Six Feet Under

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tor jul 21, 2005 13:26

Jag såg just en torrent för 5.7-avin på mininova. Om nu någon hade missat det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor jul 21, 2005 13:45

Ibland gäller det att ha tålamod, ovanligt att det dröjer flera dagar såhär men det har hänt tidigare också (andra serier).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » mån jul 25, 2005 11:21

Förra veckan fick man stå ut med att avsnittet var två dagar försenat, men den här veckan dök det banne mig upp en dag i förväg. :) Ibland är det skönt att vara 6FU-fan.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » tis jul 26, 2005 11:11

5x08:
Nej, Nate, gör det inte! FÖR GUDS SKULL, GÖR DET INTE!
Nähä, gör det då.
Ja, så går det. Skyll dig själv.


31 Juli är alldeles för avlägset.
Senast redigerad av RalfiParpa ons jul 27, 2005 3:45, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » tis jul 26, 2005 13:38

RP: Du tog orden ur munnen på mig.

(5.08 ):Bilden av Brenda i quaker-kyrkan mördade mig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tis jul 26, 2005 15:31

Jaha, då kan jag ju gissa vad som händer i detta avsnittet. Även om det varit på väg mot det hållet ett tag nu så finns det spoilermarkeringar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » ons jul 27, 2005 2:01

5x08: Damn! Hittills bästa avsnittet denna säsongen. Fullt av roliga delar, väntade delar, hemska delar, oväntade delar! The perfect mix.
Claire och advokaten och art-showen (hahaha! klockren) och plastkniven som går sönder är exempel på det roliga, det väntade var Nate och Maggie, känns som hela säsongen varit på väg mot det, och sen det hemska och oväntade med Brenda där ensam i kyrkan och sen Nate som plötsligt faller ihop... får en hjärtattack eller har det något med hans sjukdom att göra? Damn!
De tidigare avsnitten denna säsongen (utom möjligen avsnitt 6, det var också väldigt bra) känns väldigt tama nu jämfört med detta. Hoppas det fortsätter mer så här nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav RalfiParpa » ons jul 27, 2005 3:44

Illyria skrev:Jaha, då kan jag ju gissa vad som händer i detta avsnittet. Även om det varit på väg mot det hållet ett tag nu så finns det spoilermarkeringar.


Då ber jag om ursäkt. Tydligen var jag alldeles för tagen av avsnittet för att kunna tänka klart. Nu är spoilermarkeringarna där, så att senare läsare inte blir spolierade.

Angående S5:
Jag håller verkligen inte med om att merparten av avsnitten så här långt varit tama. S5 har i mitt tycke bara gått från klarhet till klarhet, med 5x06 och 5x08 (och i visst mån 5x04) som de stora höjdpunkterna, precis som du säger. Jag misstänker att S5 kan bli seriens allra bästa säsong om den fortsätter så här, och således även det kolossala "Out with a bang" som SFU så väl förtjänar. Klart är att jag kommer sakna den här serien när den är borta, oavsett hur den slutar.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Illyria » ons jul 27, 2005 4:27

Det var en väntad händelse enligt mig så den spoilern gjorde inte så mycket för min del, men spoilertaggar är ändå att föredra.

Jag hoppas verkligen serien goes out with a bang och just nu ser det ljust ut.

Inför nästa avsnitt: Kommer Nate dö nu?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav RalfiParpa » mån aug 01, 2005 10:07

Mållös.

5x09
NEEEEEEEEEEEEEEEJ!
Herregud, hjärtekrossande att låta Nate dö efter att han "dumpat" Brenda. Och samtidigt så jävla starkt, kompromisslöst och äkta.
Nate och Brenda, de skulle ju försonas, allt skulle bli bra igen. HELVETE!

Övrigt:
Jag misstänker att Nates drömscen i slutet kommer bli söndertolkad framöver - "Dave, you've got to try this. It's so fucking warm!"
SFU börjar röra sig kusligt nära "allra, allra bäst" nu.


Är det den 7 augusti än?
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » mån aug 01, 2005 10:59

Darn you, Ralfi. Hade tänkt spara 6FU-avsnittet tills ikväll, men det var ju kört nu. Here we go!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » mån aug 01, 2005 11:03

caffeineaddict skrev:Darn you, Ralfi. Hade tänkt spara 6FU-avsnittet tills ikväll, men det var ju kört nu. Here we go!


Ha bara någonting att torka ögonen med nära till hands.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » mån aug 01, 2005 12:01

5.09:FUCK! FUCK FUCK FUCK! Och den här gången lär det inte vara en bluff, eftersom de drog precis den bluffen i S3-öppningen... Nate är borta.

För att vara bland de mest dramatiska avsnitt jag har sett (scenerna i väntrummet gav ordentliga The Body-vibbar), så skrattade jag dessutom oväntat mycket. Inte minst åt Chuck och Ruths drömsekvens.

Men sen kom slutet. Holy fucking shit. Jag älskar den här serien så oerhört mycket, och nu är det mer än självklart att S5 sopar golvet med S4.

Älskade att äntligen få se bevis på syskonkärleken mellan de tre. Slutet var mer av en chock, en spark i bröstet, så det allra mest rörande ögonblicket för mig var när Nate hade vaknat och Claire kysste honom.

Och att inte låta Ruth träffa honom, eller ens veta att han hade fått ett anfall innan han är borta... Alan Ball, you brilliant evil motherfucker!

Nästa vecka, som sagt...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » mån aug 01, 2005 14:55

Och på tal om "The Body" så har jag nog inte känt mig så tagen och uppriven av ett TV-avsnitt sedan just "The Body". Jävlar, vilket avsnitt. Fyra timmar har förflutit sedan jag såg det och jag kan fortfarande inte samla tankarna. JÄVLAR, VILKET AVSNITT!
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav poser » tor aug 04, 2005 11:42

http://www.axelmusic.com/productDetails/9325336017944

Är det bara jag eller är detta sjuuuuuukt billigt ?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor aug 04, 2005 17:17

Billigt, no doubt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » fre aug 05, 2005 5:15

RalfiParpa skrev:5x09
Nate och Brenda, de skulle ju försonas, allt skulle bli bra igen. HELVETE!

Nix, verkligen för långsökt och lyckligt för SFU, det hade jag blivit förvånad över om det hänt. Jag trodde antingen Nate skulle dö eller få något handikapp, det lutade ju först mot det senare but this makes more sense, på något sätt.

Håller med om The Body vibbar, fast med mycket mer rent komiska scener också, "She could at least show up to her sons coma!" och annat roligt. Väldigt bra avsnitt och slutet är lika "aaah!" som förra avsnittet.

Nu har Maya ingen, vem kommer ta hand om/få vårdnaden om henne nu?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav RalfiParpa » fre aug 05, 2005 13:19

Illyria skrev:Nix, verkligen för långsökt och lyckligt för SFU, det hade jag blivit förvånad över om det hänt.


Jag vet inte. Hade Nate och Brenda kunna ha ett lyckligt äktenskap på ett mer långsiktigt plan om inte Nate hade dött? Jag tror det, eller vill åtminstone tro det. De har, precis som Brenda säger, varit med om mycket värre än otrohet och har alltid på något magiskt sätt hittat tillbaka till varandra. Men det som kanske stör mig mest med Nates plötsliga bortgång är hur elakt det hela var, mot tittarna och mot karaktären författarna byggt upp under de fyra år serien har gått. Tidigare (5x02, tror jag) berättade Nate hur nöjd han var över det liv han då hade och att han verkligen inte skulle låta det glida honom ur händerna. Sedan dess har han dock successivt förvandlats till ett jävla kräk som är omöjlig att sympatisera eller ens empatisera med. Och nu, på sin dödsbädd (fast han kanske inte visste det just då), lämnar han sin dotter och sin gravida fru för en kvinna han inte har någon framtid med. Så det är lätt att förstå varför så många hatar Nate. Jag gör inte det, jag tycker bara att han har betett sig väldigt OOC de senaste tre-fyra avsnittten. Eller så är det helt enkelt hemskt påfrestande att bo tillsammans med världens vackraste kvinna och en dotter man älskar, jag vet inte.
Men ett lyckligt slut kommer givetvis inte ens på tal när SFU-författarna brainstormar ideér. Tyvärr.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » mån aug 08, 2005 19:34

All in all is all we are.

Fuck me.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre aug 12, 2005 1:24

5 avsnitt på raken i dag, 5x09 var det sista, och knulla mig sidledes, så bra det var. Vågar jag mig på att göra en topp 10-lista över favoritavsnitt någonsin, har det här en riktigt god chans att ta sig in på den.

Jag har sparat på mig avsnitten, hade helt enkelt ingen lust att ta tag i serien igen just nu, men när jag på de spoilerfria kommentarerna i den här tråden, och pappa Ralfs halvspoilerischa kommentar, kunde jag inte hålla mig längre.

Säsongen har varit riktigt bra. Jag var utråkad av S2, tyckte det tog sig i S3, och S5 fortsatte helt enkelt på samma utmärkt lysande bana som S4. Samtidigt har jag naturligtvis försökt se vad det var som skulle gå så illa som antytts, men aldrig såg jag det där. Förstås. Totalt från vänster. Inte ens under det senaste avsnittet var det någonsin klart, förrän dödsrunan dök upp efter allra sista scenen.

Lysande. Gah, var hittar jag orden?

Alltså. Det kunde verkligen ha gått hur som helst. Det där som gick illa, det kunde ha varit ett självmord (inte för att jag tror Brenda skulle göra det, men bli dumpad av sin otrogne man när man är gravid? Stabilare människor har tagit livet av sig för mindre). Någon fast karaktär hade kunnat döda någon annan. Billy har inte precis varit stabil, Ruth såg väldigt sugen ut på att putta George utför ett stup i avsnitt 6, och så frustrerad som Rico varit på Vanessa, vem vet vad som hänt om något slog över för honom under ett gräl? Eller så hade det helt enkelt kunnat handla om uppbrottet. Nates dumpning var grym och smärtsam.

Så det fanns möjligheter. Det fanns tillfällen då jag trodde jag visste var det var på väg, men då började alla må bra, sedan började några må dåligt igen, det var upp och ner och jag var helt förvirrad. Att Nates gamla sjukdom skulle komma tillbaka och slå till igen, det slog mig aldrig nånsin alls.

Och så kom då avsnitt 9. Jag trodde helt klart att det fanns en möjlighet att Nate dog redan i slutet av nummer 8, men när det där stora kattdjuret hoppade på joggaren i inledningen, trodde jag han var räddad. Nåja, han kanske skulle bli förlamad eller en grönsak för resten av sitt liv, men inte död än. Jag kände att det fanns en möjlighet, men jag trodde det inte. Inte förrän vanen, och David i värsta Shaggymunderingen, och pappa Fisher, och vågorna.

Fast ska vi vara helt ärliga trodde jag nog det fanns en chans redan då. Ända tills dödsrunan, som sagt.

Fantastiskt avsnitt, på alla vis. Känslomässigt, naturligtvis, men det innehöll så mycket. Dramatik och humor, karaktärsögonblick, alltihop i en välbalanserad blandning.

Jag tror inte SFU 5x09 (Ecotone) slår The Body, men det är defintivt däruppe och nosar, så nära att det antagligen riskerar anmälas för sexuella trakasserier.


Wow. Bara... wow.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre aug 12, 2005 16:21

Missade att 5x10 kommit ut, så jag laddade ner det inatt, och har precis kollat på det nu. Cried like a fucking baby.
Tror inte jag bölat såhär framför ett TV-avsnitt sen, just det, The Body.

Andra människors sorg verkar ta mig hårdare än själva dödsfallen. Som t ex när min mormor och när min farmor dog. Jag älskade båda, men grät aldrig när dom gick bort, utan det var när jag såg min pappa, eller mamma, eller storasyster bryta ihop som jag gjorde detsamma.

På samma sätt hade jag inte alls samma känslomässiga reaktion förra veckan, när Nate dog, som nu, då vi fick se hur dom andra hanterade det.


Och Michael C Hall måste vara en av dom absolut bästa skådisar idag. Om hans karriär dör efter Six Feet Under... Nej, jag vågar inte tänka så långt.

Smärtsamt, svart, vackert. Snart är det över, och jag kommer sakna den här serien något enormt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » fre aug 12, 2005 19:38

Jag håller verkligen med om att "Ecotone" ska in på någon sorts topplista över de bästa TV-avsnitten någonsin. Avsnittet kniper kanske inte den absoluta topplaceringen men hamnar åtminstone i topp 2.
Nu är det väl bara att hoppas att Alan Ball och kompani lyckas toppa det med något av de återstående två avsnitten. Då kan det hända grejer. Allvarligt talat alltså.

Och adolvsson, jag håller även med om Michael C. Hall. En av världens bästa skådespelare, antagligen.

Seriens näst sista avsnitt, "Static", dyker förresten upp på söndag natt. Jag är där på första parkett.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Illyria » sön aug 14, 2005 1:20

5.10 Sorgligaste, jävligaste avsnittet. Någonsin.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » mån aug 15, 2005 10:57

adolvsson: Glad att du har hoppat på the 6FU-wagon igen. Told ya you'd like it. :P

15 minuter till 5.11.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån aug 15, 2005 12:15

5.11. Herrejävlar. Har en serie någonsin haft en starkare sträcka än de här sista fyra avsnitten? Och med tanke på att nästa är sista (*snyft*) avsnittet någonsin, antar jag att vi talar om fem mästerverk på raken.

Jag har inga fler ord tamefan. Ibland får jag för mig att det är den bästa serien någonsin (men sen kommer något klassiskt Buffy-ögonblick och rycker mig i öronen och drar mig tillbaka ner på jorden).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lono » mån aug 15, 2005 13:18

Sista avsnittet lär väl vara skrivet av Mr. Alan Ball himself så jag förväntar mig en storslagen avslutning. Annars kan jag bara hålla med om att alla avsnitt sen 5.08 har varit helt jävla outstanding. SFU när det är som bäst.

Dags att ladda hem 5.11.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav poser » mån aug 15, 2005 20:52

Nog för att jag lovordar s5 men tror inte där varit något avsnitt som hamnar på några av mina serietopplistor. Med tanke på nivån på de senaste avsnitten så tror jag att det sista kommer avsluta serien väldigt bra.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav RalfiParpa » tis aug 16, 2005 9:06

5x11
Fan, fan, fan! Klarhet till klarhet, jo, just det. Ytterst bra avsnitt. Enligt SFU-praxis fängslande från första ruta och även så där oförklarligt roligt på sina ställen. Var det bara jag som skrattade när Brenda vaknade upp från sin mardröm och gav ifrån sig världens gulligaste läte? Eller när Rico trotsigt kastade nycklarna på dörren? Jag skrattade även ganska mycket när spök-Nate frågade Claire om hon förstod det han just förklarat och hon bara vinklar på huvudet och ser fullkomligt likgiltig ut på det där oemotståndliga Claire-sättet. Claire! Åh, Claire! Jag vill bara ge henne en kram. Ser hon inte ut att behöva en kram? Jag tror att hon behöver en kram. Och nu behöver hon dessutom en ny bil.
Fan, jag är kanske mesig men jag hoppas verkligen att SFU slutar någorlunda lyckligt, att Brendas bebis föds frisk och att övriga karaktärer faktiskt hittar någon form av sinnesfrid. Men en för tidig förlossning och "Cold Wind" av The Arcade Fire ger onekligen ett ganska olycksbådande intryck. Vem vet, Alan Ball kanske gör något helt galet i det sista avsnittet? Dödar alla karaktärer i en bilkrasch eller något sådant. Ja, vi får ju se om en vecka. Jag älskar den här serien.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Illyria » tis aug 16, 2005 17:21

5.11 Six Feet Under är verkligen starkt nu, skillnaden på början av säsongen och nu är stor; de senaste avsnitten är bland de bästa serien haft och nu är det bara ett kvar. Ett!

Ruth och Brenda bråkar om Maya, jag tycker Ruth borde kunna se att Maya borde få växa upp med sin lillasyster. De bor ju ändå i samma stad och kan träffas ofta. Slutet med Cold Wind av The Arcade Fire, väldigt bra låt, gav dock dåliga vibbar om förlossningen. Kommer barnet klara sig?

Detta avsnittet tyckte jag var Claires avsnitt. Först på jobbet och sen när hon kommer hem och attackerar kunderna (go Claire!), men min favoritdel i avsnittet är när hon åker till Nates grav och han pratar om static.

Nate: Stop listening to the static.
Claire: What the fuck does that mean?
Nate: Nothing. It just means that everything in the world is like this transmission, making its way across the dark, but everything; death, life, everything, it's all completely suffused with static. You know? But if you listen to the static too much, it fucks you up.

Hur ska Alan Ball klara upp allt i sista avsnittet? Jag hoppas ändå det kan sluta lite halvlyckligt så inte allt är misär.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » ons aug 17, 2005 1:58

Michael C Hall.

Jag ville bara ha det sagt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron