Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » sön okt 03, 2010 23:51

Jag tyckte att bebisen och "Sam och Dean tar hand om bebis" var rätt gulligt. Plus intressant storyline och moralisk fråga om att släktingarna skulle uppfostra honom och "använda" hans talanger. Kanske potentialen inte utnyttjades helt. SÅ dåligt var dock inte avsnittet men det var inte grymt heller. Ett mellanavsnitt skulle jag säga.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » mån okt 04, 2010 9:49

Glorificus skrev:6x02
Man behövde ju bara se re-capen för att bli irriterad, när de avslöjade att det var shapeshifters det skulle handla om...


Där satte du huvudet på spiken. Jag HATAR shapeshifters.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » mån okt 04, 2010 9:57

En positiv sak med avsnittet, en av creepy hunter-släktingarna trillade av pinn. Hade hoppats på den läskiga tjejen med de galna ögonen, men man får väl nöja sig med det lilla.

Nu ska jag göra mitt bästa för att glömma 6x02 och ser istället fram emot nästa avsnitt och (spoiler 6x03) The Return of Cass.

brat, barn växer en hel del på tre-fyra år har jag hört. ;)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav dansdansdans » mån okt 04, 2010 11:10

ser fram emot nästa avsnitt med. gud vad jag saknar honom!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav dansdansdans » mån okt 04, 2010 12:28

BTW: 6*02

vart var Bobby i detta avsnittet?
jag fick känslan av att deras 'högkvarter' var hos bobby, alla hunters. men den känslan har jag inte längre.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Tinwiel » mån okt 04, 2010 17:47

MissKittyFantastico skrev:En positiv sak med avsnittet, en av creepy hunter-släktingarna trillade av pinn. Hade hoppats på den läskiga tjejen med de galna ögonen, men man får väl nöja sig med det lilla.

Nu ska jag göra mitt bästa för att glömma 6x02 och ser istället fram emot nästa avsnitt och (spoiler 6x03) The Return of Cass.

brat, barn växer en hel del på tre-fyra år har jag hört. ;)



Cass!! :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Mush » tis okt 05, 2010 19:57

Äh, Cass är bara cool när han är full. Överskattad :D

6x02

Intressantare avsnitt än förra fast det stannar mellan vafan och Ok.Störde mig rejält på ungen Ben. Herregud! Dean, skäll lite till.
Ett sånt här koncept som kan funka om det görs riktigt roligt, det var det inte. Okej, en grej när Dean doppar fingret i öl och ger till bäbisen. That's it.
Nu vill jag också ha Cass tillaka, bara för jag tror han kommer med en story arc som åtminstonde duger.
Cass, cass, cass!
Senast redigerad av Mush tor okt 07, 2010 14:47, redigerad totalt 2 gånger.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav sp1keout » tor okt 07, 2010 6:35

6.02 eller 5.02?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » tor okt 07, 2010 14:46

sp1keout skrev:6.02 eller 5.02?


6x02, ska det vara. Sorry.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Mush » sön okt 10, 2010 1:47

6x03
Otroligt tråkig öppnings scen allt blev mycket intressantare när änglar och mose pinnen kom in i bilden. Avsnittets höjdpunkt: Cas föll och hade sönder Sams bil.
Riktigt trött på att huvud arken inte satt igång än. Något stort borde hända nu. Nu fattar jag också varför jag tyckte Sam spelade så, inte falskt men annorlunda. Han är helt tom ju verkar det som.

Bästa avsnittet hittills fast serien ligger längst ner på min lista av pågående serier.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Lila » sön okt 10, 2010 5:52

YYYHHHEEEIIII!!!!! "Äckel"-scen a'la Greys Anatomy (insekter i kroppen), undergångsteorier och total trash av Sam's jävla bil! ÄNTLIGEN på g igen. Jag är lyrisk....
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav HeY » sön okt 10, 2010 12:09

Säsongsfinalen dödade mitt intresse helt tyvärr. Jag tänker se säsongen, jag tycker (väl?) inte det är dåligt men jag känner bara inte att SPN är någon prioritering längre. Har det blivit bättre?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » sön okt 10, 2010 12:21

HeY skrev:Säsongsfinalen dödade mitt intresse helt tyvärr. Jag tänker se säsongen, jag tycker (väl?) inte det är dåligt men jag känner bara inte att SPN är någon prioritering längre. Har det blivit bättre?

Nja. Jag gillar koncentrationen på Dean.

6.03
‎"Even now in heaven there are angels caring savage weapons."
"You came back wrong."
Ooops! Det var från annat, men passar ju så bra.
Yey! Cass! Grouse, gillar när har de har the grouse stuff, bara jag kommer ihåg att det inte alltid är frukostteve.
Bygg upp och bygg till, kom igen nu.
Lite nja, den här serien behöver kortare säsonger.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Rombat » sön okt 10, 2010 13:00

Gross... Sorry... Och carrying.

6.01-6.03 Grått och ingenting händer. Efter förra säsongen behöver SPN verkligen panga till för att få mig att bli intresserad igen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav brat » mån okt 11, 2010 21:58

6x03
Gillade no-nonsense-ängel-Cas! :D
Vad gäller dramat i den här serien så har jag helt checkat ut, därför förlitar jag mig till mycket action. Så äckliga pest-scener och Sam-utan-känslor och änglar-som-slåss (helst inte med knytnävar) passar mig perfekt. Den enda som är tråkig är förorts-Dean. :) Verkar också som att jag uppmärksammar komedi mer nu när jag inte bryr mig om dramat. Jag skrattade nästan avsnittet igenom, inte bara med serien utan mycket åt den också. Hulken-Sam (nu med extra Casanova-powers) är aldrig inte komisk!


SOON
Twilight-tjafset gör mig ungefär lika peppad som profeten...
Däremot gillade jag Deans sannings-curse, får se om ett sådant avsnitt kan göra mig det minsta intresserad av dramat igen.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » mån okt 11, 2010 22:48

HeY skrev:Säsongsfinalen dödade mitt intresse helt tyvärr. Jag tänker se säsongen, jag tycker (väl?) inte det är dåligt men jag känner bara inte att SPN är någon prioritering längre. Har det blivit bättre?

Jag tyckte 6x01-02 var grymt dåliga men att 6x03 lyfte det hela igen. Längesen jag gillade ett SPN-avsnitt så mycket, plus att det slutade med ett SOON-montage (som man ju blir lite SPN-nostalgisk över!) och mycket som visades där verkar bli bra. :) Så var beredd på att det inte börjar bra alls, men avsnitt tre är absolut sevärt.

(spoiler 6x03) Ben Edlund får många :lovebunny: från mig för det här avsnittet. Paddan på trappan och Cas som teleporterar förbi den = humor! Och när de förhörde polisen som kliade på sin polishatt! Härligt creepy! Gore och humor och snyggt foto och bra brödrascener och Cas! "I need myrrh." :D Hamnar i favorithögen av avsnitt för min del.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav MissKittyFantastico » ons okt 13, 2010 23:24

6x03

En klar förbättring i alla fall. Jag är inte så positiv som Glory, men definitivt inte lika negativ som Rombat.

Inte ett avsnitt det var helt ok att äta middag till, vilket jag gjorde.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav dansdansdans » ons okt 13, 2010 23:36

jag gillade detta avsnittet :)
och jag åt frukost. äpplepajfrukost. deras tjöt om applepielife.... och så var det ett sånt avsnitt. typiskt ;)
men annars var det bra. det bådar gott (hoppas jag och håller tummarna) :)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav sfinx » sön okt 17, 2010 19:49

Apropå alla avsnitt:
Det går ju åt en massa salt hela tiden. Borde inte det finnas ett mer ekonomiskt sätt än flera kilos säckar?
Typ göra det till en kräm och ha det i små flaskor, smälta det?
:)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav brat » sön okt 17, 2010 20:34

6x04
Ett avsnitt som fungerade utmärkt som avstickare efter fem långa år med samma serie. Avsnittet var inte speciellt spännande men upplägget var underhållande, och Bobby var bra. Han var värd ett sådant här avsnitt. Det blir inget jag ser om men jag gillade det medan jag såg det.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön okt 17, 2010 21:04

6x04
Mjä. Så tyckte jag om avsnittet. Det var väldigt mjä. Mark Sheppard är alltid bra. Och lite på samma sätt Jim Beaver, så det var kul att få så mycket av honom också. Men allt hade gärna fått vara mera. Roligare och läskigare och mer engagerande. Nu... mjä. Kändes som att jag gav det mer poäng för att det inte var dåligt än för att det verkligen var bra. Fast en del dåliga saker fanns också, som den svävande ringen. :rolleyes:

(edit) Öh, avsnitt fyra var det, ja... (/edit)
Senast redigerad av Glorificus sön okt 17, 2010 21:20, redigerad totalt 1 gång.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav sfinx » sön okt 17, 2010 21:11

brat skrev:6x04
Ett avsnitt som fungerade utmärkt som avstickare efter fem långa år med samma serie. Avsnittet var inte speciellt spännande men upplägget var underhållande, och Bobby var bra. Han var värd ett sådant här avsnitt. Det blir inget jag ser om men jag gillade det medan jag såg det.

Håller med dig. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Mush » sön okt 17, 2010 23:09

Gillade också 6x04.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav MissKittyFantastico » mån okt 18, 2010 11:07

6x04

Ett avsnitt för mig. Jag gillar avsnitt som är lite mer frukost och lunchvänliga. Gärna spänning, men inte för mycket slafs. Det kändes skönt att Bobby fick skälla ut gnällduon lite. Kanske skärper de till sig. Mark Shepard är alltid sevärd tycker jag. Synd att han alltid får vara ond. Undrar hur han skulle vara som mysfarbror eller tragiskt offer?

Jag hade inte så stora problem med den svävande ringen, då tyckte jag istället att det skotska slottet var värre.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav eynosh » lör okt 23, 2010 13:52

6x05
Avsnittet börjar med en twilight parodi. Börjar inte det bli ganska uttjatat?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Rombat » lör okt 23, 2010 20:14

6.05
Är det kul när en serie som inte alltid har varit direkt lysande manusmässigt försöker göra narr av en liknande filmserie?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav sfinx » sön okt 24, 2010 19:11

6.05
Tycker definitivt att man kan driva med det. Tyckte att det passade hemskt bra ihop med en av slutreplikerna om att folk hade slutat vara rädda för det (vampyrerna) onda.
Kändes liksom bra att jag satt och kisade några sekunder också.
På ett sätt en av de bästa avsnitten så här länge.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav brat » sön okt 24, 2010 21:18

Fasen så otippat. Det var ju jättebra.

6x05
De första 10 minuterna var olidligt obekväma (visserligen småroliga också men hur svårt är det att göra parodi på Twilight egentligen, den är ju typ en parodi på sig själv redan) och jag hade verkligen inga förväntningar på att det skulle komma något bättre. Men det vände och blev riktigt bra. Avsnittet var snyggt, spännande och engagerande, både Sam-delarna (What's up with Sammy??) och Dean-delarna. Ta mig sjutton, det här trodde jag inte. Ett YAY från teh brat! ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön okt 24, 2010 21:46

sfinx skrev:6.05
På ett sätt en av de bästa avsnitten så här länge.

(spoiler 6x05) Medhåll! Både snyggt och överraskande bra! :) Jag trodde ett avsnitt med "Twi-Hard" i titeln skulle bli katastrof men efter de pinsamma parodierna i början (som skulle vara pinsamma) fick det ju faktiskt en poäng för storyn. Och allt blev bara bättre och bättre, med en inte så förutsägbar historia som det kunde ha blivit med den inledningen.

Snygg regi också, måste kolla vem som stod bakom den... huh, Rod Hardy, inget namn jag känner igen men han har tidigare regisserat åt bl.a. X-files och BSG (och filmen December Boys). Hans första Supernatural-avsnitt... hoppas det blir flera! :)

Och en Supernatural-novis på manusförfattarsidan också - Brett Matthews! En Whedonversare, kul! Trevligt för serien med nya talanger... det kanske var det som gav avsnittet lite filmkänsla, det kändes i alla fall väldigt genomarbetat.
Flera tummar upp från mig! Roligt med det blodiga vampyrdödandet också. Hack, hack, hack. :popcorn:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav MissKittyFantastico » mån okt 25, 2010 10:49

6x05

Första biten kändes riktigt dålig, var verkligen så jag satt och vred på mig, men sedan blev det bättre. Jag gillar den nya lite vuxnare Dean. Inte superseriös precis, men ändå med lite mer vuxenhet och vuxet ansvarstagande. "He is watching her sleep. How is that not rapey?" "Mmm-bop your way out of here. And use a condom." :D

Jag fick för mig att Dean skulle kasta sig över Sam för att försöka dricka hans blod, få i sig lite, men sedan skulle det visa sig att det inte spelade någon roll för Sam är egentligen inte människa längre. Eller att Dean med sitt vampyrluktsinne skulle känna att Sam luktar fel. Nu hände ju inget av de sakerna, men jag är rätt nöjd med att han kom ihåg att Sam inte kom till hans räddnign i tid fast han hade kunnat. Min teori nu är att Sam kom tillbaka utan samvete och empati. Han gör vad han vill och bryr sig inte om vilka konsekvenserna är så länge som det löser problemen här och nu. Jag måste säga att jag gillar den småotäcka stämning som det gett serien. Man vet aldrig vad som händer för Sam är så oberäknelig. Dessutom undrar jag vad det är han vill egentligen. Vad är hans agenda? Det känns som att han har något fuffens för sig.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron