Six Feet Under

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tor jul 05, 2007 16:30

Tänkt bara att jag kunde upplysa er som är intresserade om att discshop rear ut boxarna. Hela serie boxen som innan kostan 2345:- t.ex kostar nu 1495:- och säsong 1 kostar 199:- som tidigare kostade 879:-.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor jul 05, 2007 16:32

HeY skrev:Hela serie boxen som innan kostan 2345:- t.ex kostar nu 1495:- och

Slut i lager. Jätteslut.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor jul 05, 2007 16:34

adolvsson skrev:
HeY skrev:Hela serie boxen som innan kostan 2345:- t.ex kostar nu 1495:- och

Slut i lager. Jätteslut.


Oj, det såg jag inte att den var. Aja, discshop brukar ju vara ganska snabba med att få in så rean kanske bistår även när de får in den igen. Det går inte boka den redan nu, och ha kvar det priset även om de ändrar när den kommer in eftersom man bokade nu?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor jul 05, 2007 17:47

HeY skrev:
adolvsson skrev:
HeY skrev:Hela serie boxen som innan kostan 2345:- t.ex kostar nu 1495:- och

Slut i lager. Jätteslut.


Oj, det såg jag inte att den var. Aja, discshop brukar ju vara ganska snabba med att få in så rean kanske bistår även när de får in den igen. Det går inte boka den redan nu, och ha kvar det priset även om de ändrar när den kommer in eftersom man bokade nu?


Jo. Klickar du på "köp" nu så skall du få det för det priset som är angivet.

Däremot så står det att den är slut hos leverantören vilket kan innebära att boxen kommer att utgå, och discshop kommer aldrig få in den igen, men chansa, det är ett bra pris för en fantastisk serie.

*går och tittar på min box i hyllan som jag betalade 999 kr för* :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » tor jul 05, 2007 18:02

Tob skrev:*går och tittar på min box i hyllan som jag betalade 999 kr för* :)


Oj det var billigt! :eek:
Personligen väntar jag nog ett tag, ska se klart serien först innan jag bestämmer mig för om den är en serie jag vill se om och om igen tills jag blir gammal och grå ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån jul 09, 2007 14:26

Vet inte om detta har diskuterats innan eller om ni tycker det är uppenbart, men har ni funderat på vad det där trädet i öppningssekvensen symboliserar? Symboliserar det att man begravs "six feet under" och efter döden fortsätter livet över ytan, nya och gamla liv, som påverkas av den avlidne? Är det vad trädet står för - nya och gamla liv?

Kanske en dum fråga, men jag tycker det var lite intressant för jag har funderat på det varje gång jag sett öppningen nu.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Murnau » mån jul 09, 2007 17:53

Kan verkligen träd få så mycket näring från döda människors kroppsjuicer? dDt är säkert bara massa miljöfarlig balsameringsvätska i alla fall.
Senast redigerad av Murnau mån jul 09, 2007 17:59, redigerad totalt 1 gång.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Murnau » mån jul 09, 2007 17:53

När jag ser introt kommer jag nog förresten att tänka på Yggdrasil, som väl är livets träd eller nåt sånt. För när jag har sett Yggdrasil på bild så verkar det lite så där spretigt, men ändå ståtligt, precis som SFU-trädet.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Vaygr » mån jul 09, 2007 21:46

Bra serie som blev något svagare med tiden, i säsong 3 hoppade jag tom över några avsnitt. Slutet är dock helt underbart, främst de sista 8 minutrarna eller så. De var helt enkelt så mycket bättre än varenda annan timme och minut av seriens fem säsonger.

Gillade Nate i början men inte efter säsong 3, annars var Claire min favvis helt klart.
Vaygr
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 07 jun 2007

Inläggav HeY » tor jul 26, 2007 23:18

Har nu kommit så långt som till 5x08 med mitt Six Feet Under tittande. Riktigt bra avsnitt och riktigt oväntat slut! Det känns som om det börjar byggas upp inför serieavslutningen och jag undrar verkligen hur allt detta ska sluta när alla karaktärena står inför alla problem.

Det är kul att jag nu också har lite avsnittskommentarer att läsa, ni har varit dåliga på att kommentera de andra säsongerna ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre jul 27, 2007 0:55

5x09: Gaaah, fuck! :eek:
Senast redigerad av HeY fre jul 27, 2007 2:15, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre jul 27, 2007 2:15

5x10:

Jag gråter i floder och detta är bara näst näst sista avsnittet. Vilken serie, vilken smärta! Det är brutalt att titta på denna serien och jag fattar inte varför jag inte gjort det innan? Verkligen ett mästerverk.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre jul 27, 2007 2:16

Jag tyckte jag kommenterade en del. lite då och då under seriens gång iaf.

Appropå spoilern. Ja. Instämmer så mycket. Smärta. Ren och skär briljans för det mesta.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » fre jul 27, 2007 2:23

Ja dina kommentarer har jag läst, men annars så var det inte så många om de andra säsongerna. Jag tycker det är kul att läsa andras kommentarer och få en "bigger picture" över avsnitten. :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre jul 27, 2007 3:33

5x11: Åh vad rädd jag blev när Claire var med om bilolyckan. Jag trodde en till Fisher skulle dö där. Brenda och Ruth är riktigt bra, slutet var riktigt bra! Allt är mästerligt bra!

Nu är klockan halv fyra på morgonen och här sitter jag ensam i mörkret och är inte det minsta trött. Nu startar jag sista avsnittet någonsin av Six Feet Under, och jag vågar knappt titta. 3, 2, 1, Nu......

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre jul 27, 2007 12:06

5x12: Alas! Sigh! Fuck!

Ett absolut perfekt slut för den perfekta serien. Den slutade precis som jag hade hoppats och spekulerat över redan när jag såg säsong 2; att man skulle få se alla dö.
Jag visste att Sia - Breathe Me skulle komma eftersom jag läst här någonstans, men jag har verkligen undvikit att inte lyssna på låten tidigare så att det skulle bli första gången jag hörde den nu och nu kommer den att för alltid vara reffererad med SFU.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer. Jag har sovit i drygt 7h sedan jag såg avsnittet men jag tror inte ens att den längden sömn som är rekomenderad har kunnat hjälpa mig att riktigt ta in detta.

EDIT: Nu kom jag på något mer! Det var ett fint statement att börja varje avsnitt i serien med att någons liv slutar och sedan sluta serien med att ett liv börjar.


Six Feet Under :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Oxytocin » lör jul 28, 2007 15:35

Ännu en SFUfrälst!
Underbart att läsa dina tankar... Och ja. Sia - Breahte me. ujujuj... den är bra och den kommer för alltid att få mig att känna som jag gjorde under sista avsnittet.
skratt-ledsen-fniss-skratt-gråt-fniss-osv... och hela tiden med en varm känsla av ren kärlek i magen.
:lovebunnier:
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav Illyria » lör jul 28, 2007 15:42

HeY du har hört låten tidigare, en remix i ett VM-avsnitt, vilket blev fel när det är en SFU-låt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 16:16

I så fall så registrerade jag den aldrig. Så jag räknar detta som första gången ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Oxytocin » lör jul 28, 2007 21:55

Illyria skrev:HeY du har hört låten tidigare, en remix i ett VM-avsnitt, vilket blev fel när det är en SFU-låt.


I vilket avsnitt? Förlåt att jag är så lat och frågar istället för att googla mig fram... :rolleyes:
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav caffeineaddict » lör jul 28, 2007 22:00

Oxytocin skrev:
Illyria skrev:HeY du har hört låten tidigare, en remix i ett VM-avsnitt, vilket blev fel när det är en SFU-låt.


I vilket avsnitt? Förlåt att jag är så lat och frågar istället för att googla mig fram... :rolleyes:


2.01 om jag minns rätt. Det sändes typ en månad efter sista 6FU-avsnittet, så jag minns att jag reagerade.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » sön jul 29, 2007 3:14

Nej i 2.18, typ 7-8 månader senare, men det får dig att reagera ändå.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » sön jul 29, 2007 8:14

Illyria skrev:Nej i 2.18, typ 7-8 månader senare, men det får dig att reagera ändå.


Haha WTF?! Vilket jäkla stolpskott man är ibland. :)

Undrar vad det är för låt i scenen JAG tänker på, för den scenen är i 2.01 det är jag ganska säker på.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » sön jul 29, 2007 8:37

Vilken scen tänker du på? i 2.18 spelas Sia i en flashback från sommaren det är kanske därför du blandar ihop det? Finns ju sådana scener i 2.01 också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » sön jul 29, 2007 8:39

Säkerligen därför.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » sön jul 29, 2007 17:46

svensk beskrivning av serien skrev:Six Feet Under är en mörk komediserie om familjen Fisher, en annorlunda familj som driver en begravningsbyrå i Kalifornien.


Ja, så skulle jag då aldrig beskriva denna serien. En mörk komediserie :rolleyes:

Tyckte bara den var lite underhållande!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön jul 29, 2007 17:55

HeY skrev:
svensk beskrivning av serien skrev:Six Feet Under är en mörk komediserie om familjen Fisher, en annorlunda familj som driver en begravningsbyrå i Kalifornien.


Ja, så skulle jag då aldrig beskriva denna serien. En mörk komediserie :rolleyes:

Tyckte bara den var lite underhållande!


Nja. Serien börjar som ett relationsdrama med en hel del svart komik som mattas under seriens gång. imo.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » sön jul 29, 2007 18:43

Jo visst är den rolig ibland, men att endast kalla den en mörk komediserie tycker jag är fel.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön jul 29, 2007 18:58

Beskrivningen syftar väl på första säsongen där komedi används på ett helt annat sätt än senare, men att kalla det komediserie är ändå fel. Dramaserie med mörk komedi. En "svensk beskrivning" behöver inte vara rätt, låter mest som någons försök att översätta från engelska men som missar den större poängen med serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » sön jul 29, 2007 19:04

Beskrivningen är från ginza så de har säkert försökt översätta något men misslyckats ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron