Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tis jun 17, 2008 13:54

4x01
Åhh, Weeds! :lovebunny:
Jag tror att det kan bli väldigt bra med det nya konceptet. Brooks var bra!

Stackars Celia, hennes dotter var den som fick dem att sätta dit henne. Ska man skratta eller gråta? :D

"My children are sleeping next to their unborn cousins. I'm thrilled." :D


Next please!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis jun 17, 2008 20:42

Weeds 4.01

Fortfarande inte övertygad av det nya upplägget, men än är ju mycket uppe i luften och vi vet inte vart vi ska landa, och vi har i alla fall inte dumpat Agresticgänget helt - Weeds utan Conrad och Heylia är illa nog, Weeds utan Dean och Doug och Celia vore ingenting. Och hur underbara är inte förhörsscenerna?

DOUG: The black guys never get arrested. But here we sit, two milks and a cappuccino, rousted by The Man.

Nancy verkar inte ens ifrågasätta att gå vidare med langningen, men jag borde nog se om säsongsavslutningen för jag minns inte riktigt hur hon motiverade det. Men jag gillar att hon direkt erkänner att hon brände ner huset. Och i vanlig ordning är hennes scener mot Andy guld.

Albert Brooks är härlig som alltid ("You're sitting in my mother's living room, eating German food and smelling like gas... She was in Auschwitz, for Christ's sake!") och det är mycket snack om bilder av gamla tider för att markera att det är en nystart... vad de ska göra med den nystarten återstår att se. Tillsvidare är det härligt att ha tillbaka Weeds, även om första avsnittet känns mer som två halva Weeds än ett helt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » tis jun 17, 2008 21:11

Är det något bra? Inte hunnit se ännu. Tänkte nog se om 315 först också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » tis jun 17, 2008 21:15

Illyria: Jag tyckte det var väldigt bra och min tolkning på A bears inlägg var att han hade lite blandade åsikter (men mest bra?) men att han tycker att det var väldigt skönt att det är tillbaka.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis jun 17, 2008 21:16

Ja, fler kommentarer utanför spoilermarkering, peeps! Det gäller förresten alla serier, alltid.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » tis jun 17, 2008 21:43

HeY skrev:Illyria: Jag tyckte det var väldigt bra och min tolkning på A bears inlägg var att han hade lite blandade åsikter (men mest bra?) men att han tycker att det var väldigt skönt att det är tillbaka.

Typ så, ja. Och det är en ganska rak fortsättning på 3.15, så det är nog ingen dum idé att se den först.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tis jun 24, 2008 21:19

4.02

Fadervädel till en av TVs bästa men inte längre relevanta titelsekvenser. Trist, men...

Celias scener i fängelset är guld. Och alla scener med Albert Brooks förstås. Annars känns det som om det är rätt mycket setup, men det är setup jag gillar - Guillermo är lagom creepy, och så får vi lite kopplingar mellan Majesticgänget och familjen också. Bra avsnitt, men för en gångs skull känns det mer som om de behöver sträcka ut sig snarare än klippa ner för att nå 30 minuter.

Men dialogen är ju fortfarande bland det bästa på TV. Citat:
NANCY: I need some alone time and you just told your brother to suck your dick. Gross.

LAWYER: An anti-drug crusader who drove a growhouse? You're fucked like a stray dog in Chinatown.

ANDY: Doug says everyone fingered Celia. Then he started giggling because he said "fingered" which leads me to believe he's high, but he's almost always high so I believe the information is reliable.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tis jul 01, 2008 10:56

(spoiler 403) ANDY: "Kill me." What do you think she meant by that? Maybe... it was her sled!

Celia som undercoverpolis! Yay! Med engångskamera!

Och så lite Doug och Dean... törs man hoppas att Doug dyker upp hemma hos Nancy härnäst?

Men tyvärr, fortsatt så är Nancy den enda karaktären som känns... fel. Vad hände med den där kvinnan hon var i s1 och s2, och när ersattes hon av den här känslokalla wannaben? Visst har hon kul scener, men varför just DE kul scenerna, så att säga?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » tis jul 01, 2008 13:38

4.03
-Shane, give mama the pillow. :)
Celia är tillbaka i världen, snart kommer folk att återförenas.

Ett precis lagom avsnitt för mig personligen idag
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » ons jul 02, 2008 0:11

4x03
Jag tyckte också att det var ett lagom avsnitt för mig idag. Precis den Weeds-fix jag ville ha :)
Jag håller dock med A bear om Nancy. Nu är det dags för någon att ge henne en örfil och fråga var hon har tagit ivägen egentligen. Jag tycker faktiskt att det känns som om de spelar ut på Nancy och trycket hon har haft på sig, det vill säga att de har en plan och att det är meningen att hon ska vara såhär. Hon balanserar på gränsen till ett sammanbrott och när det kommer kan det bli hur bra som helst - eller, jag hoppas att det är vad de planerar iaf. Nancy är ju inte som hon brukade vara men jag har tolkat hennes beteende som om hon skulle vara nära ett sammanbrott. Jag hoppas, för isf betyder det ju att de alltid kan få tillbaka den dära älskvärda karaktären från s1-2.

Celia rockar. Precis som hon alltid har gjort!
Doug också!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » ons jul 02, 2008 14:31

Nej, jag tycker faktiskt inte det håller.
Besviken.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Peppe » ons jul 02, 2008 17:20

Jag hoppas att Nancy spårar ur totalt. Hon är på god väg.
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » ons jul 02, 2008 17:37

Men frågan är om det är avsiktligt eller inte. Jag hoppas på det första.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons jul 02, 2008 17:43

Kul intervju med Hunter Parrish från Chelsea Lately. Eller ja, Chelsea står väl mest för komedin men de pratar lite om Weeds iaf.


"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor jul 10, 2008 0:43

4x04
Oh, Celia :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor jul 10, 2008 9:33

Jag hade helt missat att nya avsnitt hade kommit ut. Här ska laddas! Yay!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tor jul 10, 2008 22:11

Weeds har gått från att vara en favorit till att vara ganska meh.
Visst, det är småkul stundtals fortfarande, men inte alls nåt jag ser fram emot att se...
Kan inte sätta fingret på vad som saknas, men det är inte mycket som funkar som det brukade.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tor jul 10, 2008 22:44

Jag tycker att Nancy är det största problemet. Det andra funkar fortfarande. Jag hoppas dock att Nancy kan fixas till nu om hon och Celia blir ett team igen. Kanske kan de göra Nancy mer ödmjuk med en vän - om det nu är vad man kan kalla Celia?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » tor jul 10, 2008 23:14

gaspode skrev:Weeds har gått från att vara en favorit till att vara ganska meh.
Visst, det är småkul stundtals fortfarande, men inte alls nåt jag ser fram emot att se...
Kan inte sätta fingret på vad som saknas, men det är inte mycket som funkar som det brukade.


Håller med
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav A bear » fre jul 11, 2008 0:25

...och jag håller i princip med både gaspode och HeY. De flesta scener utan Nancy är fortfarande guld (även om Conrad och Heylia är mycket djupt saknade) men Nancy själv har bara blivit obehaglig även om hon fortfarande har en del bra scener. Att de splittrat casten på två orter hjälper inte heller, även om det verkar vara på väg att fixa sig.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » fre jul 11, 2008 0:52

Jag funderar på att att spara Weeds till några regniga dagar i framtiden. Det kan vara en upplevelse för mig om jag lyckas med det. Så låter det så trevligt att slå sig ner med en (nästan hela) osedd säsong Weeds framför sig.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » tis jul 15, 2008 21:18

4x05
Middagen i slutet :D
Många bra scener med Celia (hennes leende med gluggen :D ), och Nancys utbrott i öknen var bra - kanske har hon lite mänsklighet kvar i kroppen?

Vad kan jag säga om slutet? Nancys reaktion var väl rätt bra: What the F? :?

Jag saknar Heylia och Conrad. Celia är nog min favorit nu. Och Andy. Och Doug.


Jag måste säga att jag känner mig väldigt osäker på var de vill ta detta. Som ngn har sagt känns det som om de har mycket idéer men lyckas inte genomföra dem så bra - kanske behöver de ta in lite nytt folk bakom kameran?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis jul 15, 2008 23:23

(spoiler 4.05) NANCY: You don't get your tooth back. I keep your tooth. Drill a tiny hole in it, wear it around my neck, I become your God.

Och just när man börjar ge upp på Nancy visar hon en del små tecken på att inte vara bortom all räddning. Hennes scener med Celia är kul, den samverkan har jag verkligen saknat, men hennes reaktion på att Andy är försvunnen är också riktigt bra. Och middagen. :D

Men samtidigt så vägrar hon alltså ta ett säkert jobb och vill hellre hålla på med knarklangning. Herregud, SÅ jävla oduglig på allt utom droger är du inte, Nancy. Men Guillermo tvingar henne och det kanske kan bli lite stabilitet i serien igen... men ändå, inte är det som s1-s2 inte.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » tor jul 17, 2008 21:50

Har sett ifatt alla s4-avsnitten den här veckan, 403 tyckte jag var klart roligast och hittills gillar jag den här säsongen mer än s3, men s1-2 it ain't.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » fre jul 18, 2008 1:43

Beställde precis säsong 1 för 169:-. Tyckte det var billigt och kunde inte låta bli :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre jul 18, 2008 19:28

Hoppas du köpte R2 och inte R1, annars får du inte widescreen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » fre jul 18, 2008 19:53

Ja, jag köpte från discshop och enligt dem ska det vara widescreen (annars skickar jag tillbaka den).

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre jul 18, 2008 22:50

Den är widescreen, en av de få svenska utgåvor jag har.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » fre jul 25, 2008 13:34

4.05 var nog det bästa avsnittet hittils. För första gången under S4 (större delen av S3 också för den delen) så kändes det hyfsat organiserat. Jag är nog också ganska frågande kring vart man vill ta serien. Jag hoppas nog att Nancy kan jobba kvar i butiken. Problemet det senaste tycker jag har varit att allting verkligen har varit i rörelse, finns ju inget att föränkra i vad som händer, blir rörigt och jobbigt bara. För saken skull mest.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » tis jul 29, 2008 13:23

4.06 Nästan lika bra som förra avsnittet. Nancy lär väl dock inte kunna hålla tassarna borta från tunneln, så att hon blir *för* mycket insyltad i det där känns rätt givet, lite trist. Annars fanns det mycket annat bra, Isabelle/Celia, Doug/Andy....A Mermex! :D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron