Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » mån okt 19, 2009 20:58

:D Det där var roligt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sp1keout » lör okt 24, 2009 2:49

Var femte säsongen sista eller hur var det? 6?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav brat » lör okt 31, 2009 2:04

5x07
Kan det ha varit så att skaparna blev så peppade av en cool idé att de glömde hitta på en vettig story?
Väldigt ointressant att de gick in för att spela poker tre gånger istället för att försöka hitta ett riktigt sätt att oskadliggöra hotet som vanligt.
Väldigt konstruerat att kvinnan plötsligt skulle hjälpa dem...
Väldigt trist med en halvdålig gubbe istället för Dean, cirka tre gånger fick han in något riktigt Deanigt, i övrigt var han mest seg.
Väldigt förvirrande att de inte oskadliggjorde hotet i slutet när de väl hade chansen. Han kastade ju tandpetaren rakt på Sam!

Pokerkillen var bra. Resten inte så värst, hade så lätt kunnat bli ett mycket bättre avsnitt. Och ändå... bättre än gud/djävulen/änglar/demoner-avsnitt. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Rombat » mån nov 02, 2009 9:39

5.07

Jobbigt förutsägbara och tråkiga poker-scener. Ännu tråkigare att hoppa på en hype som tog slut för två år sedan.

brat skrev:5x07 Och ändå... bättre än gud/djävulen/änglar/demoner-avsnitt. :D
True dat. Very true.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Crashdummie » fre nov 06, 2009 16:28

wohow, nu är jag äntligen ikapp och kan kommentera:

5.04

Definitivt min favvo so far - Cass kommentar ang "the voice" som redan påpekats av föregående skrivare är ju hur absurd sjuk som helst. Hans karaktär är def bland min favvisar o blir bara bättre. Och Dean, ja, skulle säga, theres no one like Dean, fast i denna avsnitt var det ju två... wohow! :D

5.07

väldans knepig avsnitt, fast jag gillade den äldre skådisen som spelade Dean. Och städerskan kommentar när han försökte ragga upp henne - priceless. Pluss, efter min Dawsons Creek marathon var det kul att återsee regissören "Todd" som "pokerspelare gone witch"

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav brat » lör nov 07, 2009 2:19

5x08
Jag hade på tok för höga förväntningar på komedin i det här avsnittet. Visst, jag skrattade högt åt Sam som Kit, och hela solglasögon-sketchen i CSI Miami, men däremellan kändes det stelt och konstgjort, och ofta pinsamt. Mycket föll platt. Förstår att ett sånt här avsnitt kräver en del överspel, men det kändes som att Jared och Jensen gick lite överstyr med det? Kanske är det för att jag inte hade så roligt när jag såg avsnittet men jag får känslan att Jared och Jensen inte hade så roligt när de spelade inte avsnittet, om man jämför med några tidigare komediavsnitt.

Och sedan var det tvärt slut på komedi och in smög sig de jäkla änglarna och demonerna. Man blir aldrig kvitt dem. Den känns som en trasig skiva (inte jag alltså, utan änglar/demon-storyn) och, FYI, känslorna blir inte starkare bara för att du skriker dem. Slutscenen kändes väldigt låååååååång.

Jag såg potential i de tre SOON-avsnitten, men tycker inte att något av dem levde upp. Även om de inte var lika dåliga som typ... förra säsongen. Jag har dessutom en obehaglig känsla av att det här är det bästa säsongen har att erbjuda för någon som inte är med på änglar/demon-tåget.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » fre nov 13, 2009 18:35

5x09

Alltså jag vet inte riktigt. :?


(spoiler för Buffy och Serenity om man är extremt känslig.) Scenerna där de faktiskt jagade spöken var bra, men resten, inte så värst. Fanns ju vissa roliga bitar, men kom igen liksom. Har inte författarna tröttnat än på att visa upp att "Supernatural är en SERIE, men det är nästan som att det är på riktigt. Det är avsnitt efter avsnitt med samma tema. En gång kan kanske vara lite småroligt om det görs sätt (det gjordes det inte). Jag föredrar om de låter sådana spår vara för det förtar magin med serien. Jag vill att en serie ska vara sin egen lilla värld och inget annat. Samma sak med Buffy och den där ett par sekunder långa scenen i Serenity där det är "vatten på kameralinsen". Bort med det.

Nu hoppas jag på ett bra avsnitt innan juluppehållet så jag faktiskt ser fram emot serien igen. Säsongen började så ruttet och sedan kom ett par riktigt bra avsnitt, men nu ser jag vissa tecken på mögel igen.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Coldshark » fre nov 13, 2009 21:33

5x08

Älska älska älska! Tricksteravsnitten är mina favoriter och detta levererade precis som jag hoppades! Snygg wrap också med att få det att funka med resten av storyn. Bästa avsnittet på säsongen hittills; lätt :)
Tobias Fünke: Ah, yes. The "Bob Loblaw Law Blog". You, sir, are a mouthful.
Good night; keep fucking that chicken!
Användarvisningsbild
Coldshark
Minion
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 08 jul 2009
Ort: HG

Inläggav brat » lör nov 14, 2009 2:05

me so sad
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav The Ankh » lör nov 14, 2009 13:16

5.08
Jag håller inte med dig Brat. Jag tyckte det var asroligt från första scenen. Rickard gjorde nästan en grimas så fort det stod klart att detta skulle vara ett sådant "sido-avsnitt". Han gillar dem inte., Jag å andra sidan hoppade upp och ner i soffan av glädje. CSI; hahahahah, helt klockrent :) Tom Rickard gillade tror jag!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Rombat » lör nov 14, 2009 15:53

5.09

:roadkill:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav MissKittyFantastico » tis nov 17, 2009 0:34

Ha! Kollade på den nya Supernatural-kalendern och nu finns det en Dean-variant och en Sam-variant förutom den vanliga på dem båda. Störigt att man bara kan se framsidan.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav HeY » ons nov 18, 2009 7:04

Har nästan sett ikapp SPN nu, men när jag i förrgår skulle se senaste spolade jag lite in i avsnittet för att se att det var rätt avsnitt jag satte på och såg då (spoiler 5x09) en, ska man säga "större man", med surpuppa-ansikte säga "Because it's what Sam and Dean would do :cry: " vilket fick mig att förstå att detta måste vara "comic-con" avsnittet jag har hört talats om. Jag himlade med ögonen och stängde av - killen gjorde mig så frustrerad. Kanske var jag inte på rätt humör för att se/höra ngt sådant [löjligt] men jag har fortfarande inte sett det. Tänka sig vilket intryck ett "fan" - även ett fiktivt sådant - kan ha på en. Jag klarade inte av att se "det-är-så-de-skulle-göra-det-vet-jag-bäst-för-jag-är-deras-fan-och-ni-har-fel-även-om-ni-är-dem-titta-hur-ledsen-och-besviken-jag-ser-ut" typen helt enkelt.
Fick jag fel intryck? Är avsnittet... bra?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » ons nov 18, 2009 19:34

HeY skrev:Fick jag fel intryck? Är avsnittet... bra?

Jag skrattade rätt mycket, men det var mest att jag skrattade åt allt det dåliga... så då var skratt inget bra betyg. Jag tyckte bättre om det än vad brat gjorde, men det är väl som att säga att jag tycker bättre om råttor än en råtthatare. Eller nåt.

Sevärt? Njä... du kan rentav hoppa över det om du vill, det enda som förde handlingen framåt kommer de att visa i re-caps.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Glorificus » ons nov 18, 2009 19:37

MissKittyFantastico skrev:Ha! Kollade på den nya Supernatural-kalendern och nu finns det en Dean-variant och en Sam-variant förutom den vanliga på dem båda. Störigt att man bara kan se framsidan.

Hihi, roligt om de har lurats så att alla som köper Sam-kalendern får en massa Jensen-bilder och alla som köper Dean-kalendern får bara Jared-bilder. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » tor nov 19, 2009 21:16

HeY skrev:Kanske var jag inte på rätt humör för att se/höra ngt sådant [löjligt] men jag har fortfarande inte sett det.

Löjligt var ordet.
Suck.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Rombat » fre nov 20, 2009 14:08

5.10

Same old story. Same old episode.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav brat » fre nov 20, 2009 18:54

Oh noes. Jag som hade lyckats arbeta upp lite pepp inför det här avsnittet. :( Nu försvann allt mitt hopp.
Nåja, det är bra att ha låga förväntningar när man ser Supernatural.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Rombat » fre nov 20, 2009 19:37

Det händer visst en del, men det som händer har hänt förut.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav MissKittyFantastico » lör nov 21, 2009 14:13

Rombat skrev:5.10

Same old story. Same old episode.

Kan inte riktigt hålla med här.

Jag gillade det här avsnittet. Inte det bästa jag sett , men bättre än de senaste i alla fall. Det gjorde att jag nog vill fortsätta titta efter juluppehållet vilket jag inte ville efter förra veckans avsnitt.

Jag fattar fortfarande inte varför de misshandlar serien så. Är det ingen som kan säga till dem att man nog inte kan leva på att endast de sjukt besatta fansen tittar. För att serien ska överleva så behövs nog en hög vanliga tittare också. Verkar som om de tagit ekonomiskt okloka beslut i sitt författarskap där i skrivarrummet. Vet man om de tänkt göra en säsong till eller om det här verkligen är sista säsongen? I så fall så kanske Kripke känner att de ska köra så det ryker tills serien verkligen är slutkörd. Ha fritt spelrum för alla dumma idéer de kan komma på.

Jag såg när Castiel sneglade på röret i taket och hoppades hela tiden att det skulle vara ett vattenrör och att han skulle hinna rädda Jo och Ellen och så gjorde han det inte. :( Jag saknar dem redan. Det kändes bra att ha dem i serien igen och så stängde man den möjligheten helt.

Misha Collins var för övrigt riktigt snygg där han stod i eldringen.

Trevligt att se Mark Sheppard också. Han lyckas nästla sig in i hur många serier som helst verkar det som. Nu väntar jag bara på att han ska dyka upp i Bones också, för det är en av få serier jag följer där han inte varit med än. :)


Nu är det bara att vänta och se.

(edit) Ändrat stavfel. Castiel is a dude. (/edit)
Senast redigerad av MissKittyFantastico sön nov 22, 2009 2:46, redigerad totalt 1 gång.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » lör nov 21, 2009 20:14

5x10
Var det nödvändigt att ta ihjäl de enda två recurring kvinnliga karaktärerna i serien? Så himla tråkigt, jag gillade dem ju. Hmf. Resten var ok, men lite gäsp. Såklart det hade varit för enkelt att döda Lusse med colten.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön nov 22, 2009 1:08

MissKittyFantastico skrev:Jag gillade det här avsnittet. Inte det bästa jag sett , men bättre än de senaste i alla fall. Det gjorde att jag nog vill fortsätta titta efter juluppehållet vilket jag inte ville efter förra veckans avsnitt.

Exactemundo!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön nov 22, 2009 20:15

MissKittyFantastico skrev:För att serien ska överleva så behövs nog en hög vanliga tittare också. Verkar som om de tagit ekonomiskt okloka beslut i sitt författarskap där i skrivarrummet. Vet man om de tänkt göra en säsong till eller om det här verkligen är sista säsongen? I så fall så kanske Kripke känner att de ska köra så det ryker tills serien verkligen är slutkörd. Ha fritt spelrum för alla dumma idéer de kan komma på.

Det märkliga är att tittarsiffrorna inte blivit lidande... det är oftast bara Vampire Diaries som brukar ha högre siffror bland dramaserierna på CW. Och jo, Kripke har planer på en till (sista) säsong, vad jag förstått. Inget officiellt från tv-bolaget ännu, men så länge tittarsiffrorna håller i sig borde SPN få en sjätte säsong... fast serien kommer ju över 100-avsnitt-strecket den här säsongen (5x18, om jag räknat rätt!), så de kanske nöjer sig såhär. Det är väl bara att vänta och se vad de säger.

Den senaste veckans CW-tittarsiffror:
Vampire Diaries - 3.72 million
America's Next Top Model - 3.68 million
Supernatural - 2.74 million (pre-empted in Miami)
One Tree Hill - 2.63 million
Gossip Girl - 2.24 million
90210 - 2.10 million
Melrose Place - 1.56 million


Och tidigare den här säsongen:
Sympathy for the Devil - 3.39 million
Good God, Y'all - 2.78 million
Free To Be You and Me - 2.66 million
The End - 2.59 million
Fallen Idols - 2.47 million
I Believe the Children Are Our Future - 2.58 million
The Curious Case of Dean Winchester - 2.92 million
Changing Channels - 2.65 million
The Real Ghostbusters - 2.68 million (pre-empted in San Francisco)


Aww, såhär insatt var inte jag, men senaste avsnittet (5x10) hade tydligen en shoutout till Kim Manners :lovebunny: :
Samantha Ferris skrev:The shout out to Kim Manners was an idea from one of the Camera guys, Brad. He came up to me quietly on the down low before we shot that piece where i say goodbye to Dean and said, "hey, when you turn around to say "don't miss" try one where you say "kick it in the ass" ". The line was just supposed to be "....and Dean, don't miss". We did both. They put both in. It was a bittersweet moment for the cast and crew. Robin the props gal cried......Kim is/was and will always be a very loved and missed man. Especially on that set.


Jag och brat såg förresten Friday the 13th och My Bloody Valentine också i fredags. Den stora frågan: "Hur tänker Jensen när han väljer filmer?!!" Snart gör han väl Devour II också. :D Jareds film var inte mycket bättre än MBV, men åtminstone lite.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » mån nov 23, 2009 18:26

Jareds film var dålig, men MYCKET bättre än MBV. :P
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Mush » tor dec 03, 2009 22:17

Gör dom filmer som sen blir verklighet eller vadå?
Åh, jag vill se SPN!

Väntar olidligt på S4 dvdn :cry:
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Tob » lör dec 05, 2009 12:24

(spoiler 5.10) För mig är det helt obegripligt att man tar död på Jo och Ellen. Scenen då man tog kortet var fin, och det blev väldigt tydligt att serien verkligen behöver lite strukturella förändringar bland karaktärerna för att kunna hålla, i synnerhet om det nu blir en S6. Sam/Dean i all ära, men det kändes gjort efter S3 och nu plockar man åter igen bort en möjligt att faktiskt göra något åt en av seriens stora problem.

Hade inte avsnittet varit så engagerande och spännande som det ändå var hade jag nog lagt ner efter detta. Suck.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sp1keout » lör dec 05, 2009 17:53

Alltsa wow.

Ser pa 5x09 nu och jag maste bara saga en sak, fyfan :emo:

Jag var helt normal Sen när de öppnade dörren och spöket stod där... sen kom Chuck och svingade whatever he svingade, sen stänger dörren. musiken. slow mo

Allt. Shit vad rörd jag blev.

Helt sjukt. Vet inte varför... Just touched my heart.

Började gråta. Bara bölade liksom.

Fan vad konstigt kroppen kan fungera ibland.

EDIT: Såg om det igen och känner mig tårögd, fuck

Bästa ever.

Undra om jag har sparat mitt hår så pass långt att jag slightly börjat become a woman... whip whip =)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör dec 05, 2009 20:38

5x10
Det är inte utan att även jag börjar tröttna.

Det går för mycket i cirklar. När det väl händer, är det inte genom Dean och Sams arbete, utan något som faller dom i händerna eller något som berättas för dom. Colten och Lucifers plats är typiska exempel på detta. Fan-tjejen berättar vem som har colten, Crowley ger colten till bröderna, berättar var Lucifer finns. Den här gången behövde dom åtminstone inte placera demonen i en eldcirkel. Alltid något. Problemet är också att det sker alldeles för snabbt. Om det här hade byggts upp i några avsnitt, hade det kunnat ge emotionell effekt. Då hade kvinnornas död kännts ordentligt. Nu blev det mest ett jaha och samma gamla sak igen.

Och att döda två av de få återkommande starka kvinnoporträtten i serien kändes ganska dumt. Känns speciellt trist att det blev ett jaha av det.

Jag gillar fortfarande hela grejen änglagrejen, det gör jag, så det är inte problemet. Nej. Cirklarna och det tomma pratat är.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sjostrand » mån dec 07, 2009 16:35

Nu har jag sett till och med säsong 4.
Efter trean så var jag besviken på serien och var inte speciellt intresserad av att fortsätta titta. Även om jag tyckte att den första säsongen var mycket trevlig. Som tur var så övertygade min fru mig om att vi skulle fortsätta titta och det var väl tur. För jag gillade verkligen säsong 4. Roligt med så många karaktärer som återkommer. Det har tidigare känts lite tomt att bara följa två personers utveckling.
Hoppas att säsong 5 blir lika bra.
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Garim » mån dec 07, 2009 18:14

Och jag har precis sett klart säsong1. på slutet blev det lätt flera avsnitt på en kväll, så ja, jag ser fram emot nästa säsong nu. Kanske är man ikapp till sommaren :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron