NCIS

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

NCIS

Inläggav Veidit » ons maj 25, 2005 14:47

OK S2 av NCIS har just tagit slut och det med dunder och brak i riktigt Whedon anda (även om de inte fick till allt)

Om Episode 2-24 Twilight:
OK hur fasen kunde de ta död på Kate av alla! Det känns som att man ville ta död på en för att få högre rating men de gjorde det inte bra, alla fans är sura och det gjordes inte alls på samma bra sätt som Joss skulle gjort det!
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: NCIS

Inläggav adolvsson » ons maj 25, 2005 16:58

Veidit skrev:OK S2 av NCIS har just tagit slut och det med dunder och brak i riktigt Whedon anda

Var du tvungen att uttrycka det sådär? Jag gillar NCIS, det är ett av mina små guilty pleasures, och jag har hittills bara följt det på TV3. Dom har visat, vad, första säsongen och antagligen en bit av andra. Men nu, nu måste jag ju börja ladda ner. Hade hoppats undvika det. Icke sa en helt annan Nicke än noike. Daaamn you!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » ons maj 25, 2005 17:03

22: http://thepiratebay.org/torrents-detail ... 8945&hit=1 och 23: http://www.mininova.org/tor/46565 har en del med varandra att göra så ladda lugnt ;)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: NCIS

Inläggav LWes » ons maj 25, 2005 17:18

adolvsson skrev:Men nu, nu måste jag ju börja ladda ner. Hade hoppats undvika det.

Jag måste också det nu!
Någon som har förslag på vart man kan få tag på säsong 1 och 2 lätt?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons maj 25, 2005 17:20

Fast TV3 har bara visat de första avsnitten av S2 ser jag nu. Om man får tro deras hemsida, är det 2x04 som går på lördag. Så det blir till att ladda nånstans därifrån. Hoppa på i slutet bara sådär? That's just crazy talk!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons maj 25, 2005 17:20

Oh, och Frank Whaley gästar senare i säsongen. Woo-hey!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons maj 25, 2005 17:26

I fall någon annan än jag måste se serien från början finns en torrent med säsong 1 HÄR.

Det ska bli sååå skönt nu när alla serier slutat och man har tid att se ifatt andra serier!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons maj 25, 2005 17:44

adolvsson skrev:Oh, och Frank Whaley gästar senare i säsongen. Woo-hey!


Fuck. Nåväl. Jag hoppade rakt in och såg avsnittet med Adam Balwin och Julie Benz. Jag kan göra det nu också, bara för Franks skull.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Veidit » ons maj 25, 2005 17:51

Jag har förstört er alla, välkomna till den galna sidan!
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons maj 25, 2005 17:57

Veidit skrev:Jag har förstört er alla, välkomna till den galna sidan!

Nejdå. Jag kommer slutat titta när inte Frank Whaley är med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » fre maj 27, 2005 20:23

Jag har just sett färdigt första avsnittet av serien och jag tyckte att det var väldigt bra!
Tur att du tipsade om den Veidit annars hade jag säkert aldrig fått för mig att se den.
Jag trodde att det var en tråkig serie, men jag borde ha lärt mig vid det här laget att jag gillar nästan alla serier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » lör maj 28, 2005 2:20

Jag har alla utgivna avsnitt ska jag lägga upp dom någonstans?
Torrent för S1 finns dock på TPB
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » lör maj 28, 2005 2:21

Det som är det som jag gillar med serien är det sociala mellan agenterna, himla charmigt och kul att titta på :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör maj 28, 2005 3:13

Veidit skrev:Jag har alla utgivna avsnitt ska jag lägga upp dom någonstans?

I think I'd love you a little if you would. S1 har jag sett, S2. Yes. Nice.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » lör maj 28, 2005 4:48

Oh jag såg just att nåååååågon har lagt upp S2 på TPB: http://thepiratebay.org/torrents-detail ... 7044&hit=1
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön maj 29, 2005 22:53

Nu har jag sett 11 avsnitt och tycker att serien är stadigt trevlig.
Mycket trevligt med en sån trevlig serie att se på när man inte har något bättre för sig.
Jag älskar alla huvudpersonerna, dom är alla riktigt härliga.

Det är skönt att det var så lätt att få tag på alla avsnitt också.
Dom flesta serier jag ska se ifatt i får jag sammla avsnitt under en lång tid innan jag kan börja se på dom och det är väldigt jobbigt.
Men det här har gått väldigt smidigt.

Veidit, du råkar inte ha alla avsnitt av Cold Case också?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » mån maj 30, 2005 1:00

Nope inte sett något av cold case måste jag erkänna, har blivit så lite tid över så jag har valt att fokusera på ett begränsat antal serier hehe
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån maj 30, 2005 1:53

Det jag sett av Cold Case var, i ett ord men med mycket starkt eftertryck, skräp.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån maj 30, 2005 2:16

adolvsson skrev:Det jag sett av Cold Case var, i ett ord men med mycket starkt eftertryck, skräp.


Jag tror inte jag kom ihåg vad som hände i avsnittet jag såg medan jag tittade på det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: NCIS

Inläggav adolvsson » sön jun 05, 2005 16:24

Veidit skrev:OK S2 av NCIS har just tagit slut och det med dunder och brak i riktigt Whedon anda (även om de inte fick till allt)

Om Episode 2-24 Twilight:
OK hur fasen kunde de ta död på Kate av alla! Det känns som att man ville ta död på en för att få högre rating men de gjorde det inte bra, alla fans är sura och det gjordes inte alls på samma bra sätt som Joss skulle gjort det!

Sasha Alexander ville inte vara med länge, så vad skulle dom göra? Låta karaktärer genomgå plastikoperation för att se ut som en annan skådespelare är sååå 80-tals såpa ;)

Jag tyckte faktiskt det var riktigt snyggt gjort. Jag visste inte om det, men tydligen hade dom läckt ut innan att någon skulle dö men inte vem, och avledningsmanöverna med DiNozzo i avsnittet före, sedan bomben i det här, Abbys lilla dröm. För att inte tala om Kates egen dröm, eller att terroristen enligt FBI var ute efter Gibbs. Kate var ju egentligen den som man minst anade (tillsammans med McGee, antar jag) och därför kom hennes död som en ordentlig överraskning.

Synd, för jag gillade verkligen karaktärer. Starka kvinnoroller rockar. Och effektmässigt hade det kunnat skötas bättre. Däremot tycker jag definitivt det var bra TV, och jag ser fram emot nästa säsong.

S2 som helhet var dock en liten besvikelse, bortsett från några få riktigt bra avsnitt (de två sista, det tidiga med den gamle soldaten från andra världskriget som erkände ett mord men inte kunde minnas varför och Frank Whaleys, bland annat). De återanvände små plotbitar (utskruna ögon, vittnen och flirter som var skyldiga... var det inte två flirter som dog, också? Utan att det karaktärerna dessutom verkade kännas vid det avsnittet efter). Humorn var många gånger överdriven och opassande emellan karaktärerna, ibland kändes det som utveckling gått tillbaka till före säsong 1. Sådana saker.

Hur som helst ser jag ändå fram emot S3. Det ska nog en del till för att jag ska följa det helhjärtat igen. De måste defintivt bättra sig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön jun 05, 2005 17:54

Jag har hittils sett 30 avsnitt, d.v.s. till 2x07. Jag tycker att det är en helt fantastisk serie!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön jun 12, 2005 15:34

2x23
Jag tycker, att denna serie är helt otroligt bra! Så fantastisk! Jag kan inte alls hålla med adolvsson om att andra säsongen var en besvikelse.
Jag tyckte i alla fall att den var fantastisk och att många avsnitt var riktigt superba.
Det avsnittet med "den gamle soldaten från andra världskriget som erkände ett mord men inte kunde minnas varför" tyckte jag var ett av dom tråkigare.
Men i alla avsnitt tycker jag att alla karaktärerna och deras samspel är helt underbart, för karaktärerna är ju så överdrivna och humorn är fantastisk.
Jag har inte riktigt hunnit sätta serien i kontrast med alla andra serier jag följer, men jag skulle nog vilja säga att det är en av dom bästa.
Jag längtar väldigt mycket till nästa säsong börjar.
En annan sak som är fantastisk är Rudolf Martin. Han är en riktigt bra superskurk, och jag hoppas att han inte dör.
Jeg vet inte vad jag ska säga om Kate's död. Jag älskar när karaktärer dör så att man blir överaskad och bedrövad, men jag vill inte att Kate ska dö!
Inte en chans att dom kan göra en ny kvinnlig karaktär som är lika bra.
Men det gör inget. Det blir kul och se vad som händer.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Re: NCIS

Inläggav Veidit » mån jun 13, 2005 22:27

adolvsson skrev:Sasha Alexander ville inte vara med länge, så vad skulle dom göra? Låta karaktärer genomgå plastikoperation för att se ut som en annan skådespelare är sååå 80-tals såpa ;)

Jag tyckte faktiskt det var riktigt snyggt gjort. Jag visste inte om det, men tydligen hade dom läckt ut innan att någon skulle dö men inte vem, och avledningsmanöverna med DiNozzo i avsnittet före, sedan bomben i det här, Abbys lilla dröm. För att inte tala om Kates egen dröm, eller att terroristen enligt FBI var ute efter Gibbs. Kate var ju egentligen den som man minst anade (tillsammans med McGee, antar jag) och därför kom hennes död som en ordentlig överraskning.

Synd, för jag gillade verkligen karaktärer. Starka kvinnoroller rockar. Och effektmässigt hade det kunnat skötas bättre. Däremot tycker jag definitivt det var bra TV, och jag ser fram emot nästa säsong.


Nja det var inget som läckte ut utan skaparen valde att säga att en skulle dö.

Ryktena är följande:
1. Sasha ville själv gå, plot skrev om så att någon dog dvs hon
2. Skaparen ville att en huvudkaraktär skulle dö för att få högre rating och det blev Kate

Sen vad som är sant det får vi nog inte veta förrän S3
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: NCIS

Inläggav adolvsson » tor jun 16, 2005 1:21

Veidit skrev:Nja det var inget som läckte ut utan skaparen valde att säga att en skulle dö.

Okej då, jag sitter korrigerad.

Veidit skrev:Ryktena är följande:
1. Sasha ville själv gå, plot skrev om så att någon dog dvs hon
2. Skaparen ville att en huvudkaraktär skulle dö för att få högre rating och det blev Kate

Sen vad som är sant det får vi nog inte veta förrän S3

Inte riktigt, det är nummer ett. Eller. Om plotten skrevs om vet jag inte, men meningens första sats gäller.
http://www.tv.com/story/story.html&story_id=320

Jag läste på annan plats för en tid sedan om hur hon tyckte serien var för fysiskt krävande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » ons jun 22, 2005 22:29

Helt rätt, ska bli spännande att se vem de ersätter henne med, om det blir någon som klarar den underbara dynamiken dom har haft
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons jun 22, 2005 22:53

Veidit skrev:Helt rätt, ska bli spännande att se vem de ersätter henne med, om det blir någon som klarar den underbara dynamiken dom har haft

Hur mycket jag än gillade henne, och det var en hel del (I'm of course a sucker for strong and beautiful women, and even among that group Kate rated pretty darn high), men "dynamiken" i gruppen blev för mycket under större delen av säsongen. Humorn, skojandet, kändes helt fel. Det hade naturligtvis kunnat bli bättre sen, men att byta ut en karaktär kan vara ett sätt att få en ny, annorlunda, bättre dynamik.

Det var bara synd att det skulle bli Kate.

Å andra sidan hade jag saknat Tony också. Är glad att jag inte behövde välja.

Dessutom låter det lovande, det Bellasario sagt om ersättaren. Ännu en stark kvinna, men med mer internatinellt ursprung. Eller utomamerikanskt. Australiensisk, asiatisk, svart eller vit vet han väl inte än, men spännande ska det bli.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav KarinMee » ons jun 29, 2005 15:16

Jag har följt NCIS på TV3 och jag Gillar det väldigt mycket. Nu har jag bestämt mig för att köpa serien men jag hittar inte den. Jag har kollat på Amazon (både engelska och amerikanska). Jag tänker inte ladda ner den eftersom det tar jätte lång tid (bor i skogen så jag kan inte ha bredband). Men är det någon som vet vart man kan få tag på serien?
"See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you!"
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
George, Dead Like Me 1x13
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Skåne

Inläggav LWes » ons jun 29, 2005 15:55

KarinMee skrev:Jag har följt NCIS på TV3 och jag Gillar det väldigt mycket. Nu har jag bestämt mig för att köpa serien men jag hittar inte den. Jag har kollat på Amazon (både engelska och amerikanska). Jag tänker inte ladda ner den eftersom det tar jätte lång tid (bor i skogen så jag kan inte ha bredband). Men är det någon som vet vart man kan få tag på serien?

Den finns inte på dvd. Du kankse kan hitta den på VCD eller nåt på eBay. Eller be en kompis att bränna ut det till dig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav KarinMee » tor jun 30, 2005 11:56

LWes skrev:
KarinMee skrev:Jag har följt NCIS på TV3 och jag Gillar det väldigt mycket. Nu har jag bestämt mig för att köpa serien men jag hittar inte den. Jag har kollat på Amazon (både engelska och amerikanska). Jag tänker inte ladda ner den eftersom det tar jätte lång tid (bor i skogen så jag kan inte ha bredband). Men är det någon som vet vart man kan få tag på serien?

Den finns inte på dvd. Du kankse kan hitta den på VCD eller nåt på eBay. Eller be en kompis att bränna ut det till dig.


Va! Hur kommer det sig?
"See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you!"
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
George, Dead Like Me 1x13
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Skåne

Inläggav LWes » tor jun 30, 2005 19:07

KarinMee skrev:
LWes skrev:
KarinMee skrev:Jag har följt NCIS på TV3 och jag Gillar det väldigt mycket. Nu har jag bestämt mig för att köpa serien men jag hittar inte den. Jag har kollat på Amazon (både engelska och amerikanska). Jag tänker inte ladda ner den eftersom det tar jätte lång tid (bor i skogen så jag kan inte ha bredband). Men är det någon som vet vart man kan få tag på serien?

Den finns inte på dvd. Du kankse kan hitta den på VCD eller nåt på eBay. Eller be en kompis att bränna ut det till dig.


Va! Hur kommer det sig?


Ingen aning. JAG finns ju inte heller på dvd...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron