Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » lör mar 03, 2007 15:57

Glorificus skrev:Aha, det förklarar den plötsliga utförsäljningen av R2-boxarna... det kommer en ny R2-box i dagarna, med extramaterialet. 8)

Edit: Vad gulligt det låter på svenska med "En dag med Jared och Jensen". :D

Det är ju underbart!

Så om jag skulle fundera på att köpa en där nya R2 utgåvan av s1... vilken sida skulle jag då bäst göra det ifrån? Här är en ny chans för dig att vinna kategorin Bästa Kompis. Har kollat runt lite och hittat en för 500:- på discshop & ginza och för 600:- på cdwow. Inte direkt superpriser. Är det nu så att jag måste vänta lite igen så att priset hinner gå ner lite då den är så nysläppt nu.

Det är ändå ingen panik med s1. Men jäklar då s2 kommer, då ska jag vara på som en hök!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör mar 03, 2007 19:51

brat skrev:Är det nu så att jag måste vänta lite igen så att priset hinner gå ner lite då den är så nysläppt nu.

Jupps, precis vad jag tänkte föreslå. ;) Har gjort en runda nu och det är Discshop och Ginza som gått ut billigast med svenska boxen. Men om du kan vänta så går det nog ned när någon har rea.

Du hinner ju göra allting själv idag. Grumble grumble.

Fast å andra sidan lär det dröja länge innan s2 släpps som svensk box, så det kanske är lika bra att du köper R1-utgåvan av s1? Ingen svensk text då, men extramaterialet är ju där och då kan du köpa samma utgåva av s2 så fort den släpps.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » fre mar 16, 2007 21:26

Nytt SPN ute. Jag är lite nervös. För det kan inte vara lika galet bra som de senaste avsnitten.

2x15 - "We don't have time for any of your blah-blah-blah-blah!"

2x14 - "My daddy shot your daddy in the head"

2x12 - "Oh mama I'm in fear for my life, from the long arm of the law..."
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav qarlsson » fre mar 16, 2007 22:47

brat skrev:Nytt SPN ute

Mhm. Och nyligen hemkommen från träningen har jag den vackert liggande på hårddisken i 720p-format. Jag är nästan säker på att den nyligen viskade; watch me, play me, eat me! eat me now! Att motstå vore bara fräckt.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » fre mar 23, 2007 20:07

Jag är väldigt ledsen nu för mina vänner tror att de har rätt att förstöra min three-way-SPN-msn med Glory & mads för att våldgästa mig hela helgen. Hmpf.

Så tyvärr mads, förvänta dig inget mass-SPN ikväll. :(

Men du får nog skoj ändå när du ser det. Avsnittet låter... bra. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » fre mar 23, 2007 21:17

brat skrev:Men du får nog skoj ändå när du ser det. Avsnittet låter... bra. ;)

Hehe, ja, det låter väldigt... bra. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav madskellig » fre mar 23, 2007 23:53

brat skrev:Jag är väldigt ledsen nu för mina vänner tror att de har rätt att förstöra min three-way-SPN-msn med Glory & mads för att våldgästa mig hela helgen. Hmpf.

Så tyvärr mads, förvänta dig inget mass-SPN ikväll. :(

Men du får nog skoj ändå när du ser det. Avsnittet låter... bra. ;)


:(

Jag har ju nästan glömt hur man ser på SPN ensam ;)

Jag är helt ospoilad, jag vet inte ens vad avsnittet heter, så det ska bli spännande att se nu.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav qarlsson » lör mar 24, 2007 1:35

2x17
OMG! :eek:
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » sön mar 25, 2007 13:37

qarlsson skrev:2x17
OMG! :eek:

Gnnggh! Längtar som en galning till jag får se avsnittet ikväl! :D

Edit: Vad? Nä? Jag läser aldrig spoilers. Skullealdrigfallamigin.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön mar 25, 2007 13:57

brat skrev:
qarlsson skrev:2x17
OMG! :eek:

Gnnggh! Längtar som en galning till jag får se avsnittet ikväl! :D

Edit: Vad? Nä? Jag läser aldrig spoilers. Skullealdrigfallamigin.

Tss. Tur att det inte stod något riktigt spoilrigt.

Jag längtar också efter att få se det i kväll!! Ska spara några våfflor tills dess. Det stora beslutet varje vecka är "vad ska man äta till nya SPN?". Det får inte vara något man kan göra sig illa på om man råkar bli skrämd... ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 14:26

qarlsson skrev:2x17
OMG! :eek:


hm... dont think I understand that one... Det var ett ganska bra avsnitt, men för kort för att ge en riktig känsla.. hade det sträckts över två avsnitt eller mer så hade man kunnat känna lite mer för henne och få en bättre relation mellan henne och sam eller så missade jag något
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav madskellig » sön mar 25, 2007 15:59

Ja, glömde kommentar på avsnittet märker jag nu. Kanske för att jag, igen, var måttligt imponerad. Varulvstjejen var helt ok, och det här avsnittet kändes inte lika uppenbart som förra vilket var positivt. Men jag kan inte påstå att det påverkade mig alls - Att Sam relaterar alla situationer till sin egen börjar bli rätt tröttsamt faktiskt, och snyftscenerna i slutet kändes rätt bla bla bla också. SPN svaghet är ju ofta att man sällan känner något för karaktärerna dom dödar (förutom Ron såklart) EDIT: Och deras pappa förstås också.

Snyggt filmat som vanligt, snygga musikval och scenen då de körde Sten-Sax-Påse var guld, men resten? Nej.

Liten sidnotering, medans jag såg avsnittet på datorn satt min rumskompis och såg "Phases" på min TV, lite kontrast i tolkningen av varulvar :D
Senast redigerad av madskellig sön mar 25, 2007 16:11, redigerad totalt 1 gång.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 16:04

madskellig skrev:Ja, glömde kommentar på avsnittet märker jag nu. Kanske för att jag, igen, var måttligt imponerad. Att Sam relaterar alla situationer till sin egen börjar bli rätt tröttsamt faktiskt, och snyftscenerna i slutet kändes rätt bla bla bla också. SPN svaghet är ju ofta att man sällan känner något för karaktärerna dom dödar (förutom Ron såklart)

scenen då de körde Sten-Sax-Påse var guld


yes I agree!=) men jag tycker supernatural är jättebra även om det är fånigt ibland.. eller ofta. Det är ju deandean och samdean!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav madskellig » sön mar 25, 2007 16:10

HippieSpellan skrev:yes I agree!=) men jag tycker supernatural är jättebra även om det är fånigt ibland.. eller ofta. Det är ju deandean och samdean!


:D Jodå, jag tycker också SPN är jättebra, men det är tough love som gäller!
Senast redigerad av madskellig tis apr 03, 2007 16:15, redigerad totalt 1 gång.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 16:16

madskellig skrev: :D Jodå, jag tycker också SPN är jättebra, men det är though love som gäller!


absolut, och det behöver ju inte vara bra för att man ska tycka om det, och det behöver inte vara dåligt för att man ska tycka illa om det.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav brat » sön mar 25, 2007 23:17

2x17
Bra. Men inte så bra som det kunnat vara.

- Överdrama
Varför vill de göra slutet så överdrivet emotionellt? Hela avsnittet var lite för över. Varulvstjejen spelade lite över. Dean var lite över hela tiden. (Vissa gånger fungerade det dock, som när han stannade i dörröppningen innan han lämnade Sam för att sexa sig.) Och sexscenen var lite över med mjuka klipp och mjuk musik och allt som vanligtvis hör till sexscener. Men allra värst var slutet. Varulvstjejen var ju helt sanslös. Lät inte ens som att hon försökte. "It's the only way" "I don't want to die, but I can't live hurting people" "I don't want to hurt you" (Inte direkta citat för jag bryr mig inte tillräckligt mycket att kolla upp.) Och sättet Sam grät. Kära nån. Om de vill att JAG ska bry mig så får de anstänga sig mer i uppbyggnaden och hålla tillbaka i genomförandet.

- Ologik
Sen tycker jag INTE att det var logiskt. Att välja att bli dödad kanske är något man övervägar mer än fem minuter? Att acceptera att man är en mördande varulv kanske är något som tar mer än en sönderklöst garderob? Finns ingen anledning att hon skulle välja Sam till att vara hennes mördare och därmed förstöra hans liv. (Enda trösten är väl att hans liv redan är förstört.) Finns ingen rimlig förklaring att de tänkte att enda sättet att stoppa henne var att döda henne. För det första var väl fullmånen över för den här månaden så hon kunde leva och knyta ihop lösa trådar och säga hejdå till sitt liv i en månad innan det var nödvändigt att ta något beslut. Och även när det var beslutsdags skulle det finnas alternativ, har de inte sett Angel s5?


Men det var mina enda två minus. Egentligen gillade jag avsnittet, det var underhållande mestadels. Och egentligen gillar jag serien, tom älskar ibland!

Edit: Mitt tusonde inlägg!! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Crashdummie » tis mar 27, 2007 13:17

Ehum själv går jag och följder snällt avsnitten på TV. Där visas väl första säsongen :rolleyes:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav brat » tis mar 27, 2007 18:20

Crashdummie skrev:Ehum själv går jag och följder snällt avsnitten på TV. Där visas väl första säsongen :rolleyes:

Mmm. Såg om 1x18 på tv igår.

1x18
Ett ganska typsikt säsong1-avsnitt. Läskigt, lite roligt, fina brödrascener, men inte speciellt banbrytande. Bra, men inte mycket mer.
Älskade flashbacksen. Lille Dean och lille Sam är så söta. Och unge John var snygg! Vilken åldersskillnad lite styling kan göra.

Fortfarande roligast:
Michael: King or two queens?
Dean: Two queens
Michael: Ya, I bet.


Mesta aww-moment:
Sam: I wish I could have that kind of innocence.
Dean: If it means anything, sometimes I wish you could, too.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Crashdummie » ons mar 28, 2007 15:38

Den där Awww-momenten var ju hjärtkrossande.
Man ville ju bara krama om Dean... *suck*

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav chanda » sön apr 01, 2007 15:04

en riktig bra serige som blir ännu bättre i säsong två.Det här är första gången som man riktigt känner för huvudkaraktärena i en tv serige.kanske för att jensen och jared har en så bra kemi tillsamans eller. att teamt spänning ,drama och humorn finns där. plus specialefekterna är riktig bra gjorda.vad vet jag



215
chipmunk dean, en trevligt paus efter all ångest plus jag hoppas på att trickster kommer tillbaka en gång till

217
gillade utseendet på varulven. Bra att
kirpek vågar att prova på nya utseenden. de tre slut minuterna mellan Sam och Dean. fantastiskt
minspel i jensens ansikte från hans förstålse att han inte längre kan beskydda sam ifrån smärtan att
göra det oundvikliga till hans ryckning när sam trycker av skottet. Den sista uns av Sams oskuldfullhet dog där.får en att undra om Dean i och med det här kommer att kunna utföra sitt updrag om Sam inte kan räddas.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav LWes » mån apr 02, 2007 10:53

Jag har faktiskt börjat tycka The Dresden Files är bättre än Supernatural tror jag. :|
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » mån apr 02, 2007 12:29

LWes skrev:Jag har faktiskt börjat tycka The Dresden Files är bättre än Supernatural tror jag. :|


Förrädare!!!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav HippieSpellan » mån apr 02, 2007 12:30

felet med dresden är att dresdenkaraktären är störig och ointressant. felet med supernatural är att det går lite för fort ibland, byggs inte upp något.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Crashdummie » mån apr 02, 2007 13:10

har inte sett dresden so I couldn't know... men å andra sidan har det aldrig hindrat mig att ha en åsikt innan så varför börja nu.. ;)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 03, 2007 0:22

Nu har jag sett färdigt första säsongen av Supernatural och jag kan bara säga: :eek:

Måste genast börja fixa fram säsong 2.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Crashdummie » tis apr 03, 2007 9:04

Följer den på svt men inte lika kul - jag hoppar ju till.
Ingen bra ide att se den ensam när man e lättskrämd... :eek:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Glorificus » tis apr 03, 2007 9:59

MissKittyFantastico skrev:Nu har jag sett färdigt första säsongen av Supernatural och jag kan bara säga: :eek:

Iiiihh! :D Förstår att du är desperat efter andra säsongen nu. Och ooh, det är en bra säsong!!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 03, 2007 10:02

Crashdummie skrev:Följer den på svt men inte lika kul - jag hoppar ju till.
Ingen bra ide att se den ensam när man e lättskrämd... :eek:


Du får göra som jag brukade göra när jag fäljde serien på tv. Då var måndagstraditionen att sitta där i soffan med en filt och en kopp te och lite tända ljus på bordet. Och sedan när det blev för otäckt så sänkte jag ljudet eller hoppade över till en annan kanal i några sekunder. Man kan också köra med det klassiska "handen framför ansiktet och kika mellan fingrarna-tricket", det är mycket effektivt har jag märkt. :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Glorificus » tis apr 03, 2007 10:50

MissKittyFantastico skrev:Man kan också köra med det klassiska "handen framför ansiktet och kika mellan fingrarna-tricket", det är mycket effektivt har jag märkt. :)

Ja, det brukar jag köra med. :D Eller så tittar jag på sidan av skärmen några sekunder.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 03, 2007 12:03

Glorificus skrev:
MissKittyFantastico skrev:Nu har jag sett färdigt första säsongen av Supernatural och jag kan bara säga: :eek:

Iiiihh! :D Förstår att du är desperat efter andra säsongen nu. Och ooh, det är en bra säsong!!


2x01 Nu har jag suttit och lipat en stund. Jag var ju lite spoilad innan så jag visste att John skulle dö, men inte hur. Usch och fy! Fast samtidigt ett jättebra avsnitt.

Ikväll ska jag sätta igång laddning av avsnitt 2x02 så jag kan titta på det till frukosten imorgon.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron