Mer skådis-spotting!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Binchy » mån aug 14, 2006 17:28

Jag såg ASH i någon tv-serie i helgen, där han pratade lite skottska. Har ingen aning om vad det var men det måste ha varit på 1:an, 2:an eller fyran, för vi har inget annat på landet.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » mån aug 14, 2006 17:45

Binchy skrev:Jag såg ASH i någon tv-serie i helgen, där han pratade lite skottska. Har ingen aning om vad det var men det måste ha varit på 1:an, 2:an eller fyran, för vi har inget annat på landet.


Det var nog den AKS talade om häromdagen, eller var det ASH-festival på svensk TV? Jag missade den så jag vet inte.

AKS skrev:ASH på SVT nu. Karl för sin kilt kanske?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Isabella » ons aug 16, 2006 23:39

AKS skrev:ASH på SVT nu. Karl för sin kilt kanske?

Det såg jag också. Eller jag zappade lite på tvn och så kom han fram :P Fast han var inte med länge. Iaf det lilla jag såg.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Nyx » tor aug 17, 2006 0:17

Nu har jag sett Amber Benson i The Inside också. Oj, vad hon är vacker där i sitt långa svarta hår! (Fast inte den sundaste rollkaraktären direkt)

Man undrar bara en smula varför tv3 inte klarar av att visa avsnitten i rätt ordning, särskilt när det bara finns 13 att hålla reda på! :rolleyes:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dizzy » ons aug 23, 2006 19:39

dizzy skrev:Några Joss-skådisar i The 4400:

Summer Glau var tillbaka i 3x09.

...och igen i 3x12. :!:
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » ons aug 23, 2006 19:43

För Alias-tittare: David Anders i en liten roll i Deadwood 3.11.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » ons aug 23, 2006 19:45

caffeineaddict skrev:För Alias-tittare: David Anders i en liten roll i Deadwood 3.11.

Åh, David Anders. Jag gillar Sark. :) Han är förresten kompis med killarna i bandet Dalton Grant, som i sin tur är kompisar med Nick Brendon och hans tvillingbror. Så Buffykopplingen finns, på sätt och vis...

Edit: Och jag kom just ihåg att jag visste att han skulle vara med i Deadwood... det är en av mina anledningar för att vilja se åtminstone delar av s3.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Langtry » fre sep 15, 2006 7:08

Killen som spelar boy toy i senaste Nip/Tuck (4x02) var med i Buffyavsnittet "Him" och spelade R J Brooks.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav caffeineaddict » fre sep 15, 2006 8:38

Langtry skrev:Killen som spelar boy toy i senaste Nip/Tuck (4x02) var med i Buffyavsnittet "Him" och spelade R J Brooks.


Det var HAN! Tack, Langtry, kunde inte för mitt liv komma på varför jag kände igen karln.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » fre sep 15, 2006 11:27

Olaf the Troll i pilotavnittet av Men in Trees, han är en regular i den serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » fre sep 15, 2006 12:07

Benrubi! Kubiac! Me loves him! Och titeln "Men in Trees" gör mig ju nyfiken bara den. Det här ska kollas upp.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre sep 15, 2006 12:35

caffeineaddict skrev:Benrubi! Kubiac! Me loves him! Och titeln "Men in Trees" gör mig ju nyfiken bara den. Det här ska kollas upp.

Benrubi fast roll och James Mangold som exekutiv producent. Det gör piloten en rätt garanterad titt för min del.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre sep 15, 2006 12:39

Mangold har gjort en film jag gillar, en film jag hatar och en som är helt okej. Osäkert kort, men visst, en titt får det bli.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre sep 15, 2006 13:27

caffeineaddict skrev:Mangold har gjort en film jag gillar, en film jag hatar och en som är helt okej. Osäkert kort, men visst, en titt får det bli.

För mig är det fyra som jag mer eller mindre älskar, och två jag inte alls har sett (hans regidebut och Kate & Leopold). Vilket kanske förklara garantin :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Langtry » fre sep 15, 2006 17:50

caffeineaddict skrev:
Langtry skrev:Killen som spelar boy toy i senaste Nip/Tuck (4x02) var med i Buffyavsnittet "Him" och spelade R J Brooks.


Det var HAN! Tack, Langtry, kunde inte för mitt liv komma på varför jag kände igen karln.


Glad I could help =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Nyx » tis sep 19, 2006 22:17

Wiiie!!! Tony Head just nu i trean som självmordsbenägen gäst i Hotel Babylon eller vad det heter!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis sep 19, 2006 22:31

Maskmannen från The Order of Taraka (var det väl?) såg jag i CSI häromdagen, som begravningsentreprenör.

(spoiler CSI) Han snuvar döingar på kistan; använder dem igen, efter begravningen...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Illyria » ons sep 20, 2006 16:12

Joel Grey i senaste House
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinwiel » ons sep 20, 2006 16:26

Jag såg Zach Braff hos Conan alldeles nyss. I have a little bit of a school girl crush.. Han är så sööööööt!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » ons sep 20, 2006 17:38

Armin Shimerman som domare i senaste Boston Legal (and it was guuud (både han och avsnittet, alltså)).
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » ons sep 20, 2006 22:25

Tinwiel skrev:Jag såg Zach Braff hos Conan alldeles nyss. I have a little bit of a school girl crush.. Han är så sööööööt!


Er, söt är han, men han väcker snarare moderskänslor hos mig. Kanske mest för att han är så hjälplös och tafflig...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav adolvsson » sön sep 24, 2006 2:14

Det whedonversiska lilla hat-tricket Jonathan Woodward i The Notorious Bettie Page. Bra film, för övrigt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » sön sep 24, 2006 11:41

Binchy skrev:
Tinwiel skrev:Jag såg Zach Braff hos Conan alldeles nyss. I have a little bit of a school girl crush.. Han är så sööööööt!


Er, söt är han, men han väcker snarare moderskänslor hos mig. Kanske mest för att han är så hjälplös och tafflig...


hehe.. jo, men ändå så charmig! :lovebunny: Han väcker inga moderskänslor hos mig i alla fall.. 8)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav dizzy » sön okt 01, 2006 18:55

Summer Glau har en liten roll i The Unit 2x02.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Binchy » mån okt 02, 2006 5:15

Jag såg "Zoë" som fängelsechef i CSI igår. Kände först igen hennes röst.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav wyndham » mån okt 09, 2006 21:29

Sappade förbi CSI och såg Julie Benz och Andy Umberger (D'Hoffryn och joss-hat-trick) på samma minut.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » mån okt 09, 2006 21:45

Freaks & Geeks-Busy Phillips var med i ER 13.03 (där ju även Linda Cardellini hänger nu för tiden). Och Gilmore Girls-Brian i Studio 60.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » mån okt 09, 2006 22:38

caffeineaddict skrev:Freaks & Geeks-Busy Phillips var med i ER 13.03 (där ju även Linda Cardellini hänger nu för tiden). Och Gilmore Girls-Brian i Studio 60.
Linda Cardellini... :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » tor okt 12, 2006 9:04

Dracula, från Buffy vs Dracula, i Dexter 1x02 och 03. Som jag nu, efter att ha läst Rudolf Martins resumé, inser att om jag kände igen honom från något så var det en återkommande gästroll i NCIS. Tror inte jag nånsin kopplade honom till Buffy. Och gjorde jag det så har jag glömt det. Och jag gjorde det definitivt inte i Dexter.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor okt 12, 2006 9:06

Vem var han i Dexter?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron