Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » fre nov 16, 2007 2:23

noike skrev:Brat: några av dem kommer jag nog kolla upp. Inte 2.02 däremot. Clownen Manne som mördar folk med en banan? Nej tack, mina drömmar är dåliga nog ändå.


Låter som en bra idé. Det där avsnittet hjälpte verkligen inte mot min redan existerande rädsla för clowner. Det ordet är så hemskt att det alltid borde vara under spoilermarkeringar. Inte bara för att det är en spoiler, utan det är ett hemskt ord!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » fre nov 16, 2007 10:20

noike skrev:3.04

(Men han åt inte hamburgaren. Noes.)

noike, :lovebunny:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav VelocityBoy » fre nov 16, 2007 11:07

Supernatural har sedan förra julen varit en utav mina favoritserier... den har alltid varit snyggt filmad och jag var extremt förtjust i de små fristående skräckhistorierna och arcen var föredömligt i bakgrunden utan att gå för långsamt framåt samspelet mellan Sam och Dean var bra allt som allt extremt stark

Spoiler s2 till s3 ep4
Jag tyckte även att s2 var ruggigt bra ända fram tills slutet på säsong 2 då upplösningen på allt som hade startat och drivit serien var bland den sämst skrivna smörjan någonsin...

- Den pay off man fick på hela Sam will turn evil avhandlades på ett avsnitt...

- Varför fortsatte demonen att jaga ungar när kriget skulle börja så snart, en nyfödd baby kommer inte att göra mycket nytta.

Kripke själv gick ut och sa i intervjuer att han var leds på "evil sam" och "the yellow eyed demon" historien och ville bli av med den... synd att bli leds på vad som hela serien hänger på.

Överhuvudtaget verkar Kripke vara en ryggradslös liten fegis vad det gäller show-running... om fansen klagar det minsta lilla så är han där och ändrar, constant shout outs till TWOP i serien tyder på att han följer alltför noga vad folk tycker. Han borde ta lärdom av Joss och hans "give them what they need what they want".

Säsong 3 har varit hyffsat kasst hittills det första avsnittet (skrivet av Kripke förstås) var nog den sämsta säsongsstarten någonsin, när något så monumentalt som de sju döds synderna personifierade rymmer ifrån helvetet så tar beger de sig till en liten skithåla i USA där de hänger i en extremt sunkig bar och dödar lite folk ifrån ortsbefolkningen för att sedan besegras i en 10 minuters fight... snacka om underwhelming.

Överhuvudtaget känns det som att Kripke är väldigt ovan att skriva en arc och att den starka början av serien berodde just på att Kripe var duktig på att skapa små skräckfilms noveller i tv-form.

Numera ser jag mest på serien med förhoppningen att det kanske skall bli bättre.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » fre nov 16, 2007 13:24

VelocityBoy skrev:Spoiler s2 till s3 ep4
- Den pay off man fick på hela Sam will turn evil avhandlades på ett avsnitt...

Kripke själv gick ut och sa i intervjuer att han var leds på "evil sam" och "the yellow eyed demon" historien och ville bli av med den... synd att bli leds på vad som hela serien hänger på.

Det förklarar all exposition-monologandet i 2.21 och att folk "behövde" dö (damn yoo, Kripke), men jag tycker inte att allt behandlades där. Rätt mycket i s3 har byggt vidare på det, bara åt ett annat håll än vad det såg ut att gå innan Sam dog.

Jag kan inte hålla med om "stark början på serien". Bisarrt taskigt skrivet med dialog som fick öronen (och ögonen för textremsan på SVTs skull) att blöda. Jag önskar innerligt att de hade sparat några av de avsnittsidéerna till nu då de faktiskt kan skriva.

Och även om jag tyckte att det var en fjuttig säsongsöppning som borde varit så jävla mycket mer, så tar jag hellre den än en mesig säsongsavslutning -- like some show from last year.


Emelie, :lovebunny: . Sådant är ju fan viktigt!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav brat » fre nov 16, 2007 18:33

VelocityBoy skrev:Spoiler s2 till s3 ep4
Jag tyckte även att s2 var ruggigt bra ända fram tills slutet på säsong 2 då upplösningen på allt som hade startat och drivit serien var bland den sämst skrivna smörjan någonsin...

- Den pay off man fick på hela Sam will turn evil avhandlades på ett avsnitt...

- Varför fortsatte demonen att jaga ungar när kriget skulle börja så snart, en nyfödd baby kommer inte att göra mycket nytta.

Kripke själv gick ut och sa i intervjuer att han var leds på "evil sam" och "the yellow eyed demon" historien och ville bli av med den... synd att bli leds på vad som hela serien hänger på.


Jag älskar säsongsfinalen. För att den är fantastiskt genomförd enligt mig, den är handlinsspäckad, fängslande och både välskriven och välspelad.

Däremot tycker jag inte att motivationen till säsongsfinalen är bra alls. Arcen är inte välplanerad och inte tillfredsställande utförd. Med facit i handen kan inte jag tro att de visste var de var på väg när de började arcen, eller ens i mitten av säsongen. Precis som du säger, varför samlade YED bebisar? Och varför i hela friden ville han bara ha en kämpe när han hade en hel hög psykopater. Och allra mest galet: Varför ville han att det skulle vara Sam!? För hade Sam varit sist kvar hade demonen gett honom colten (precis som han gjorde med Jake) och Sam hade promt skjutit YED. The end. Korkad YED = korkad story.

Men jag tror inte att man kan vänta sig Joss-kvalitet på SPN:s arcar. (Alla planerar tyvärr inte hundra avsnitt i förväg.) Men det betyder inte att det är dåligt. Och det betyder inte att säsongsfinalen i sig är dålig, med de förutsättningar den hade tycker jag att den är fantastisk.

Håller dock inte med om att vi fått all payoff vi ska få, vissa trådar i historien nystas fortfarande i säsong 3. Finns fortfarande hopp.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » fre nov 16, 2007 18:40

noike skrev:3.06 Bela är jag negativ till. Varför envisas de ge jobb till halvtaskiga skådespelare? [...] Men det kanske är regin som haltar i och med att de aldrig får spela ut något djup som de mer trevliga karaktärerna, kan hoppas för då är det förbättringsbart.

Yay, noike gillar inte Bela. :D Jag lägger iaf all skuld på skådespelerskan. Karaktären i sig är ganska intressant men allt den här tjejen levererar är repliker i sexårstrotston. Hon kunde kanske försöka variera sig lite, ge karaktären djup?
Ett bevis på att det är henne och inte regin det är fel på hittar man, enligt mig, i 2x04. Tjejen i det avsnittet är älska.


noike skrev:Jag önskar innerligt att de hade sparat några av de avsnittsidéerna till nu då de faktiskt kan skriva.

Mycket medhåll från min sida! De hade så ruggigt bra avsnittsidéer i säsong 1 men inte alltid förmågan att göra något riktigt bra av dem.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav noike » fre nov 16, 2007 19:01

brat skrev:Spoiler s2 till s3 ep4
Precis som du säger, varför samlade YED bebisar? Och varför i hela friden ville han bara ha en kämpe när han hade en hel hög psykopater. Och allra mest galet: Varför ville han att det skulle vara Sam!? För hade Sam varit sist kvar hade demonen gett honom colten (precis som han gjorde med Jake) och Sam hade promt skjutit YED. The end. Korkad YED = korkad story.

För barnsamlande är roligare än frimärken? Men jag tror det här med en kvar och nya barn har att göra med generationsrepliked YED fick ur sig i förbifarten. Varför Sam? Jag skulle gissa på att riktigt goda personer som korrumperas blir riktigt onda, medan de i gråzonen mest håller sig till just gråzonen -- i den mån det finns gråzonen i serien.

Tidsplanen är inte klar alls tycker jag. YED visste att Sam inte var redo att leda hans armé men ändå vill ha släppa ut dem? Jag tvivlar att den här armén är den armén han pratade om. Det här var mer förelöpare och Sams "ansvar" låg fortfarande i framtiden. Det enda som gick fel var givetvis att han dog -- för att han var obotligt korkad. Man antar att någon som levt så länge hade kunnat förutsatt det, men de brukar aldrig göra det.

Men sedan har vi det här med brödernas mamma och hennes vänner. Bara för att YED är död och special need-kidsen upplösta betyder ionte att storylinen är borta tycker jag. Bara sidokopplad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » fre nov 16, 2007 19:40

Jag håller med Velocityboy till viss del. Jag älskade säsong 1 och arcen där, men jag tycker inte att serien blivigt sämre. Dock så känns den lite ojämnare ibland än vad jag tyckte den var i början - fast det kan bero på att jag accepterar avsnitt mindre lätt nu än då. Eller jag vet inte :?

Den enda besvikelsen för mig är att (spoiler säsong 2) Ava var ond och inte blev regular. Bättre kvinnlig karaktär i SPN har det inte funnits!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav chanda » fre nov 16, 2007 20:55

VelocityBoy skrev:
Spoiler s2 till s3 ep4
Kripke själv gick ut och sa i intervjuer att han var leds på "evil sam" och "the yellow eyed demon" historien och ville bli av med den... synd att bli leds på vad som hela serien hänger på.

Överhuvudtaget verkar Kripke vara en ryggradslös liten fegis vad det gäller show-running... om fansen klagar det minsta lilla så är han där och ändrar, constant shout outs till TWOP i serien tyder på att han följer alltför noga vad folk tycker. Han borde ta lärdom av Joss och hans "give them what they need what they want".



Nu kan minnet vara dåligt men jag tror att han sa och har sett sama sak i dom interljuver man har läst och han nämnde i kommentaren 2x21 att det var roadhouse and psyke kids han var extremt less på. För han funkade det inte.D.et märktes Sam har
väll fortfarande demon blod i sig och som Ruby nämnde "It`s all about you" så tror knappt att han har släppt det helt

Kripke har ganska mycket att fajtas i mot,Manus författare som fortfarande försöker att hitta rätt röst. vilket min åskit är en pågod väg med denna säsong. Dålig sändnings tid, ( Grey ,the office och csi) and tv staion som inte fattar denna serie och som såg Gossip girl som deras räddare .

Supernatural har fans som är trogna men har också väldigt uttrycks fulla. allt detta spelare roll.Nu vet jag inte hur joss buffy hade det, men eftersom den gick i 7 år så gick det väll förmodligen riktigt bra och därför kunde Joss göra pricise som han ville och behövde inte lyssna till vare sig tv stationens höjdare eller behöva bry sig om hans tittares åsikter


edit:ändringar och stavning.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav noike » fre nov 16, 2007 21:24

chanda skrev:Kripke har ganska mycket att fajtas i mot,Manus författare som fortfarande försöker att hitta rätt röst. vilket min åskit är en pågod väg med denna säsong.

Det är en hård kamp med tanke på att Kripke är en av de sämre manusförfattarna på serien.

3.07. Det här tyckte jag var en hel massa bättre än förra.

Bela och Gordon? På min skärm samtidigt? Skjut mig. Däremot gillade jag köpslåendet och att Bela ringde upp för att få veta var de var från Dean själv. Och jag gillade att Dean skar sig själv får att locka fram odjuret-som-Maria-är-rädd-för. F'låt, vampyr menar jag och inte det andra som lever i vatten. Och Mercedes som not clued in-vampyr? :D Synd att hon faktiskt inte var med mer.

Dean åt pizza under flykten? Bra gjort, men kunde vi inte fått se det? Det återkommande temat med att de är alldeles för nära att råka illa ut med vampyrerna är snyggt gjort.

Hur mycket jag än ogillar att de har svårt att göra bra återkommande, så måste jag ändå ge dem att de är bra på att ha ihjäl dem. Bad-ass Sam. Fuck. Grymmare var det ja.

Downer bonding i slutet -- vilket givetvis låter Sam göra grovjobbet och Dean tittar på. Nästa Bela-möte borde i teorin bli lite intressantare. Teoretiskt alltså, jag tvivlar på det praktiska.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav brat » fre nov 16, 2007 21:35

Det här är inte okej. noike är förbi mig. Jag måste vänta tre och en halv timme ännu. Grumble grumble
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » fre nov 16, 2007 21:35

Supernatural och Smallville går samma kväll, de serierna är väldigt lika. Clark är Dean och Lana är Sam. Dean har vassa vapen och Clark har sprutande ögon. Sam har en magisk pistol och Lana är magiskt vacker. Se, allt liknande!

Konstigt inlägg? Well, jag kommenterade Smallville i fel tråd så jag tänkte att jag kunde skriva något kul istället.
Senast redigerad av HeY fre nov 16, 2007 21:40, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » fre nov 16, 2007 21:36

Avsnitt 7x08? ;)
Men jag gissar att det betyder att jag måste säga: Oh noes. Inte HeY också. Världen är orättvis ikväll.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » fre nov 16, 2007 21:37

Fniss. 7x08?! HeY är från framtiden! Haha. Busted! ;)

brat skrev:Det här är inte okej. noike är förbi mig. Jag måste vänta tre och en halv timme ännu. Grumble grumble

I second that with a grumble. Även om det är lite kul också.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » fre nov 16, 2007 21:38

Haha, fel tråd :D
Smallville/Supernautral .. same thing :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre nov 16, 2007 21:40

brat skrev:Avsnitt 7x08? ;)
Men jag gissar att det betyder att jag måste säga: Oh noes. Inte HeY också. Världen är orättvis ikväll.

Swooosh! Lååångt förbi, bortanför på horisonten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » fre nov 16, 2007 21:42

Glorificus skrev:
brat skrev:Det här är inte okej. noike är förbi mig. Jag måste vänta tre och en halv timme ännu. Grumble grumble

I second that with a grumble. Även om det är lite kul också.

Fördelen med att vänta tills det är mörkt och inte ett specifikt klockslag. I och för sig hade nog den här serien varit skitskoj att simultantitta på.

HeY skrev:Smallville/Supernautral .. same thing :rolleyes:

Nej. Jag har tyckt det, men nej nej nej. SPN > Småvilla.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » fre nov 16, 2007 21:44

Nej, jag skrev inte i fel tråd. Jag har sett 7x08, vill ni veta vad som har hänt? Sam har skaffat rastaflätor eftersom han aldrig klipper sig så håret blev jättelångt och Dean har gjort en könsoperation och kallas nu Diana. De jagar en jätteond demon som kalla Horny-Eyed-Demon. Det är jättespännande!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre nov 16, 2007 21:47

Glorificus skrev:
brat skrev:Det här är inte okej. noike är förbi mig. Jag måste vänta tre och en halv timme ännu. Grumble grumble

I second that with a grumble.

Bara därför tänker jag åtminstone vänta tills efter Ratatouille.

Plus att jag vill få ner avsnittet i HD först. SPN är en snygg serie (NEJ, jag pratar inte om Jensen eller Jared nu, 'key?) och det är värt den lilla extra väntan.

HeY: Horny demons. Huh. Tentakelporr i SPN?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre nov 16, 2007 21:47

HeY skrev:De jagar en jätteond demon som kalla Horny-Eyed-Demon. Det är jättespännande!

(spoiler s3) Så Blond Tjej™ överlever så långt? NOES! Och spännande är inget ord jag skulle använda om henne.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » fre nov 16, 2007 21:54

HeY skrev:Nej, jag skrev inte i fel tråd. Jag har sett 7x08, vill ni veta vad som har hänt? Sam har skaffat rastaflätor eftersom han aldrig klipper sig så håret blev jättelångt och Dean har gjort en könsoperation och kallas nu Diana. De jagar en jätteond demon som kalla Horny-Eyed-Demon. Det är jättespännande!

De klippte åtminstone inte håret. 8)

adolvsson skrev:Bara därför tänker jag åtminstone vänta tills efter Ratatouille.

Ratatouille! Brad Bird! Vill också se.

SPN i HD, kan tänka mig att det blir riktigt, riktigt snyggt. Sparar det till nån omtitt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » fre nov 16, 2007 23:02

adolvsson skrev:HeY: Horny demons. Huh. Tentakelporr i SPN?


Ja! Och ormar som åker upp ur toaletter och konstiga tjejer som gömmer sig bakom sängar för att gömma sig från halvdöda män på golvet.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör nov 17, 2007 0:50

Glorificus skrev:Ratatouille! Brad Bird! Vill också se.

Dunderbar!

SPN i HD, kan tänka mig att det blir riktigt, riktigt snyggt. Sparar det till nån omtitt.

Värt att nämna ljudet också, fanskapet låter riktigt bra också.

3x07
En sak jag måste vända mig emot, och det bör inte överraska någon, och det var scenen i mitten som var den där typen av brödrasamtal den här serien nästan aldrig klarar av. Å andra sidan började inte Sam lipa (den här gången heller), även om det var nära, vilket är ett klart plus och dessutom gillade jag vad det ledde till, att Dean stannade kvar (även om det inte höll länge) och till bondagescenen... förlåt, bondingscenen på slutet för den var riktigt bra gjord. Så kritiken är svag och att i stort sett allt annat fungerade hjälper till en hel del.

Ja, bra avsnitt och brutaliteten uppskattas, och det här var första gången jag verkligen tyckte om Gordon (inte så att jag tyckt illa om karaktären tidigare men han har varit ett utmärkt exempel på dom där störande stereotypiska inslagen jag pratat om tidigare) och det följer dom upp med att direkt döda honom, sånt måste respekteras.

Att han slet huvudena av systrarna fick mig att hajja till. Också respekt. Likaså Sams taggtrådshanterande. Yikes. Lillgrabben växer.


Tummen upp.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brat » lör nov 17, 2007 1:54

3x07
Huj. Blodigare avsnitt får man leta efter. Kunde inte se hälften av det. Det var mycket som var snyggt (mörkerfighten, taggtråden m.m.) men det blev lite mycket för min smak.
- Hur mycket jag än ogillat Gordon så tyckte jag synd om honom när han blev vampyr.
- Hoppas att Dean dödar Bela nästan gång de ses, men det lär väl inte hända.

Gillade att man blandade om det extrema våldet med emotionella scnener.
Sams "you're terrified"-tal var fint, "just 'cause".
Deans som lär Sam bilen är helt underbart, det är egentligen sjukt tragiskt att Dean ska dö och Sam måste klara sig helt ensam, och om inte jag får se det slutet så kommer jag att hata för alltid. Ge författarna det de vill ha.

Inte ett av mina favoritavsnitt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör nov 17, 2007 2:19

3x07
Damn you, adolvsson! Säkert tio gånger i avsnittet när jag reagerade på hur snyggt allt var så tänkte jag "undrar hur mycket snyggare det är i HD?". :rolleyes:

Speciellt när Gordon var ute på sin första vampire-high. 8)

Oooh, jag älskade allt blod och underbara dödande! De avslitna huvudena och speciellt Sams brutala taggtrådsattack. Och jag gillade Sams reaktioner på Gordon-dödandet, bra minspel från Jared där. Den här säsongen blir bara råare och råare. I love it.

Ett tag trodde jag rentav att Bela kanske verkligen skulle bli skjuten där i början. Härligt att SPN blivit en serie där man inte kan ta bikaraktärernas (alla utom SamochDean) livslängd för givet. (R.I.P Ash, Andy, John, m.fl.)

Mercedes var riktigt bra på att vara icke-Harmony! Jag tyckte om att hennes karaktär blev dödad så snabbt, att de vågade göra det istället för att fega ur och låta henne överleva avsnittet eller hänga kvar bara för att göra fler scener. Fast ett tag hoppades jag att pojkarna skulle ringa Amber Benson-vampyren och att hon också skulle dyka upp. ;)

En annan bra karaktär för bara det här avsnittet var vampyrkillen med sin substitutfamilj. Lite mycket med gamla fotot av dottern, annars tycker jag det höll bra. Riktigt bra hur de flätade in Gordon-historien med det och fick det att fungera.

Trevligt att Gordon-arcen fick en upplösning så snabbt också. Och att inte Jesuskillen, Kubrick, heller överlevde.

Jag grimaserade lite när smörmusiken började mitt i broderssamtalet, såna scener ska tonas ned inte det motsatta! Men annars blev jag lite imponerad av det här avsnittet. Det hamnar i min favoritlista för den här säsongen i alla fall.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » lör nov 17, 2007 2:29

Glorificus skrev:3x07
Damn you, adolvsson! Säkert tio gånger i avsnittet när jag reagerade på hur snyggt allt var så tänkte jag "undrar hur mycket snyggare det är i HD?". :rolleyes:

Sori!

*fniss* I feel all possessing-demon-y now.

Jag grimaserade lite när smörmusiken började mitt i broderssamtalet, såna scener ska tonas ned inte det motsatta!

Visst bubblan, tack för påminnelsen, musiken hade jag tänkt nämna också. Jag tyckte ju samtalet höll rätt låg, typiskt låg för den här typen av samtal i den här serien, klass till att börja med och smörmusiken förvärrade det en hel del.

Jag kan som sagt var ge scenen existensberättigande ändå, för vad den gav, men annars var det inget trevligt skruvande av kropp jag utförde där.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör nov 17, 2007 2:35

Glorificus skrev:3x07
Jag grimaserade lite när smörmusiken började mitt i broderssamtalet, såna scener ska tonas ned inte det motsatta! Men annars blev jag lite imponerad av det här avsnittet. Det hamnar i min favoritlista för den här säsongen i alla fall.

Håller med fullt ut. Om de bara kunde få oss att känna något inför alla bikaraktärer så att döden känns lite också, men jag hoppas det tar sig också. Baby steps.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav chanda » lör nov 17, 2007 3:05

:lovebunnier:
3X07
Åter igen ett bra avsnitt, fick lite se7ven film känsla över det hela. Gillade Dixon åter igen en demon som inte spelar den roll som killarna förväntar sig.

Gordon ploten sköttes rätt bra, snygg face off mellan han och sam.

Bella nej nu vill jag ha bort henne,synd att dom inte kunnde ha tagit Casey som spelade i sin city.

Hotel rumm konfrantationen var lite lång, men bra
att bägge spelade med öppna kort. Får se vad detta leder någonstans.

Men det bästa var endå bröderna vid Impala. Dean som acepterar Sam som vuxen man, Som en stolt far som låter facklan går vidare. Jensen och Jared kunde inte har varit bättre och nu måste man vänta till den 13. sjutton också.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav HeY » lör nov 17, 2007 4:20

noike skrev: (spoiler s3) Så Blond Tjej™ överlever så långt? NOES! Och spännande är inget ord jag skulle använda om henne.


Ska vi ger ett namn på Blond Tjej™? Ruby.
Jag vet inte om du missat namnet eller om du bara tycker om att kalla henne Blond Tjej™, men om du missat namnet så har du det där iaf ;)


3x07
Detta gillade jag jättemycket! Brutalt och rörande, hur bra som helst.
Mercedes! Synd att hon var med så lite men det passade in riktigt bra. Hur hon förklarade hur allt kändes och att hon bara vill att det ska sluta, och sedan hur vi fick se Gordon göras till vampyr och genomgå med honom precis det som Mercedes förklarade. Snygg övergång!
Hon såg väldigt smal ut dock, lite för smal. Var det bara jag som tyckte det? Hennes ansikte såg lite kantigt ut.

Att avsluta Gordon-arcen genom att göra den största vampyrjägaren / vampyrhataren som finns (om man ska tro på vad de sade i avsnittet) till vampyr tycker jag var smått genialiskt. What goes around comes around - you kill a killer, you become a killer ;)

Allting var verkligen brutalt! Blodigt och brutalt! Jag får sno Glorys ord: "I like it!". Brutalitet och blodighet får de gärna har mer utav. På något sätt får det allt att se så snyggt ut och det blir mer spännande på något sätt. Jag gillar verkligen hur allt har blivigt mycket brutalare i år.

Sedan börjar jag undra: är jag den enda som gillar Bella? Jag tycker hon är riktigt underhållande och jag ser inte att skådespelaren skulle vara fel för rollen heller. Jag har nog mer svårigheter för Ruby, fast hon är jag ändå fortfarande ganska likgiltlig till. De behöver dra in henne mer - göra henne till en rund karaktär - innan jag kan skaffa en åsikt om henne. På tala om återkommande karaktärer - var är Ellen och Jo? Jag vill att de ska gästa någonting denna säsongen också. Återkommande karaktärer välkomnas alltid!

Fin slutscen mellan killarna i slutet. Scenen som ledde till slutscenen hade kunnat vara bra, men den smöriga musiken som ni nämnde fick även mig att vrida på mig i stolen. De skulle ha skippat musik helt, bara ha dialogen och kanske typ vinden som man hör eller något sånt. Det tror jag hade varit med effektfullt. Men som sagt, fint slut.


Ja, det var nog allt jag hade att säga.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » lör nov 17, 2007 10:47

3x07

Idag ska jag försöka att inte stjäla andras tankar rätt av, så nu skriver jag mina kommentarer först och läser era sedan.

Som alltid när det gäller vampyravsnitten så stör jag mig på tänderna. Har liksom blivit van vid Buffy-vampyrer så SPN-vampyrerna ser så knasiga ut. Det är liksom som om de försökt knô in så många tänder som möjligt i käften. Ser bara konstigt ut när munnen står ut sådär.

Mer störigt. Kniven. Verkar fruktansvärt skruttig och kass. Tycker att de kunde hittat ett bätter vapen. Impalan är ju ändå rätt så välutrustad.

Trevligt att se Mercedes igen även om det var rätt kort. Stackarn har visst hamnat i vampyr/skräckfilmsfacket totalt verkar det som.

Bela är fortfarande irriterande med sin konstiga mun. Tycker att det minsta hon kunde gjort var att förvarna bröderna om att Gordon var på väg. Hon hjälpte ju till lite sen, men jag tycker att det var lite fånigt ihopskrivet.

Sedan började jag fundera på det där med att Dean fick ett år att leva. Är det garanterat ett år? Betyder det att han inte kan dö. Undrar om det kommer visa sig i något avsnitt i slutet av säsongen när han håller på att dö att han faktiskt inte kan.

Gillade avsnittet och att Gordon äntligen försvann för gott. Lite synd att den andre gubben behövde dö också för han var lite intressant på något sätt och jag hade gärna sett mer av honom.

Det har inte varit någon gråtande Sam på jättelänge, men här dök han upp igen, fast det varfaktiskt rätt ok. Tycte att det var en fin scen och det verkar som om han nådde fram till Dean i alla fall lite. Verkar som att Dean reagerar mer på om argumenten gäller Sam än honom själv. Han försöker vara storebror igen. Fint i slutet med bilen också.

Jag gillar det hela med att Sam kom tillbaka "fel". Det är en intressant tråd att följa och i det här avsnittet fick vi lite fler glimtar av det. Hoppas det kommermer sånt snart och att de inte bara låtit det vara som det gjort tidigare.


Favoritscener och citat

Lucy: He was old. Like 30.

Dean: What can I say? I´m a badass.

Sam: I´m sick and tired of your old stupid kamikaze tricks.
Dean: Wow wow! Kamikaze!?! I´m more like a ninja.
Sam: It´s not funny.
Dean: It´s a little funny.
Sam: No it´s not.

Fast absoluta favoriten är när Dean leker storebror och går med på att stanna i rummet under natten.


Nu ska jag läsa vad andra skrivtit.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron