Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » tis dec 13, 2005 21:24

Med tanke på mina narkoleptiska tendenser när jag såg Supernatural hade jag nog inte grejat ett sånt maraton. Men ha så kul ni.
Kanske skulle ge serien en chans till, om #2&3 bara var en svacka. Piloten var ju rätt bra. Hmm, nja, jag väntar tills AKS säger det är bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tis dec 13, 2005 21:28

Tam skrev:Hmm, nja, jag väntar tills AKS säger det är bra.


Jag har inte gett mig på Supernatural än. Men jag hinner nog se några avsnitt under jullovet. (Iiih! Jullov!! Bara en vecka kvar!)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tis dec 13, 2005 21:35

AKS skrev:(Iiih! Jullov!! Bara en vecka kvar!)

Tack Gud.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis dec 13, 2005 21:46

Tänkte också ge Supernatural en rejäl chans under julovet. har ju faktiskt inte ens sett pilotavsnittet, och temat för serien borde tilltala mig, tom tilltala mig starkt. Ep 2 och 3 var mindre bra? man borde kanske ge serien iaf 5 avnsitt då innan man ger upp.

Har massvis av serier jag tänkte ge en rejält chans under julovet....hmm undra hur det kommer sluta i vår :rolleyes:
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Glorificus » ons dec 14, 2005 0:09

Nu har vi hunnit halvvägs. Fem avsnitt sedda... five to go. ;)

Och vi har bekräftat för oss själva att avsnitt fyra och fem är bättre än två-tre.

1x05
Att speglar är riktigt läskiga har jag också bekräftat efter att ha sett om Bl**dy M*r*.

Mycket fascinerande att analysera Jared och Jensen också.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Glorificus » ons dec 14, 2005 4:36

Färdiga! :D

Godnatt... zzzzzzzzz
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » ons dec 14, 2005 4:50

Nu har jag precis kommit hem. Det var mycket skräck för en kväll. Men nu på hemvägen resonerade jag så att sannolikheten för att jag råkar ut för något så skrämmande i verkliga livet är mindre än sannolikheten för att jag träffar en kille som Jensen. Så jag oroar mig inte. ;)
Min slutgiltiga topp10 ska jag färdigställa imorgon efter jag sovit på saken.
God Natt!
(S)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » ons dec 14, 2005 19:38

Från topp till botten.
1x10 Asylum - Älskar det av okänd anledning. Spännande, bra Dean&Sam-scener. Lite onödigt förutsägbart.
1x01 Pilot/Woman in White - Inte så bra skrivet som andra avsnitt, det hamnar i topp för att det är otroligt ruskigt!
1x06 Skin - Veckans monster är intressant och avsnittet ger mycket insikt i brodersrelationen. Början är snygg.
1x04 Phantom Traveller - Väldigt roligt, exorcismen är häftig, många bra Dean-scener.
1x05 Bloody Mary - Ett skrämmande avsnitt, ger också mer info om Sam.
1x09 Home - Ett bra avsnit men titeln lovade ett ännu bättre, allra mest drar det för snabba slutet ned avsnittet.
1x07 Hook Man - Ett bra och skrämmande avsnitt men inte märkvärdigt på något sätt.
1x03 Dead in the Water - Största fördelen i avsnittet är Amy, och Deas förståelse för Amys son.
1x08 Bugs - Kanske är sämst men det slipper bottenplatsen tack vara några höjdarstunder. Slutet är rent dåligt.
1x02 Wendigo - Känns som "slumpmässigt monster i skogen", vi får ingen historia. Ljud/musik är fruktansvärt.

Alltså: 10 - 1 - 6 - 4 - 5 - 9 - 7 - 3 - 8 - 2
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Illyria » fre dec 16, 2005 21:19

Rykten om hurvida Supernatural kommer leva vidare i en andra säsong:
E!Online skrev:More good news: Sources tell me Supernatural and Smallville are definitely going at least another season, and might even share a night together next year.

Med tanke på att Supernatural verkar gå bra för att vara en ny serie på WB så tror jag den kommer förnyas.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav brat » mån dec 19, 2005 22:50

Jag trodde helt klart att Supernatural skulle få en andra säsong. Den här gått mycket bra och the WB förlorar många av sina serier nu ändå (t.ex. långköraren 7th Heaven) så de vill nog hålla kvar serierna som går bra. Har hört att Smallville s5 går bättre än fjärde också så det är väl skoj för Smallville-fans om den får fortsätta.

Jag kan till och med förstå att de serierna skulle passa ihop men jag vill absolut inte se dem på samma kväll. Jag älskar idén med WB Tuesday med Gilmore Girls och Supernatural. GG är den WB serie som har flest tittare och en del av Supernaturals framgång har varit tack vare att de lyckats behålla så stor del av GG-publiken. Dessutom var ju tisdagar dagen way back when så det är ytterligare en anledning att föredra den dagen. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav LWes » mån dec 19, 2005 23:04

Hoppas att Charmed läggs ner efter denna säsong som det ryktas om, för i så fall tror jag att det är givet att dom behåller Supernatural.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » mån dec 19, 2005 23:46

Måste säga att Brat fick mig och se Supernatural. Satt och kollade på vägen hem från Polen tills batterierna dog på laptopen, såg klart resten dan därpå, och det är ju bra!
Lite "of the week" arcar, men det finns något djupare och jag ser potential!

Ännu en serie jag följer nu =).
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav AKS » tis dec 20, 2005 8:16

Jag tror jag ska ge Supernatural en chans på jullovet (nog för att jullovet inte direkt ger en extra tid att sitta vid TV:n, men senare på nätterna kan man ju vara vaken...). Avsnitt 2 och 3 var något så ovanligt som avsnitt jag inte ens orkade se klart, eller ännu värre: ville inte se klart. Men den verkar ju bli bättre. Och så Jensen Ackles förstås... ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » fre dec 23, 2005 0:40

LWes skrev:Hoppas att Charmed läggs ner efter denna säsong som det ryktas om, för i så fall tror jag att det är givet att dom behåller Supernatural.


Nej det får vi inte hoppas! Hellre att ngn tråkig serie som Everwood, eller One Tree Hill lägs ner. Även Reba är riktigt tråkigt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » fre dec 23, 2005 15:52

Om man vill ladda ner serien, vart går man in bäst då? Har aldrig laddat ner nått så jag har ingen aning. En serie men JA vill man ju inte missa. Måste vara den i särklass snyggaste människan, någonsin till och med, båda könen inräknat.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav AKS » fre dec 23, 2005 16:04

Jensen Ackles... Så sanslöst snygg att det inte borde vara möjligt. :lovebunny:

Ladda ner... Jag håller på att ladda ner mycket själv, men är absolut inte den bäste på att förklara hur man ska göra. Torrents är ju det bästa. Det program jag använder för att ladda ner är Azureus som jag trivs med i alla fall.

Här finns den:
http://www.download.com/Azureus-BitTorr ... ag=lst-0-1

Sen är det bara att ladda ner, försöka pilla på med inställningar (inte så lätt, får fortfarande inte upp den fart jag borde ha annat än i undantagsfall, :)) och sen besöka olika torrentsidor som ex:

http://www.mininova.org/search/?search=supernatural

Men som sagt, andra här är mycket bättre på att förklara. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » fre dec 23, 2005 16:22

AKS: Tack :D
Det är hjälp god som någon.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Illyria » lör dec 24, 2005 11:51

Det är SVT som köpt in Supernatural, den kommer börjar visas nångång nästa år.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » lör dec 24, 2005 12:04

Undras om den ska konkurrera om slot tillsammans med VM och Dr Who?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör dec 24, 2005 12:06

Ingen aning. Dead Like Me också... Hoppas inte, om de inte förlänger sloten dvs, den är redan alldeles för full.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » lör dec 24, 2005 12:15

Just ja, Dead Like Me också. Nej, då känns det inte som det går. Iofs kanske de kör året runt. Först hela VM, sen hela Dr Who, sen Dead Like Me och sen kanske Supernatural i januari nästa år. Eller nej, det går ju inte... Då går ju antagligen VM S2. Det kan ju iofs bli en lite senare slot runt 22 eller så.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör dec 24, 2005 12:23

De har sagt 2006 för Supernatural så jag vet inte när de tänkt visa den. Jag skulle verkligen avsky det om de hackade upp VM... och Dead Like Me är det ju verkligen på tiden att de visar också. Ska bli intressant att se hur de gör.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » lör dec 24, 2005 12:51

Illyria skrev:De har sagt 2006 för Supernatural så jag vet inte när de tänkt visa den. Jag skulle verkligen avsky det om de hackade upp VM... och Dead Like Me är det ju verkligen på tiden att de visar också. Ska bli intressant att se hur de gör.

Jag skulle tro att de lägger någonting på en annan tabkåplats.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör dec 24, 2005 13:04

Jag tror att Supernatural kan hamna runt 22-snåret nån vardagskväll. Känns som så.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön dec 25, 2005 2:31

Måste SVT köpa upp alla bra serier nu. Det känns inte som om det får en fair chans där p.g.a deras rykte hos de flesta ungdommar (tråkig, visar bara dokumentärer och tantfilmer osv.). Tycker att Supernatural skulle ha passat in bättre hos Tv3 eller Kanal5. Veronica Mars tycker jag känns som en Kanal5 serie.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön dec 25, 2005 2:40

HeY skrev:Måste SVT köpa upp alla bra serier nu. Det känns inte som om det får en fair chans där p.g.a deras rykte hos de flesta ungdommar (tråkig, visar bara dokumentärer och tantfilmer osv.).

Så serier ska inte köpas in för att ungdomar är dumma i huvudet? Ooookej.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön dec 25, 2005 2:51

noike skrev:
HeY skrev:Måste SVT köpa upp alla bra serier nu. Det känns inte som om det får en fair chans där p.g.a deras rykte hos de flesta ungdommar (tråkig, visar bara dokumentärer och tantfilmer osv.).

Så serier ska inte köpas in för att ungdomar är dumma i huvudet? Ooookej.


Det sa jag inte, jag bara tycker att seriena skulle fått en bättre chans hos en populärare kanal. Och ungdommar är väl inte dumma i huvudet bara för att en kanal inte har marknadsfört sig rätt eller?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön dec 25, 2005 3:03

HeY skrev:Det sa jag inte, jag bara tycker att seriena skulle fått en bättre chans hos en populärare kanal. Och ungdommar är väl inte dumma i huvudet bara för att en kanal inte har marknadsfört sig rätt eller?


Men ingen svensk kanal är marknadsförd "rätt". TV4, TV3 och Kanal5 är precis lika uppätna av skräp-tv som dokusåpor och operationsdokumentärer. Och det är därför de ses som bättre kanaler enligt unga, jag tror inte VM eller Supernatural hade haft en bättre chans på någon av dem -- möjligtvis på Kanal5 men även de prioriterar superpopulära program som CSI förmför alla andra serier.

Den enda kanalen som har bra serie-marknadsföring är Canal+ och den är lite begränsad i antalet tittare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » sön dec 25, 2005 21:16

Superbra att Supernatural köpts in av SVT. Inga reklamavbrott, bra slot, osv. Speciellt reklamavbrotten har jag undrat hur det inte måste förstöra skrämselkänslan för tittarna i USA. Kunde inte bli bättre än såhär! :D

Edit: Och det där om att serien skulle förlora tittare för att det är SVT som ska visa den... pfft... det är ju en serie som drar till sig tittare som vet hur man använder en fjärrkontroll. Så svårt är det inte att byta kanal.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Peppe » sön dec 25, 2005 21:42

De flesta ungdomar tycker att SVT är skittråkig tv som visar gamla filmer och massa dokumentärer, så det skulle nog fått en bättre chans bland ungdomar iallafall på en annan kanal.
Men jag vet inte hur det är med äldre djur, dom kanske kommer se den.-
Att serien inte är speciellt bra hjälper ju inte så mycket med tittarsiffrorna heller :P
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron