CheeseGuy skrev:the_outcast81: Vad snackar du om egentligen? (Eller det kanske bara är jag som har svårt att förstå?)
Zaxx skrev:
Här är några exempel på "punkter" du kunde använt...
Tob skrev: Förväntningarna var för stora och det betalades med en grym besvikelse.
Yog-Sothoth skrev:Bara så att jag inte får samma kalldusch för tredje gången, kan någon avslöja vilket språk den rullande Star Wars-texten är på? Jag förväntar mig att de har översatt den, tyvärr, men jag har ändå lite hopp i och med att filmens titel nu är på hälften engelska, hälften svenska... för övrigt, hur knäppt är inte det? De behåller "Star Wars" (till skillnad från de gamla filmerna), men gör en dålig översättning av "Revenge of the Sith"....
Yog-Sothoth skrev:Tack för informationen. Jag kom ihåg hur det var på premiären av episod 1, då ingen väntade sig svenska rulltexter. Hela salongen började surra av oroliga röster som trodde att filmen var helt dubbad...
CheeseGuy skrev:Konstigt, för texten i AotC var ju inte översatt.
VARFÖR ÖVERSÄTTA!?
caffeineaddict skrev:No doubt in my mind att Empire Strikes Back är överlägsen alla de andra filmerna i serien. Tror vi redan har diskuterat detta i stora Film-tråden, men Empire är ett underverk av en sådan enorm skala. De andra två äldre filmerna är också förbonkat bra, men långt ifrån felfria (även om Jedi på sistone faktiskt har börjat kännas bättre. Mysko när man har sett en film 20+ ggr...).
Episode I var mest tråkig, fast med ett par okej bitar (Darth Maul-duellen är faktiskt riktigt schysst). Ep II var hyfsat underhållande men med för mycket menlös action och oengagerande specialeffekts-sjok och riktigt träigt skådespel. Kommer inte se Ep III förrän på onsdag, men det känns väl nästan självklart att den kommer vara bäst av de tre nya, men fortfarande en bra bit under originaltrilogin i kvalitet. Detta var väl knappast några kontroversiella åsikter/gissningar, men likväl de jag har. Återkommer till tråden på onsdag.
noike skrev:Zaxx skrev:
Här är några exempel på "punkter" du kunde använt...
Dear God! Zaxx, ge honom inga idéer. Det här är en person som satt i system att samla och använda gräsliga hawaiiskjortor.
Matt skrev:Hm. Jag tycker Qui-gon är den bästa nya karaktären i de nya filmerna. Och Liam Neason är väl inte tråkig?
the_outcast81 skrev:jag har ingen 3meter lång halsduk som är virkad som du "noike"
noike skrev:Jag har inte sett episod 3 ännu , men Liam Neason och Christopher Lee är de enda som i prequelarna än så länge lyckats leverera sina repliker utan att låta som kompletta idioter.
adolvsson skrev:noike skrev:Jag har inte sett episod 3 ännu , men Liam Neason och Christopher Lee är de enda som i prequelarna än så länge lyckats leverera sina repliker utan att låta som kompletta idioter.
Jag skulle bli väldig förvånad om du inte lägg Ian McDermid till listan sen. Jag har sagt det förr, upprepar mig nu; killen äger E3!
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare