The Wire

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis jan 20, 2009 23:16

AKS skrev:4.09:
Och Herc kan dra åt helvete. Lova Bubbles att komma och hjälpa honom och sedan inte göra det. Fy fan, så arg jag var. Och sen så ledsen då Bubbles blev misshandlad igen. Han är den siste som förtjänar det.

Herc är en avskyvärd person.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » tis jan 20, 2009 23:20

noike skrev:
AKS skrev:4.09:
Och Herc kan dra åt helvete. Lova Bubbles att komma och hjälpa honom och sedan inte göra det. Fy fan, så arg jag var. Och sen så ledsen då Bubbles blev misshandlad igen. Han är den siste som förtjänar det.

Herc är en avskyvärd person.


Det trista är att jag ser ut som honom
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav RalfiParpa » tor jan 22, 2009 17:48

Serieboxen kostar $82 på Amazon i dag.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav AKS » tor jan 22, 2009 18:38

5.11: LESTER!! "This is a tomb." Smarta karl!

Omar. Method Man. Samma scen. Det är nästan för mycket! :D

Michael är på väg in i nåt som... well, det kommer inte att gå bra för den pojken den saken är klar i alla fall.

Herc... dummaste polisen i stan? Fan, vad han är irriterande. Hans jakt på kameran är nåt av det mest patetiskt tragikomiska jag sett.

Carcetti verkar verkligen vilja göra nåt åt stan. I början då han ser till att de olika avdelningarna faktiskt gör sitt jobb genom att säga att det står en övergiven bil nånstans, men inte var. Och sen the water hydrants. Och lekparkerna. Så roligt. :D Och det var roligt i en av de senare scenerna då han med water hydrants har gjort det bästa jobbet och får beröm och ser så stolt ut. :)


Detta är inte en dålig serie. Den är typ... världsbäst.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jan 22, 2009 18:43

AKS skrev:5.11:

4.11 menar du.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jan 22, 2009 19:29

Haha, vad är det med S4 som får så många att skriva fel? Om man går tillbaka och läser gamla kommentarer så händer det här och där. Satt precis och tänkte på det faktiskt. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jan 22, 2009 19:31

Kanske för att den kändes som om att den hade innehåll som andra serier hade dragit ut på två år.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Buffster » tor jan 22, 2009 19:32

AKS skrev:Detta är inte en dålig serie. Den är typ... världsbäst.

Ja. Säsong 4 av The Wire kan vara den absolut bästa tvseriesäsong jag har sett. Jag älskar de andra säsongerna också, men säsong 4, det var den som kändes allra mest.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav noike » tor jan 22, 2009 19:40

The Buffster skrev:Ja. Säsong 4 av The Wire kan vara den absolut bästa tvseriesäsong jag har sett. Jag älskar de andra säsongerna också, men säsong 4, det var den som kändes allra mest.

Håller med. Säsong två en bit efter fyran. (spoiler ALLT) Föga förvånande de säsonger vars teman är mer tragedier än de andra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor jan 22, 2009 19:43

RalfiParpa skrev:Serieboxen kostar $82 på Amazon i dag.



There we go then. Hoppas de inte försöker dra summan förrän efter midnatt bara. Och visst är det en fattig månad, men jag MÅSTE!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » tor jan 22, 2009 19:53

caffeineaddict skrev:
RalfiParpa skrev:Serieboxen kostar $82 på Amazon i dag.



There we go then. Hoppas de inte försöker dra summan förrän efter midnatt bara. Och visst är det en fattig månad, men jag MÅSTE!


Midnatt svensk tid lär erbjudandet fortfarande gälla, så det borde vara lugnt hur som helst. Likt många i Sverige blir jag också rikare då så vi sitter i samma båt.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav AKS » tor jan 22, 2009 20:39

caffeineaddict skrev:
RalfiParpa skrev:Serieboxen kostar $82 på Amazon i dag.



There we go then. Hoppas de inte försöker dra summan förrän efter midnatt bara. Och visst är det en fattig månad, men jag MÅSTE!


Inga fina presenter till flickvännen denna månad alltså... Var är mina diamanter och den dyra champagnen?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tor jan 22, 2009 21:24

AKS skrev:
caffeineaddict skrev:
RalfiParpa skrev:Serieboxen kostar $82 på Amazon i dag.



There we go then. Hoppas de inte försöker dra summan förrän efter midnatt bara. Och visst är det en fattig månad, men jag MÅSTE!


Inga fina presenter till flickvännen denna månad alltså... Var är mina diamanter och den dyra champagnen?


Du får ju smeka min... Wirebox.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor jan 22, 2009 21:28

caffeineaddict skrev:Du får ju smeka min... Wirebox.

Potentiell "Cock in the box" crossover...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jan 22, 2009 21:49

caffeineaddict skrev:Du får ju smeka min... Wirebox.


Well, I'm easy to please.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor jan 22, 2009 23:42

4.12: Fan, så bra!

Jag då snubben ringde det falska samtalet till 911: "Åh, fuck, fuck, fuck." Randy. Och jodå. Tio sekunder senare brinner hans hem. Så, SÅ lättade då det visade sig att han levde på slutet. Fy fan för Herc.

Michael... lär vara stenhård i S5 om han är med där. Det har man iofs anat av blicken från tidigt i säsongen, men det gör mig ju inte gladare att se det förvärras hela tiden. Och Namond blir mjukare och trevligare för varje avsnitt... Gillar hur Michaels och Namonds karaktärsresor varit de motsatta denna säsong.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån jan 26, 2009 19:23

4.13: Jepp. Suverän säsong detta. Denna och S2 är standouts för mig. Dock för länge sen jag såg S2 för att minnas om jag tycker bättre om den säsongen eller denna.

BODIE!!! Tyvärr blev jag spoilad så sent som förra helgen om hans död (me so stupid), men fy fan vad det tog hårt. Föreställ er hundra ledsensmileys här.

Randy. Fuck. Det är som att han hamnat i fängelset. Hur ska det gå för honom?!

Michael... Well, stone cold. Sorgligt men sant.

Namond. Yay! Nåt som tycks vara ett bra slut. :extas:

McNulty... back in force i S5 tycks det. Yay! Fast jag tycker att S4 klarade sig bra utan honom faktiskt. Men det ska bli kul att få honom tillbaka på riktigt.

Dukie... Jaha, det var så Dookie stavades. Tog bara hela säsongen för mig att fatta det. :D


Nu sak det verkligen bli spännande att se S5. I want to see Marlo burn in hell. Och jag vill fortsätta se hur det går för pojkarna. De blev liksom hjärtat i hela den här säsongen och jag hoppas verkligen att de inte lämnas därhän. (Inte för att jag oroar mig egentligen. Detta är ju The Wire trots allt.) Funderar dock på ett par dagars uppehåll. Dels för att dra ut på det, dels för att hinna se några filmer. Vi får se hur det går.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis jan 27, 2009 21:42

5.01: Well, jag kan säga nu på en gång att temat för säsongen inte kommer att beröra mig på samma sätt som temat i S4. Jag menar då tidningsscenerna i stället för skolscenerna. Visst, jag är kanske inte så objektiv då det gäller detta, men skolan och eleverna ligger mig så varmt om hjärtat. I serien och i verkligheten. Det fanns dock en anledning till att jag bara läste ett år till journalist... :D

Bra säsongsinledning även om det egentligen inte hände så mycket. Saknar Bunny, Prez och Namond. Och Randy!! Och Omar naturligtvis, men honom får man ju alltid vänta på. Fick lite Dukie-scener i alla fall och damn, han har växt sen sist. Michael är dock sig lik.

McNulty? He can go fuck himself. Och jag menar det bokstavligt för Beadie borde ta sitt pick och pack och dra. Eller rättare sagt: slänga ut alla hans prylar.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jan 28, 2009 19:50

5.02: Nu börjar det hända saker här...

Alltså, då McNulty hoppade av bussen... Komiskt guld om något. Jag såg om det ett par gånger. :D

Då Avon dök upp så var jag bara... "hell yeah". Kul att se honom igen. Och han och Marlo kan bli intressant.

Alltså, nu blir *tre* personer mördade för nåt som Junebug kanske sa... Att Marlo är psykopat och sociopat och att hans underhuggare också är det har varit uppenbart länge, men nu jävlar alltså. Och Michael börjar fundera på den karriär han gett sig in på... Så dags nu. But he's a young'un.

Och slutet... McNulty. Han är inte ens nära det där spåret han spårade ur för ett tag sen. Helt sjukt.

Meeeen, Randy! Namond! Iofs fick väl Namond ett lyckligt slut förra säsongen, men mer Randy måste det ju bara bli.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis feb 03, 2009 17:21

5.05: Haha, till scenen med den där hemske "journalisten". Journalisten ljuger, McNulty ljuger... Rolig scen även om jag inte är så förtjust i storyn som sådan hittills. Tycker inte alls att journalisterna är lika intressanta som skolan. Tycker inte om att Lester och McNulty gör som de gör. Lite meh tycker jag att det är för tillfället. Känns dessutom som jag missat nåt för hur sjutton ska McNulty och Lester ha nytta av en olaglig wiretap? Det är ju inte så att de kan använda det som bevis. Antar jag.

Omar är med i alla fall. Det är bra. Hoppas han tar död på minst en av Snoop och Chris innan säsongen är över. (Marlo får inte dö, han måste åka in i fängelse. I just want to see his face... Eller så åker han inte dit för nånting. Vem vet?

Saknar Randy! När ska vi få veta hur det gått för honom? Senast vi såg honom blev han stomped.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor feb 05, 2009 17:15

5.08: Well, har 2/3 kvar, men måste åka hemifrån nu. De som vet vilket avsnitt jag ser inser frustrationen i det hela. :)

Okej, jag är förbannad nu och kommer kanske inte att känna likadant sen: men jag kommer aldrig att acceptera att Omar inte fick skjuta ihjäl antingen Snoop eller Chris innan han själv dog. Fuck that shit. Jag är förbannad. Ingen katharsis alls. Och sen är jag ledsen också. mest för att jag var spoilad för att han skulle dö nån gång i S5. Den scenen hade annars varit så extremt oväntad, så som det är nu blev jag bara lite överraskad.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör feb 07, 2009 14:10

Hela S5:

Ska bli kul att läsa gamla kommentarer sen för jag har inte läst det sen 5.07 och jag antar att det kommenterats en del i alla fall efter serieavslutningen.

För det första: Jo, säsong 5 är för mig den sämsta säsongen av The Wire. Sista tre avsnitten är suveräna, men resten av säsongen hade en del storylines som definitivt kändes "meh" för mig. Att S5 är den sämsta säsongen betyder dock naturligtvis inte att den var dålig. Tvärtom var den jättebra. Bara inte lysande som The Wire brukar vara. Men The Wire är trots det den femte bästa serie jag nånsin sett (efter BtVS, AtS, Firefly och Red Dwarf -- om man räknar miniserier så är väl Pride and Prejudice där uppe med de fyra dock) och jag har sett en hel del serier så det är minst sagt en fantastisk "placering".

"Michael's coming! Michael's coming!" Flash forward ten years och den nye Omar kommer att sätta skräck i barn och gangsters alike. :D Fy fan, vad jag älskade det slutet för Michael för trots att det gör honom till en gangster som får vara nöjd om han ser tjugofem så ser jag det som att han kommer att leva efter en kod i alla fall. No civilians eller onödiga mord som Marlo höll på med. med tanke på varåt jag trodde det lutade för Michael i slutet av S4 så är jag nöjd.

Dukie... :(

Man fick se Namond igen!! Fy fan, vad glad jag blev. Men det sista och enda vi får se av randy är en hård kille som förstörts av systemet. :(

Jag förstod att Bubs till slut skulle få bli inbjuden till sin syster och yay till att man fick se det i slutmontaget. Så fin scen.

Så, det är helt klart ungdomarna och Bubs som ligger mig varmast om hjärtat. Det säger en del om S4 faktiskt att de lyckades etablera de unga killarna så mycket att jag inte har så mycket att säga om McNulty här.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons jul 15, 2009 1:52

Jag hade missat det här: http://www.pbs.org/moyers/journal/04172009/watch.html
David Simon pratar the Wire och samhället och så vidare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » sön aug 16, 2009 10:34

Ska se om hela säsong 5 idag.
Vilken fest!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav eynosh » sön aug 23, 2009 13:55

Jag och Alma har ju börjat se det här är nu i mitten av S2.

S1: Fint foto, bra karaktärer, bra utveckling av arcen. Kanske kunde ha fått lite mer "spänning" i mitten av säsongen.

S2 (första halvan): Inte lika fint foto. Bra sammanvävning av dom olika delarna i säsongen. Tagit för lång tid på sig för att komma igång. Dom 5 första avsnitten kunde ha varit dom två första.

Såhär långt får serien 4/5 av mig i helhet. En svag fyra kanske.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » sön aug 23, 2009 14:42

eynosh skrev:Kanske kunde ha fått lite mer "spänning" i mitten av säsongen.

It's not that kind of a show.

eynosh skrev:Tagit för lång tid på sig för att komma igång. Dom 5 första avsnitten kunde ha varit dom två första.

Nej, då skulle en massa saker som man ser under omtitten försvinna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » sön aug 23, 2009 19:42

Jag tycker också första halvan av s2 är svagare än vad s1 var, åtminstone vid första titten. Men det är ändå fantastiskt - det finns nog inga bitar jag inte tycker om. Snudd på perfektion.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » sön aug 23, 2009 19:58

(spoiler s2) Så här tror jag att det är: problemet första gången är att alla är uppsplittrade. Gruppen som fanns i s1 är inte där utan de är på olika ställen och att få ihop alla tar sin tid. Vi känner redan personerna så det blir lite drygt. Under omtittar har man itne det problemet utan istället fokuserar man på andra saker och då fungerar det sjukt mycket bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » sön aug 23, 2009 19:59

Jag tror du har mycket rätt i det.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » sön aug 23, 2009 20:27

S2 är min favoritsäsong!! Ja, tillsammans med S4 då som också är fantastisk. Så, så bra serie!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron