Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » ons sep 30, 2009 23:33

Jag måste säga att Deans röst verkligen börjar störa mer och mer. Jensen talar ju inte sådär egentligen, och jag tror inte han gjorde det hela tiden i s1 heller - definitivt inte i piloten. Kan han aldrig tala neutralt?

Annars så kändes 5x03 mer engagerat än vanligen under tiden jag såg det. Inte så förvånande att Sam var Lucifers Echo, men det kan nog bli ngt. Jag ser dock verkligen inte fram emot att höra Dean hålla ännu ett "Sam u r baaaaaad" tal, är sjukt över de. Jag tycker verkligen inte Dean är bättre än Sam nånstans.

Och annrolunda att höra Adrianne Palicki inte tala med texicansk dialekt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » lör okt 03, 2009 0:49

5x04

Riktigt bra. Riktigt riktigt bra.

Micha Collins blir bara bättre och bättre och de senaste avsnitten har han stått för den stora humorn. När jag tänker efter så är Cass lite av en Anya. Ungefär som en människa, men har inte helt koll på hur saker går till eller hur man ska reagera."This is not funny Dean! The voice says I'm almost out of minutes." och "I'll just... wait here then." Höll på att dö av skratt.

Världens undergång består delvis av att Sarah Palin har blivit president. :D

Inte ens profeten störde idag. Han var till och med lite underhållande. Tror att han kan vara bra bara han inte profeterar för själva karaktären är det inga större fel på om man tar bort det.

Jag gillade återkopplingen till Croatoan. Jag har nog sagt det förut, men jag gillar när man tar något som hänt långt tidigare och återanvänder. Det gör att jag känner mig delaktig och smart. Författarna slipper också en stor del av jobbet med att förklara förutsättningarna och kan köra en snabbresumé istället och det blir då mer tid över åt den verkliga handlingen. Lite känner jag mig också "belönad för trogen tjänst".

Det känns som om det Supernatural jag älskar är tillbaka nu. Jag gillar blandningen av humor och allvar. Det är nog det jag gillat med Buffy också. Mitt i ett avsnitt som är rätt tungt så finns det så mycket roliga saker även om det här inte var på långa vägar så tungt som Buffy kan vara.

Det var väldigt mycket mörk mullrig röst från Dean det här avsnittet, fast det stör inte mig så mycket. Jag gillar det. Intressant att se hur hård han blivit i framtiden. Angående det så förstod man hur avsnittet skulle sluta redan när Dean mötte framtids-Dean, så ingen större överraskning där. Det var väl ok för serien går ju lite ut på att det är de två tillsammans.

Sam som Lucifers balklänning var lite otäck på ett frireligiöst sätt. Han såg sådär helig ut som bara typ Alf Svensson kan se ut. Jag slets lite mellan att tycka att han spelade över och att tycka att det var bra gjort. Har ännu inte riktigt bestämt mig. Kanske dras jag lite mer mot brahållet. I alla fall uppfriskande att se Lucifer ur en annan synvinkel, se honom som någon som bara ville få lov att älska och straffades för det, istället för någon som är ute efter att skada så mycket som möjligt. Att allt inte är så svart och vitt och Sam såg så oskyldig ut på något sätt. Som ett litet barn.

Idag är jag en glad Emelie. :lovebunny:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » lör okt 03, 2009 1:14

5x04
Love! Love! Love! Superbra idé och fantastiskt genomförande! ::happy::

Jag är typ i chock. Jag trodde inte att jag skulle gilla SPN så mycket igen.

"The voice says I'm almost out of minutes!"
Jag dog av skratt!!! Misha är grym, han var underbar som hippie också! Verkligen roligt att de tagit fasta på att han är en regular och inte bara kallar det något annat men låter honom göra samma saker, nu är Castiel helt plötsligt en tredimensionell karaktär och jag älskar det!
Det var mycket i avsnittet som var roligt. Och mycket som var härligt dramatiskt. Effektfull framtid! Snygg scen med sången jag för alltid kommer att förknippa med Dirty Dancing. Croatoan-virus. Ja, i princip allt var yay!!

Och sedan blev det nästan för pretteh med två Dean!! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör okt 03, 2009 1:42

5x04
Ja, det här var mycket bra. Bästa på... väldigt länge. :lovebunnier:

Håller med båda föregående talare om allt de säger. Intressant grepp att ta tillbaka Croatoan sådär, det var snyggt gjort, ja. Och både profeten och Deans röst funkade bra för mig med nu. :)

När Sam dök upp som Lucifer undrade jag 1) vad ni tyckte om hans hår nu då - Lucifer ville tydligen också piffa till det lite; och 2) om Jared medvetet försökte spegla Mark Pellegrinos röst och mimik, för det var han riktigt bra på i så fall.

Och jag som trodde att det var 5x05 Ben Edlund hade skrivit fick en trevlig överraskning när hans namn dök upp som writer credit. :D

Inte helt klockrent avsnitt, vid några tillfällen reagerade man på hur det kunde ha gjorts bättre (militär-musikmontaget hade t.ex. gärna fått vara längre och med bättre övergång till nästa scen), men överlag ett riktigt bra och väldigt filmiskt avsnitt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » lör okt 03, 2009 1:57

Jag har just insett att det här är första avsnittet jag gillat (och dessutom mycket!!) sedan 4x05 Monster Movie! Det är stort!

Glory - Hahahahahahah, vem tänker på Sams hår när det finns TVÅ Dean!? :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » lör okt 03, 2009 3:24

Neej, varför kommer jag in här och läser såna kommentarer!? Kom precis hem från post-tenta utgång och är alldeles för trött på SPN, men nu fick ni mig att vilja se!! Vilka problem livet medför ... :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » lör okt 03, 2009 7:35

brat skrev:vem tänker på Sams hår när det finns TVÅ Dean!? :D

Hahaha! Precis. :D

Glory
1. Det funkade faktiskt som devil hair för det gick ihop med den sleaziga kostymen. Tänkte på Jason Lees Azrael i Dogma när Sam dök upp.
2. Tänkte jag inte på, men när du säger det så... ja. Som om Sam verkligen är en Sam-suit. Bra gjort.

Glömde skriva tidigare om militärscenen. Den var riktigt obehaglig med musiken. Någonstans i bakhuvudet fladdrade det förbi en film om Vietnamnkriget. Vilken är det jag tänker på? Det kändes bara så bekant på något sätt. Vietnamkrigsfilmer är inte min starkaste sida så om det var en vinkning som är fullständigt uppenbar för alla andra så kan jag ändå missat den. Jag kan också ha hittat på det helt själv. Det det händer det med.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav sfinx » sön okt 04, 2009 13:09

5.04
Sam gör sig bättre som ond, men inte "jag är en demondrickande litet monster ond", utan det här. Jag vill att han ska vara ett kärl redan nu.
Dean fortsätter att vara mer intressant. Han och Cass gör ett bra par. För att vara hårdingen av de två bröderna så känns han betydligt mer äkta mänsklig och kommer nog att bli en bra messiah när tiden kommer.
Sams hår fungerade nog för att de gömt det bakåt. :D
Framtidsvision...alternativ verklighet envisades mitt huvud att tänka. Första avsnittet jag blev ordentligt engagerad i på länge.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav chanda » sön okt 04, 2009 20:09

5x03 och 5x04

Ja det här får mig alla fall att säga åter igen det här är den bästa serigen som går just nu. Ingen tvekan. Kripke :lovebunny:
Castiel :lovebunny: Dean och Castiel är ett bra par tillsamans.

Familj är vad det som gör Superantural så stark och se att Dean och Sam återgien försöker arbeta tillsamman ger mig hopp att de kommer var dom som kommer att vinna i slut ändan. För ärligt talat visoner eller planner har ju aldrig i slut ändan blivet som de onda har planerat, star wars, lord of the rings oftast är de jord nära vanliga personerna som vinner.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Rombat » fre okt 09, 2009 16:45

5.05

Äntligen! Ett riktigt avsnitt. Happy!

Och Paris var kul med. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav brat » fre okt 09, 2009 17:57

Rombat - Gillade du inte 5x04? Då blir jag orolig att vi har olika smak och jag därför inte kommer att gilla 5x05... jaja, snart får jag veta. :) Sex timmar till play!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » fre okt 09, 2009 20:04

brat skrev:Rombat - Gillade du inte 5x04? Då blir jag orolig att vi har olika smak och jag därför inte kommer att gilla 5x05... jaja, snart får jag veta. :) Sex timmar till play!

Meh, nu lurade du mig! Jag läser trådar baklänges, så jag trodde du menade att Rombat hade skrivit om 5x04... så nu har jag läst en jättestor spoiler! (spoiler 5x05) Heh, inte egentligen, det var som tur var inte alls spoilrande om man vet om att Paris ska vara med, men det kunde ha varit en jättestor spoiler. :D Fyra timmar till play!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » fre okt 09, 2009 20:09

Det är ju ditt problem att du inte kan hålla koll utan läser spoilers till höger och vänster.

Jag avmarkerade för övirgt 5x05-spoilern trots att jag visste att det var ett avsnitt jag inte sett, men jag kunde faktiskt räkna ut vad det skulle stå. :P
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » fre okt 09, 2009 20:37

brat skrev:Det är ju ditt problem att du inte kan hålla koll utan läser spoilers till höger och vänster.

Jag läser aldrig spoilers.

Börjar fundera nu på om jag blivit spoilad om något som kommer framöver. Jag tror inte det. Har jag det? Minns det i så fall inte själv, och det är väl lika bra det.

Det enda är väl allt det som Jim Beaver twittrar om, men det förstör ingenting så det är lugnt. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Rombat » fre okt 09, 2009 21:26

Visst var 5.04 ett helt okej avsnitt, men det som kändes så fint med 5.05 var att det kändes precis som de avsnitten som gjorde att jag verkligen började gilla serien, innan man fann att vattenytan var ovanför huvudgränsen. Innan spåret var ur. Innan metaskämt man inte förtjänat ännu användes på absolut värsta tänkbara sätt. Innan den Twilight-artade fanbasen började diktera för serieskaparen. Ja, innan säsong fyra då.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav chanda » fre okt 09, 2009 23:59

5x05
Typiskt stand alone episode. det negativa Dean i baren och hans kommentar om ghandi kunde de ha lämmnat i editor rummet även om det är typiskt för dean att reta sam så känndes det lite för mycket. Känndes lite underligt att gå till baka till hur Dean och Sam bettede sig i säsong 1 efter de två anda avsnitten men nu efteråt kan man förstå varför författarna gjorde det på grund av hur
karaktärena insåg själva att de ej kan bete sig mot varandra som de alltid har gjort. gillade little bastard rätt så kuslig historia runt den bilen. Helt okej avsnitt . Paris var inte så hemsk som jag trodde. Tror att det var faktiskt Cas på andra sidan av luren som Dean pratade med kändes mera som det än Bobby.

känns som dom är på rätt väg .
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav brat » lör okt 10, 2009 1:18

Rombat skrev:Visst var 5.04 ett helt okej avsnitt, men det som kändes så fint med 5.05 var att det kändes precis som de avsnitten som gjorde att jag verkligen började gilla serien, innan man fann att vattenytan var ovanför huvudgränsen. Innan spåret var ur. Innan metaskämt man inte förtjänat ännu användes på absolut värsta tänkbara sätt. Innan den Twilight-artade fanbasen började diktera för serieskaparen. Ja, innan säsong fyra då.

Förstår nu vad du menar med "riktigt avsnitt" och jag håller med om allt du skrev!
Det var ett riktigt avsnitt, och ett bra sådant. Visst, det var lite krystat i första scenen med "vi måste träna ihop oss så därför ska vi ta ett vanligt fall" och i sista scenen med "vi kanske måste dö i en fight mot varandra men under tiden ska vi ta alla vanliga fall vi kan" men jag klagar inte. Jag var rädd att de skulle ägna hela säsongen åt gud/djävul/änglar/demoner så jag är glad!

SOON
Men det bästa med hela avsnittet var den sista en och en halv minuten! Ser ut som tre intressanta och fullpackade avsnitt! Jag är PEPPAD!! Allra allra bäst var Jareds klockrena Horatio (*ryyyyys*) imitation!! <3
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör okt 10, 2009 2:09

5x05
:lovebunnier: :lovebunny: :popcorn: :extas:

Så härligt med riktig Supernatural-känsla igen! Det är ju inte femstjärnigt, men det känns bra med den där brödrakänslan och humorn och lite spänning... klassiskt SPN helt enkelt.

Vissa inslag i avsnitten drivs fortfarande av att de vill hålla sig till en viss arc för karaktärerna som jag som sagt inte tycker känns trovärdig. Saker som att Dean vill lämna staden (och det uppenbart olösta fallet)... mer konstruerad vändpunkt får man leta efter, det kändes inte alls logiskt av Dean utan som något de ville få in för att driva brödernas konflikt framåt. En konflikt som jag inte ens tycker är trovärdig till att börja med, så jag är glad att de snart har arbetat sig igenom den frustrerande tråden i historien.

Jag brukar för det mesta tycka om Paris Hilton så jag var inte orolig innan, men yay, det var bra, ja! De gjorde det riktigt bra med alla kändisgestalterna. Jag skrattade högt åt både Lincoln- och Gandhi-attacken... med tillhörande uppföljningar. "Abraham Lincoln killed Mister Blablabla!" "Fruitarian?!" :D

Och yay för the gore! Jag förstod att det skulle bli ett bra avsnitt när jag fick pipa och klappa händerna och ropa "yay!" till brat redan i slutet av teasern (ansiktet genom vindrutan! 8)).

Underbar SOON-preview där i slutet! Nu ska jag se om några klassiska gamla SPN-recaps... Carry on My Wayward Son, osv. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav MissKittyFantastico » tis okt 13, 2009 11:35

5x05

Ropade "Noooooooo!" på värsta Darth Vader-vis när jag såg creditsen i början, men det visade sig ju inte vara så farligt faktiskt. Jag har precis som Dean inte sett House of Wax så jag har inte koll på hur mycket som var hintar därifrån. Lite förstod jag ju, men jag tror jag kanske missade en del.

Precis som chanda trodde jag att det skulle vara Cass på andra sidan telefonluren för det hade stämt bättre än att det var Bobby.

Gillade att Ghandi attakerade Sam, men det var rätt så väntat. Otäckast var när Sam tittade på Lincoln nära nära. Då höll jag händerna framför ögonen en stund. Ännu mer förutsägbart var att Dean skulle lämna över bilnycklarna. Det fattade man ju vid första nyckelklirret att det skulle sluta så, men jag är ok med det. Det passade.

Summa sumarum ett bra standardavsnitt. Lite roligt, lite läskigt.

Allra bäst var förstås "SOON". :) Jag ser jättemycket fram emot de kommande avsnitten.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav sp1keout » ons okt 14, 2009 11:36

Får mig osökt att tänka på mina och Adolvssons supernatural-diskussioner i vintras. EPIC!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav chanda » fre okt 16, 2009 22:26

5x06 Me like

Det här känndes som en episode från s2 , brödernas relation och deras dynamik . o

gillade *mini sam* Jesse får se om han kan göra annorlunda val än vad sam gjorde.

kommer att bli intressant se hur spänningen mellan castiel och sam kommer att utvecklas.
stackar Dean inte lätt att se två personer som står en nära och inte kommer överens.

favorit
smart Dean
Dean och skinkan
Castiel
Dean använder sams rakhyvel *han absolut gjorde det off screen*


och nu är det paus en vecka. :|
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav brat » lör okt 17, 2009 1:08

5x06
Inte lika bra som de två senaste men inte så dåligt att jag vände och vred mig i plågor (vilket har hänt) så jag är i stort nöjd.
- Tyckte att det var för många billiga skämt
- Och att hela avsnittet var tamt, varken tillräckligt skrämmande eller tillräckligt dramatiskt
- Tyckte iofs att det var en intressant variant av anti-christ men det hela kändes lite poänglöst när ungen bara stack och surfade
+ Gillade Deans sköna attityd när han bara "Okej, du har haft en tung dag, jag ställer leksaksCastiel här på spishyllan så länge".
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör okt 17, 2009 1:49

brat skrev:5x06
+ Gillade Deans sköna attityd när han bara "Okej, du har haft en tung dag, jag ställer leksaksCastiel här på spishyllan så länge".

Haha, ja, jag tänkte att jag hemskt gärna skulle vilja se manuset och hur mycket det står där om vad de skulle göra med Castiel-dockan. Det är ju lätt att icke-levande objekt i en scen glöms bort, så det kan hända att de fick improvisera en del när de väl filmade på plats med dockan. :)

Jag gillade när Castiel satte sig på pruttkudden.

Och jo, avsnittet var helt okej, rätt bra... jag trodde det skulle vara sämre, men nu störde jag mig mest bara på en del små logiska luckor... och jag hade aldrig några förhoppningar om att de skulle göra en Antikrist-historia riktigt bra. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Rombat » lör okt 17, 2009 2:29

brat skrev:5x06
Inte lika bra som de två senaste men inte så dåligt att jag vände och vred mig i plågor (vilket har hänt) så jag är i stort nöjd.

Ovanstående gäller exakt för mig med. Egentligen borde jag bara vänta in brats kommentarer och citera dem som recensioner.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav chanda » lör okt 17, 2009 22:56

:)
spoiler upp til s5x04
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav MissKittyFantastico » sön okt 18, 2009 23:48

Hahaha! Trodde aldrig att jag skulle säga det, men jag håller faktiskt med Herr H till viss del. ;)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav HeY » mån okt 19, 2009 0:13

Om inte annat måste jag säga att det är ett väldigt smart sätt att få de som är skeptiska mot seriens riktning att sluta ifrågasätta. "You can't agree with Hitler... because it's wrong!" :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » mån okt 19, 2009 18:47

Åh! ÅÅÅÅHREFFI! Jag vill komma ikapp här va. Men jag har väntat sjukt tålmodigt på S4 DVDn. När kommer den? Var jag än kollar så blir jag förvirrad på releasen. Senaste nu är 2 November för Region 2. Är det de som gäller?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav MissKittyFantastico » mån okt 19, 2009 19:36

HeY skrev:Om inte annat måste jag säga att det är ett väldigt smart sätt att få de som är skeptiska mot seriens riktning att sluta ifrågasätta. "You can't agree with Hitler... because it's wrong!" :)

Jag kan aldrig höra frasen "because it´s wrong!" utan att se (spoiler Buffy) Buffy/Faith framför badrumsspegeln. :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav HeY » mån okt 19, 2009 20:33

Haha, det var precis den jag tänkte på när jag skrev det så denna gången så kan du känna att du inte är den enda som är skadad av den scenen :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron