Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Murnau » mån nov 21, 2011 22:20

Är det den här serien som nu har döpts om till Grimm?
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav HeavyAlex » mån nov 21, 2011 23:39

Murnau skrev:Är det den här serien som nu har döpts om till Grimm?


Haha jadu, finns bra många likheter. ;)
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis dec 20, 2011 3:15

Började se ikapp häromdagen. Säg klart säsong 6 igår och började på säsong 7 idag. Säsong 6 avsnitt 17-19 fick mig nästan att ge upp igen med dåliga lösningar för att föra handlingen framåt, trista val och ganska dåliga manus. Sen var 20 skitbra och de två sista riktigt spännande. Säsong 7 har börjat lovande med de tre första. Jag känner mig pepp på serien igen! Yay!

Men, jag saknar Cas. Redan. Efter ett avsnitt. Jag tror ju han lever dock, i nån form. Han tappade ju bara trenchcoaten.

BTW, (spoiler delvis angående händelserna i 7x03) fett trött på Deans moral. Fattar inte hur han kan vara en mer populär karaktär än Sam. Bryr mig inte hur dreamy Ackles är. Dean har alltid varit ett förblindat, övermoraliskt svin. Sam FTW!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tis dec 20, 2011 12:53

HeY skrev:
BTW, (spoiler delvis angående händelserna i 7x03) fett trött på Deans moral. Fattar inte hur han kan vara en mer populär karaktär än Sam. Bryr mig inte hur dreamy Ackles är. Dean har alltid varit ett förblindat, övermoraliskt svin. Sam FTW!

Åh! Åh! Åh! Medhåll!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » mån jan 02, 2012 4:17

:D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav chanda » tis jan 31, 2012 17:58

HeY skrev:Började se ikapp häromdagen. Säg klart säsong 6 igår och började på säsong 7 idag. Säsong 6 avsnitt 17-19 fick mig nästan att ge upp igen med dåliga lösningar för att föra handlingen framåt, trista val och ganska dåliga manus. Sen var 20 skitbra och de två sista riktigt spännande. Säsong 7 har börjat lovande med de tre första. Jag känner mig pepp på serien igen! Yay!

Men, jag saknar Cas. Redan. Efter ett avsnitt. Jag tror ju han lever dock, i nån form. Han tappade ju bara trenchcoaten.

BTW, (spoiler delvis angående händelserna i 7x03) fett trött på Deans moral. Fattar inte hur han kan vara en mer populär karaktär än Sam. Bryr mig inte hur dreamy Ackles är. Dean har alltid varit ett förblindat, övermoraliskt svin. Sam FTW!


ironiskt när buffy och gang var värre. fast sen har jag lättare att förstå Dean varför han beter sig som han gör och varför han säger de saker han säger . Samtidigt är sam inte mycket bättre bägge är lika bara kålsupare när det kommer till det moraliska .Dean är mera in your face medans sam gör saker i det tysta.

supernatural s701-till s7x12
saknar cass . ska bli intressant att se hur de gör med Bobby .vi fick ju aldrig se hur han svarade . Gillar den kvinnliga sheriffen eller polisen kommer aldrig ihåg vad hon heter tyvärr . själva ploten med
Dick och hans gäng rätt så intressant.skulle önska att killarna kunde sluta se svart och vitt men det kan man väll se i stjärnorna efter. .sen har vi ju sam och hans vägg ras ingen handling eller karaktärsutveckling till Dean :är ej förvånad det handlar ju bara om Sam har alltid gjort det och det kommer väl aldrig sluta med det häller.Saknar Cass
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav brat » sön mar 25, 2012 0:04

Vad säger ni om säsong 7? Någon som ser?

Jag har just sett 7x17 Castiel! Riktigt bra tyckte jag. Har inte sett 7x03-7x16 än men jag ska ta ikapp det också, hehe
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön mar 25, 2012 1:51

Galning! :P

Vi måste ta några SPN-maraton typ snart alltså.

Jared har ju förresten blivit pappa..! Han och Guinevere fick en pojke den 20 mars. 8) Eh... Genevieve heter hon kanske... äh, den där tjejen som han är gift med. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Rombat » mån mar 26, 2012 3:57

Jag ser fram emot Supernatural igen. S.7 är kul.

Fast nu senast (7.17)kom ju den tråkiga träpellen tillbaka. Eller blir man lynchad om man säger det? :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav MissKittyFantastico » mån mar 26, 2012 11:54

Är det värt att ta upp serien igen då? Jag har sett till 7x10, men sedan lessnade jag lite. Har inte känt mig engagerad i någon av mina serier på bra länge.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » ons mar 28, 2012 20:50

Jag har inte sett något av säsong 7. Inte så pepp. Tänkte kanske maratontitta sedan.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » tor maj 10, 2012 23:34

Har precis sträckat 7x15-19. Det tog sig efter ett tag.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » fre sep 07, 2012 19:04

Så tråden har rört sig en sida på en säsong... hehe

Glory och jag maratonser iaf SPN säsong 7 nu. Tycker att säsongen passar väldigt bra för att maratonse. Eller så är det bara jag som haft så lång paus att jag kommit över allt mitt anti. För jag gillart! Typ så mycket som jag inte har gjort sedan säsong 3, innan jag började irritera mig på minsta lilla detalj. Nu är roligt att se igen. Så pass att jag längtar! De senaste två helgerna har vi hunnit tom 7x11, får se hur långt vi hinner ikväll. Vi bör väl bli klara lagom till säsong 8 - som jag också är jättepeppad på efter att ha sett en promo! (Fast allra mest peppad är jag på att se säsong 7:s gag reel som borde dyka upp den närmaste veckan, årets höjdpunkt!)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » lör okt 06, 2012 0:23

801
Supernatural! Iiieh!! Bra! GAH! Yay! WOW! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör okt 06, 2012 1:38

Ja, 8x01 var mycket bra! Roligt att starten av åttonde säsongen kan kännas så fräsch. :)

Sjunde säsongen var förresten jättebra att maraton-se, jag och brat såg 3-4 avsnitt i veckan.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav MissKittyFantastico » ons okt 17, 2012 7:27

Jag har allvarliga problem med hur lättvindigt de dödar människorna som råkar vara meat suit åt en demon för att döda demonen och använder någon halvhjärtad förklaring om att personen "nog" inte lever eller är ok längre. Det kan de inte veta förrän de försökt driva ut demonen. Att någon som haft en demon i sig länge kanske är trasig kan jag kanske köpa, men en som blivit nybesatt kanske kan klara sig. Kan det inte vara värt ett försök att hjälpa den personen då om det nu är hjälpa människor bli kvitt monster som är brödernas grej. Tycker inte det är ok att offra oskyldiga människor så lättvindigt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinder » lör okt 20, 2012 3:10

håller med, i början av serien var de väldigt noga att inte döda någon och man fick utförligt förklarat att demoner var demoner och att människan levde kvar och kunde överleva om man fick ut demonen. Ena är det nått manusförfattarna helt glömt eller så har de medvetet gjort att bröderna inte längre bryr sig, oavsett vilktet så är det inte helt rätt hur de dödar människor hela tiden nuförtiden med tanke på hur de resonera i början av serien
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav MissKittyFantastico » sön nov 11, 2012 20:19

Avsnitt 8x03

Är bara fem minuter in i avsnittet, men jag var tvungen att pausa och kolla med IMDB om jag hade rätt. Det hade jag.Jensen har exakt likadana ögon som sin far. Det var det jag tog det på.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav sky » ons nov 21, 2012 10:50

För mig fortfarande den bästa som sänds . Man har snarare tappat kontakten med att kolla in fansiter .Vilket är bra då man inte längre blir spoilad längre eller ger in för nyfikenheten.

Jensen och Jared


Vad man kommer att sakna dom när det är slut. :D
sky
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 nov 2012

Inläggav MissKittyFantastico » ons nov 21, 2012 11:07

sky skrev:För mig fortfarande den bästa som sänds . Man har snarare tappat kontakten med att kolla in fansiter .Vilket är bra då man inte längre blir spoilad längre eller ger in för nyfikenheten.


Precis :)


Välkommen!
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav HeY » ons nov 21, 2012 14:29

Jag ligger fortfarande en säsong efter, men jag undrar hur långdragen serien kommer bli. Nu när den sänds efter Arrow så har den ju fått ett redigt uppsving i tittarsiffrorna så ännu en säsong ser ljust ut. Hur länge tror ni grabbarna orkar hålla på?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sky » ons nov 21, 2012 16:10

MissKittyFantastico skrev:Precis :)


Välkommen!

Tack :)


Intressant!

Marton partnern och en själv har tyckte att det är som författaren skriver som om det är för den sista säsongen. Sam är åter igen där han vill var som i säsong 1 . Jag båda hoppas och inte hoppas trots allt vill man ju att de ska sluta när det är som bäst och den här säsongen känns stark.
sky
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 nov 2012

Inläggav brat » lör nov 24, 2012 15:26

Yay, aktivitet i tråden. :)
Jag har läst intervjuer med Jeremy Carver, som tagit över som showrunner i år, där han berättar att han planerar en arc som ska räcka till och med säsong 10, alltså två till säsonger. Även Jared och Jensen lät verkligen som att de uppriktigt ville fortsätta. (Även om man ju ändå aldrig veta hur mycket som bara är snack, samt förstås vad produktionsbolaget tycker.)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav sky » tis nov 27, 2012 16:09

Lätt intressent. Har inget i mot det om de kan fortsätta att skriva bra manus och att givetvis att Jared och Jensen tycker det är fortfarande roligt att spela rollerna i 3 år till.
sky
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 nov 2012

Inläggav sky » ons dec 05, 2012 15:16

Såg att Supernatural, Jared och Jensen är nominerad i people choice award. :D

http://www.peopleschoice.com/pca/vote/v ... f7625064=1
sky
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 nov 2012

Inläggav Glorificus » ons dec 05, 2012 18:31

brat skrev:Jag har läst intervjuer med Jeremy Carver, som tagit över som showrunner i år, där han berättar att han planerar en arc som ska räcka till och med säsong 10, alltså två till säsonger. Även Jared och Jensen lät verkligen som att de uppriktigt ville fortsätta. (Även om man ju ändå aldrig veta hur mycket som bara är snack, samt förstås vad produktionsbolaget tycker.)

Jared och Jensen har ju i alla fall skrivit kontrakt för två säsonger till (t.o.m. s10) nu i år. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Crashdummie » tor dec 13, 2012 12:45

Så två mer säsonger? Sweet!

Jag har äntligen fått s8 av min bror, så denna helg kommer jag bänka mig fast i soffan och bara njuta av 9 avsnitt av supernatural. Ååååh vad jag har saknat Dean, jag menar Supernatural... ehum

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav The Ankh » tor jan 24, 2013 22:48

8.11
Felicia Day!
Fantastiskt roligt med Winchesters som lajvare :-)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav brat » lör feb 16, 2013 3:14

8x11
Kär i det här avsnittet. Skrattade ihjäl mig. Ge Felicia Day en egen serie på en stor kanal omgående!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » lör feb 23, 2013 2:15

8x12-8x13
Vilken ambition plötsligt! Känns som en ny serie. Jag gillar det. Riktigt bra avsnitt med riktigt bra gästskådespelare!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron