Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » lör nov 03, 2007 4:30

3x05
Jättebra avsnitt!

Sams teckning fick mig att skratta högt och länge. Underbar brodershumor kring det också. :D

Grälet i bilen i början var bra gjort. Speciellt när scenen började mitt i. Och JaredochJensen var övertygande på att vara arga på varandra. Deans argument för varför han bestämmer var härligt Deanigt. Han är ju äldre, klart han bestämmer. Undrar om det var något han brukade använda när de var yngre också? ;)

Sagobitarna var :lovebunnier:. Jag satt med händerna för ansiktet i början. Och genom halva avsnittet, nu när jag tänker efter. Spännande utan att vara skräckläskigt. If that makes sense.

Väldigt snygga set up-shots. T.ex. svepningen över skogen, fullmånen över motellet i slutet, osv. Och titta igen på klippet utifrån Impalan när den svischar vidare där i början - supersnyggt! 8)

Jag blev galet nervös i slutet. Först när Dean sov och man fick se Sam lyfta upp ryggsäcken. Jag blev så rädd att han skulle lämna Dean! Men sen klickade det när han öppnade dörren - klart han var på väg för att skjuta The Crossroads Demon. Och där var Sandy! Jag tappade hakan när jag såg "Sandra McCoy" bland guest credits i början. Fick rentav spola tillbaka en minut för att jag missade vad som hände i scenen. Och när hon väl dök upp så var hon jättebra! Jag gillade inte riktigt skådespelandet från den tidigare Crossroads-tjejen, men Sandy gjorde det mycket bra! Och så var Jared tvungen att skjuta sin flickvän. Haha. Jag menar, neeej. :P Seriöst så hade jag gärna sett henne som återkommande. Men det är klart att Sam behövde döda den demonen, så länge det fanns minsta chans att det kan rädda Dean.

Åh, Sams teckning. *ASG* Jag undrar om det var Jared själv som ritade den...


Bara två avsnitt kvar innan uppehållet nu. (Ett avsnitt i december.)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » lör nov 03, 2007 16:59

Pga lite omständigheter, som att jag låg och sov på min soffa, missade jag SPN i natt. :P Men jag har i efterhand fått höra att mads nästan vanns över till Team Padalecki. Är det så eller ljuger min källa? ;)

Ska bara vänta liiiite till så att det får skymma innan jag ser avsnittet. Längtar!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav rain » lör nov 03, 2007 17:27

Min kommentar kommer måste bara se om avsnittet då någon avbröt min första gången fick inte rätt stämning sen.
Användarvisningsbild
rain
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 04 nov 2005

Inläggav brat » lör nov 03, 2007 18:32

3x05
Bra avsnitt.
Bra story.
Bra ögonblick.
Men inte superbra. Det var inte märkvärdigt på något sätt. Utom kanske de där två speciella scenerna. Då hela mitt hjärta awwwade, och sedan brast lite.
"I can't imagine anything worse."
"Is that what you want me to do, Dean. Just let you go."
Den här storyn är grymt bra.

Till skillnad från storyn om chefen och Lucifer och Ruby och whatnot. Znark.

Sandy var riktigt bra som crossroad demon. Och Sam var cool som gick till henne. Men vad var det där svamlet om att han skulle bli det minsta lilla lättad om Dean faktiskt dog?? Hon kan ju inte tro att det skulle vara någon sanning. Eller ville hon kanske bara irritera honom. Läckert i slutet iaf när han sköt henne, konstig scen att spela in kan jag tänka mig. Men... hon dog lite konstigt. Var det något speciellt med henne? Var hon en människa?

Vad var det för spoiler du visste om det här avsnittet Glory?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » lör nov 03, 2007 18:39

brat skrev:Men jag har i efterhand fått höra att mads nästan vanns över till Team Padalecki. Är det så eller ljuger min källa? ;)


Jag kan kanske ha sagt något sånt ja... ;) Se vad som händer då du inte är med? Jag kan inte motstå Team Padalecki propagandan :P


Men jag gillade också avsnittet, många bra ögonblick (spoiler 3x05) Väldigt bra och spännande slut! Värst vad Sammy är skjutgalen nu förtiden ;) Ska bli spännande att se om det blir mer om den här crossroads-demonens "chef".

Scenen med den gammla gumman i huset var väldigt bra, hon var nog det som var mest creepy med avsnittet då hon stod där med kniven.

Och Sams teckning förstås - helt underbar!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör nov 03, 2007 18:42

brat skrev:3x05
Vad var det för spoiler du visste om det här avsnittet Glory?

Att de skulle ha kostymer på sig.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » lör nov 03, 2007 18:51

Jaha, vilken udda spoiler att veta, men...

Väldigt lite för 3x06
Det har de ju i nästa avsnitt också, riktiga kostymer.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör nov 03, 2007 19:01

brat skrev:Jaha, vilken udda spoiler att veta, men...

Väldigt lite för 3x06
Det har de ju i nästa avsnitt också, riktiga kostymer.

Ja, jag tror det var de jag trodde det skulle vara i det här. Nån spoilerlänk hade 3x05 som rubrik, så den följde jag inte, det där stod bara också i rubriken. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav rain » lör nov 03, 2007 22:36

3x05

Lite creepy men, Jag tycker att det är ett bra avsnitt.

Sam's teckning :D Gillar snövit. Rödluvan läskig.

replik som fastnade var I'm gonna go kill the big bad wolf, which is the weirdest thing i've ever said.

På sjukhuset med Sam och Dean 'snyft'

Saknade Dean's ätande

Gillar Sandy som CRD, Gillade att Sam sköt henne.


Måste säg att jag tyckte det var skönt att varken Ruby eller Bela var med i avsnittet. Bobby får gärna vara med.
Senast redigerad av rain sön nov 04, 2007 10:34, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
rain
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 04 nov 2005

Inläggav Glorificus » sön nov 04, 2007 2:56

Ja, jag håller med om allt det där, rain. CRD var en bra förkortning också, jag satt och försökte komma på en men det gick inget vidare.

Ett litet tips är förresten att det är bra att skriva vad spoilermarkeringen gäller (t.ex. vilket avsnittsnummer) precis innan. ;) Undantaget är om det är tydligt att det är ett svar på föregående talares spoiler.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav rain » sön nov 04, 2007 10:36

Glorificus skrev:Ett litet tips är förresten att det är bra att skriva vad spoilermarkeringen gäller (t.ex. vilket avsnittsnummer) precis innan. ;) Undantaget är om det är tydligt att det är ett svar på föregående talares spoiler.


kom på det nu.
Användarvisningsbild
rain
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 04 nov 2005

Inläggav LauraP » mån nov 05, 2007 1:05

nu ska jag kolla klart på 1x19. Sen sova.
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav chanda » mån nov 05, 2007 16:57

:( jaha nu blev det strejk för författarna,förhoppningsvis blir den inte alltför länge.Annar ligger som jag har förstått CW ganska risigt till och det betyder ingen mera Supernatural.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav brat » mån nov 05, 2007 22:07

chanda skrev:Annar ligger som jag har förstått CW ganska risigt till och det betyder ingen mera Supernatural.

Jag förstår inte logiken?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » mån nov 05, 2007 22:26

Jag läste någonstans att Supernatural har färdiga avsnitt/manus att klara sig till 3x17 om strejken blir långdragen. Så det är ju ändå rätt bra.


brat skrev:
chanda skrev:Annar ligger som jag har förstått CW ganska risigt till och det betyder ingen mera Supernatural.

Jag förstår inte logiken?


Som jag uppfattar det så kommer tv-bolagen att förlora rätt mycket pengar på strejken, och i sånna fall kanske de inte kommer att fortsätta med vissa serier eller förkortar seriernas säsonger?
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » mån nov 05, 2007 22:30

madskellig skrev:Som jag uppfattar det så kommer tv-bolagen att förlora rätt mycket pengar på strejken, och i sånna fall kanske de inte kommer att fortsätta med vissa serier eller förkortar seriernas säsonger?

Heroes är ju exempel på det här, dom har planerat för (eller till och med redan spelat in?) en tidigare, alternativ, säsongsavslutning om strejken pågår för länge.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brat » mån nov 05, 2007 22:32

madskellig skrev:Som jag uppfattar det så kommer tv-bolagen att förlora rätt mycket pengar på strejken, och i sånna fall kanske de inte kommer att fortsätta med vissa serier eller förkortar seriernas säsonger?

Förkortar säsongerna förstår jag. Men i så fall tycker jag att vi gör tittarstrejk. :D

Men inte fortsätter med vissa serier!? Ska de ha färre serier då till hösten? Knappast. Och det gör ju, i princip, ingen skillnad om de producerar nya eller gamla serier. Om de blir förlängda eller inte borde beslutas på samma sätt som vanligt, vad de tjänar mest tittare/pengar på osv., inte hur långvarig strejken blir. Det är inte logiskt. I min hjärna.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » mån nov 05, 2007 22:41

brat skrev:Om de blir förlängda eller inte borde beslutas på samma sätt som vanligt, vad de tjänar mest tittare/pengar på osv., inte hur långvarig strejken blir. Det är inte logiskt. I min hjärna.


Jo, det är väl fortfarande beroende av tittare/pengar måste man anta - så det jag läst att folk spekulerar om är att vissa serier inte kommer kunna behålla sina tittare efter ett längre upphåll där folk kanske tappar intresset, och de på det viset blir negativt påverkade av strejken.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav rain » mån nov 05, 2007 23:30

Dum fråga men vad handlar strejken om? Är inte insatt i detta.
Användarvisningsbild
rain
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 04 nov 2005

Inläggav noike » mån nov 05, 2007 23:44

rain skrev:Dum fråga men vad handlar strejken om? Är inte insatt i detta.

Det handlade om främst två saker: revenue för new media (Internet alltså, när man laddar ner från iTunes eller streamar en film. Via iTunes är det 50% som går till Apples och 50% till studion, inga pengar alls till alla andra) och ökad revenue för DVD-försäljning (fast nyligen böjde sig WGA på dvd-punkten. Hade studiorna varit ärliga skulle strejken varit över för de har tidigare gått ut och sagt att det var på grund av dvd-klausulen de inte kunde komma överens).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » tis nov 06, 2007 1:02

Jag tänkte skriva min kommentar och sedan läsa era, så det kanske blir lite upprepning.

3x05
Jag gillade det här avsnittet. Jag kopplade inte att det var sagor där i början med byggarna. Först när de vilsna vandrarna kom fram till huset så fattade jag. Hans och Greta. Som vanligt när det var ett barn inblandat så var det rätt så läskigt. Tyckte att läkaren först köpte det hela med att hans dotter var en ande lite för fort, men det visade sig ju att han också sett henne. Fast borde han inte ha reagerat tidigare då?

Jag trodde ett tag att det skulle sluta med att Snövit fick en kyss och vaknade upp. Fast sedan kom jag på att det nog hade varit lite äckligt. Hon hade ju haft den mentala mogenheten hos en åttaåring och det hade nog varit lite yuck om en vuxen man kysst en åttaåring och vilket komplicerat liv hon hade fått om hon vaknat upp och missat hela tonåren och sett helt annorlunda mot hur hon var när hon somnade. Tankarna vandrade iväg en del där under den delen av avsnittet. I alla fall bra att hon dog tyckte jag.

Intressant det där med demondealen, att det inte är just den här demonen Dean ingått ett avtal med. Vem är det då som styr? Tyckte att demontjejen inte riktigt passade i rollen. Hon hade inte riktigt den rätta attityden som den förra hade. Sedan gillade jag inte heller hur Sam bara sköt henne. Det var ju en människa där inne också.

Blir spännande hur det här kommer utveckla sig framöver.


Favoritscen

Dean: Dude, could you be more gay?
Sam:...
Dean: Don´t answer that.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav rain » tis nov 06, 2007 9:28

noike skrev:
rain skrev:Dum fråga men vad handlar strejken om? Är inte insatt i detta.

Det handlade om främst två saker: revenue för new media (Internet alltså, när man laddar ner från iTunes eller streamar en film. Via iTunes är det 50% som går till Apples och 50% till studion, inga pengar alls till alla andra) och ökad revenue för DVD-försäljning (fast nyligen böjde sig WGA på dvd-punkten. Hade studiorna varit ärliga skulle strejken varit över för de har tidigare gått ut och sagt att det var på grund av dvd-klausulen de inte kunde komma överens).


Tackar för svaret.
Användarvisningsbild
rain
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 04 nov 2005

Inläggav LauraP » tis nov 06, 2007 12:14

2x02 NEJ!!! Det näst snyggaste föremålet i serien har "ihjäl" det snyggaste föremålet i serien!!! Mitt hjärta slits i bitar!!! INTE BIIIIIILEN!!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis nov 06, 2007 12:35

LauraP skrev:2x02 NEJ!!! Det näst snyggaste föremålet i serien har "ihjäl" det snyggaste föremålet i serien!!! Mitt hjärta slits i bitar!!! INTE BIIIIIILEN!!!

Hihi. Vad snabbt framåt det går! Trodde vi skulle få nån reaktion på första säsongsfinalen... ;)

(spoiler 2x02) Jag ryser alltid när jag tänker på 2x02. Äckelclownen!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LauraP » tis nov 06, 2007 12:38

Glorificus skrev:
LauraP skrev:2x02 NEJ!!! Det näst snyggaste föremålet i serien har "ihjäl" det snyggaste föremålet i serien!!! Mitt hjärta slits i bitar!!! INTE BIIIIIILEN!!!

Hihi. Vad snabbt framåt det går! Trodde vi skulle få nån reaktion på första säsongsfinalen... ;)

(spoiler 2x02) Jag ryser alltid när jag tänker på 2x02. Äckelclownen!


jag var för upptagen med att kolla för att pausa och kommentera... dessutom var det jag skrev ovan det hemskaste som hänt i serien (inte för att förringa allt annat, men hallå?! Det är ju fruktansvärt)
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis nov 06, 2007 12:47

Det är fullt förståeligt. :D Bland det roligaste med att maratonse serier är ju att man inte behöver ta pauser mellan avsnitten. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » tis nov 06, 2007 15:37

adolvsson skrev:Heroes är ju exempel på det här, dom har planerat för (eller till och med redan spelat in?) en tidigare, alternativ, säsongsavslutning om strejken pågår för länge.

Ordet är att så blev det inte. Jag har inte originalkällan, men det verkar som tanken var att Kring skulle skriva ett nytt utifallomatt-slut under helgen nu innan strejken och det gick han tydligen inte med på.

Tror jag kopierar in det här i Heroestråden också.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tis nov 06, 2007 21:51

LauraP skrev:2x02 NEJ!!! Det näst snyggaste föremålet i serien har "ihjäl" det snyggaste föremålet i serien!!! Mitt hjärta slits i bitar!!! INTE BIIIIIILEN!!!

Ja!! Det är verkligen en galet snygg och effektfull scen, och hemsk! (Än om jag inte skulle kalla bilen snyggare än Jensen... hehe)



MissKittyFantastico skrev:3x05
Jag trodde ett tag att det skulle sluta med att Snövit fick en kyss och vaknade upp.

Jag var också där och snurrade i tankarna. Men hur kunde man låta bli!? De hade typ anställt tjejen med de största läpparna i hela Hollywood, de stod liksom ut och ropade Kyyyyyss miiiig vaaakeen. Men det hade varit väldigt cheesy... och creepy.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav LauraP » ons nov 07, 2007 2:26

2x04 "It´s your griefcounsellors. We´ve.. come to hug" :D
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » ons nov 07, 2007 12:56

LauraP skrev:2x04 "It´s your griefcounsellors. We´ve.. come to hug" :D


Haha! :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron