Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav chanda » tor okt 04, 2007 21:48

Om de nu inte har lagt in fel info, så ska det inte vara någon import(står vissligen att det är 7 disc,istället för 6, ). Skulle var intressant och se om denna har extra matrial eller om Sverige börjar göra som i England. Där de tar bort allt extra matrial och ger ut två utgåver i stället för en.

1 dag kvar :D Äntligen
Bild
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav sp1keout » fre okt 05, 2007 2:47

1 dag. Kallsvetig.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre okt 05, 2007 16:40

(spoiler 3.01) Ingen fantastisk säsongspremiär. Men slutscenen var jävligt bra. Sam som försöker förstå Dean. Dean förstår inte. Eller vill inte förså. Eller är arrogant. Eller självupptagen. Eller...tja. Me like.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » fre okt 05, 2007 17:39

Redan sett!? Man måste ju se SPN när det är mörkt, stämning ju!
Men när du ändå har sett det, skulle en spoilerfri kommentar vara något problem? Inte för att jag är sugen på att se det eller nåt :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav chanda » fre okt 05, 2007 20:24

3X01
lite nitpicking
- Första 2-3 minuterna kändes lite stelt ,för mycket info som skulle tryckas in.antar det är ett problem när man ska locka nya tittare.

ju mera jag tänker på det ju mera gillade jag avsnittet, en liten annorlunda atmosfär än tidigare säsonger. lite råare, lite mera desperatare känsla.
Nåja gillade sista scenen, Ska bli intresant och se hur läng Dean kommer att kunna hålla den fasaden han har satt upp och om Sam kommer att utnyttja erbjudandet han fick ifrån Dean ifrån 2X03

Edit avsnittet får av 4/5.
Senast redigerad av chanda sön okt 07, 2007 12:22, redigerad totalt 3 gånger.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav LWes » fre okt 05, 2007 21:28

3x01
Precis som hela serien har det här avsnittet en del mycket bra och en del inte alls bra.
Det som var bra var bl.a. Bobby, jag gillade verkligen när han var med dom i bilen o.s.v. och jobbade som ett lag.
Dom två andra jägarna gillade jag också, ända tills mannen dog, för dom blev kvinnan bara jobbig.
Det där med sju dödssynderna var en ganska schysst idé, men jag verkligen hatar med här med att alla demoner besätter männsikor istället för att ha egna kroppar. Det känns för hokus pokus, och jag gillar inte att veta att det där egentligen inte är personen man ser som agerar, utan den är bara besatt.
Jag tyckte att den blonda tjejen var intressant när hon förföljde Sam, men i slutet när hon räddade honom och sen stack tyckte jag att det var så otroligt klyshigt och fånigt. Hon skulle ha stannat och snackat lite, gett någon förklaring, och sen kunde hon ha stuckit om det nu var så viktigt.

Jag gillar inte att Bobby inte följer med dom, jag hoppas att han kommer vara med mycket i alla fall.
Jag tycker att större delen av demonerna i serien suger.
Dealen som Dean gjorde känns inte så allvarlig, eftersom vi tittare vet att producenterna vet att serien skulle dö utan honom.
Jag tycker fortfarande att serien är väldigt bra, men den är för skadad för att den någonsing ska kunna ta sig upp till samma nivå som jag känner att Smallville fortfarande kan ta sig till.
Supernatural har begränsat sin framtid mer helt enkelt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre okt 05, 2007 21:34

Gaaah! Alla spoilermarkeringar, skriv utanför spoilermarkeringarna lite och säg omhur bra/dåligt det var och sluta driva mig till vansinne :D

Jag har ju tänkt och vänta och se det vid vanlig tid, vid midnatt vill säga. Nu har jag ju annat att se på :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre okt 05, 2007 21:48

Som HEY sa, se det på natten, ni tar ju bort halva känslan...

... sen kom jag på att man tar bort halva känslan av mer eller mindre allting om man ser det på dagen... så det kan man väl leva med då. Whatever.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre okt 05, 2007 22:08

HeY skrev:Redan sett!? Man måste ju se SPN när det är mörkt, stämning ju!
Men när du ändå har sett det, skulle en spoilerfri kommentar vara något problem? Inte för att jag är sugen på att se det eller nåt :rolleyes:


Hmm. Jag har persienner. Annars, ok -- bra, säsongspremiär. Nånstans däremellan.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » fre okt 05, 2007 22:16

"se det på natten, ni tar ju bort halva känslan"

Den här serien är ju inte läskigare än Smallville, eller t.o.m. Days of our Lives!!!!!!!! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre okt 05, 2007 22:26

LWes: Du började se på skräckfilmer för tidigt, jag blir livrädd ibland när jag ser på SPN ;)

Sedan så är det inte bara det, serien har ett mörkt foto, spänningen och känslan framkommer bäst på natten. Det var mest det jag syftade på, även om jag tycker SPN kan vara jätteläskigt ibland. Ni skulle sett mig när jag såg piloten, jag ramlade nästan ut stolen :eek:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Buffybot Wannabe » fre okt 05, 2007 22:38

LWes skrev:"eller t.o.m. Days of our Lives!!!!!!!! :o


SKOJAR DU?!?!?! DOOL är ju asläskigt varenda gång John Black är i bild med sin jag-försöker-se-farlig-ut-men-ser-mest-skitnödig-och-kåt-ut-blick. Jag skriker varje gång!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav LWes » fre okt 05, 2007 22:47

Jag älskar John han är så jävla cool.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör okt 06, 2007 1:03

LWes skrev:Jag älskar John han är så jävla cool.


Nu kommer jag och tänka på den gamla goda tiden när Stefano kidnappade Marlena i en u-båt, eller när Marlena var besatt av den där demonen.

Usch, att den serien kan leva med en hela livet... Jag vill nästan dö.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » lör okt 06, 2007 16:19

Gaaaah, har 301 kommit! men jag har inte tid nu att titta...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » lör okt 06, 2007 17:17

Gömma DOOL-diskussionen i den här tråden. Skäms!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Buffybot Wannabe » sön okt 07, 2007 10:21

noike skrev:Gömma DOOL-diskussionen i den här tråden. Skäms!


Flåt.

Ska inte hända igen.





__________________________________________________________

Bild

:lovebunnier:
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav LWes » sön okt 07, 2007 11:24

Vilket gammal bild. Typ 2001 eller 2002.

edit: jag såg i bildnamnet att det var 2001! Yay jag är bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön okt 07, 2007 15:35

Buffybot Wannabe skrev:
noike skrev:Gömma DOOL-diskussionen i den här tråden. Skäms!

Flåt.
Ska inte hända igen.

Ingen fara. Bla-tråden är den inofficiellt officiella DOOL-tråden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön okt 07, 2007 15:47

LWes skrev:Vilket gammal bild. Typ 2001 eller 2002.

edit: jag såg i bildnamnet att det var 2001! Yay jag är bra!

I'm impressed.

And kinda scared.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön okt 07, 2007 15:49

Att 2001 klassificeras som gammalt är lite skrämmande också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » sön okt 07, 2007 19:52

301 Bra avsnitt. Inte topp men ändå godkänt. Bra fart, spännande och så är det kul att återse grabbarna igen!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav chanda » sön okt 07, 2007 20:00

varje gång jag ser Dool,så läser jag det som Drool. :rolleyes:
ah thanx that you stopped this Madness Tinwiel.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav brat » sön okt 07, 2007 22:28

Äntligen fått se avsnittet!
Äntligen SPN tillbaka!

3x01
Det var ett helt vanligt SPN-avsnitt, lite blodigare och råare iofs. Men jag hade väntat mig något lite mer ändå. Speciellt när de hypade de sju "vi har aldrig stött på något liknande" dödssynderna och de sedan visade sig lättare att stoppa än en normalmesig demon. Hade velat ha lite mer skrämmande, lite mer överraskande, lite mer dramatiskt.

Dean är väldigt fasadig just nu, hoppas att det börjar spricka snart. Det blir intressant, än om han är rätt underhållande så här också. Sam var bra. Bobby var underbar. Hoppas att han har ett par gästihopp under säsongen, men jag vill inte att de ska ringa honom varje gång de stöter på något övernaturligt. Den blonda tjejen har jag ingen kommentar om än så länge.

Gillade introt så klart.

Hoppas verkligen inte att hela säsongen ska handla om demonbesatta människor bara. Är måttligt intresserad av de utsläppta demonerna. Gillar myter och mysterier bättre. (Hur vågar de för övrigt påstå att Dean/Sam skulle vara skyldiga till att släppa ut demonerna?? Det enda de är skyldiga till är att stoppa fler demoner från att komma ut, var var alla de andra jägarna när världen höll på att gå under!?)
Senast redigerad av brat sön okt 07, 2007 22:30, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön okt 07, 2007 22:29

Tinwiel skrev:301 Bra avsnitt. Inte topp men ändå godkänt. Bra fart, spännande och så är det kul att återse grabbarna igen!

Jag håller med.
The boys are back! :lovebunnier:

Ooh!
Bobby: "The seven deadly sins. Live and in the flesh."
Dean: "... 'What's in the booox?!'"

:D :D :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav MissKittyFantastico » mån okt 08, 2007 0:31

301

Då har det börjat igen då. Jaha...

Skojar bara, Tjoohooo! De är tillbaka! :)


Spoilers för SPN såklart men även Serenity och lite Torchwood.
Visst var det spännande, men jag får nog hålla med om nästan allt brat sa. Gillar inte heller de där demonbesattheterna. De är lite tråkiga. Jag hade väntat mig lite mer av en säsongsöppning faktiskt. Kan ju vara så att jag hypat lite för mycket och längtat så också.

Det där hunter-paret var irriterande. Tjejen har jag sett någonstans förut (irriterade mig på hennes frisyr). Hon var visst med i Torchwood ser jag nu. Robottjejen Lisa. Jag gillar bäst när det bara är Sam och Dean och inte så många andra lägger sig i. Bobby och Ellen får gärna var amed ibland, men inte hela tiden. Får se hur det blir nu om den där blonda tjejen ska dyka upp här och där. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om henne.

De där förtorkade människorna fick mig att tänka på Serenity och planeten Miranda. De hade bara satt sig ner och slutade göra något alls. Undrar förresten lite över varför man valt att låta familjen titta på ett gammalt avsnitt av Dallas? För det var väl Lucy Ewing i tv:n?

Jag saknar lite den flammande Supernatural-loggan i början, men samtidigt så tycker jag nog att den nya frostiga är rätt så snygg den med.


Favoritögonblick

Demon: Dean you are practicly a walking billboard of gluttony and lust.
Dean: Nickar instämmande.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav sp1keout » mån okt 08, 2007 2:21

noike skrev:Att 2001 klassificeras som gammalt är lite skrämmande också.


Får mig tänka på när man sitter och ser på Simpsons, och envisas med att visa avsnitt från 1997.

Då får man känslan av att man varit med alldeles för länge.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav brat » mån okt 08, 2007 19:42

Jag får nog hålla med dig då MKF ;)
Och du har bytt signatur, Jensen... hihi

MissKittyFantastico skrev:301
Favoritögonblick

Demon: Dean you are practicly a walking billboard of gluttony and lust.
Dean: Nickar instämmande.

*nickar instämmande*
:D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » tor okt 11, 2007 20:48

SPN. Imorgon. Midnatt. Ni vet var.
I'll be there! ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » fre okt 12, 2007 21:29

Antar att ni sett SPN säsong 2 bloopers. Om inte borde ni göra det. Minst en gång om dagen. :D Och sedan borde ni berätta för mig vilket avsnitt klippen vid de angivna tidpunkterna kommer ifrån. Om ni inte har viktigare saker för er men jag kan aldrig tänka mig vad det skulle kunna vara. Hihi

2:30 De bråkar i bilen

2:50 De äter pizza
Glory - 2x22

3:20 Ectoplasmic-något
Glory - 2x06

4:00 Dean leker med en pistol

5:55 Sam kan fysically inte öppna fönstret

6:00 Jared försöker tränga sig före Jensen nerför trappan
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron