Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » sön nov 30, 2008 21:02

Crashdummie skrev::eek:

oj, ni är ambitiösa. Själv har jag bara kollat klart säsong 1 :oops: men räknas det att jag kollar säsong 3 på kanal 5? Jag får sörsöka hinna ikapp o sen försöka få tag på säsong 4... men en fråga - är resten av säsongerna lika spookey som s1? jag e lite lättskrämd o ska kanske avvakta till våren då det e ljusare... ehum


Neeej. Det är väl inte mer ambiöst än att följa vilken serie som helst, eller? Eller missförstår jag. Varför tittar du på S3 på kanal 5, dumt, man skall se allting i avsnittsföljd.

S1 hade ju många av gamla klassiska skräckhistorier...som kunde vara ganska ruggiga...och det förekommer inte alls lika mycket i resten av säsongerna. Som jag beklagade mig över 2 inlägg längre upp så tycker jag en stor delen av S4 har varit tramsig och således inte alls skrämmande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav chanda » mån dec 01, 2008 11:17

Tob skrev:
Crashdummie skrev::eek:

oj, ni är ambitiösa. Själv har jag bara kollat klart säsong 1 :oops: men räknas det att jag kollar säsong 3 på kanal 5? Jag får sörsöka hinna ikapp o sen försöka få tag på säsong 4... men en fråga - är resten av säsongerna lika spookey som s1? jag e lite lättskrämd o ska kanske avvakta till våren då det e ljusare... ehum


Neeej. Det är väl inte mer ambiöst än att följa vilken serie som helst, eller? Eller missförstår jag. Varför tittar du på S3 på kanal 5, dumt, man skall se allting i avsnittsföljd.

S1 hade ju många av gamla klassiska skräckhistorier...som kunde vara ganska ruggiga...och det förekommer inte alls lika mycket i resten av säsongerna. Som jag beklagade mig över 2 inlägg längre upp så tycker jag en stor delen av S4 har varit tramsig och således inte alls skrämmande.


Robert Singer en av producenterna har mer eller mindre utalat säg i en nyligen interljuv att "Komdie avsnitten" är avslutade för denna sässong . Den slutade att att vara skrämande efter s1 (vilket jag tycker var en väldigt svag säsong (rätt så lustigt hur mycket Kripke försökte sälja denna serige som skräck när bara ett antal avsnit hade kuslig facktor i mitt tycke)
vilket blev mera Drama/action/humore / skräck stället och har forsatt i den andan
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Tob » mån dec 01, 2008 21:36

Ja. 4.09-4.10 var verkligen skitbra. Kanske bland det bästa i Supernatural hittills.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Crashdummie » fre dec 05, 2008 0:17

oj.. nu blir jag nyfiken.

Ang din kommentar Tob - tja, man tager vad man haver :D jag vet, dålig ursäkt men jag kommer se s2, jag loooovar...

och chanda, jag gillar din avatar - a lot! :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Crashdummie » sön dec 07, 2008 18:43

okie dokie, har påbörjat s2 - scheisse!

Sett de första 4 avsnitten och de är verkligen intensiva, o otroligt sorgliga. Sam som försöker bearbeta sorgen och Dean som försöker skydda honom från den - ibland gör man fel saker av rätt anledning. När Dean äntligen. öppnar upp o berättar för Sam hur han känner, hjälp, jag kunde inte hjälpa snyfta.

Mycket av de första avsnitten var ju om karaktärerna och deras utveckling än själva handlingen, och jag tycker det var bra att de får tid att liksom bearbeta det o få mer layers. Gör det hela mer... mänskligt o realistiskt.

Btw, kul att se att "Tara" från buffy var med... som vampyr, hmm, ironi?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav adolvsson » sön dec 14, 2008 5:03

Rombat skrev:4.10

Fyra änglar har sett Gud? Ha! Det är garanterat dom fyra som styr och ställer då.

Det där slog mig lite tidigare i avsnittet, hur coolt det vore med en historia där Gud inte finns och änglarna bara frontar. Jag har åtminstone inte stött på något sådant förr. Vore coolt om det här är det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » sön dec 14, 2008 11:42

adolvsson skrev:
Rombat skrev:4.10

Fyra änglar har sett Gud? Ha! Det är garanterat dom fyra som styr och ställer då.

Det där slog mig lite tidigare i avsnittet, hur coolt det vore med en historia där Gud inte finns och änglarna bara frontar. Jag har åtminstone inte stött på något sådant förr. Vore coolt om det här är det.

Jag tvivlar dock att den kommer att komma från Amerikatt, den historian.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » sön dec 14, 2008 14:05

Rombat skrev:Jag tvivlar dock att den kommer att komma från Amerikatt, den historian.

Point.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » mån dec 15, 2008 13:04

S4-spoiler

Tittade på Life 2x03 och då dök det upp en skådis som kändes bekant, fast det var först när han sa ordet "blood" som jag insåg vem det var. Dracula från Monster Movie. :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav sp1keout » tis dec 30, 2008 11:58

Nu när alla säger att säsong 1 är fantastisk igen... kan någon påminna mig om varför jag tyckte den sög!?

EDIT:
Justja!!!! dialog!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » lör jan 03, 2009 18:49

Har nu sen julas sett alla Supernatural avsnitt upp till s4 avsnitt 10 - tack bämelie! :lovebunny:

Men oj, s4 var visst en twist in i det religiösa vågen. Fast jag antar att det låter vettigt, finns det så mkt ont måste det finnas gott, men ändå, lite väl cheezy o amerikansk klyshigt när det gäller vi/dom, ont/gott....

Sen tycker jag oxå att det var liksom helt typiskt o förutsägbar att den försiktige Sam hooks up med en demontjej o the badboy Dean hooks up med en ängel...
like phuuuleeeez! :rolleyes:

Men förutom detta, ser verkligen fram emot resterande avsnitt.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav chanda » lör jan 10, 2009 10:15

Lets do some freak out :D .för nästa vecka Nya Avsnitt :D
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Tinwiel » lör jan 10, 2009 13:39

Haha! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Mush » tis jan 13, 2009 19:07

Började med denna coola serie förra veckan. Episod 11 - Scarecrow ikväll. Tittar ett avsnitt om natten. Va kul, scarecrow var de första avsnittet jag såg, zappade lite på tvn. Gillar humorn mellan bröderna, haha de där små tjaffset.
Ni som sett fler säsonger, är det upplagt sådär hela tiden att de drar runt med en bil och varje avsnitt e rätt avskilt?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav MissKittyFantastico » tis jan 13, 2009 21:03

Mush skrev:Började med denna coola serie förra veckan. Episod 11 - Scarecrow ikväll. Tittar ett avsnitt om natten. Va kul, scarecrow var de första avsnittet jag såg, zappade lite på tvn. Gillar humorn mellan bröderna, haha de där små tjaffset.
Ni som sett fler säsonger, är det upplagt sådär hela tiden att de drar runt med en bil och varje avsnitt e rätt avskilt?

Det är oftast ett case of the week, men det finns en grundhandling också och det kommer små arc-bitar lite här och där. Vissa avsnitt är mer arciga än andra. Arciga? Märkligt ord det där. Jag kan lova att det blir bättre och bättre. Säsong ett är stundtals lite fånig, men jag älskar den ändå. Fast jag älskar de senare säsongerna lite lite mer.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » tis jan 13, 2009 23:16

Åker runt med bilen gör de nästan alltid dock. Men handlingen varierar mellan case of the week och säsongsstoryarcs. Fortsätt se, en av mina favoritserier i allafall!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav VelocityBoy » ons jan 14, 2009 13:44

Mush skrev:Började med denna coola serie förra veckan. Episod 11 - Scarecrow ikväll. Tittar ett avsnitt om natten. Va kul, scarecrow var de första avsnittet jag såg, zappade lite på tvn. Gillar humorn mellan bröderna, haha de där små tjaffset.
Ni som sett fler säsonger, är det upplagt sådär hela tiden att de drar runt med en bil och varje avsnitt e rätt avskilt?


Skräckkänslan ifrån den första säsongen är tyvärr helt bortblåst i senare säsonger och från och med slutet av säsong 2 så blir den betydligt mer arc tung.

Jag tycker att serien blev fruktansvärt dålig under slutet av säsong 2 och majoriteten av säsong 3 men har under säsong 4 hämtat sig an aning och får betyg 3 av mig.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav MissKittyFantastico » lör jan 17, 2009 1:57

4x11

Ett ganska otäckt avsnitt för mig som inte gillar saker som hoppar fram. Satt och gömde mig i morgonrocken en stor del av avsnittet. Dessutom så är det otäckare när det handlar om människor och vad de kan göra mot varandra. Med demoner och likande är det liksom "jaja de är onda, get on with it". Kanske inte riktigt så, men lite mer åt det hållet. Håller fullständigt med Dean "Humans, man".

Var väl inte det bästa avsnitt jag sett och jag hade hoppts på liiite mer efter uppehållet, men men. Har inte folk i väggar varit med förr? Jo sprang väl runt med Dean (eller var det Sam) inne i några väggar. Det var på den tiden Jared hade bandage om armen i alla fall. Den sista biten av avsnittet kändes om en repris på förra avsnittets sista bit med skillnaden att det i förra avsnittet gjorde avsnittet sevärt. Den där sista biten lyfte i alla fall för mig hela avsnittet. Den här gången visste vi redan att Dean gjort hemska saker i helvetet och det känns bara som en onödig upprepning. Hade varit bättre om han pratat om hur hemskt det var att inte kunna rädda farbror Ted och mer om hur det var att skjuta vägg-killen.


"What kind of ghost messes with a man´s wheels!?!!!"

"Oh gross! So the daddy was the baby daddy too?"


Hoppas det blir bättre nästa vecka. Jag är inte van att bli så besviken på ett avsnitt av Supernatural
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Glorificus » lör jan 17, 2009 2:39

4x11
Jag blev bara besviken på upplösningen, första halvan gillade jag hur mycket som helst! Minus vissa övertydligheter och saker som att pojken betedde sig som en treåring och inte hade vett nog att bli rädd när det redan bodde nån i hans garderob.

Men jag älskade det klassiska upplägget med familjen som flyttar in i ett hemsökt hus. Delvis för att jag inte gillade de tidigare två avsnitten med änglar och demoner (trots att jag brukar gilla åtminstone änglarna). Nu fick vi lite SamochDean-humor, läskiga titta-mellan-fingrarna-scener och jättebra uppbyggnad. Men sen tyckte jag det gick utför ungefär efter att morbrodern dog... incestbarn hit och "her brother!" dit, tjejer som skriker och inte kan försvara sig själva, en intryckt familjehistoria, osv.

Sista scenen var pinsam, synd att de försökte lägga in en till prata-vid-bilen-scen, den här gången med en massa onödiga repliker. Dean kan väl få fortsätta visa att han försöker gottgöra för sin tid i helvetet utan att stå och förklara att det är vad han gör? Tss.

Men jag gillade första halvan så mycket att det här avsnittet ändå hamnar högt upp på min lista för säsongen. :)


MissKittyFantastico skrev:Det var på den tiden Jared hade bandage om armen i alla fall.

Mm, gips.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Rombat » lör jan 17, 2009 10:50

Glorificus skrev:4x11
...pojken betedde sig som en treåring och inte hade vett nog att bli rädd när det redan bodde nån i hans garderob.

Eller hur!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Spuffy » mån jan 19, 2009 21:32

2.15 är det roligaste jag sett på... mycket länge.

"We don't have time for any of your blah-blah-blah-blah!"
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » tis jan 20, 2009 21:36

2.19 Konstigt nog var den stora tjocka fången som slogs med Dean en av de jag tyckt varit sorgligast att de dött. Det var meningen att varulvstjejens död för något avsnitt sen skulle vara sorglig men den var inte så farlig. Den här var mycket värre tycker jag.

edit: Men vad tusan... Det är fel på avsnittet. Morr morr morr. Med 10 minuter kvar fryser sig bilden. Måste ta ner en annan version av filen innan jag kan se vidare. Suck.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav madskellig » tis jan 20, 2009 23:26

Såg ikapp SPN idag, nära att jag inte lyckades med det för att 4x09-10 var så löjligt tråkiga.

(spoiler 4x11) Var bättre, gillade det klassiska uppläget och att det fanns några skrämmande ögonblick, även om de bara var av "något hoppar fram plötsligt" varianten. Sedan att lillkillen inte blev rädd då han märkte att någon bodde i hans graderob håller jag med om var bara löjligt, och det obligatoriska snacket vid bilen i slutet orkade jag inte ens sitta igenom idag.

Hoppas på ett riktigt bra nästa avsnitt, för just nu känns det som att jag ser på SPN mest av gammal vana ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav HeY » ons jan 21, 2009 0:37

madskellig skrev:Såg ikapp SPN idag, nära att jag inte lyckades med det för att 4x09-10 var så löjligt tråkiga.


Woot!? Jag tyckte de avsnitten var de som verkligen gjorde säsongen intressant - we are all so very different. Men jag saknar faktiskt att sätta på ett nytt SPN avsnitt och bli skrämd till vettet. Jag kommer ihåg hur de verkligen brukade lyckas med överaskningsmomenten förr - tyvärr har de tappat det, och jag hoppas verkligen inte att det är jag som inte blir påverkad av det längre och det inte har med serien att göra alls. Arc är bra men när det väl är mellanavsnitt vill jag bli skrämd av denna serien, riktigt skrämd!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons jan 21, 2009 0:47

Det kommer och går med Supernatural verkligen...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » tor jan 22, 2009 16:27

chanda skrev:Lets do some freak out :D .för nästa vecka Nya Avsnitt :D



HAHAHAH :lovebunny:

lööövly!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav MissKittyFantastico » fre jan 23, 2009 14:05

4x12 Criss Angel Is a Douche Bag :D

Roliga scener, spännande scener, känns som om SN är back on track.

Jag misstänker att det där Sam ska göra har något med att offra människor. Hoppas vi får veta mer i nästa avnitt och inte att de drar ut på det för länge.

Gillar scenen med Chief. "Oh you aint been had till you've been had by the Chief. Oh and before we get started, what´s your safe word?" Deans lilla kräkreflex där är jätterolig.
:D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Glorificus » fre jan 23, 2009 15:50

Oj, nu var det nära att jag spoilade mig själv och kollade under markeringen, tänkte först inte på att det var ett nytt avsnitt du sett. Jag ser galet mycket fram emot nästa veckas avsnitt, det har jag varit lite spoilad om länge nu. Om det här vet jag bara titeln, som är rätt fantastisk...
(spoiler 4x12 titel) Criss Angel Is a Douchebag. :D

Spuffy skrev:2.19 Konstigt nog var den stora tjocka fången som slogs med Dean en av de jag tyckt varit sorgligast att de dött. Det var meningen att varulvstjejens död för något avsnitt sen skulle vara sorglig men den var inte så farlig. Den här var mycket värre tycker jag.

Tiny! Han spelades av Jensen och Jareds personliga livvakt, Clif, som brukar följa dem på konvent och sånt. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav chanda » fre jan 23, 2009 21:26

Glorificus skrev:Oj, nu var det nära att jag spoilade mig själv och kollade under markeringen, tänkte först inte på att det var ett nytt avsnitt du sett. Jag ser galet mycket fram emot nästa veckas avsnitt, det har jag varit lite spoilad om länge nu. Om det här vet jag bara titeln, som är rätt fantastisk...
(spoiler 4x12 titel) Criss Angel Is a Douchebag. :D

.[/spoiler] :)

4x12 titel
Haha bästa titel någonsin. Undrar vad dom satt och rökte när dom kom på denna titeln supernatural är utan tvekan bästa serien just nu.

4x13 teenage Sam and Dean :D
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav brat » lör jan 24, 2009 3:25

4x01-4x12
Vad hände, Supernatural?
Säsongen började så lovande med några riktigt bra avsnitt.
De små hintar man fick om säsongsarcen gjorde mig lite orolig och i avsnitt 9-10 som helt ägnades åt änglar/demoner kände jag ännu mer att risken är stor att SPN bitit av mer än de kan tugga, som man brukar säga. De har gett sig an en enorm story, det finns gott om utrymme att misslyckas. Men jag är villig att ge dem en chans att lyckas.
Och med den skeptiska inställningen kommer vi tillbaka efter jul med hemsökthus (ett okej avsnitt, men som halvsäsongspremiär förväntar man sig mer än okej) och pensionerademagiker (ett riktigt svagt avsnitt som var väldigt oinspirerat).
Det gör mig inte direkt övertygad. Hoppas (och tror) att nästa avsnitt kan vända trenden och få mig att tro på Supernaturals storhet igen.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron