Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » ons maj 12, 2010 10:34

Kör de utan den där låten så går jag ut i strejk!!

TVÅ dagar kvar
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » tor maj 13, 2010 1:55

Den här stackars lilla animationen håller på att göra mig galen. Vad säger han, vilket avsnitt kommer den ifrån? Någon? Please?

Bild
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » tor maj 13, 2010 3:03

Jag tål snart inte att se den längre, haha... vi letade till och från i timmar. Men det var en ursäkt att se lite olika videos med roliga SPN-klipp från de tidigare säsongerna. :)

Hittade inte den scen jag sökte, men jag tror fortfarande att den kan vara från The Usual Suspects, Linda Blair-avsnittet.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » tor maj 13, 2010 11:32

Nejnej, jag skulle säga säsong 4-5 och någon scen på typ en bar eller diner.

Så, nu är det nästa persons tur att gissa. Hihi
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » tor maj 13, 2010 14:00

Heh, nu har jag stirrat på den där bilden i en kvart och försökt se vad han säger. No future as a lipreader, check.

Det blir ju helt omöjligt då man inte ser något annat än ansiktet, men jag säger S2-ish, kanske?

Edit: Enligt the peeps på livejournal så är det från S4 Gag reel, 3:24 in i videon: http://www.youtube.com/watch?v=qCImi2u-2dE :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav brat » tor maj 13, 2010 16:34

Ja! Jag slipper undra längre. :D
Blir ingen läppläsare jag heller... det bästa (och det var ändå dåligt) jag kom på var "fruit loops" :D Men det är alltså "wood chips" han säger. Vi är då trots allt inte så besatta av Jensen/Dean att vi kan identifiera varje liten sekund av Jensen/Dean, det är väl bra? :P Men mest är jag bara tacksam till mads och the peeps på livejournal! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav chanda » tor maj 13, 2010 23:48

0 dagar kvar :) spännande att se slutet på denna arc. Dom kunde inte ha ett gjort ett bättre job
Karaktärer som har vuxet och bundet ihop det mesta som har funnits i alla säsonger.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav HeY » fre maj 14, 2010 1:04

5x21

- Did you kiss him?
- Sam!!
- Just wondering!
- Nooo!
- Hr-hr-hrrm!
- Why'd you take a picture?
- Why'd you have to use tounge?
:D :D :D

För övrigt har de verkligen lyckats med att rollsätta Death.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » fre maj 14, 2010 10:34

chanda skrev:0 dagar kvar :)

Wohoo! :D

Jag längtar till 3*SPN.
Jag, längtar! Hur underligt är inte det? :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav sfinx » fre maj 14, 2010 11:04

brat skrev:
chanda skrev:0 dagar kvar :)

Wohoo! :D

Jag längtar till 3*SPN.
Jag, längtar! Hur underligt är inte det? :D

Jag tror att det var smart att spara dem, de fungerar nog ännu bättre då kan jag säga utan att spoilra.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 14, 2010 22:20

Äntligen är det tillräckligt mörkt för att se säsongsfinalen av Supernatural. Jag ska nog gå och gör alite popcorn först bara.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » fre maj 14, 2010 22:51

Åh, jag önskar att vi kunde börja med 5x20 nu. Men Glory har tre problem (minst):

1. Hennes kaffebryggare är seeeg

2. Hon har ännu inte bestämt om hon ska ha kaffe eller något annat

3. Det blixtrar hos henne

Okej, det är väl egentligen bara det tredje som är ett verkligt problem, men jag tar alla tillfällen att kalla hennes kaffebryggare seg.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » fre maj 14, 2010 23:05

Edit: Problem nummer 3. Nu blixtrar det hos mig!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » fre maj 14, 2010 23:18

brat skrev:men jag tar alla tillfällen att kalla hennes kaffebryggare seg.

Damn, girl, you really know how to hit it where it hurts.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brat » lör maj 15, 2010 0:02

Ingen alls som kommenterat 5x20?
Jag tyckte att det var bra, väl värdigt en kommentar eller två... men jag är så less på att Dean&Sam inte gör något själva, de bara lyssnar på och följer andra. Även om jag inte har något specifikt emot Crowley. Har dock något specifikt emot Castiel-frånvaron som tycks vara i det närmaste konstant.
Är iaf för Croatoan! Trodde inte att de skulle dra in det i slutstriden också, trots vad framtidsavsnittet visade.


För övrigt skrattade Glory sist jag drog ett "seg kaffebryggar"-skämt, inte riktigt den reaktion jag är van vid. Haha, hennes min när jag påstod att den lät konstigt var obeskrivlig. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » lör maj 15, 2010 0:56

5x22

Ja den började med låten, men eftersom det numera var väntat så fick jag inte riktigt samma rysningar som de andra finalerna. Rysningarna kom senare. Just nu sitter jag och snabbtittar om avsnittet och kommenterar samtidigt så det här kanske blir lite rörigt och ursäkta stavningen.

När jag hörde berättarrösten i början så blev jag lite "Åh nej! Inte han!" men han var okej i avsnittet. Jag gillar vekligen hur de lät Impalan vara den röda tråden genom hela avsnittet. När profeten sa "...and here is where it ends" så var jag övertygad om att de skulle krascha Impalan på något sätt och blev helt förskräckt. Genom hela avsnittet väntade jag på att något skulle hända bilen, att Dean skulle köra efter Sam ner i helvetet, att bilen skulle dras ner i hålet av vindarna eller att Dean i sin sorg skulle köra den i metallkrossen hos Bobby, men den klarade sig. Phew! Nära ögat. Jag gillar verkligen hur Impalan är den enda fasta punkten i deras liv och har funnits med genom hela deras uppväxt och de fina bilderna där de åker runt och är lediga och får lite andrum ibland. Det kändes bra att de i alla fall fick någa minuters "normalt" liv någon gång ibland.

Så en sak jag inte gillar generellt innan jag öser lite mer kärlek över det här avsnittet. I början var målet att få ut demonen ur besatta människor, men strax efter att de fick kniven så var det plötsligt helt ok att döda människorna demonerna åkte omkring i. De hade ju hela issuen med Meg som var för skadad för att kunna överleva utan demonen, men nu går de varje avsnitt och sticker den där kniven i människor som är nybesatta och hela grejen med att dricka blod är bara ewww. Det är alldeles för lättvindigt att döda människor sådär. Vara är konsekvenserna á la Buffy? De hade behövt Jossifiera lite.

Jag gillar när man hör motormullret och Dean kommer körande in på kyrkogården och musiken startar "I got something to say. It's better to burn out then fade away". Hjärtat började klappa lite fortare då. Castiels "assbutt" fick mig att fnissa för att strax därefter bryta ihop i en snyftande hög när Lucifer plulveriserade Cass och sedan knäckte nacken på Bobby. Min enda tanke var att nu kommer Dean bli alldeles ensam utan en enda vän i världen. När sedan en sönderslagen Dean säger "Sammy it's ok, I'm here. I'm not gonna leave you." så skrek min hjärna "Yellow crayon! Yellow crayon!" och sedan kom bilmontaget till vindsuset. Jag får rysnigar igen. Supernatural är bra på montage och jag tycker att det här var ett av de bättre av de bra. Jag vet att jag inte borde bli så rörd och upprörd över en serie, men jag lever mig in så i karaktärernas känslor när det är en serie jag verkligen gillar. Jag måste titta på montaget en gång till. Så många bra minnen det ger, från allra första "Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole" till tystnaden i den där kramen. Ok, nu har jag sett det fyra gånger.

Så efter kärleken lite bitching igen. Gillar inte konceptet med hur de kallar gud för daddy. Irriterande och fånigt. Och Lisa har onaturligt vita tänder. Man blir bländad.

Så kom ännu ett montage som jag kallar familjemontaget. Det känns som en bra summering av serien. Det har ju trots allt handlat om familj hela tiden. De komplicerade relationerna man har till varandra i en familj, samtidigt som man har ett band till varandra som finns där vare sig man gillar varandra eller inte. Jag känner mig faktiskt totalt sett mer positiv till den här säsongen än fyran. Det fanns en del lågvattenmärken som var riktigt riktigt dåliga, men de sista avsnitten har vägt upp för en del av dem i alla fall. Jag tror att Cass som bitter och oförstående har varit en stor räddning för mig genom säsong fem och att jag slapp den irriterade Ruby 2. Om jag hade fått välja så hade jag velat att serien skulle sluta här. Det var en bra summering och jag kände att Dean kanske kunde hitta någon form av lycka efter att Sam The Gift:at sig ner i hålet. Nä, för min del hade det kunnat sluta här så inte manusförfattarna får chansen att fucka upp nästa säsong. Jag är lite i valet och kvalet om jag hade velat bryta innan Sam alldeles där i slutet. En del av mig tycker att bilden av Dean med en familj hade varit bra sista ruta, medan en annan del tycker att Sams uppdykande ger serien en lite spännande twist och håller fantasin levande. Ma kan fundera på vad som kommer hända fatstän serien inte går längre. Har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker än vad jag tycker och det spelar ju ingen riktig roll eftersom serien faktiskt ska fortsätta ett varv till.

Lite citat:
Dean: You're a grown... overgrown man.

Sam: Take care of these guys ok.
Cass: That's not possible
Sam: Then humour me.
Cass: Oh, I'm supposed to lie. Sure they'll be fine.


Ska titta på bilmontaget och familjmontaget en gång till innan jag måste gå och sova.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » lör maj 15, 2010 1:05

Cass har ju varit den här säsongens stora behållning, från början till slut. :D Så även i det här avsnittet. MEr Cass!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » lör maj 15, 2010 1:15

GALET lång spoilermarkering. Jag blir väldigt, väldigt nyfiken. Men får vänta ytterligare en timme.

5x21
Ett frågetecken: Hade folket på sjukhemmet ätit spenatsoppa eller?

Ett plus: Castiel. Och speiellt Cas på telefon med Dean, det är en klassiker som aldrig blir dålig.

Ett plus till: O death! Jag lyssnade på den idag som uppvärmning :D

Jag var HELT inne i avsnittet och blev väldigt förvånad när det bara tog slut, tyckte att det borde vara minst halva avsnittet kvar även om det som varit redan kändes som minst två avsnitt med tanke på allt som hände. Båda de två återstående ryttarna var väldigt bra. Och så fint när Bob fick sina ben tillbaka. :) Castiel som äntligen är tillbaka. SamochDean som är så bra tillsammans, och när de delade upp sig i sina två olika grabblag. Allt fungerade! Ojoj, jag minns avsnitt där jag har kollat på klockan varannan minut och bara bett att det ska ta slut. Det här var inte ett sådant avsnitt. Mycket skoj att se finalen nu!

Och en sak till: Hur snygg får man vara innan det är typ omöjligt? Jensen alltså.
Senast redigerad av brat sön sep 05, 2010 18:25, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » lör maj 15, 2010 1:43

brat skrev:Och en sak till: Hur snygg får man vara innan det är typ omöjligt? Jensen alltså.


I know. :drool: <- Jag förra veckan.

:chock: <- Jag den här veckan. Väldigt likt faktiskt för jag satt med en popcornskål i famnen och tittade.

Nä, nu kan jag inte vara vaken mer och vänta på era kommentarer. Jag måste sova. Får kolla efter kommentarer innan jobbet imorgon istället.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Glorificus » lör maj 15, 2010 3:05

5x22
Ååååh, vilken bra säsongsfinal!! :lovebunnier: :lovebunny: Spoilermarkerat bara för att inte ge för höga förväntningar för de som eventuellt inte sett det. ;) Men jo, det här slutade verkligen på bästa sätt! Både Lucifer och Michael in the pit, klart Gud plockar upp Sam då om han ändå ska hämta upp sin käre Michael. Så valde i alla fall jag att tolka det när man såg Sam där i slutet, tills vi får någon annan förklaring. Ser fram emot nästa säsong galet mycket redan nu! Jag har definitivt inga problem med att historien fortsätter - jag skulle inte vara nöjd med ett slut där Sam är därnere och Dean börjar försöka leka vanligt liv. Nej, ut på vägen igen! Hjälp Sam att jaga wendigos.

Jag älskade rentav Chucks roll i det här avsnittet, från början till slut. Impala-historien och alla tillbakablickar och montage och grejer var love, love, love. När Sam och Dean satt och tittade på stjärnorna tillsammans var kanske lite för mycket, men jag kan nog köpa det med. Fast jag håller verkligen med om att vissa generella saker stör man sig på som att de slutat med exorcismer och att saker inte får konsekvenser på samma sätt som i Jossverse.


MKF skrev:När sedan en sönderslagen Dean säger "Sammy it's ok, I'm here. I'm not gonna leave you." så skrek min hjärna "Yellow crayon! Yellow crayon!" och sedan kom bilmontaget till vindsuset. Jag får rysnigar igen.

Jaa, samma här! "Yellow crayon! Green army man!" Rörd och upprörd var rätt ord. Love, love, love.

Och allting med Cas! "Sure, they'll be fine." "Assbutt!"

Så mycket i hela avsnittet jag kan se om massor av gånger. Det här blev rentav ett av mina favoritavsnitt i serien, tack vare inramningen och montagen, Carry On i början, den bra upplösningen på Lucifer-storyarcen, brödrakärleken och Cas och Bobby, Dean som rullar in på kyrkogården i Impalan... love, love, love.


Och det är alltid lika lustigt när jag och brat tycker så totalt olika. ;) Det gör det ännu roligare att se tillsammans och diskutera efteråt.
brat: "Jag är skeptisk till säsong 6"
Glory:""Jag längtar tills säsong 6!!"

brat skrev:För övrigt skrattade Glory sist jag drog ett "seg kaffebryggar"-skämt, inte riktigt den reaktion jag är van vid. Haha, hennes min när jag påstod att den lät konstigt var obeskrivlig. :D

Det gick så totalt emot min egen övertygelse om att det är bästa ljudet i världen (seriöst, jag har en lista)... du kunde lika gärna ha sagt att min katt är ful. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » lör maj 15, 2010 3:13

Tur att du har gått och lagt dig för du gillar nog inte vad jag har att säga (läs vad Glory har att säga istället)

5x22
REN SMÖRJA.
Det var mitt största och generella intryck. Vilket var väldigt trist efter jag gillat uppbyggnaden i 2x20-2x21. Så, vad var det som inte fungerade? (Stackare som alltid ska måsta höra mig klaga på SPN...) Det fanns ljuspunkter också, men klaget kommer nog att väga över. Nå, jag tar det i någon slags ordning.

Carry on my wayward son. <3
Jag såg ut precis så här: :D Vet iofs inte om jag blev grön, men jag log enormt stort. Dock var klippen inte lika bra som tidigare år utan mer en traditionell sammanfattning av säsongen. De BRA klippen hade de sparat till senare montage. Och de var riktigt, riktigt bra. Bästa biten med hela avsnittet var när man fick se bitar av andra avsnitt.

Sedan: Rösten!
Han har aldrig varit bättre än så här, vår kära profet, men jag vill ändå inte ta i honom med tång. En av få riktigt bra saker som hände var att han gick upp i rök (vad skulle det betyda?) i slutet av avsnittet.

16:50
Ja, det var så långt avsnittet fungerade för mig. Titta 16:50, fina fina Jensen. Sedan följde två långa scener som föll så platt som något kan falla, för mig. Först var det Lucifer vs. Sam, i en spegel. Så ofattbart löjligt och billigt gjort. Har inget mer att säga om det, kan fortfarande inte fatta att de valde den vägen. Och på det fick vi Lucifers samtal med Michael. Jag vred mig i plågor över hur dåligt författat det var. Jag skojar inte när jag säger att jag helt allvarligt trodde att vi skulle få se profeten skrynkla ihop en manussida och ge sig på en ny version eftersom den första blev så värdelös. Det var allt jag kunde tänka. Det här kan inte vara sant. Den känslan förstärktes sedan inte när Cas exploderade, inte när Bobby dog, utan just av att Sam blev skjuten rakt i hjärtat. Det går ju inte tänkte jag, den kroppen ska ju överleva. Alltså är det här något slags genrep. Typ profeten som ser vad som ska hända så att han senare kan varna Dean att göra det på något bättre sätt. Men även i den övertygelsen tyckte jag att det var konstigt att profeten fick sina visioner med så dålig dialog. Så ja, man kan väl inte säga att jag levde mig in i det. Jag hade bara "det kan inte vara sant, det här är för dåligt för att vara sant" i mitt huvud.

Själva handlingen, hur de valde att avsluta storyn, hade jag när jag tänker efter inget emot. Det var genomförandet som inte fungerade. De skulle först ha kapat Sam-i-spegeln. Sedan skulle de ha vässat pennorna och skrivit om Lucifers scen med Michael, samt gärna gjort stämningen mer hotfull än ett samtal i dagsljus på ett fält, det här skulle ju vara jordens undergång! Och när hela saken var över ploppade alla tillbaka till liv inom loppet av tio sekunder kändes det som, det förtog också stämningen. (Döda ingen du inte är villig att mista för evigt, är mitt författarmotto ;) ) Genomförandet stank assbut.

Castiel var grym. (Jämt!) Dean var grym. ("I'm not gonna leave you.") Så, ville avsluta med lite positivt. :)
Senast redigerad av brat sön sep 05, 2010 18:25, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » lör maj 15, 2010 3:20

Glorificus skrev:Och det är alltid lika lustigt när jag och brat tycker så totalt olika. ;) Det gör det ännu roligare att se tillsammans och diskutera efteråt.
brat: "Jag är skeptisk till säsong 6"
Glory:""Jag längtar tills säsong 6!!"

Tycker totalt olika gör vi, men här är jag felciterad. :)
Jag är skeptisk till om de håller vad de lovat med säsong 6. Jag ser fram emot den säsong 6 de lovat. Jag ser fram emot den så mycket att det fick mig att genomlida delar av säsong 5. Men jag är orolig... Med det här slutet, hur kan det bli den säsong 6 jag sett fram emot? Det känns som ett tomt blad nu, har verkligen ingen aning vad de kommer att göra, hur de kommer att sluta serien. Och det ser jag med spänning fram emot! :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör maj 15, 2010 3:33

brat skrev:Tycker totalt olika gör vi, men här är jag felciterad. :)

Nä, du var exaktciterad, men det var förstås taget ur sitt sammanhang. Avsnittet fick i alla fall mig att se fram emot den s6 de utlovat och dig att bli skeptisk, om jag tolkat det rätt. Jag ville bara inte upprepa ordet SMÖRJA. :D Men nu har du ju använt det själv här, så då kör jag på det exemplifierande totalt-olika-reaktioner-citatet istället...
Glory: "Aaaaaahhhh!! Så bra!"
brat: "BAHAHAHAH" [här hoppades jag fortfarande på en positiv uppföljning]
brat: "Jag tyckte att det var SMÖRJA"

:D
Yäyä.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » lör maj 15, 2010 3:41

Glorificus skrev:Glory: "Aaaaaahhhh!! Så bra!"
brat: "BAHAHAHAH" [här hoppades jag fortfarande på en positiv uppföljning]

Stackare. Jag ville verkligen inte svika, inte efter du sagt så där och inte svika alla andra heller. Jag ville tycka om det. Men jag blev så arg på de såpa-liknande scenerna att hela avsnittet blev missfärgat.

Det konstiga ikväll var dock efter 5x21 då jag utropade hur bra det var och Glory hur hon var missnöjd. Det händer nästan aldrig. Glory är nästan alltid mer positiv till serier än vad jag är. Jag blev helt chockad.
Senast redigerad av brat sön sep 05, 2010 18:28, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav dansdansdans » lör maj 15, 2010 12:53

5*22

chuck kanske bytte plats med Sam?

att Dean bara kan åka iväg och starta ett nytt liv direkt efter en sånhär händelse är skitsnack. han sitter och sörjer och där är hon överlycklig för att hennes badboy har valt henne??
tss. han får ju helt enkelt berätta allt, annars kommer hon inte förstå och lämna honom.

jag fick känslan av att eftersom gud sägs vara borta. så gömmer han sig. så vi kanske sett gud hela tiden? är gud Chuck? kanske Sam är gud? och ingen av dom vet om det då, innerst inne.
stämmer ju med den myten någon nämnde om att Lucifer och Gud är samma??

hade inte Sam dykt upp i slutet, och hade inte Cass kommit tillbaka hade jag blivit så jävla asförbannad för dethär är en av de värsta säsongsavslutningarna jag sett!! mäkta besviken!

vad är det säsong 6 ska handla om?

jag borde se om avsnittet innan jag postar detta kanske. men gör det efter istället ;)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav HeY » lör maj 15, 2010 14:04

Ni är alla Lucifers kelgrisar med era onda spoilerblock! Ge mig en kommentar utanför, plix ^^
Tummen upp? Tummen ner? Tummen bruten ur led neråt?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » lör maj 15, 2010 14:20

tummen ner!!!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Rombat » lör maj 15, 2010 14:34

En tumme upp tror jag. Jag visserligen att jag hade ganska låga förväntningar.

(spoiler 5.22) Saker jag gillade: Ett slut på den plåga som varit änglar och demoner. Hoppas jag. Och det verkar som om alla karaktärerna har kommit över sina värsta hjärnspöken. Fast de får väl nya innan nästa säsong. Chuck försvann... han kanske var Gud. Hoppas han fortsätter vara försvunnen. Även om denna sista insats inte var så dumtråkig som tidigare, så tar jag inga risker.

Saker som var lite irriterande: Jordens undergång, den episka fight som varit förutsedd sedan ängel dräpte ängel består alltså av två snubbar i ett alltför bekant fält. Med dålig dialog som enda åskådare? Sen tyckte jag väl att Deans intåg på sagda fält var så narmy att jag vred mig i plågor. Däremot fick vi realistiska skador på Dean. Som det krävdes en superstark djävul att åsamka, tydligen.

Överlag så är jag nöjd med de sista avsnitten. Känns som om de tagit sig ur det här gungflyet nu. Ska bli intressant att se vad som händer nästa säsong. Själv är jag ospoilad, så det kan bli kul. Eller total förnedring och smärta över en gammal favorits nedgång. Supernatural brukar vara varannan numera.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Garim » lör maj 15, 2010 14:45

En tumme upp. Det var väl inte lysande men helt ok.

(spoiler 5.22) När Chuck försvann där på slut så utbrast jag och min son i mun på varandra: "Gud!" Så jag tycker det verkar rimligt att Chuck var gud. Sen undrar jag vad det var som kom tillbaka och såg ut som Sam... Jag tror det är något lurt här.

Ja, ska bli skönt med nya storylines, även om Castiel gärna får stanna, fast det lät ju inte så. Han hade ju blivit befordrad och allt.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tinwiel » lör maj 15, 2010 15:55

Ok, jag får väl kommentera jag också då.

5x22 Mellanbra skulle jag säga.
Vissa delar älskade jag, allt som hade med Castiel att göra (Assbutt!!) och jag älskade Dean där på slutet alldeles förstörd, både fysiskt och psykiskt. Jag älskade Impalan och den roll den spelade i historien.

Svårare hade jag för vissa andra scener. När de öppnade portalen första gången och det var meningen att Sam skulle hinna hoppa ner dit innan Lusse tog över, varför tog inte Dean tag i honom och kastade dit honom innan han hann kvickna till? Istället ska folk stå och prata och dra ut på tiden. Jag fattar att det är svårt för Dean att göra en sån sak men vafan. Ibland måste man väl. Slutfajten mellan Mikael och Lucifer var meeesig. Dåligt skriven dialog, dagtid på ett fält, ingen ödeskänsla över huvudtaget och han som spelar Adam/Michael är inte tillräckligt bra skådis. Att Bobby och Cass dog gjorde mig jätteupprörd först men som tur var så räddades de till liv. Samtidigt så försvann ju dramat i deras död lite. Dock så är jag glad att det blev så för karaktärerna behövs verkligen.

Så, nu har jag gnällt klart. Back to the praising. Montaget när Sam/Lusse fick syn på gröna mannen i Impalan var jättefint och som ni skrivit, det var lite Yellow crayon över det hela. Jag tyckte jättemycket om scenen i bilen på slutet med Dean och Cass. Cass får inte lov att bli kvar i himlen bara, han MÅSTE komma tillbaks i säsong 6. Ge skådisen massor betalt! Jag tyckte också att det var ett bra slut med Dean som for till hon som jag har glömt vad hon heter och stannade där och Sam som står utanför och tittar på. De behöver den pausen från varandra och det får gärna vara så i några avsnitt i början, att Dean faktiskt får bo på ett ställe och äta äppelpaj ett tag. Grabbarna har varit alldeles för uppe i varandra, apokalypsen, the blame game och misären under säsongen ändå. Deans "tjej" och sonen kan bli ett bra inslag, i alla fall något och inte bara åka runt i Impalan och oroa sig över änglar och demoner. Supernatural kan behöva komma ur sin stagnation. Tänka nytt. Kunde Buffy börja college så kan väl Dean och Sam ändra sina liv också utan att för den skull sluta bekämpa monster.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron