Six Feet Under

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » fre mar 24, 2006 1:10

och jag som tidigare satt och förbannade mig över SFU-boxar för 800 kr/st i carnivalé-tråden. Det där var så styggt billigt att det kliar i fingertopparna!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis maj 16, 2006 20:54

6FU-boxen är här och är det vackraste jag sett i boxväg. Mycket snyggare än vad man tror från bilderna (framförallt mörkare i tonen). Den riktiga vinnaren är utformningen (om man bortser från den faktum att den är 2 cm för bred för att passa in på ett Benno-hyllplan... *mutter mutter* med varje säsong i ett matchande stilrent slipcase med trädloggan mot svart kartong på framsidan (själva digi-grejen som man vecklar ut sedan är nog exakt samma som på de enskilda säsongerna, men sliparna är specialdesignad för att matcha själva lådan).

Jävlar vad här ska tittas!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tis maj 16, 2006 21:19

Skulle gärna vilja se några bilder på boxen, om du har en kamera?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis maj 16, 2006 21:38

Illyria skrev:Skulle gärna vilja se några bilder på boxen, om du har en kamera?


Tyvärr inte för tillfället. Kan nog låna en rätt snart dock. Den är värd att fotas. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor maj 25, 2006 21:01

Insåg att jag knappt har rapporterat alls om hur omtitten har börjat, kanske främst för att den har gått så mycket långsammare än planerat (skola, GBG m.m.).

Piloten är fortfarande breathtaking. Ett av de bästa första-avsnitt jag överhuvudtaget kan komma på. Summerar serien jävligt väl, faktiskt en av de piloter där jag kan säga att om man inte tycker om piloten är det nog ingen mening i att försöka mer med serien överhuvudtaget.

Sedan sjunker det ändå in i en bekväm karaktärsstudie som kanske inte direkt tar andan ur en konstant men som ändå presenterar och utvecklar några av de mest levande karaktärer som har funnits på TV. Inget avsnitt kommer ens i närheten av dåligt eller tveksamt, och det finns en hel del wow-ögonblick, men det ska erkännas att det med några undantag ändå inte är sådär chockerande bra som jag hade fått för mig att det var. Kanske för att S1, till min förvåning, är en bra mycket mer "lättsam" serie än vad 6FU senare skulle utvecklas till.

Och det är konstant för jävla bra ändå. Snygga hintar mot framtiden, även saker i S4 och S5. Och en hel del skådisar som man känner igen (extremt roligt att Rescue Mes Sean spelar homosexuell när man har vant sig vid honom som Sean med den inställningen till homosexuella). Stora gapskratt. Tror framförallt att min förvirring under omtitten är just det att jag tänker på 6FU efter de senare säsongerna som den här deprimerande, hjärtpungsparkande känslokicken och så har man glömt att S1 i mångt och mycket snarare ligger på nivån av en karaktärsbaserad, insiktsfull och jävligt välskriven romcom (med "nivån" menar jag då genren, inte på något sätt kvalitetsnivån). S1 är faktiskt inte alls så mörk som jag hade fått för mig.

Det finns fullkomligt briljanta ögonblick, och den repliken som jag aldrig har glömt, och som fick mig att pausa och komma in hit och skriva den här posten var Brendas replik om att "You know what I find interesting? If you lose a spouse, you're called a widow, or a widower. If you're a child and you lose your parents, then you're an orphan. But what's the word to describe a parent who loses a child? I guess that's just too fucking awful to even have a name." Det etsade sig fast, och även om den kanske bara låter kvasi-filosofisk och pretto när den skrivs så säljer Rachel Griffiths den fullkomligt. Skådespelet ligger så klart i topp helt och hållet.

Hade även glömt precis hur bråkigt och problematiskt brödernas förhållande till varandra var under S1. Det lugnade klart ner sig senare. Ska bli intressant att studera utvecklingarna i karaktärerna nu när man vet var de leder.

I love this show.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre maj 26, 2006 11:05

Naturligtvis var det så, när jag sedan fortsatte se, att 1.09 var det första riktiga mästerverket i serien efter piloten, och seriens bästa så långt. Fullkomligt lysande. Fick mig att vilja öka omtittstakten ytterligare.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön maj 28, 2006 18:13

2.03: KEITH! Jävlar vad jag älskar Keith ibland! Han är så sjuuuukt bra i sista scenen här, med Claire. En sådan klippa.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre jul 07, 2006 21:19

Alltså, om första tredjedelen av 6FU S3 är seriens svagaste period (och orsaken till det är ganska enkel att räkna ut: inga Chenoweths. Det behövs galenpannor för att blanda ut depp-Fishers) så är sista tredjedelen nog det bästa den någonsin gjorde innan S5. Faktum är nog att inte ett avsnitt i andra halvan är mindre än tokbra, och de allra sista är en sådan jävla resa att jag mest bara sitter och skakar och påminns gång på gång om varför jag älskar den här serien så mycket. Nu önskar jag bara att jag hade sparat S1 och S2 tills jag hade kunnat se dem i det här tempot (de tog nästan en månad att se eftersom jag bodde hos mina föräldrar, nu när jag flyttat hem såg jag S3 på fyra dagar), för det hade nog gjort även dem ännu lite fantastiskare (även om särskilt S2 var tokbra också).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tis jul 11, 2006 23:01

Gah, så jävla störigt att fyra av fem R2/PAL-säsonger verkar vara nedspeedade eller pitchkorrigerade så att de låter rätt, men så kommer man till S5 och helt plötsligt låter alla som ekorrar och temat låter alldeles för högt och glatt... särskilt Lauren Ambrose låter inte ens som sig själv. Klart det bara är en vanesak, men efter fyra säsonger korrekt pitchning har jag inte ännu vant mig efter två avsnitt ekorre-6FU, det stör tyvärr min upplevelse en hel del..

Bildkvalitéen är också lite mindre bra, om än okej, men en del ful edge enhancement som får en hel del bilder att se rätt gryniga ut. Synd att den här fantastiska boxen var tvungen att snubbla på målsnöret på det viset. Varför kunde de inte få det tekniska rätt på den sista boxen om de lyckats med de fyra säsongerna innan? :(


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis jul 11, 2006 23:09

caffeineaddict skrev:Gah, så jävla störigt att fyra av fem R2/PAL-säsonger verkar vara nedspeedade eller pitchkorrigerade så att de låter rätt, men så kommer man till S5 och helt plötsligt låter alla som ekorrar och temat låter alldeles för högt och glatt...


Så man bör alltså vänta ut R1-utgåvan. Check.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis jul 11, 2006 23:25

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Gah, så jävla störigt att fyra av fem R2/PAL-säsonger verkar vara nedspeedade eller pitchkorrigerade så att de låter rätt, men så kommer man till S5 och helt plötsligt låter alla som ekorrar och temat låter alldeles för högt och glatt...


Så man bör alltså vänta ut R1-utgåvan. Check.


Om du brukar störa dig på vanlig PAL-uppspeedning, så ja. Jag skulle som sagt förmodligen inte störa mig så mycket om jag inte precis hade sett två säsonger med korrekt ljud på en vecka och allas röster och temat sitter som etsat i bakhuvudet för tillfället.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis jul 11, 2006 23:29

caffeineaddict skrev:Om du brukar störa dig på vanlig PAL-uppspeedning, så ja. Jag skulle som sagt förmodligen inte störa mig så mycket om jag inte precis hade sett två säsonger med korrekt ljud på en vecka och allas röster och temat sitter som etsat i bakhuvudet för tillfället.


Det är det jag menar. Jag brukar inte störa mig på det i en film eller tv-serie. Men nu är det en box, gjord för att streckses. Sådant blir sjukt irriterande. Hade allt varit i PAL-speedup så hade jag inte brytt mig det minsta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör jul 15, 2006 11:33

De fem sista avsnitten av den här serien är den starkaste sträckan i TV-historien. Buffy är en bättre serie överlag, fler toppar, men den håller aldrig sådan oerhörd kvalitet fem avsnitt i rad. Jag satt och grät mer eller mindre hela eftermiddagen när jag sträcksåg. 5.10 ensamt fick ur mig fler tårar än hela serien ihop innan dess. Så fruktansvärt jävla bra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör jul 15, 2006 12:45

caffeineaddict skrev:De fem sista avsnitten av den här serien är den starkaste sträckan i TV-historien. Buffy är en bättre serie överlag, fler toppar, men den håller aldrig sådan oerhörd kvalitet fem avsnitt i rad.

Nu har jag bara sett avsnitten en gång, när dom sändes, men rent spontant är det väldigt svårt att inte hålla med.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis aug 08, 2006 22:37

Okej att jag blev lite gnällig över att sista säsongen var uppspeedad och inte de andra, men jag är ju ändå ganska så jävla nöjd med köpet (särskilt med tanke på att R1-versionen av samma box som annonserades häromdagen lär kosta en ytterligare slant...), och bättre sent än aldrig kommer här lite bilder. Har för mig att det var någon som efterlyste det (Illyria?).

Lite halvdan kvalitet på bilderna eftersom jag inte har någon vettig kamera utan bara en mobiltelefon, men likväl.


Bild
Locket till vänster, hur det ser ut inuti till höger.


Bild
Alla säsongerna upplagda i sina slipcases.


Bild
När man drar av slipcasen. Gissar att det ser likadant ut som när man köper säsongerna individuellt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » tis aug 08, 2006 22:44

Jäklar så snygg! gah, jag behövde verkligen inte lägga fler DVDer till min "måste köpa" lista. Men men, måste man så måste man ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » tis aug 08, 2006 22:46

madskellig skrev:Jäklar så snygg! gah, jag behövde verkligen inte lägga fler DVDer till min "måste köpa" lista. Men men, måste man så måste man ;)


Som sagt, med tanke på den irriterande uppspeedningen kanske du vill vänta och se vad R1-boxen (som ser ut så här: http://www.dvdactive.com/news/releases/ ... nder9.html ) får för pris i vissa nätbutiker. Där får man tydligen med båda soundtracken också.

Men jo, visst är den snygg. 8)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis aug 08, 2006 22:49

caffeineaddict skrev:(som ser ut så här: http://www.dvdactive.com/news/releases/ ... nder9.html )

Åh fy fan. Om man skulle skaffa den bara för att sätta en liten golfande gubbe på gräset.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis aug 08, 2006 22:51

noike skrev:
caffeineaddict skrev:(som ser ut så här: http://www.dvdactive.com/news/releases/ ... nder9.html )

Åh fy fan. Om man skulle skaffa den bara för att sätta en liten golfande gubbe på gräset.


Jag ångrar faktiskt lite att jag inte höll mig i sex månader till när jag ser den (för pris-skillnaden lär inte bli sådär enorm när den väl dyker upp på exempelvis Axel), så kunde man göra sådana där små dockor som Claire gör av familjen i serien och sätta ovanpå. :P


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tis aug 08, 2006 23:02

Axel brukar inte ha speciellt bra pris på sådana boxar, då brukar det tom bli billigare att ta Amazon och få tull. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » ons aug 09, 2006 1:06

Har på sistone upptäckt att man ibland även kan tjäna pengar på att använda Swedisc i sådana fall, i jämförelse med Axel. Kanske inte jättemycket, men åtminstone en 5-10 dollar i fall såsom Simpsons/Seinfeld-boxar. Förhoppnings även vad det gäller den här då (inte för att jag nu tänker köpa den...).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » sön aug 20, 2006 19:31

Jag har sett till och med 2.09 nu i veckan. Helt underbar serie. Det enda som har saknats hittils är något som verkligen är fullkomligt omskakande, vilket den här serien borde klara av men inte riktigt lyckats med ännu, sen kan jag lätt trycka in den före The Wire och Carnivále (för att göra en HBO-jämförelse) på min serietopplista. Jag tror visserligen inte att säsong 2 har varit riktigt lika bra som säsong 1 hittils, men den kommer säkert igen (de flesta här verkar ju gilla de senare säsongerna en massa), och de två senaste avsnitten har varit de bästa på ett tag nu.

Jag hoppas Dexter är värdig Michael C Hall. Fy fan vad bra den kan bli.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » lör aug 26, 2006 22:18

4.01.

Sån jävla slutscen. Eller sånt jävla avsnitt, men framförallt slutscenen var plågsamt bra. 3.07 och framåt har verkligen varit tokbra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » lör aug 26, 2006 22:23

CG: Japp, precis fantastiskt. Kommer ihåg hur sjukt berörd jag blev av 4.01 första gången jag såg det. Ett av de bästa.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons sep 06, 2006 10:54

5.12

(spoiler för hela serien alltså) Kan bara instämma med er andra om slutmontaget. Jag brukar (trodde jag att jag gjorde i alla fall) föredra mer öppna slut och det kändes lite (men bara lite) fånigt med allt smink och vitt hår och sånt. Men det fungerade ändå. Riktigt jävla mycket. Inga "lätta" eller ointressanta dödsfall. Allt kändes bara... rätt. Jag började böla efter den första dödsrunan.

Bortsett från det är jag dock inte riktigt lika förtjust i säsong 5 som de flesta andra verkar vara, tyvärr. Den är bra som fan, onekligen, men de första avsnitten är seriens största svacka, och andra halvan (förutom just slutet av sista avsnittet) var inte riktigt lika bra som jag hade hoppats på. Jag blev inte berörd av 5.10 till exempel. Jag vet inte om det berodde på att jag visste att Nate skulle dö, eller att jag bara var på fel humör, men så var det. Det kanske fungerar bättre nästa gång jag serien.


Nu vill jag ha massor av pengar så att jag kan köpa den där boxen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » lör okt 14, 2006 12:40

I en sådan där pris-sänkning som gör en arg när man betalade så mycket mer för bara några månader sedan, så går R2UK-Complete Series-boxen för 80 pund på Play nu...

http://play.com/DVD/DVD/4-/877424/Six_F ... oduct.html


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör okt 14, 2006 12:58

caffeineaddict skrev:I en sådan där pris-sänkning som gör en arg när man betalade så mycket mer för bara några månader sedan, så går R2UK-Complete Series-boxen för 80 pund på Play nu...

http://play.com/DVD/DVD/4-/877424/Six_F ... oduct.html

Jag blir arg för att jag inte har pengar. Morr!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör okt 14, 2006 13:22

80 pund you say. Ska man betala det för en serie man sett sammanlagt 24.3 minuter av?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » lör okt 14, 2006 13:24

Off skrev:80 pund you say. Ska man betala det för en serie man sett sammanlagt 24.3 minuter av?


Beror på din ekonomiska situation. Skulle väl iofs vilja påstå att det är den bästa serie du inte sett mer än 24,3 minuter av. Men annars kanske du åtminstone vill pröva piloten? Den är riktigt kickass IMHO, och chanserna är väl ganska stora att om du gillar den så gillar du resten av serien.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eynosh » sön okt 15, 2006 21:10

Tagit mig igenom S1 och:
Den var lite trög till en början.. Hade svårt och förstå mig på karaktärerna och var nära och strunta i det tills jag såg (tror jag) avsnitt 1x04. Det var bara så förbannat bra att jag ville fortsätta titta och nu är jag här.
Tycker om hur affärsdelen av serien har lagts upp, om företaget och risken att bli uppköpta. Det är spännande och fungerar bra som en bas för serien och dess andra inriktningar.
Vad jag inte tycker om är ena fisherbroderns förhållande (den med tjejen och hennes bror). Tycker att det är alldeles för krystat och fucked up. Det är något som det finns lite för mycket av, fucked up relationships. Inget är ju som det ska vara... Lite stabilitet i något av förhållandena skulle inte ha skadat, på ett eller annat sätt.
Tycker om att dom använder sig av "spöken" som reflekterar deras undermedvetna, dom borde använda sig mer av det, få se ifall det sker senare bland säsongerna.
Karaktärerna i sig, är bortset från att vara överdrivet konstiga, bra. Dom gör att man kan se på serien från olika vinklar oh att man inte stirrar sig blind på en sak.

Efter att ha sett S1 kan jag nog säga att jag känner mig motiverad av att fortsätta titta på serien, men med lite reservation. Hoppas innerligt att försöken till uppköpet av deras företag intesifieras, skulle kunna bli mycket spännande.

Just det; tycker verkligen inte om theme-låten som spelas i slutcreditsen. vanligtvis avslutas serien med något allvarligt och med dunkel musik, och plötsligt har man den glada jingeln..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron