Mer skådis-spotting!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tor okt 12, 2006 9:11

Illyria skrev:Vem var han i Dexter?

Namnet sviker mig nu, men gangsterbossen, han som beordrade mord och vars dotter den svarte polisen trakasserade på festen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor okt 12, 2006 9:13

Kände inte alls igen honom, måste kika på det igen.

Edit: A little tan goes a long way. ;) Men jag hade verkligen aldrig känt igen honom.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » tor okt 12, 2006 9:43

Illyria skrev:Kände inte alls igen honom, måste kika på det igen.

Edit: A little tan goes a long way. ;) Men jag hade verkligen aldrig känt igen honom.

Samma här. Jag läste det själv på whedonesque, och var tvungen att kolla upp vilken roll det handlade om. Först trodde jag att hans avsnitt inte ens visats än.

Vilket är rätt fascinerande, för med facit i hand skiljer han ju sig inte så jäkla mycket egentligen och när man vet är det lätt att se. Det är som du säger - lite går långt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor okt 12, 2006 11:04

The Office UK:s Dawn (kan inte namnet på skådisen, men det är hon som är Shaun of the Dead också) i Studio 60. Visste att jag glömde någon stencool när jag var inne i den här tråden härom dagen, men Per påminde mig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor okt 12, 2006 11:21

caffeineaddict skrev:The Office UK:s Dawn (kan inte namnet på skådisen, men det är hon som är Shaun of the Dead också) i Studio 60. Visste att jag glömde någon stencool när jag var inne i den här tråden härom dagen, men Per påminde mig.

Huh. Var och vem? Jag kan inte placera henne i S60. Eller om det är i The Office hon är suddig för mig.

Vilket påminner mig om att Maggie i Extras, Andys bästa vän, har en fast roll i Ugly Betty. Vilket faktiskt var en av de stora anledningarna till att jag allvarligt fudnerade på att fortsätta med serien bortom piloten. Fast det gjorde jag inte.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor okt 12, 2006 11:41

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:The Office UK:s Dawn (kan inte namnet på skådisen, men det är hon som är Shaun of the Dead också) i Studio 60. Visste att jag glömde någon stencool när jag var inne i den här tråden härom dagen, men Per påminde mig.

Huh. Var och vem? Jag kan inte placera henne i S60. Eller om det är i The Office hon är suddig för mig.


(spoiler Studio 60 1.04) Hon är en av alla i Writers Room, hon är den som snackar precis innan killen kommer med den plagierade idéen i början av avsnittet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor okt 12, 2006 11:42

caffeineaddict skrev: (spoiler Studio 60 1.04) Hon är en av alla i Writers Room, hon är den som snackar precis innan killen kommer med den plagierade idéen i början av avsnittet.

Aah... det är fortfarande väldigt suddigt, men jag är åtminstone med.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor okt 12, 2006 11:43

adolvsson skrev:Fast det gjorde jag inte.

Andra avsnittet var likadant i stil och upplagt som piloten, you didn't miss much.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » tor okt 12, 2006 11:45

Illyria skrev:Andra avsnittet var likadant i stil och upplagt som piloten, you didn't miss much.

Jag tyckte visserligen piloten var helt okej, så jag hade nog inte avskytt andra heller, men speciellt med tanke på alla andra serier man följer i höst hade den bara inte tillräckligt med dragningskraft för att faktiskt klara sig unadn mitt hårda klipp.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor okt 12, 2006 20:58

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev: (spoiler Studio 60 1.04) Hon är en av alla i Writers Room, hon är den som snackar precis innan killen kommer med den plagierade idéen i början av avsnittet.

Aah... det är fortfarande väldigt suddigt, men jag är åtminstone med.


Bild

Där. Och Gilmore Girls-Brian till höger om henne.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor okt 12, 2006 21:15

caffeineaddict skrev:http://hem.bredband.net/b282466/grab01969.jpg

Där. Och Gilmore Girls-Brian till höger om henne.

Aaaaah. Och d'oh!

edit: Och det var alltså bara i S60 hon var suddig, hon var den jag trodde hon var. GG-Brian reagerade jag inte alls på. Konstigt nog.
Senast redigerad av adolvsson tor okt 12, 2006 21:24, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor okt 12, 2006 21:22

Inte för att jag vet vem The Office-tjejen är (jodå, jag ska se US-versionen nån gång), men det var ju kul med en screencap av skådisspottingen. Så man får se hur olik sig skådespelaren är. Eller nåt. 8)

Edit: Haha, och jag inser precis att det var UK-versionen det gällde och att jag visst vet vem hon är. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinkerbelle » sön okt 15, 2006 15:47

Jag såg just R.J från Him i en äckligt fånig film på Canal+.
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav adolvsson » ons okt 18, 2006 1:34

Glenn Howerton (Dennis från Philadelphia) och Francis "Weevil" Capra i Crank.

Pytteroller för båda, men ändå - repliker!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav dizzy » lör okt 21, 2006 18:11

Bikinibabe Summer Glau i The Unit 2x05. Andra gången hon är med den här säsongen.

Bild
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör okt 21, 2006 19:02

Summer Glau är med i veckans Supernatural också? Jag har inte haft tid att se avsnittet ännu.

På torsdag 26 okt är Joss Whedon med i Veronica Mars på SVT2 kl 20:00. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » fre okt 27, 2006 16:23

Andy Umberger (D'Hoffryn) i "Nine Lives". Upptäckte inte det förrän jag tittade igenom skådislistan; lätt att missa honom när han inte har horn eller är i småbitar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sp1keout » fre okt 27, 2006 17:16

A bear skrev:Andy Umberger (D'Hoffryn) i "Nine Lives". Upptäckte inte det förrän jag tittade igenom skådislistan; lätt att missa honom när han inte har horn eller är i småbitar.


*skrattar*
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » fre okt 27, 2006 17:24

Illyria skrev:Summer Glau är med i veckans Supernatural också? Jag har inte haft tid att se avsnittet ännu.

Huh? Nä, inte Summer. Amber Benson var med i förrförra veckans avsnitt, 2x03.
Och Chad Lindberg, Dave från I Robot, You Jane, har en återkommande roll (Ash) i andra Supernatural-säsongen. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » fre okt 27, 2006 17:52

Glorificus skrev:
Illyria skrev:Summer Glau är med i veckans Supernatural också? Jag har inte haft tid att se avsnittet ännu.

Huh? Nä, inte Summer. Amber Benson var med i förrförra veckans avsnitt, 2x03.
Och Chad Lindberg, Dave från I Robot, You Jane, har en återkommande roll (Ash) i andra Supernatural-säsongen. 8)

:o Ash! Jag kännde inte igen honom. Dave? Inte en stor karaktär att komma ihåg dock.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » fre okt 27, 2006 18:59

LWes skrev:
Glorificus skrev:Och Chad Lindberg, Dave från I Robot, You Jane, har en återkommande roll (Ash) i andra Supernatural-säsongen. 8)

:o Ash! Jag kännde inte igen honom. Dave? Inte en stor karaktär att komma ihåg dock.

Hihi, nä, det var en imdb-slump att jag upptäckte det. Men jag kände igen honom från någonstans när han först dök upp i SPN... fast det kan vara att han är lik Phoebes bror i Vänner.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » fre okt 27, 2006 19:31

Glorificus skrev:
Illyria skrev:Summer Glau är med i veckans Supernatural också? Jag har inte haft tid att se avsnittet ännu.

Huh? Nä, inte Summer. Amber Benson var med i förrförra veckans avsnitt, 2x03.

Det stod i officiella avsnittsbeskrivningen från CW tom, men sen var hon inte med. Elakt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » tis okt 31, 2006 20:46

Kali Rocha kommer vara med i 2.07 av Bones som visas imorgon i USA. Även Kyle Gallner (Cassidy i Veronica Mars) och Lisa Thornhill (Celeste Kane i VM och har även medverkat i The Inside) är också med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav JRT » tis okt 31, 2006 22:24

Titta, det är ju den där nekrofil...nekromanen Hainsley från Angel 5x2 som domare i House nu.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav adolvsson » fre nov 03, 2006 20:09

Diedrich Bader - Oswald i The Drew Carey Show och långhårige grannen i Office Space - i Shark 1x06. Som samvetslös modemogul. Det var annorlunda.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » fre nov 03, 2006 20:25

Såg Lindsay Crouse (professor Walsh of the Initiative) som transsexuell, fd man, och läkare i ett CSI-avsnitt igår. Femte säsongen tror jag det var...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » ons nov 08, 2006 16:59

Servitrisen i It's Always Sunny in Philadelphia i senaste House.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons nov 08, 2006 17:02

noike skrev:Servitrisen i It's Always Sunny in Philadelphia i senaste House.

Aj ja jäklar tyckte väl jag kände igen henne!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons nov 08, 2006 18:33

Såg en baseballfilm från 2001 med Freddie Prinze Jr (Summer Catch) förrförra helgen tror jag det var.

I denna film fick man även imellanåt se Marc Blucas glimta med lite repliker, de spelade förövrigt i samma lag!
Mysig film också, värt att nämna. En riktig comance, med inte alldeles för mycket baseballinslag.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons nov 08, 2006 18:36

sp1keout skrev:Såg en baseballfilm från 2001 med Freddie Prinze Jr (Summer Catch) förrförra helgen tror jag det var.

I denna film fick man även imellanåt se Marc Blucas glimta med lite repliker, de spelade förövrigt i samma lag!
Mysig film också, värt att nämna. En riktig comance, med inte alldeles för mycket baseballinslag.

Det enda som skulle vilja få mig att se något med Freddie Prinze Jr i huvudrollen, vore om det var Boston Legal-spinoff.

Donny Crane!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron