Star Wars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Langtry » mån maj 23, 2005 21:31

AKS skrev:Nu kommer jag inte ihåg på vilket forum jag fick den här länken. Kanske här? I så fall ber jag om ursäkt.

I alla fall... Kul grej och har lite med Star Wars att göra.

Låt Darth Vader läsa dina tankar

Han tog tree på 17 eller 18 frågor och book på 15 eller 16. Nu ska jag prova frame...


Det här var en mycket kul grej :)

Edit: Han klarade inte av "snigel" som jag tänkte på. Jag vann över Darth Vader :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 23, 2005 22:01

ROTS, helt OK film. Betyg, cirkus 6 av 10;
Bra:
* MUSIKEN!!!!! Det bästa Star Wars-soundtracket hittills! Underbart arrangerat och orkestrerat, väldigt bra små anspelningar på samtliga teman utan att spela något till 100%, förutom vid solnedgången i slutet där de maxade det klassiska temat totalt. Detta soundtracket skall inköpas snarast...
* Vissa visuella effekter, särskilt skepp och droider. Jag tänkte inte ens på att Grievous (ursäkta stavning) var CG.
* Ian McDiarmid - det är hans film helt enkelt. Även när han är monster-ond och ger ifrån sig underliga läten blir det bra istället för löjligt, vilket det hade kunnat bli med någon annan skådespelare.
* Övergången till de gamla filmerna; särskilt hur skepp och inredning gradvis förändrades över filmens lopp, man kunde se spår av nästa generations skepp överallt. Särskilt tyckte jag tie fighters och x-wingarnas föregångare var snygga... fram till scenen i slutet med kejsaren och Vader på kommandobryggan, vilken var i princip helt i stil med de gamla filmerna...
* Landskapen... allt för ofta vilade mina ögon på bakgrunderna istället för förgrunden (vilken lämnade mycket att önska), jag tycker staden Organa var vid i slutet var vacker med bergsomgivningarna.

Dåligt:
* Hayden Christiansen. Jag har hört vissa klagomål på Natalie Portman, men hon känns ju som en mästare i jämförelse med Christiansen som bara låter krystad och inte alls trovärdig när han drar sina oneliners...
* Mycket av CG:n... Yoda känns fortfarande som att han rör sig alldeles för segt i förhållande till de andra skådespelarna; även om han är snyggare än i de två senaste filmerna är det en bra bit ifrån dockan. Även Palpatines ansikte när han förvrids och blir ond ser nästan Photoshoppat ut, det hade de kunnat göra mycket, mycket snyggare.
* Anakin blir ond på några sekunder, känns det som. Från att vara tveksam till vem han skall lita på, till att slakta 8-åringar. Han är väl ingen klon som reagerar på inprogrammerade ordrar eller?! Det gick alldeles för snabbt och kändes inte helt motiverat.... man förstår varför det hände, men de kunde ha förberett det under lite längre tid.

Över lag... OK och underhållande film med mycket ögongodis att titta på. Lite mer kärna i handlingen än de två tidigare filmerna, så den känns hyfsat engegerande att följa. Men... kasst skådespel (förutom McDiarmid) och vissa överambitiösa effekter.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav noike » mån maj 23, 2005 22:41

yoggi: Hayden har jag inte sett agera bra någon gång alls, så jag förväntar mig ingenting av honom. Natalie däremot, hon har agerat bra, jävligt bra. Men här är hon en känslolös fisk -- så med tanke på vad hon kan är hon helt klart en besvikelse och något att kritisera mer än Hayden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » mån maj 23, 2005 22:45

Jag gillar Starwars MER nu än innan de tre senaste filmerna kom. SÅ kan jag säga, både på gott och ont.

Ep I - III har ju inte skadat de första på ngt sätt. Och efter noggrann betänktetid har jag slagit fast vid att det nu är grymt coolt att de lagt i Hayden i slutscenen av Ep VI ... det är heltenkelt mer rätt så nu.. sen får folk säga vad de vill om att hålla filmerna intakta och orörda.

WTF titta på dina VHS kopior då!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Matt » mån maj 23, 2005 23:04

Zaxx skrev:Jag gillar Starwars MER nu än innan de tre senaste filmerna kom. SÅ kan jag säga, både på gott och ont.

Ep I - III har ju inte skadat de första på ngt sätt. Och efter noggrann betänktetid har jag slagit fast vid att det nu är grymt coolt att de lagt i Hayden i slutscenen av Ep VI ... det är heltenkelt mer rätt så nu.. sen får folk säga vad de vill om att hålla filmerna intakta och orörda.

WTF titta på dina VHS kopior då!


Nu hänger jag inte med faktiskt.
Finns det en version där Hejden Christensen är inklippt i sluscenen av Return of the Jedi tillsammans med Obi-Wan och Yoda?
Det har jag missat totalt.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Binchy » mån maj 23, 2005 23:19

Langtry skrev:
AKS skrev:Nu kommer jag inte ihåg på vilket forum jag fick den här länken. Kanske här? I så fall ber jag om ursäkt.

I alla fall... Kul grej och har lite med Star Wars att göra.

Låt Darth Vader läsa dina tankar

Han tog tree på 17 eller 18 frågor och book på 15 eller 16. Nu ska jag prova frame...


Det här var en mycket kul grej :)

Edit: Han klarade inte av "snigel" som jag tänkte på. Jag vann över Darth Vader :)


Hehe, jag vann också. Jag tänkte på katt, alla katter, ingen speciell. Han gissade på Manxkatt och tabbykatt, men det var ju inte riktigt rätt, så specifik var jag ju inte. Det blev många "depends" och "sometimes", katter är ju lite egensinniga. Den skummaste frågan var väl "Does it taste good fried?" :eek: Eh, hm, har aldrig testat, och kommer aldrig att göra det heller, men möjligheten finns ju att det är gott, så det fick bli "maybe".

Edit, på andra försöket hängde den sig på 16:e frågan. Får försöka igen...

Edit 2, tänkte på samma sak som vid andra försöket, men fick andra frågor, vissa var samma, men långt ifrån alla. Inte heller den här gången kunde han gissa vad jag tänkte på; Murgröna. Men han sa bla "There is evil in you, I can feel it" och "Your dark side is showing". Hehe. :twisted:
Senast redigerad av Binchy mån maj 23, 2005 23:46, redigerad totalt 1 gång.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 23, 2005 23:36

Zaxx skrev:WTF titta på dina VHS kopior då!

Vem var detta riktat mot?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav noike » mån maj 23, 2005 23:42

Zaxx skrev:Och efter noggrann betänktetid har jag slagit fast vid att det nu är grymt coolt att de lagt i Hayden i slutscenen av Ep VI ... det är heltenkelt mer rätt så nu.. sen får folk säga vad de vill om att hålla filmerna intakta och orörda.


Jag bryr mig inte om orörd/ädnrad-debatten i övrigt men att klippa in Hayden stämmer inte överrens med resten. De andra är ju i den åldern de dog. Varför får Anarkin en föryngring och inte de andra? Makes. No. Sense.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » mån maj 23, 2005 23:45

Pinsamt dålig film, RotS. Jag funderade allvarligt på att gå mitt i filmen, men hoppades på att den skulle bli bättre i slutet. Vilket den delvis blev och det höjde åtminstone mitt betyg till två stjärnor. Möjligen 1½. Fast ju mer jag tänker på det, desto färre stjärnor blir det... snubblande nära 1.

Att jag hade två små babblande småpojkar till höger om mig gjorde kanske inte saken bättre... från början var det rätt roligt med kommentarer som "Är han förkyld?" när skelettapan (Grievous?) frustade mitt i sitt prat.
Men ju mer de små liven kommenterade och spekulerade och rörde sig, kombinerat med den dåliga filmen, desto mer kände jag att det där var två timmar av mitt liv jag inte skulle få tillbaka.
När vi fick se några wookies utbrast pojkarna: "Vad är det där för björnar..?" - "Är de onda eller goda?" (Vad är det för fel på föräldrar idag egentligen? Vet barnen inte vad wookies är?!)

Och hur dumma är ungar idag (okej, kanske inte alla, men de här två)? När Anakin precis mördat folk till höger och vänster, slaktat barn och varit allmänt icke-snäll, hör jag pojken närmast mig utbrista: "Är han ond eller god nu?"
Fast däremot uppvisade de lite mer klyftighet än vem som nu kom på hela slåss-på-lava-grejen: "Det ser ganska varmt ut det där. Varför bränner de sig inte?!"
Värst var ändå i slutet, när pojkarna började avslöja vad som skulle hända..! "Snart blir hans ben kapade." - "Snart börjar han brinna." osv. Om det varit en film jag vid det laget tyckte var bra hade jag slängt iväg deras Pringles-burkar (som de tappade i golvet tio gånger) för längesen.

Vad gäller filmen i sig tycker jag inte att Anakins väg till den mörka sidan kändes det minsta trovärdig - man blev enbart irriterad på hela konfliktupptrappningen / dialogen / Allt.
Obi-Wan-scenerna var de enda som fungerade i mina ögon. Vet inte om det beror på att Ewan McGregor kunde göra ett bättre jobb med sina repliker än någon annan i filmen (tyckte synd om Samuel L-J som kämpade så friskt)...


Nej, usch, hädanefter håller jag mig till film IV-VI. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 23, 2005 23:46

Fråga ROTS:
Order 66... hur kommer det sig att "schyssta" soldater helt plötsligt sköt på Jedis? Var de programmerade i förväg att blint lyda order 66? Den ena soldet gav ju t.o.m. tillbaka ljussabeln till Obi-Wan innan han blev "ond".

Kul förresten att alla clones pratar Kiwi-engelska.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Zaxx » mån maj 23, 2005 23:50

noike skrev:
Zaxx skrev:Och efter noggrann betänktetid har jag slagit fast vid att det nu är grymt coolt att de lagt i Hayden i slutscenen av Ep VI ... det är heltenkelt mer rätt så nu.. sen får folk säga vad de vill om att hålla filmerna intakta och orörda.


Jag bryr mig inte om orörd/ädnrad-debatten i övrigt men att klippa in Hayden stämmer inte överrens med resten. De andra är ju i den åldern de dog. Varför får Anarkin en föryngring och inte de andra? Makes. No. Sense.


Nu har du fel. (ett undantagsfel som du har ibland kanske som det står i FAQ:n) Anakin "dog" i ep 3, efter det åldras han knappas på samma sätt som vanliga människor åldras. Han är ju ffs nästan en maskin... eller rättare sagt, han ÄR en maskin. Därför borde det vara rätt att ha Anakin och inte Darth Vader där. IMHO.

Det var riktat till dem som tycker att de förstört de gamla filmerna efter "restaureringen"... (stavning?)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » tis maj 24, 2005 0:11

Glorificus: du skulle slängt iväg Pringles-burkarna! :twisted:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » tis maj 24, 2005 0:16

Illyria skrev:Glorificus: du skulle slängt iväg Pringles-burkarna! :twisted:


Mmm... fast jag kunde inte sluta tänka att "Om tio år, om femton år, om tjugo år, då kommer de att komma ihåg sin Star Wars-upplevelse på bio. Om sjuttio år kommer de att berätta för sina barnbarn om när de såg RotS."
Jag antar att jag inte ville att det skulle finnas med något i den berättelsen om en galen tjej som slängde deras snacks längs väggarna. :?
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav mattek72 » tis maj 24, 2005 0:20

Illyria skrev:Glorificus: du skulle slängt iväg Pringles-burkarna! :twisted:


I skallen på dom :twisted:
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav noike » tis maj 24, 2005 0:22

Glorificus skrev:När vi fick se några wookies utbrast pojkarna: "Vad är det där för björnar..?" - "Är de onda eller goda?" (Vad är det för fel på föräldrar idag egentligen? Vet barnen inte vad wookies är?!)


Skrämmande och väldigt upprörande. Barn borde se originaltrilogin när det är fem så att de blir som folk och får allmänbildning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Peppe » tis maj 24, 2005 0:26

tycker att han som spelade obiwan var grymt irriterande ibland(många störande repliker, vet ej vad det var nåt störde mig när han snackade)
i slutet med anakin var han dock bra.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » tis maj 24, 2005 0:32

Glorificus: det borde åtminstone få vara okej att säga till ungar att vara tysta(re), lika mycket som äldre? Barn och bio är en svår kombination.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Matt » tis maj 24, 2005 7:15

noike skrev:
Zaxx skrev:Och efter noggrann betänktetid har jag slagit fast vid att det nu är grymt coolt att de lagt i Hayden i slutscenen av Ep VI ... det är heltenkelt mer rätt så nu.. sen får folk säga vad de vill om att hålla filmerna intakta och orörda.


Jag bryr mig inte om orörd/ädnrad-debatten i övrigt men att klippa in Hayden stämmer inte överrens med resten. De andra är ju i den åldern de dog. Varför får Anarkin en föryngring och inte de andra? Makes. No. Sense.


Jag håller med dig Noike.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Matt » tis maj 24, 2005 7:19

Zaxx skrev:
noike skrev:
Zaxx skrev:Och efter noggrann betänktetid har jag slagit fast vid att det nu är grymt coolt att de lagt i Hayden i slutscenen av Ep VI ... det är heltenkelt mer rätt så nu.. sen får folk säga vad de vill om att hålla filmerna intakta och orörda.


Jag bryr mig inte om orörd/ädnrad-debatten i övrigt men att klippa in Hayden stämmer inte överrens med resten. De andra är ju i den åldern de dog. Varför får Anarkin en föryngring och inte de andra? Makes. No. Sense.


Nu har du fel. (ett undantagsfel som du har ibland kanske som det står i FAQ:n) Anakin "dog" i ep 3, efter det åldras han knappas på samma sätt som vanliga människor åldras. Han är ju ffs nästan en maskin... eller rättare sagt, han ÄR en maskin. Därför borde det vara rätt att ha Anakin och inte Darth Vader där. IMHO.

Det var riktat till dem som tycker att de förstört de gamla filmerna efter "restaureringen"... (stavning?)


Men Anakin kommer ju tillbaka i Episode VI då är han ju ca 20 år äldre.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav RalfiParpa » tis maj 24, 2005 9:43

Hmm. Jag gillade den.
Filmen har givetvis sina aber men det där som drog ner de tidigare episoderna i avgrunden är borta; pinsam dialog (nåja, delvis), hemska barnskådespelare, disney-våld (ni vet, sånt där våld som liksom är lite "knasigt"), brist på kemi mellan skådisarna och överpampiga specialeffekter som bara är där för att få oss att säga "ohh".
Alltså: den bästa av de tre nya men fortfarande ljusår från originaltriologion, precis som alla säger. 7/10 låter ungefär rätt.

Rysningsmoment #1: "Execute order 66".
Rysningsmoment #2: Slutet, precis som jag ville ha det.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Yog-Sothoth » tis maj 24, 2005 10:00

JUST DET JUST DET!!!!!!

När jag såg filmen (på Palladium här i GBG) så var den rullande gula texten på engelska! Hurra! Var det någon mer som var med om detta? Verkar mycket underligt att de "blandar".
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Matt » tis maj 24, 2005 10:31

Yog-Sothoth skrev:JUST DET JUST DET!!!!!!

När jag såg filmen (på Palladium här i GBG) så var den rullande gula texten på engelska! Hurra! Var det någon mer som var med om detta? Verkar mycket underligt att de "blandar".


Jag såg också texten på engelska.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav adolvsson » tis maj 24, 2005 11:22

Zaxx skrev:
noike skrev:Jag bryr mig inte om orörd/ädnrad-debatten i övrigt men att klippa in Hayden stämmer inte överrens med resten. De andra är ju i den åldern de dog. Varför får Anarkin en föryngring och inte de andra? Makes. No. Sense.


Nu har du fel. (ett undantagsfel som du har ibland kanske som det står i FAQ:n) Anakin "dog" i ep 3, efter det åldras han knappas på samma sätt som vanliga människor åldras. Han är ju ffs nästan en maskin... eller rättare sagt, han ÄR en maskin. Därför borde det vara rätt att ha Anakin och inte Darth Vader där. IMHO.

Jag läste en teori för länge länge sen (eller i alla fall tillräckligt länge för att vara runtomkring när DVD:erna släpptes) och nu hittar jag den naturligtvis inte igen, men summan av kontenan är att det har med ljusa/mörka sidan att göra. Obi-Wan och Yoda gick aldrig över till den mörka sidan och därför ser vi dom som när de dog. Anakin, å andra sidan, ser vi som han såg ut när han gick över. Att vi överhuvudtaget får se honom har väl att göra med hans sista gärningar, även om han inte bytte tillbaka till ljuset helt och hållet.

Den där sista meningen hör inte till teorin jag läste då, och det var för länge sen jag såg filmen, så om någon minns detaljer som säger emot är det bara att hojta.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis maj 24, 2005 12:39

Matt skrev:
Yog-Sothoth skrev:När jag såg filmen (på Palladium här i GBG) så var den rullande gula texten på engelska!


Jag såg också texten på engelska.


På SF i Umeå var texten på svenska. Det första men långtifrån sista grimasframkallande ögonblicket.

Illyria skrev:Glorificus: det borde åtminstone få vara okej att säga till ungar att vara tysta(re), lika mycket som äldre? Barn och bio är en svår kombination.


Det hänger nog på vem som sitter bredvid ungarna. Typiskt mig att bara fantisera ihop scenarion med flygande Pringlesburkar och snyftande barn, och inte göra det enkelt och bara hyscha åt dem. :rolleyes: Men som sagt, barn som upplever Star Wars på bio är för heligt för att jag skulle vilja riskera att förstöra det. (De förstörde inte min filmupplevelse mer än vad filmen i sig gjorde...) ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » tis maj 24, 2005 12:56

Zaxx skrev:Nu har du fel. (ett undantagsfel som du har ibland kanske som det står i FAQ:n) Anakin "dog" i ep 3, efter det åldras han knappas på samma sätt som vanliga människor åldras. Han är ju ffs nästan en maskin... eller rättare sagt, han ÄR en maskin. Därför borde det vara rätt att ha Anakin och inte Darth Vader där. IMHO.


Nej, han dog inte. Är man död så är man död, liksom. Han sattes i en jättestor respirator, men du kanske tycker att de som får maskinhjälp för att leva idag också är döda?

adolvsson: den teorin är också dum.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Yog-Sothoth » tis maj 24, 2005 12:56

Om inte ungjävlarna förstår vad som sägs eller inte kan läsa text tycker jag inte de har på bio att göra... Då finns det ju "bebisbio" som mammor kan ta med sina barn till.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Matt » tis maj 24, 2005 13:05

noike skrev:
Zaxx skrev:Nu har du fel. (ett undantagsfel som du har ibland kanske som det står i FAQ:n) Anakin "dog" i ep 3, efter det åldras han knappas på samma sätt som vanliga människor åldras. Han är ju ffs nästan en maskin... eller rättare sagt, han ÄR en maskin. Därför borde det vara rätt att ha Anakin och inte Darth Vader där. IMHO.


Nej, han dog inte. Är man död så är man död, liksom. Han sattes i en jättestor respirator, men du kanske tycker att de som får maskinhjälp för att leva idag också är döda?

adolvsson: den teorin är också dum.


Helt sjukt tycker jag det låter. Och Luke känner ju inte Anakin i Haydens kropp. Skulle han ens känna igen honom då?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav sharatec » tis maj 24, 2005 13:05

Zaxx skrev:Och efter noggrann betänktetid har jag slagit fast vid att det nu är grymt coolt att de lagt i Hayden i slutscenen av Ep VI ... det är heltenkelt mer rätt så nu..


Jag tycker också att den scenen funkar bra i den nya versionen - det som dock får mig att dra på munnen är att Luke knappast känner igen Anakin! När det var den äldre Anakin, som förr, visste man åtminstone att han kände igen honom - nu får han istället använda slutledningsförmåga för att lista ut vem spolingen är... :)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav CheeseGuy » tis maj 24, 2005 13:25

Men de har säkert någon koppling genom Kraften så att Luke "vet" att det är honom. (Eller nåt i den stilen.) I övrigt är det svårt att komma fram till något svar, för jag antar att ingen här vet exakt hur det fungerar, och det kan visst finnas en förklaring till att Anakin ser ung ut i slutet.

Trots en del negativa kommentarer så har den här tråden gjort mig ännu mer sugen på att se filmen (det blir inte förrens på torsdag... snyft), men märkligt nog är jag t.om. sugen på att se om episode 1 nu.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav sharatec » tis maj 24, 2005 13:29

CheeseGuy skrev:[...]men märkligt nog är jag t.om. sugen på att se om episode 1 nu.


Det är mänskligt; jag börjar se fram emot ett race med alla filmerna. Det får bli Episode I & II, sedan iväg till bion igen, och sedan IV-VI hemma...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare