Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » ons mar 05, 2008 20:35

6 avsnitt avklarade - Halva säsongen

Och jag säger bara WOW!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor mar 06, 2008 20:46

Avsnitt 7 var fortfarande suveränt bra. 8de avsnittet var sådär, 9de var nästan kasst.

Undra vad de ska hitta på nu...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör mar 08, 2008 16:41

Ja, bra. Säsongen slutade bra. :)
Den sista scenen bara... sexscenen, var väl lite dålig? Eller har Conrad en 20 inch cock? Något av de iaf.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » lör mar 08, 2008 18:09

Det där låter som 3x12. Och det är inte slutet på säsongen.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » lör mar 08, 2008 19:07

Haha, så du trodde faktiskt att säsong 3 bara var 12 avsnitt? Jag reagerade när du skrev att du sett halva säsongen och bara hade sett till avsnitt 6 men orkade inte skriva något. Du har 3 avsnitt kvar ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör mar 08, 2008 19:28

VA!? VAD I SJÄLVASTE!!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » lör mar 08, 2008 21:43

sp1keout skrev:VA!? VAD I SJÄLVASTE!!!

:D

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis apr 15, 2008 0:09

Castspoiler och säsongsbeskrivning! (För säsong 4 såklart!)

They wanted a "name" and they got one.

A Showtime rep confirms that Weeds has tapped Albert Brooks to play Nancy's estranged father-in-law, Len, in at least four episodes. The Oscar-nominated multi-hyphenate — whose prior TV work has been limited to Simpsons voice-overs and a few random '70s guest stints — will turn up early in Season 4, which debuts June 16.

In related news, Showtime has released the following semi-spoilery preview of Season 4:

"What's cable's No. 1 pot dealer to do when her cozy suburban enclave burns to the ground, taking her clients and stash along with it? What else? Pack up and move on. With the embers of Agrestic smoldering in her rearview mirror, Nancy & Co. relocate to the fictional beach town of Ren Mar on the San Diego/Mexico border to set up shop with a new front biz that’s… pregnant with possibilities. With the help of her old friends and new partner Guillermo, Nancy will get even deeper in the shadier side of dealing — on both sides of the border. She's savvy and has earned her stripes in the business, but the new, un-chartered terrain ramps up the risk with every transaction. While there's a whole new look, new locale, new friends and even a new love interest, the patented Weeds dark humor that the country and critics have grown to love over the past three seasons stays true to form."


Just two months and change until our next fix!

Source: TVGuide.com


Gif. Me. Weed(s). Now. Plix. :drool:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons apr 16, 2008 0:30

Vet inte vad jag tror om scenariot riktigt, men den castingspoilern var :drool: :extas: .


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » mån jun 09, 2008 14:51

bara 8 dagar kvar till S4!? :drool:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » mån jun 09, 2008 15:28

gaspode skrev:bara 8 dagar kvar till S4!? :drool:

Är det sant?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » mån jun 09, 2008 15:29

gaspode skrev:bara 8 dagar kvar till S4!? :drool:

Spwufuhuh? Redan?

Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » mån jun 09, 2008 15:33

sfinx skrev:
gaspode skrev:bara 8 dagar kvar till S4!? :drool:

Är det sant?

Min myepisodes säger:
17-Jun-2008 05:00 Weeds 04x01 Mother Thinks the Birds are After Her
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » mån jun 09, 2008 17:42

gaspode skrev:
sfinx skrev:
gaspode skrev:bara 8 dagar kvar till S4!? :drool:

Är det sant?

Min myepisodes säger:
17-Jun-2008 05:00 Weeds 04x01 Mother Thinks the Birds are After Her

:extas:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » mån jun 09, 2008 22:05

Åhh Weeds!! Vad jag saknar detta lilla mästerverk :drool: :extas:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre jun 13, 2008 21:30

Säsong 3 var ju dock långt från ett mästerverk, men jag saknar mästerverken s1-2 och jag hoppas s4 kan bli bättre. Säsong 3 avslutades ju bra ivarjefall... om de bara kan hålla det uppe nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » fre jun 13, 2008 21:39

Säsong 3 började väldigt bra.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre jun 13, 2008 21:44

Första (301) avsnittet gillade jag väldigt mycket, men sen vet jag inte riktigt vad de hittade på. Vartannat avsnitt fungerade typ. Hoppas s4 har bättre avsnitt att erbjuda, jag ser fram emot premiären och hoppas de kan hålla standarden uppe från slutet av s3.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » lör jun 14, 2008 9:26

Jag tycker S3 var skitbra tills U-Turn dog.. Sen kan jag hålla med Illyria, det känns som om ungefär vartannat avsnitt/idé fungerade bra och vartannat gjorde det inte. Så i slutändan inte lika bra som S1 eller S2. Here's hoping for a return to powers.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » lör jun 14, 2008 13:48

Jag tyckte det absolut bästa var när U-Turn äntligen dog. Så sjukt irriterande karaktär. Tyvärr tog det ändå flera avsnitt till innan serien sen kom i form och alla avsnitt var bra på rad.

Men en sak jag är lite orolig för inför s4 är att Conrad och Heylia inte kommer vara med, speciellt Conrad.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » lör jun 14, 2008 16:31

Illyria skrev:Men en sak jag är lite orolig för inför s4 är att Conrad och Heylia inte kommer vara med, speciellt Conrad.


Ja jag också! Heylia har alltid såna sköna kommentarer, som min signatur visar ;)
Men är det sagt att de inte ska vara med alls, var de inte bara nergraderade till Recurring?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör jun 14, 2008 16:56

Som jag uppfattat det är de inte med alls, men sen har jag också läst något om att vi troligen inte sett det sista av Agrestic heller. Jag hoppas att de kanske jobbar sig tillbaka mot Agrestic under säsongen och sen/då kommer Heylia och Conrad tillbaka. Tyckte det var extra synd nu med Heylia för hon och Celia började ha riktigt bra scener ihop. Och sen har jag alltid gillat Conrad. På något sätt vill jag se dem tillbaka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Noam » sön jun 15, 2008 22:21

Snart dags för ny säsong! Är helt uppspelt av förväntan. Har verkligen saknat Weeds!! :lovebunny:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav AKS » sön jun 15, 2008 22:23

Jag tror jag ska fortsätta som tidigare: samla avsnitten på hög och se hela säsongen i den takt jag vill senare under året. Jullovet senast med Dexter S2 och Weeds S3 var verkligen en höjdare. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav RalfiParpa » sön jun 15, 2008 22:54

Jag ska också samla avsnitten på hög och försöka genomlida säsongen en helg när jag är TV-desperat och uttråkad.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav noike » sön jun 15, 2008 22:56

Vad organiserade ni är. Jag slår vad att det kommer bli som förra säsongen för min del: jag följer vecka för vecka i början och sedan halkar jag efter och ser klart flera månader efteråt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » sön jun 15, 2008 23:02

Har jag börjat titta vecka för vecka så kan jag inte sluta, och jag är inte kapabel att lägga favoriterna på hög. Därför är det så bra med nya, gamla serier som redan finns på hög någonstans. :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tob » sön jun 15, 2008 23:09

För mig har det tenderat att bli som så att jag halkar efter, har det väl börjat samla på sig avsnitt så är det lätt att det blir så, Weeds skall jag nog kunna se vecka efter veccka under sommaren då det överlag är en av mina favoriter och att det inte är så mycket annat ändå på sommaren.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » sön jun 15, 2008 23:51

Förra säsongen halkade jag efter och såg klart långt senare och egentligen gör det inte så mycket. Kan vara riktigt trevligt att ha en hög avsnitt att se ifatt från en viss serie. Händer allt oftare att jag samlar på mig ett antal under säsongens gång och ser ifatt tom senaste och sen börjar om och samlar på mig några till osv.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » mån jun 16, 2008 3:03

Just nu ångrar jag att jag inte samlade BSG, Weeds tror jag inte heller att jag kommer kunna samla.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron