Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » tor jan 12, 2006 1:20

LWes - jag gillar din fantasi än om jag inte håller med om... något du säger. :D Ok, kanske någon detalj. Mina poänger:

1. Det uppenbara valet är inte alltid det felaktiga valet.
2. Supernatural är inte Buffy.

Spoiler 1x11

LWes skrev:Hoppas verkligen inte att tjejens fader är samma sak som pappan letar efter, för då är det inge kul. Om det är något helt annat, då är det fantastiskt! Någon slags demon som skickat sin dotter för att döda dom (jag antar att det var Dean och Sam hon menade) för att typ kunna bli fri från den dimmesion han är fångad i eller något.


Det mest uppenbara vore väl om hon var dottern till demonen som dödat deras mamma. Och det skulle inte vara helt fel enligt mig, om än lite trist uppenbart. Hellre det dock än att hon är någon helt random demon med ett eget uppdrag. Vi har redan en säsongshandling, vi behöver inte en till.

LWes skrev:jag tror även att om serien blir förnyad för en ny säsong att dom kommer lägga till en ny regular som förmodligen kommer vara en tjej i killarnas ålder, vilket jag tycker är lite tråkigt, för det känns så uppenbart. Låt dom teama up med en äldra man, eller en liten flicka med övernaturliga förmågor. Eller gärna någon riktigt bizzar karaktär, gärna någon som inte är helt männsklig.


Jag vill absolut ha en tjej med, det finns mycket dramapotential i det. Jag är inte det minsta intresserad av en gammal gubbe och det skulle göra serien påtagligt långsammare. En liten tjej är oftast heller inte intressant någon längre stund, dessutom ställer det krav på inspelningstider.

LWes skrev:Jag hoppas att hennes fader som är en demon kan låna henne superkrafter av något slag så att hon blir farlig. Eller ännu bättre om hon själv är en demon i männsklig skepnad och kan förvandla sig som så många karaktärer vi sett i Buffy och Angel så att hon ser övernaturlig ut och blir extra stark.


Vem säger att tjejen inte redan har superkrafter? Men de kommer aldrig att vara som Stålmannens krafter, tack och lov - det skulle inte passa in. Det här är inte Buffy eller Angel. Morfande demoner och tvetydiga monster är inte i första hand en del av konceptet. Det handlar om kända myter och ondska (den onda sorten). Vi kommer förhoppningsvis inte få se någon demon som kastar blixtrar från händerna eller en demonkvinna med en människoätande orm i huvudet. Serien är mer jordnära än så. Den handlar om familj. Inte två bröder som åker runt med en gammal gubbe och en demonisk liten tjej. Det här är inte den serien. Man får uppskatta det för vad det är. Och för min del tycker jag att det är jättebra! (Men det hade ni redan förstått.)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tob » fre jan 13, 2006 3:19

2.11 Gaah, vad roligt det är att ha hittat något mer att följa som man ser framemot varje vecka. :-)

Ytterligare ett bra avsnitt. Jag har absolut inget emot att hennes pappa är demonen som dödade mamman. Känns som det kan bli för mycket om det inte är det, och det blir mer naturligt om hon kommer att funka som en slags motpol till bröderna. Precis mer sånt här som serien behöver för att blir mer intressant, den känns fortfarande, om än underhållande, ganska enkelspårig.

Angående ny regular så håller jag nog med Brat där också. En kvinna, i samma ålder som bröderna har möjlighet att skapa mer dramatik än både en gaggig gubbe eller ett litet barn. Men hon får gärna vara speciell, omänsklig, och jag har heller ingen lust att skåda något slags triangeldrama. Eller för att prata i klarspråk, serien behöver mer återkommande karaktärer eller regulars. Faktum, för att det skall bli mer intressant.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav eynosh » fre jan 13, 2006 11:55

2x11
Bra avsnitt. En vanlig Demon of the week blandat med en början på en bredare arc. Det är mycket stor chans enligt mig att Supernatural får samma öde som Tru Calling. En S2 med några få avsnitt för att knyta ihop arcen och slänga serien i en låda som ingen öppnar på x antal år.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav brat » fre jan 13, 2006 13:17

Gud - vad är det med mig och Supernatural (läs: Jensen Ackles) jag måste svara vart enda inlägg! :P

Jag tror absolut inte att Supernatural blir en ny Tru Calling. (Jag tyckte för övrigt inte att TC någonsin blev spännande, det var upprepande och förutsägbart.) Anledningen till att jag inte tror att Supernatural BLIR som TC är att Supernatural inte ÄR som TC. TC var hela tiden illa ute. Supernatural är WB:s största nya serie och den har fått märkbart intresse från kritiker och fans i USA. Redan efter 4 avsnitt fick den hel säsong till skillnad från TC som aldrig visste hur mycket längre de skulle få fortsätta. Som det är nu är Supernatural den fjärde mest sedda serien på the WB efter Gilmore Girls, 7th Heaven, Smallville. Eftersom 7th Heaven ska läggas ned efter tio säsonger tror jag helt säkert att Supernatural får en andra säsong. Den är just nu mer sedd än serier som One Tree Hill, Everwood och Charmed. Jag skulle inte bli förvånad om de får en andra säsong bekräftad i typ mars redan. ...inte för att man ska försöka förutspå hur kanaler tänker...
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav LWes » fre jan 13, 2006 15:07

och dom har ju även sagt att dom hoppas på att det kan bli en långkörare.
Av alla serier på The WB känner jag mig säkrast på att Supernatural får en till säsong.

PS: Jag menade aldrig att det skulle vara en gammal gubbe som regular, utan en "äldre man" (35-50), för det är sån jag tänker mig att andra "jägare" är. "Tja, jag är en 20-årig snygg tjej och jag reser runt själv och kämpar mot monster, kan jag inte hänga med er?" tycker jag inte låter lika bra som "Hej, jag är en gammal vän till eran far och jag ska följa med er."
Men det är svårt att göra det logiskt att addera en ny regular, med seriens tema att dom är på ständig färd. Vad kan få en karaktär att bara följa med med dom?
Jag kan gå med på att en tjej i deras ålder varit med någon/några andra jägare som sen i avsnittet man träffar dom dör, så att hon är ensam och inte har någonstans att ta vägen och joinar Sam & Dean.
Det kan jag gå med på, kan vi vara överens om det, eller hur ser ni att denna kvinnliga karaktär som ni vill ha med skall hamna på plats?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » fre jan 13, 2006 15:14

LWes skrev:och dom har ju även sagt att dom hoppas på att det kan bli en långkörare.
Av alla serier på The WB känner jag mig säkrast på att Supernatural får en till säsong.

PS: Jag menade aldrig att det skulle vara en gammal gubbe som regular, utan en "äldre man" (35-50), för det är sån jag tänker mig att andra "jägare" är. "Tja, jag är en 20-årig snygg tjej och jag reser runt själv och kämpar mot monster, kan jag inte hänga med er?" tycker jag inte låter lika bra som "Hej, jag är en gammal vän till eran far och jag ska följa med er."
Men det är svårt att göra det logiskt att addera en ny regular, med seriens tema att dom är på ständig färd. Vad kan få en karaktär att bara följa med med dom?
Jag kan gå med på att en tjej i deras ålder varit med någon/några andra jägare som sen i avsnittet man träffar dom dör, så att hon är ensam och inte har någonstans att ta vägen och joinar Sam & Dean.
Det kan jag gå med på, kan vi vara överens om det, eller hur ser ni att denna kvinnliga karaktär som ni vill ha med skall hamna på plats?


Men om dom lägger till en ny regular på 45-50 år utan bil, vem ska sitta i baksätet? Det kan ju inte vara den nya då han är äldre, och ingen annan kommer vara frivllig. Vilket drama det skulle bli dock..
Komplicerat dilemma.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Lipton » fre jan 13, 2006 18:07

Eynosh skrev:Men om dom lägger till en ny regular på 45-50 år utan bil, vem ska sitta i baksätet? Det kan ju inte vara den nya då han är äldre, och ingen annan kommer vara frivllig. Vilket drama det skulle bli dock..
Komplicerat dilemma.


Han kan väl sitta längst fram då, som ett sånt där huv-ornament.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Chosen » lör jan 14, 2006 14:05

Asså, Supernatural får defenitivt en andra säsong , eftersom att tittarsiffrorna är SKY HÖGA i WB standard!!
Jag menar, Serien hade bara ett kontrakt på 13 avsnitt i början men sen efter ja, ett par avsnitt så fick serien 22 avsnittskontrakt.
Jag tror verkligen att Supernatural kommer att under maj få ett klartecken från The WB om en till säsong.

MEN The WB får inte göra något dumt, som att ändra dagen då serien ska visas, många bolag har gjort detta för att få bättre tittarsiffror men det har misslyckats totalt!
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Lipton » tis jan 17, 2006 8:59

Home
Har sett om det, och jag blir bara mer och mer irriterad på den synska bitchen. Usch. Henne hoppas man slippa i framtida avsnitt. Uppkäftiga kommentarer och tungt flåsande.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav LWes » ons jan 18, 2006 23:16

1x12
Inte direkt ett av dom bättre avsnitten... Det var så många saker som var dumma! Varför kunnde dom inte berätta för Leyla att om någon helas dör någon annan, dom har ju bevis. Dom behöver ju inte berätta att tanten kontrollerar en dödsande om dom vill hålla dom övernaturliga sakerna hemliga.
och det här avsnittet känndes som en filler. "vi vill inte att dom ska komma ikapp huvudmysteriet så här tidigt i säsongen, så vi fyller ut det med ett avsnitt då ingenting viktigt händer."
Fast det var ändå ganska bra för att vara en filler.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons jan 18, 2006 23:28

LWes skrev:1x12
Varför kunnde dom inte berätta för Leyla att om någon helas dör någon annan

Just det störde jag mig på. Dom har ju inte hållit hårt på att hålla övernaturligheter hemliga innan, så varför nu? Men det var också i stort sett det enda. Filler till trots, jag gillade avsnittet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tor jan 19, 2006 15:02

1x12
Håller med föregående talare, det var ett filler men rätt ok avsnitt ändå. Men absolut inte ett av de bättre. Absolut inte ett av de mer skrämmande heller.

Dessutom har jag några fler småsaker (förutom det fåniga faktum att Dean inte berättade sanningen för Julie Benz) att klaga på. Avsnittet hade inte lika hög nivå i författandet och, kanske främst, regin. Vanligtvis är Supernatural en hyfsat intelligent serie som förväntar sig lite engagemang av sina tittare. Det här avsnittet hade skriva-på-näsan-varning.

Först och främst TruCalling-flashbacken till korset. Det hade varit i bild läänge bara en kvart tidigare, de hade sen haft ett fem minuters samtal om det - jag tror att jag förstår innebörden av korset utan flash. För det andra var det löjligt övertydligt när Sam upptäckte vilken bok som rörts i dammet, blä - ge oss lite mer credit. För det tredje... det var något tredje (här får man för att man inte skrev efter man såg det igår kväll)... Nåjs, det kanske kommer tillbaka senare.

Men det var också vissa delar av avsnittet jag gillade speciellt mycket. Början av avsnittet innehöll många bra skämt! Dessutom gillade jag att avsnittets främsta handling var Sam och Deans förhållande, veckans monster var mer andrahandling.

Till sist. Samtidigt som det var bra att de äntligen gick ifrån avsnittsmallen (börja med främling i fara, sluta med att de kör i bilen) så blev det här avsnittet inte lika bra som de avsnitt som följer mallen. Tyvärr.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Matt » fre jan 20, 2006 10:32

Shit Julie Benz är med i Supernatural
Måste börja kolla.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav brat » fre jan 20, 2006 11:32

Julie Benz OCH Amy Acker. Fast inte samtidigt. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Matt » fre jan 20, 2006 11:43

brat skrev:Julie Benz OCH Amy Acker. Fast inte samtidigt. :)


Kan ju knappt bli bättre
Jo om de var med samtidigt och ...
Får dra till orgie tråden tror jag ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tinwiel » fre jan 20, 2006 15:50

Sådärja. Tre avsnitt sedda av Supernatural. Tycker väl att det är ok hittills med inte så mycket mer. Men det tar ju ett tag att komma in i en serie, så jag tänker fortsätta titta, det är ju helt ok underhållning, och dessutom säger ju ni att det blir ännu bättre sen. :)

Om inte dom förbannade torrentarna var så sega.. tog 15 timmar att få hem andra avsnittet. :rolleyes:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån jan 23, 2006 14:57

1x5
OMG! Svart(a) Madame! Himmel vad rädd jag var för Svarta Madame när jag gick i mellanstadiet! Jag har fortfarande svårt för mörka toaletter med speglar *ryser av obehag*. :eek: Fast vi var tvungen att säga det 12 ggr, inte 3... eller vi och vi, jag vägrade alltid att göra sånt där, även Anden i glaset, för jag var faktiskt rädd för att saker skulle kunna hända. Hade väl läst för många böcker om övernaturliga saker kanske.. :rolleyes:

Och Mary? The Grudge anyone? Det var väldigt mycket The Grudge över figuren som kröp ut ur spegeln, så jag tyckte att det var lite läskigt, japp..

Serien är rätt så stabil hittills men jag hoppas att det blir lite mera arc snart.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis jan 24, 2006 13:01

Tinwiel - Roligt att du gett serien en riktig chans! Serien är väl lite som Angel säsong 1, mest fristående avsnitt. Men ändå inte, den har ju det överhängande mysteriet och det kommer in lite mer sånt efter ett par avsnitt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav LWes » ons feb 01, 2006 23:03

1x13: inte lika bra som förra avsnittet, som var det sämsta hittills...
En spök-bil tilltalar mig helt enkelt inte. När borgmästaren blev jagad varför sprang han mitt i vägen istället för att gömma sig bakom ett träd eller så. Att springa ifrån en bil mitt i gatan är omöjligt men att springa in i skogen/åkern vad det nu var på sidan av vägen hade deffinitivt gett honom en chans att överleva. Det behövs bara ett träd att skydda honom och bilen kan aldrig köra runt trädet innan han hinner springa till andra sidan av den. Om bilden kunnde åka igenom trädet hade han aldrig klarat sig i alla fall, men det visste inte han... Det var det som gjorde att jag tyckte att det var ologiskt.
Tjejen gillade jag. Hon skulle kunna bli en regular och följa med dom, men det är inge bra om hon har ett förhållande med Dean, för vad händer om dom gör slut? Nej, därför tycker jag att det är bättre med en kille, (eller den psykiska tanten, fast hon och Sam skulle typ passa ihop...) men den här tjejen går också bra.
Annars hade DB Woodside passat bra. Det hade varit coolt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » ons feb 01, 2006 23:40

1.13

Ett av de sämsta avsnitten. Tråkigt, för jag har insett att jag tycker om Supernatural ganska mycket, och förväntar mig att åtminstonde tycka avsnitten är hyfsat underhållande. Detta var ju mest bara tråkigt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav brat » ons feb 01, 2006 23:42

LWes skrev:1x13: inte lika bra som förra avsnittet, som var det sämsta hittills...

Är det bara jag som har svårt att förstå den meningen?

Personligen försöker jag just nu få Glory att skicka avsnittet till mig men hon vill visst sitta och hålla på det ett tag först... morr...
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tob » ons feb 01, 2006 23:45

brat skrev:
LWes skrev:1x13: inte lika bra som förra avsnittet, som var det sämsta hittills...

Är det bara jag som har svårt att förstå den meningen?


Jadu. Jag trodde jag förstod...men nu när jag läser om det så sprack det helt och hållet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » tor feb 02, 2006 0:02

Tob skrev:
brat skrev:
LWes skrev:1x13: inte lika bra som förra avsnittet, som var det sämsta hittills...

Är det bara jag som har svårt att förstå den meningen?


Jadu. Jag trodde jag förstod...men nu när jag läser om det så sprack det helt och hållet.

Vem vet vad jag menar... :|
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » tor feb 02, 2006 0:07

LWes skrev:
Tob skrev:
brat skrev:
LWes skrev:1x13: inte lika bra som förra avsnittet, som var det sämsta hittills...

Är det bara jag som har svårt att förstå den meningen?


Jadu. Jag trodde jag förstod...men nu när jag läser om det så sprack det helt och hållet.

Vem vet vad jag menar... :|


Jag.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » tor feb 02, 2006 0:18

Jag förstår också. Glasklart.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » tor feb 02, 2006 0:29

Tittarsiffrorna för avsnittet var i alla fall väldigt bra: "Supernatural" (households: 3.9/6, #9; adults 18-49: 2.6, #T3).
http://www.thefutoncritic.com/cgi/ratings.cgi?id=tuesday
Visserligen var det ju inte så många färska avsnitt igår, men det är ändå bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tor feb 02, 2006 0:53

LWes skrev:Tittarsiffrorna för avsnittet var i alla fall väldigt bra: "Supernatural" (households: 3.9/6, #9; adults 18-49: 2.6, #T3).

Oj! Det är ju gilmoregirlsigt bra siffror! (Alltså, lika bra som the WB:s mest sedda serie.)

För er som undrar har Glory nu äntligen gett mig avsnittet så nu ska även jag få se det! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » tor feb 02, 2006 0:58

brat skrev:För er som undrar har Glory nu äntligen gett mig avsnittet så nu ska även jag få se det! :D

Tss, det var bara överföringen som tog lite tid... men nu är det dags att släcka alla lampor och trycka på play... :D Back in 45.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Glorificus » tor feb 02, 2006 1:57

1x13
Jag tror aldrig jag har skrattat så mycket åt ett avsnitt. :D
Det hade bland annat en av de löjligaste sexscener jag någonsin sett... vilket låtval..! Att det här skulle föreställa "Dean in love" är ju också rätt skrattretande. Tjejen var exakt likadan som alla andra tjejer som faller för honom i varje avsnitt (förutom det där avsnittet med prästdottern, där hon magiskt föll för Sam istället och Dean för en gångs skull inte var intresserad av tjejen i fråga).

Jag skrattade en hel del när tjejen sprang omkring och försökte dra för persiennerna för att en stor bil stod och morrade utanför. Och åt replikskiften som:
Dean: "By the way, did you talk to your mom about what Todd said about not being a racist?"
Tjejen: "I did. She didn't want to talk about it."
Dean: "Right."

Jag trodde inte riktigt mina ögon och öron när mamman satt i tio minuter och berättade hela backstoryn... det var bara galet fel. Men jag skrattade då med, så jag blev åtminstone underhållen. Synd bara att det nog inte var meningen att jag skulle skratta så mycket som jag gjorde...

Jag håller med LWes. Det här var inte lika bra som förra avsnittet, som var det sämsta hittills... ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » tor feb 02, 2006 2:09

Spoiler 1x13
+ Det var underhållande. Jag fick skratta flera gånger och jag fick se Dean naken! :D (Underskatta aldrig kraften av Jensens bara överkropp.) Dessutom tyckte jag att de fick till slutet bra. Flera avsnitt har haft så tama vändningar men här tog det inte slut iom kroppsbränningen utan det kom en till liten kris då Dean blev jagad av bilen.

- Det var inte skrämmande såsom Supernatural brukar vara. Det kändes som att de lyckats göra bilen så skrämmande det gick men en bil är ändå aldrig så speciellt intressant. Sedan fick även jag fnatt på alla korkade människor. Om en bil jagar min bil så svänger jag av vägen. Om någon kör efter mig när jag är till fots så springer jag till skogs. Om någon står och gasar utanför mitt hus så skyndar jag att ringa Dean och springer till övervåningen - märk väl att jag INTE hispar omkring som ett fån och stänger alla fönsterluckor. Och jag hade nog gärna fått en liten kommentar om var traktorn kom ifrån och hur snabbt man egentligen kan hitta en sjunken bil i ett träsk. Dessutom störde jag mig på den smått övertydliga musiken ibland.

Men det var ändå inte ett dåligt avsnitt. Men det var inte ett av del allra bästa heller.

Tjejen gillar jag instinktivt inte. Visst var hon vacker men jag tyckte att hon var lite ointresssant och platt... eller så är jag bara avundsjuk och vill ha Dean/Jensen för mig själv... mycket möjligt... I vilket fall vill jag inte ha med henne som regular.


LWes skrev:Tjejen gillade jag. Hon skulle kunna bli en regular och följa med dom, men det är inge bra om hon har ett förhållande med Dean, för vad händer om dom gör slut?

Vad som händer? Samma sak som händer i andra serier när någon gör slut. Det tillkommer ytterligare en nivå i dramat...
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron