Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav MissKittyFantastico » tis feb 24, 2009 23:21

Vad roligt! Även om jag gillar serien jättejättemycket så tycker jag att de ska sluta efter den femte säsongen. Kripke har väl från början sagt att han skulle vilja göra fem och jag tycker att han ska hålla de. Sluta innan serien blir dålig. Vet man dessutom att den inte ska fortsätta så kan man bygga upp till en jäkligt bra final.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav chanda » ons feb 25, 2009 9:19

MissKittyFantastico skrev:Vad roligt! Även om jag gillar serien jättejättemycket så tycker jag att de ska sluta efter den femte säsongen. Kripke har väl från början sagt att han skulle vilja göra fem och jag tycker att han ska hålla de. Sluta innan serien blir dålig. Vet man dessutom att den inte ska fortsätta så kan man bygga upp till en jäkligt bra final.


Håller med! Oftast håller dom på långt förre sin bäst före datum har gått ut. Förhoppnings viss lever CW ett år till så Kripke och vi får denna säsong .
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav AKS » sön mar 08, 2009 19:06

1.20

Detta är ett av mina favoritavsnitt denna säsong. Jag hoppas att det följs upp under nästa säsong vad gäller de vampyrer som klarade sig. De har ju Winchester-familjens "scent" nu och jag hoppas de dyker upp sen igen.

Jag gillade också att det var mycket samspel mellan pappan och sönerna, det har ju varit lite snålt med det hittills och det gör det lite svårt att engagera sig riktigt i relationen. Nu tror jag dock att de sista två avsnitten kommer att bli riktigt intressanta och spännande.

Det som fortfarande saknas och som skulle kunna göra serien ännu bättre är fler recurring. Inte som här då den där onda tjejen bara varit med i två avsnitt. Mer nån som dyker upp hälften av avsnitten eller så för att förankra och göra andra storylines möjliga som inte funkar med bara två huvudkaraktärer som hoppar runt över USA hela tiden. Jag vet att det tydligen ska dyka upp en eller två eller flera sådana senare och det ser jag fram emot.


Så, ett av favoritavsnitten hittills för mig. Antagligen topp 5.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav brat » mån mar 09, 2009 18:19

chanda skrev:Förhoppnings viss lever CW ett år till så Kripke och vi får denna säsong .

Ska CW dö?

AKS - Ser fram emot kommentarer om avslutet på säsong 1! :D ...och sedan på säsong 2. hehe
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » mån mar 09, 2009 20:15

brat skrev:
chanda skrev:Förhoppnings viss lever CW ett år till så Kripke och vi får denna säsong .

Ska CW dö?

Risken finns ju när det är ett nytt bolag och det minsta av de större tv-bolagen. CW har ju haft relativt dåliga tittarsiffror från början, men den senaste säsongen har siffrorna stigit inom de viktigaste målgrupperna. Om de skulle vara på väg att gå omkull skulle de ju hålla det under lock så länge som möjligt (p.g.a. annonsörer och över huvud taget att upprätthålla ett starkt varunamn), men med tanke på de långtgångna planerna inför nästa säsong verkar det åtminstone inte vara någon megakris just nu. Förproduktionen för nya Melrose Place och Vampire Diaries är i alla fall på god väg, med casting och sånt. (spoiler Supernatural s3) Katie Cassidy, blonda Ruby, ska vara med i re-maken av Melrose. Och ett väldigt gott tecken är ju att man dessutom har gett grönt ljus till så många av de pågående serierna såhär pass tidigt, när man kunde ha väntat tills maj med det. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav chanda » sön mar 15, 2009 21:45

Glorificus skrev:
brat skrev:
chanda skrev:Förhoppnings viss lever CW ett år till så Kripke och vi får denna säsong .

Ska CW dö?

Risken finns ju när det är ett nytt bolag och det minsta av de större tv-bolagen. CW har ju haft relativt dåliga tittarsiffror från början, men den senaste säsongen har siffrorna stigit inom de viktigaste målgrupperna. Om de skulle vara på väg att gå omkull skulle de ju hålla det under lock så länge som möjligt (p.g.a. annonsörer och över huvud taget att upprätthålla ett starkt varunamn), men med tanke på de långtgångna planerna inför nästa säsong verkar det åtminstone inte vara någon megakris just nu. Förproduktionen för nya Melrose Place och Vampire Diaries är i alla fall på god väg, med casting och sånt. (spoiler Supernatural s3) Katie Cassidy, blonda Ruby, ska vara med i re-maken av Melrose. Och ett väldigt gott tecken är ju att man dessutom har gett grönt ljus till så många av de pågående serierna såhär pass tidigt, när man kunde ha väntat tills maj med det. :)


exakt twop "experterna" har väll skapat en viss oro för dom flesta inklusive undertecknad när dom har sagt hur svag denna station är i mot de andra. som tur är fick ju smallvill en åttionde eller var det nionde säsong som som leder i tittat toppen för denna station.

4x15
Fantastiskt bra, roligt att se samma skådespelerska som gjorde tessa i "in my time "och at t hon överlevde,Castiel :lovebunny: Angel power äntligen! riktigt längtar till de resterade avsnitt .
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav MissKittyFantastico » tis mar 17, 2009 12:30

4x15

Bra avsnitt, drama och arcigt, det gillar jag. Som vanligt är det humor instoppat här och där och i det här avsnittet var det i lagom dos som balanserade upp dramat. Gillade också att Tessa fick vara med igen, är alltid bra när man kan återanvända karaktärer och skapa kontinuitet. Det ger liksom oss fans lite extra. Som en bonus för att man följt serien.

Var kul när lille grabben från Weeds hade spökutbildning med Sam och Dean och gav dem stryk. Också roligt när the end of the world för Dean betydde inga mer läderbyxor (med fransar?) och inga mer Ramones-skivor. :D

Hoppas det kommer fler arc-avsnitt nu. Vi har ju ännu inte fått reda på vad det är Sam gör som ger honom hans styrka. Undrar hur länge de ska dra ut på det. Det är ju snart dags att börja bygga inför säsongsfinalen tycker jag. Hur många sigill har brutits nu? Hur långt har de kvar? Hoppas det blir mer Castiel för jag gillar hans slitenhet och bitterhet. Han verkar så trött hela tiden. Hade varit intressant att få veta mer om honom och hans grubblanden.

Kim Manners. :unlove: Har väntat på avsnittsdedikationen i ett par avsnitt och så dedikerar de hela säsongen till honom. :lovebunny:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Glorificus » tis mar 17, 2009 22:25

MissKittyFantastico skrev:Kim Manners. :unlove: Har väntat på avsnittsdedikationen i ett par avsnitt och så dedikerar de hela säsongen till honom. :lovebunny:

:unlove: :lovebunnier: Ja, det var en jättefin minnesdedikation.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav chanda » lör mar 21, 2009 0:18

4x16
lite ovanligt att se edlund bakom ett av de mera seriösa avsnitten förr denna serige men mäktigt var det. roligt att se castiel få mera lager, lite trött på Sams syn på Dean men jag antar det är väll typiskt när kraften tar över dom och de börjar att ljuga för sig själv.
Dean :( svårt att se någon vara så låg som någon kan bli .


wow smallvill har alltid haft bättre tittar siffror men
för första gångnen skiljer sig det inte mycket

Supernatural
- 3.370 million viewers :)
Smallville
- 3.492 million viewers
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Tinwiel » lör mar 21, 2009 0:44

4x16. Jävlar, det där var åka av. Ibland (ofta) bara älskar jag den här serien. Spännande! :chock:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » sön mar 22, 2009 1:55

Tinwiel skrev:4x16. Jävlar, det där var åka av. Ibland (ofta) bara älskar jag den här serien. Spännande! :chock:


Word.
Jag gillar verkligen Castiel och Anna, jag hoppas de är med i resterande avsnitt. Jag hoppas att resterande avsnitt är arc; jag tycker ärligt talat att det räcker med stand-alone för denna säsongen och det här var bara avsnitt 16, så det säger lite om vad jag tycker att kvalitén på stand-alone har varit. Aja, de kommer nog peta in 1-2, kanske tom 3, stand-alone till bara för sakens skull.
Alla ger kärlek till Dean hela tiden, alldeles för lite Sam. Så för en gångs skull skriver jag istället: vad intressant Sam är nu! Vad är det med hans krafter egentligen? Är det bara Rubys blod han får kraft ifrån eller funkar vilken demon-shake som helst!? Håller Sam på att bli demon? Varför fick vi inte mer reaktion från Castiel än hans ansiktsuttryck, vet inte ens han vad som händer med Sam?


Sjukt intressant arc har detta blivit, och jag som var skeptisk i början. Där fick jag så jag teg, ha!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » sön mar 22, 2009 13:28

Spoiler 4x16
Ja, det här med Sam är ju jätteintressant, jag blev helt paff också, först att han fick blod av Ruby, sen att han lyckades med något som Castiel gick bet på, nämligen att ta ihjäl demonen. Vad i hela friden har man för krafter när man överglänser en ängel?!!! Ruby är bad guy (girl) after all då, och vem får Sam krafterna ifrån? För Ruby är ju ändå inte en så värst mäktig demon, hon borde inte kunna ge honom såna krafter. Lilith? Lucifer? Det var konstigt att Sam inte diskuterades något men manusförfattarna har väl bestämt att suga på karamellen ett tag.

Jag var också tveksam till den här arcen men nu är det riktigt jävla spännande och massa gråzoner överallt, jag var rädd för att det skulle bli kristendomssvartochvitt. Yay!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » tor mar 26, 2009 0:31

4x16

Spoiler även för Den Mörka Materian (tror jag)

Äntligen fick jag lite förklaringar till det jag gått och funderat över nästan hela säsongen. Väldigt spännande avsnitt med änglarna som slåss inbördes. GHo Castiel! Det där med en gud som få verkligen träffat och som inte längre styr känns bekant. Den mörka materian? Eller minns jag fel?

Deans tortyrscener var verkligen otäcka. Fick titta bort ibland. Stackars stackars Dean som fick göra sånt igen och sedan få reda på att han startat världens undergång, svikit sin pappa och nu måste stoppa apokalypsen och slå Lucifer. Sam tycker jag mest är lite störig just nu.

Tror väl också på att det nog kommer ett par stand alones innan det börjar byggas för slutklämmen, så nästa blir väl ett humoravsnitt eller nåt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » tor mar 26, 2009 0:35

MissKittyFantastico skrev:Det där med en gud som få verkligen träffat och som inte längre styr känns bekant. Den mörka materian?

Dmm har jag inte läst, däremot skulle Preacher kunna vara en referens. Honom var det väl iofs en massa änglar som träffat, något motsatt minns jag det inte som, däremot slutade han och gömde sig på jorden. Jäkla sätt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tor mar 26, 2009 0:51

Det jag nämnde är ett vanligt tema. Kom på ett par filmer där det är samma sak fast inte en gud utan en "vanlig" makthavare.

Kan vara där jag fått det och inte boken.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav HeY » lör mar 28, 2009 20:20

4x17
Supernatural going The Office, men vi får ju inte glömma den intressanta, arc inspirerade, twisten på slutet så att avsnittet inte verkar fullkomligt värdelöst för fansen efter de har blivigt så uppspelta av de två senaste avsnitten. Okej, så dåligt var det ju inte, ganska kul ibland, men jag föredrar absolut när Supernatural håller sig till skräck och arc.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » mån mar 30, 2009 0:37

4x17 Jag var tvungen att se, trots att jag borde sova nu.

Inte ett humoravsnitt som jag trodde det skulle bli. Efter förra avsnittet var förväntningarna inte så höga för ett sånt avsnitt går nästan inte att toppa. Det var väl inte ett av de bästa avsnitten, men jag tyckte faktiskt om det. Jag gillar tanken att Team Winchester hittar tillbaka till varandra även om de skulle befinna sig i ett alternativt universum där de inte var bröderna Winchester utan istället Smith & Wesson.

De spelade en låt som fick mig att tänka på Juno och då blev jag glad bara för det.

Ghost Facers fick vara med också. :)

Alternativ-Dean var väldigt snygg i kostym, gillade särskilt den blå slipsen. De där som man nästan aldrig ser i kostym blir alltid så jäkla snygga när de väl har det. Jag räknar inte Sam och Deans cheap cop suits, jag talar om ordentligt skräddad kostym med genomtänkt skjorta och slips. På gymnasiet så hade samhällstreorna varje år ett rollspel där de under några dagar var FN-delegater för olika länder. Alla killarna var då snyggt uppklädda i kostym. :drool:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav chanda » mån mar 30, 2009 17:32

LA con
Misha collins pratar lite om kim manners


Jared ,jensen och kycklingen :)
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav chanda » ons apr 01, 2009 20:44

Jensen & Jared in LA 09: Pickle stuffed with fried rice

:D
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Tinwiel » ons apr 01, 2009 20:48

Jag hör inte alls vad de säger. Men det verkar vara något roligt...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » ons apr 01, 2009 20:51

Jensen och Jared är i final i Watchwithkristins "Alpha Male competition". Tävlingen gick ut på att man fick rösta på sin "favorite alpha male" från alla olika TV-serier där ute och ni i finalrundan är det bara Jensen och Jared kvar - de slog alla dessa MacDreamy och MacSteamy och Sawyer och Scofield... ja alla de som brukar vara "populära". Ska man se det som att Supernatural fans är mer dedikerade till sina favoritkaraktärer?

Aja, brother vs. brother. Gå till E!online och rösta, om ni tycker det är viktigt :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav chanda » ons apr 01, 2009 22:52

Tinwiel skrev:Jag hör inte alls vad de säger. Men det verkar vara något roligt...

Det hela började med någon som frågade om det tycker om fried rise with pickels vilket reaulterade i Jensen tappade fattningen helt vissa tror att det kan vara en insider joke mellan han och jared.

HeY skrev:Jensen och Jared är i final i Watchwithkristins "Alpha Male competition". Tävlingen gick ut på att man fick rösta på sin "favorite alpha male" från alla olika TV-serier där ute och ni i finalrundan är det bara Jensen och Jared kvar - de slog alla dessa MacDreamy och MacSteamy och Sawyer och Scofield... ja alla de som brukar vara "populära". Ska man se det som att Supernatural fans är mer dedikerade till sina favoritkaraktärer?

Aja, brother vs. brother. Gå till E!online och rösta, om ni tycker det är viktigt :D


dedikerade kan man minst säga ,har totalt missat det. tack för heads up.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav HeY » fre apr 03, 2009 22:00

4x18
Mycket bättre!
Om än dock en aning löjligt. Det här med Winchester-bibeln, nää, det är väldigt cheezy för mig. Självdistansen var däremot kul, som när de dissade egna avsnitt och kallade dem "bad writing". Det är sant, Bugs är jävligt dåligt skrivet!
Slutet var intressant - uppbyggning för säsong 5 eller för säsongsfinalen? Jag tror nog på det första.

Dean/Sam shippers - "They do know we're brothers right?" :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör apr 04, 2009 1:39

4x18
I mean, the best parts are when they cry. IRLG!

How often do you cry like that? IRLG!

Carver Edlund IRLG!

M Night-level douchyness. IRLG!

Loved it. Loooved.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brat » lör apr 04, 2009 2:34

418
Skjut mig, skjut mig, skjut mig så mycket det där sög. Det där var femhundra steg över gränsen som man inte borde korsa. En sån där avsnittsidé får man mitt i natten, eller på fyllan, och sedan gör man aldrig någonsin något av den. Jag vet inte vad som är värst, att de lever i en värld där det finns cheezy Supernatural-romaner eller att de romanerna en gång ska bli the Winchester gospel. Skjut mig.
Okej, de fick till ett par skratt (mest skrattade jag när de dissade Bugs) men det väger inte upp sugigheten och jag tänker låtsas som att de INTE planterat den här bomben i SPN-världen. Jag ville seriöst stänga av.
Hm. Kanske tar jag serien för allvarligt? Vet inte, men jag tycker att en sån här story passar i the Simpsons där karaktärer glömmer bort att deras son blev utbytt under kriget. Hade blivit fly förbannad om de gjorde något liknande i Buffy. Men. Joss skulle aldrig.

Mer än det. Hela änglar/demoner-crapet har aldrig övertygat mig, jag menar, det finns en anledning till att jag inte haft någon lust att kommentera alls den här säsongen. Och nu är det så officiellt det kan bli, jag är emot. Det är inte logiskt och det är inte motiverande, den här dumma säsongshandlingen. Ta bara det här avsnittet som exempel.
Det finns en profet som vet hur det slutar, han är jätteviktig. Trots att den här Zachariah redan vet att det profeten sett är sant och profetens syn därför är överflödig? I vilket fall får profeten inte berätta vad han vet. Sedan finns ärkeänglar som kan få de mäktigaste demonerna att kissa på sig och fly rummet, de skyddar profeter som inte får berätta vad de vet. Men om profeten ändå vill berätta vad han vet då ska den här Zachariah "stoppa honom" trots att då borde ju ärkeängeln stoppa Zachariah.
Men i alla fall, serien handlar om två bröder. De ska rädda världen. Ärkeänglarna skyddar inte dem. Lilith får döda dem, så länge hon inte dödar den tyste profeten. De här två bröderna, de går omkring och undrar hur de ska påverka en kamp mellan gud och djävulen. Demonerna och änglarna som jobbar för gud och djävulen säger då och då att bröderna är väldigt viktiga, och att det spelar roll ifall storebror vill ge upp eller ifall lillebror blir ond. Ja, och så ibland så har demonerna och änglarna knytnävsslagsmål.
Men hursomhelst, serien handlar om två bröder. De försöker stoppa demonerna när de låter upp sealsen som håller djävulen på plats. Det går inte så bra för de två bröderna för de är ju trots allt mänskliga och dödliga och ganska svaga. Men ärkeängeln kommer aldrig till undsättning och skrämmer bort demonerna som försöker låsa upp seals, för det vore ju... dåligt. Förresten har några av änglarna vänt sig mot övriga änglar också, lucifer är ju ändå en fallen ängel och frågan är om gud ändå finns. Men profeten talar helt säkert guds ord och ärkeänglarna är redo att skydda honom.
Men just det, serien handlar om två bröder.
Det ska bli jäkligt intressant att se vad de måste göra i slutet som inte kissa-på-sig-ärkeängeln kan göra istället. Hade det varit bröderna som upptäckte vad demonerna försökte göra, och de, små människor som de är, som måste kämpa emot det här överstora hotet, då hade jag kunnat hoppa på tåget. Men när de är redskap åt en mycket mäktigare kraft som aldrig gör något, när de små människorna måste kallas in för att tortera demoner... då lämnar jag perrongen.
Säg att jag har fel?

Jag menar. Folk får gilla den här säsongsarcen och den här avsnittsstoryn bäst de vill. Skaparna verkar ju stolta så. Men betyder det att serien inte är för mig längre? Grååååt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 04, 2009 8:11

Men vad fan! Det där vill jag ju läsa NU inte imorgon kväll när jag sett avsnittet. ;)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav chanda » lör apr 04, 2009 8:23

brat skrev:418
Men just det, serien handlar om två bröder.
Det ska bli jäkligt intressant att se vad de måste göra i slutet som inte kissa-på-sig-ärkeängeln kan göra istället. Hade det varit bröderna som upptäckte vad demonerna försökte göra, och de, små människor som de är, som måste kämpa emot det här överstora hotet, då hade jag kunnat hoppa på tåget. Men när de är redskap åt en mycket mäktigare kraft som aldrig gör något, när de små människorna måste kallas in för att tortera demoner... då lämnar jag perrongen.
Säg att jag har fel?
Jag menar. Folk får gilla den här säsongsarcen och den här avsnittsstoryn bäst de vill. Skaparna verkar ju stolta så. Men betyder det att serien inte är för mig längre? Grååååt.



Gud har väll aldrig någonsin bryt sig om vad människan gör och det värkar kripke anmana. Till och med vissa änglar undrar ju om "the big boss" existerar . Även om det inte sker i säsong avslutningen
så tycker jag att mycket pekar väldigt mycket på att Just Sam och Dean är dom som kommer att
fixa dagen när allt är sagt och gjort tillsammans. Just nu är bägge så mycket uppe i sin egen smärta att dom helt enkelt inte längre förstår varandra eller ser varandra på samma sätt. Detta ser jag som något positivt på grund av att jag ser det som ännu ett steg i utveckling av dessa karaktärer. Dom behöver att lära sig att känna sig själv och att stå på sina egna fötter innan dom kan återigen samarbeta tillsammans. visst detta är bara mina gissningar och jag kan ha fel men
är riktigt intreserad av att se vad som händer med rästen av säsongen och i s5.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Rombat » lör apr 04, 2009 14:20

Jag ska göra en stor skylt och gå omkring med. På den ska det stå "brat har rätt!"

Jag tappar mer lust att följa den här serien för varje avsnitt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav madskellig » lör apr 04, 2009 15:59

Rombat skrev:Jag ska göra en stor skylt och gå omkring med. På den ska det stå "brat har rätt!"


Jupp, det har hon. Håller helt med hela inlägget.

Jag har nästan tvingat mig igenom halva säsongen känns det som, och jag har aldrig lust att se avsnitten direkt efter de har sänts som förut. Nä, jag lär nog ge upp helt på SPN snart.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » lör apr 04, 2009 16:06

Jaja, då får väl jag motdemonstera med en "brat har fel!"-skylt då. Jag rådiggar den här säsongen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron