A bear skrev:Det stora problemet är att mycket av det känns lite plötsligt, både McNultys och Lesters handlingar; om de hade lagt ett avsnitt till i början på att etablera hur situationen var tror jag det hade gjort stor skillnad.
caffeineaddict skrev:Fyfan. Fortfarande bäst.
RalfiParpa skrev:Håller med men skyller mer på de snåla gubbarna på HBO än Simon. Han har alltid skissat upp säsongerna för 12 eller 13 avsnitt och gjorde med största sannolikhet det för S5 också; hade S5 inte varit förkortad till 10 avsnitt (Varför, HBO? Varför?!) hade vi antagligen fått se hur McNultys förtvivlan och förbittring gradvis byggs upp. Då hade de kanske förklarat Lesters helomvändning också.
caffeineaddict skrev: Eller är det bara spekulation från din sida?
Nån snubbe skrev:Ohh 1 quick question for David.. was 10 episodes becuase that's all HBO wanted to pay for, or because thats all simon needed to finish the story?
David Mills skrev:Tim: It was a money thing. That's all HBO wanted to pay.
A bear skrev:David Simon kommenterar kritik
caffeineaddict skrev:DAMNIT! De verkar inte släppa 5.10 på On Demand utan vi får gott vänta till den vanliga sändningen om en vecka. *dööööööör av längtan och förväntan*
caffeineaddict skrev:The Wire SE05EP10 (LEAKED)
Verkar alltså vara en intern HBO-screener som nån snott åt sig. Det är inte lätt att hålla sig borta... jag måste kolla kvalitéen närmre.
A bear skrev:Då väntar jag också tills på måndag (kan ju inte se en Wire-episod utan epigraph!) men... gnnnnnnnn.
caffeineaddict skrev:Ah, fackit, jag fixar det inte... too much temptation. Man får väl se om det på måndag om det skulle visa sig vara några större skillnader. Återkommer med kvalitetsrapport.
EDIT: Ljudmixen är lite ojämn, det är helt klart inte riktigt färdigpolerat... men scenerna under den ljudmixen... jag kan inte låta bli. I'm a junkie on my laaast dose. Och fan, hälften av S4-avsnitten jag såg hade ju långt mycket värre kvalitet.
caffeineaddict skrev: (spoiler 5.10) Allra bäst tyckte jag nog nästan ändå om upprepningen av barscenen från 3.03, för den "döde" Jimmy McNulty. Även om man undrar lite huruvida alla där inne visste vad som hade hänt, eller vilken ursäkt de annars gav för att vara slut som poliser (Jimmy var väl fortfarande polis tekniskt sett som jag förstod det, även om jag nog missade om man fick reda mer exakt vad han skulle syssla med. Evidence Control?).
caffeineaddict skrev: (spoiler 5.10) Allra bäst tyckte jag nog nästan ändå om upprepningen av barscenen från 3.03, för den "döde" Jimmy McNulty. Även om man undrar lite huruvida alla där inne visste vad som hade hänt, eller vilken ursäkt de annars gav för att vara slut som poliser (Jimmy var väl fortfarande polis tekniskt sett som jag förstod det, även om jag nog missade om man fick reda mer exakt vad han skulle syssla med. Evidence Control?).
RalfiParpa skrev: (spoiler The Wire 5.10) Jag tror det återknyter snyggt till en av McNultys epigraphs: "They can chew you up, but they gotta spit you back out." Först nu blev McNulty uppspottad på riktigt. Hans institution är klar med honom. Han är död, helt enkelt.
noike skrev:De som hatade den, vad hade de för argument emot? Jag är nyfiken.RalfiParpa skrev: (spoiler The Wire 5.10) Jag tror det återknyter snyggt till en av McNultys epigraphs: "They can chew you up, but they gotta spit you back out." Först nu blev McNulty uppspottad på riktigt. Hans institution är klar med honom. Han är död, helt enkelt.
Det är väl lite värre än så. Kanske. Beror på hur man tolkar hans uttalande "I'm a cop, well, I used to be a cop." Om det betyder att han har slutat,så stämmer det, men om det däremot innebär att han sitter på pawn shop unit och inte är en riktig polis... Då idisslas han fortfarande. På något sätt har jag svårt att se honom lämna yrket helt bakom sig. Stackarn. What the fuck did he do?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare