water – Amy, hurra! Gillade lillkillen och Deans bonding massor. Tyckte då att vattengrejen var läskig men samtidigt lite förutsägbar (med diskhon och badkaret). Nu känns den inte så läskig längre. Det var inte förutsägbart vem som gjort vad iaf, roligt att ha en halvsynsk pojke som hjälpte dem lista ut svaret på gåtan. Än om det inte var meningen så var han lite otäck ibland. :P

1x04
Phantom Traveler – "Monstret" upplevde inte jag som lika läskigt som de tidigare. Men jag måste säga att jag gillade scenerna med de besatta människorna, han som öppnade flygplansdörren var ju jättehärlig… på ett otrevligt sätt. Dessutom älskade jag Deans flygrädsla. (I både det här avsnittet och förra har de utvecklat hans karaktär så mycket och vem är jag att klaga? ;) ) Dessutom var exorcismen riktigt bra! Och vissa som klagar på att alla tjejer är nödställda – flygvärdinnan var ju riktigt cool!

1x05
Bloody Mary – Kan vara det läskigaste avsnittet sedan piloten. (Långt ifrån piloten!) Men så snart spegelbilden blev deras egen som rabblade forna synder blev det mindre läskigt. Liksom då Mary kröp ut ur spegeln. Det var lite för ryckigt-huvudet-på-sned-svart-hår-tittar-under-lugg för att det skulle kännas fräscht. So to speak. Ögonblodet var snygg och äckligt.

1x06
Skin – Otäckt då shapeshiftern ser ut som Dean och sliter av sig hans hud… men en stund var det trevligt. ;) Jag gillar hur avsnittet börjar, det var nytt. Än om det inte tog lång stund att räkna ut hur det låg till egentligen. Avsnittet hade många fina scener mellan bröderna (än om nu alla avsnitt haft det). Märkligt nog var det inte så läskigt, vanligtvis är personer som inte beter sig rätt överst på min skräcklista (typ "After Life") men det här var inte så hemskt. Kanske för att man visste vad monstret var mest hela tiden. Och så slapp vi vara där för tortyren. Gillade att shapeshiftern hade en mänsklig bakgrund.

1x07
Hook Man - En legend som är använd lite väl ofta. Men de gjorde det bra då man inte fick se honom förrän i slutet. Det var mycket otäckare när man bara anade honom eller fick se hans repiga spår. Då man väl såg honom såg han mest ut som en gammal gubbe med en krok. Måste ju säga att det var roligt att Sam "fick" tjejen för en gångs skull.

1x08
Bugs – Det första avsnittet som inte alls var skräck utan bara äckligt. Nu tycker jag att de gör skräck bättre än äckel men det kan ju vara trevligt med variation. Speciellt inför nästa vecka (hoppas jag). Favoritscener var slant-singlingen om vem som skulle krypa ned i hålet och allas antaganden att de var älskare och inte bröder på bbq:n. "Honey." Slutet var tyvärr en stor besvikelse. De byggde upp spänningen jättebra och jag satt nära stolskanten och undrade vad som skulle hände när vips, det var dag. Mesigt.

1x09 Småspoiler inför nästa vecka!
Home – Med en sån titel måste det vara intressant. Hoppas bara det inte är lika hemskt som piloten! :P
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » tor nov 10, 2005 22:54

Som om inte det var nog har jag lite generella tankar om serien också. :D
Efter många om och men har jag bestämt att det jag lämnar omarkerat inte spoilrar, känn er fria att inte hålla med så ändrar jag!

Komedi, drama och skräck!
Jag var tveksam om det skulle fungera men enligt mig har de lyckas mycket bra med sitt svåra format: Två karaktärer håller uppe hela serien som utspelar sig på vägen med idel stand-alone avsnitt (med hintar om en större arc). Deras kemi som bröder är jättebra. Jensen är snygg som få och har hela tiden roliga & coola repliker och Jared stör mig inte det minsta (till skillnad från i GG). Just att serien är så rolig trots allt och att den behandlar dramat som finns mellan dessa bröder och i deras förflutna är trevligt. Det ger serien så mycket mer djup än skräcken… som är väldigt skräckslagande! (Iofs är jag lätträdd men det här är på gränsen till vad jag tål! :P Men då har jag sett alla avsnitt mitt i natten, ensam i min lägenhet.)

En tredje karaktär?
Min åsikt efter bara ett fåtal sedda avsnitt var att Jensen och Jared klarar av att bära serien själv men jag ser ändå gärna en tredje huvudperson, eller en återkommande karaktär iaf. Jag ser absolut helst en tjej. Roligt om det vore en tjej i deras ålder som är bra kompis med Sam men absolut inte kommer överens med Dean – ni ser var det leder! ;)

Arcen.
Spoiler för pilotavsnittet.
För mig känns den större arcen väldigt lovande. Vad som dödade deras mamma och Jess, vad som hänt deras pappa m.m.
Följande citat kan upplevas lite spoilrigt för s1 eftersom det är skaparen som kommenterar arcen:
Series creator Kripke insists that "Supernatural" will not be one long tease as far as its core mystery is concerned, and he promises to answer questions on a regular basis, "then ask several larger, even more difficult questions," he adds. "So I think Dad may be making an appearance somewhere during this first season in an unexpected way."
Källa: http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

Håller med alla som säger: Jensen. Ackles. Och lägger till ett: Damn.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav LWes » fre nov 11, 2005 0:39

Bra att du gillar serien!
Jag tycker väldigt mycket om den.
Titeln på 1x09 låter som om avsnittet kanske har mer med arcen att göra än tidigare avsnitt, och det skulle vara fantastiskt.
Först var jag skeptisk mot att det bara skulle vara två huvudpersoner, men jag tycker att det fungerar bra för det formatet serien tagit på sig med att dom åker från stad till stad, om dom varit ett gäng på 5 pers hade det kanske varit svårare.
Men en tredje karaktär skulle jag välkommna. En tjej i deras ålder? Nja, jag skulle föredra en äldre man, eller en mystisk figur med övernaturligt ursprung. Äldre män är as coola när dom är tuffa.
Eller åtminnståne att dom kommer till någon stad och träffar på någon annan i deras line of work som Dean känner sen tidigare, det hade varit kul.
Jag vet att jag tjatar, men om Night Stalker läggs ner är Kolchak välkommen att teama up med bröderna...
1x08:
Kanske det sämsta avsnittet hittills, men det var ju ändå bra. Jag hatar insekter, dom är äckliga.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron