Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav MissKittyFantastico » sön jan 06, 2008 1:30

Vill inget särskilt. Tänkte bara lura hit någon och kanske få denna någon att skriva något så nästa gång jag går in på BF så står det att det finns olästa poster i Supernatural-tråden. Det är så tråkigt när det är tyst här varenda gång man tittar in.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav noike » sön jan 06, 2008 1:36

Kommer du ihåg i början av s3 när Dean inte åt sin hamburgare? Det känns fortfarande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nyx » sön jan 06, 2008 1:39

Jag hyrde hem säsong 2 och såg färdigt den i onsdags. Ville bara säga att jag tycker att den är tokbra den här serien. Mörk, dyster, konsekvent och mitt i allt elände lyckas den också vara rolig. Och rörande.

spoiler 2x22 och 2x01:
Seriens känslomässiga kärna har ju alltid legat i förhållandet mellan bröderna och att Dean skulle sälja sin själ för broderns skull känns som en helt konsekvent utveckling, särskilt efter att fadern gjorde detsamma för hans skull i säsongens första avsnitt. Bra upplägg också inför tredje säsongen att Dean nu har ett år på sig innan demonen kommer för att hämta honom.
Vill egentligen se tredje säsongen nu, det som finns av den. Vet någon hur många avsnitt det blir till slut och om serien påverkas av författarstrejken?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » sön jan 06, 2008 2:05

Jag tänkte inte komma med nåt seriöst inlägg, utan kanske lägga in en trevlig bild eller så, istället hamnade jag på såna här sidor:
http://blog.myspace.com/index.cfm?fusea ... =274005713
Så var det en till som var riktigt fånig med ett ansikte i en backspegel, som var lika lätt att se som bilder på foster.
Då hann alla andra före mig, och jag vill också gärna veta vad nyx vill veta i hennes mycket klokare inlägg. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » sön jan 06, 2008 2:10

Tre till fyra avsnitt kvar, så ja den påverkas av strejken och om inget händer RSN blir det inga mer avnitt förrän till hösten och s4.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav madskellig » sön jan 06, 2008 2:14

Kul att du gillar serien Nyx :)

Det var väl 12 avsnitt denna säsong som blev inspelade, så det är 4 kvar att visas.

Nästa avsnitt visas 31 januari hörde jag nyss, vilket var nyheter för mig i alla fall.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav sp1keout » sön jan 06, 2008 7:03

Har hänt sjukt mkt denna säsong, så håller dessa sista avsnitt hög standard så kan man leva med att det bara blir 12 st.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav brat » sön jan 06, 2008 11:48

Men jag gillar när det är ordning och reda.
Vad gör de om de måste fortsätta säsongen i höst? Blir första halvan av s4 Deans sista halvår? Eller blir Deans sista år i livet 12+22 avsnitt lång? Inget av alternativen känns helt rätt.
Jag gillar hur det går ett år i serien då det går ett år i livet, passar bra med skådespelarnas naturliga åldrande också.


Jag vill bara att strejken ska lösas nu. Men det verkar ju inte hända. Dumma produktionsbolag.

För övrigt håller jag med MKF: Jag vill också ha nya inlägg i tråden minst varje dag, det är tråkigt att se den ligga orörd så länge. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav sp1keout » sön jan 06, 2008 11:54

Nej, visserligen, va? Men om vi gör såhär då...

Kan de få tag i personen på 4 avsnitt tror du? Han som håller Deans kontrakt? Kanske finner de honom i exakt slutet av denna säsong, och han ger de en twist.

Det skulle fungera. Att det inte blev riktigt klart
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav brat » sön jan 06, 2008 12:09

sp1keout skrev:Nej, visserligen, va? Men om vi gör såhär då...

Kan de få tag i personen på 4 avsnitt tror du? Han som håller Deans kontrakt? Kanske finner de honom i exakt slutet av denna säsong, och han ger de en twist.

Det skulle fungera. Att det inte blev riktigt klart

Mm... kanske, då skulle säsongen bli 16 avnsitt lång... ja, kanske. Men då tappar man en ganska stor del av uppladdningen och ångestperioden för bröderna. Och det krävs ändå att strejken löses hyfsat snabbt för att de ska hinna skriva och producera de fyra avslutande avsnitten.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav sp1keout » sön jan 06, 2008 12:39

brat, just det. Jag tänkte fel

Hönan kom före ägget... inte tvärt
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » sön jan 06, 2008 21:33

My eeeevil plan worked! :twisted:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav chanda » sön jan 06, 2008 23:14

min vän och jag hade en marton på s2 nu i helgen. eftersom vi då direkt gick från 2.14 till 2x17 så funkade denna bättre på något sätt. Madison och Sams story blev bättre. Kände faktiskt mera för deras tragiska kärleks historia än vad man gjorde första gången man såg avsnittet.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav brat » sön jan 06, 2008 23:41

chanda skrev:min vän och jag hade en marton på s2 nu i helgen. eftersom vi då direkt gick från 2.14 till 2x17 så funkade denna bättre på något sätt. Madison och Sams story blev bättre. Kände faktiskt mera för deras tragiska kärleks historia än vad man gjorde första gången man såg avsnittet.

Was? Jag förstår inte? Ni hoppade över 2x15?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav chanda » mån jan 07, 2008 10:56

brat skrev:Was? Jag förstår inte? Ni hoppade över 2x15?


Vi började se första halvan för ett par veckor sen.vilket jag då passade på att visa denna.Därför detta "hopp"
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav chanda » fre jan 11, 2008 17:50

promo för 3X09
http://www.youtube.com/watch?v=59h_NG7xidA&eurl=http://

ser riktigt intressant ut,mera intressant än vad det lät. karaktär Äntligen möter Dean Ruby.Bara 20 dagar kvar.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav brat » fre jan 11, 2008 19:57

Oooohh! Om tre veckor då sitter man här och är SÅ förväntansfull. :D Det verkade faktiskt bättre än jag trodde.
(spoiler lite för 309-312) Annars tyckte jag att detta verkade vara det minst intressanta av de kommande fyra när man läste de korta avsnittsbeskrivningarna. Men det här kanske, förhoppningsvis, blir riktigt skrämmande igen, äntligen.
Allra sista biten i promon var ju... klart intressant.

Var tvungen att se promobilderna också, några riktigt söta. :) Men så klart spoilers för 309.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » sön jan 13, 2008 15:16

Jag har haft en Buffy-kalender de senaste åren. Egentligen ville jag ha en Spike-kalender men hittade aldrig någon, så jag fick nöja mig med en på hela gänget istället. Det blev liksom en vana att köpa en ny varje år.

Det är en era som gått i graven, för nu idag hämtade jag ut den här på posten:

Bild
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » sön jan 13, 2008 16:17

OMG. Avundsjuk.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav rain » sön jan 13, 2008 17:47

Em den kalendern ser fin ut :D
Användarvisningsbild
rain
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 04 nov 2005

Inläggav Glorificus » sön jan 13, 2008 18:13

Jag såg bilder från en japansk SPN 2008-kalender för ett tag sedan. Men den var jättekonstig, verkligen mysko... det var nämligen några månader som hade båda pojkarna medan resterande hade enbart Jensen. Inte en enda månad med bara Jared. :o

Aah, hittade en länk.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » sön jan 13, 2008 18:18

Glorificus skrev:medan resterande hade enbart Jensen. Inte en enda månad med bara Jared. :o

Team Jensen har imponerande resurser för att göra propagandematerial.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav brat » sön jan 13, 2008 18:48

noike skrev:
Glorificus skrev:medan resterande hade enbart Jensen. Inte en enda månad med bara Jared. :o

Team Jensen har imponerande resurser för att göra propagandematerial.

Hahahahahaah


Jag skulle aldrig kunna ha en sån kalander, jag menar, hur ska man koncentrera sig?
Med det sagt... skulle vi inte kunna få en bild på insidan från din kalender MKF? (Eller baksidan om alla bilder finns där) ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » sön jan 13, 2008 23:28

http://www.amazon.co.uk/Supernatural-Limited-Complete-Exclusive-Amazon-co-uk/dp/B000WDY8FS/ref=pd_bbs_2?ie=UTF8&s=dvd&qid=1200258599&sr=8-2

Jag kan inte bestämma mig för om den är snygg eller ful.


brat, jag letar baksidebilder just nu. Hittar jag ingen så får jag ta och fota lite. All for Team Jensen.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » sön jan 13, 2008 23:32


Mm. Mums!
Men jag kan inte påstå att man behöver en box för två säsonger...
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » sön jan 13, 2008 23:34

noike skrev:
Glorificus skrev:medan resterande hade enbart Jensen. Inte en enda månad med bara Jared. :o

Team Jensen har imponerande resurser för att göra propagandematerial.

Jag tror det är militanta hårfrisörer som vill klippa Jared på alla sätt möjliga.

MissKittyFantastico skrev:Jag kan inte bestämma mig för om den är snygg eller ful.

Inte ful, men kanske lite tråkig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » sön jan 13, 2008 23:36

Glorificus skrev:Jag såg bilder från en japansk SPN 2008-kalender för ett tag sedan. Men den var jättekonstig, verkligen mysko... det var nämligen några månader som hade båda pojkarna medan resterande hade enbart Jensen. Inte en enda månad med bara Jared. :o

Aah, hittade en länk.

Jag skulle kunna leva med den! ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » mån jan 14, 2008 0:40

Jag får ge upp. Ingenstans på nätet så hittade jag en bild på baksidan av kalendern. Därför blev det eget foto. Tyvärr har jag så dåligt ljus hemma så bilden blev lite oskarp och mörk, men man får i alla fall en känsla för vilka foton det är som är med. Det är liksom "de gamla vanliga".

Bild
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » mån jan 14, 2008 0:54

MissKittyFantastico skrev:Det är liksom "de gamla vanliga".

Men ack så fina :)
...tur att februari är en kort månad ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » mån jan 14, 2008 0:56

brat skrev:
MissKittyFantastico skrev:Det är liksom "de gamla vanliga".

Men ack så fina :)
...tur att februari är en kort månad ;)

:o

Utöver februari så gillar jag april och juni bäst.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron