The Wire

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav RalfiParpa » sön dec 04, 2005 22:27

Det ter sig som att att S4 till våren 2006 var alldeles för optimistiskt. Jag har fortfarande inte hittat några trovärdiga källor men allt pekar mot att världens bästa kriminalserie återvänder först september 2006. Suck.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Off » sön dec 04, 2005 22:44

Gah! Aja då kommer man vara sugen på att se om s01-3 precis innan iaf.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav The Buffster » mån dec 05, 2005 21:10

Längtar som en galning till säsong 4 fast jag har tänkt mer och mer på hur fruktansvärt mycket jag kommer att sakna Stringer. Gillade honom hur mycket som helst och tyckte att det var nästan för hemskt när han dog. Nån som vet om t ex Avon eller någon av dom andra "skurkarna" som vi redan känner till kommer att vara med eller om det blir helt nytt?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav wyndham » fre feb 03, 2006 22:15

s3 börjar på svt ikväll 22:30. Måste den här serien ses från början eller är det smärtfritt att hoppa på nu?
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Off » fre feb 03, 2006 22:19

wyndham skrev:s3 börjar på svt ikväll 22:30. Måste den här serien ses från början eller är det smärtfritt att hoppa på nu?


Se den från början. Det är så gott som en enda lång story med lite nya miljöer varje säsong.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » fre feb 03, 2006 22:30

Jag skulle också rekommendera att börja med s1, som är väldigt bra.

Ikväll är det premiär för s3 för mig, ska göra ett bättre försök än förra säsongen att följa den på SVT.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » fre feb 03, 2006 22:41

Illyria skrev:Jag skulle också rekommendera att börja med s1, som är väldigt bra.

Ikväll är det premiär för s3 för mig, ska göra ett bättre försök än förra säsongen att följa den på SVT.


Säsong tre har jag för mig inte är lika småseg i början som säsong två.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » tis jul 25, 2006 18:14

Kunde ingen nämnt att Aidan Gillen blir med i den här serien? Hade jag vetat det hade kanske lillebror fått se den i februari som han ville. Nu blir den nästa brödraprojekt efter att han sett Doctor Who s2.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav qarlsson » mån aug 07, 2006 15:48

Håll i havremopparna!

The Wire s04 sparkar igång, enligt en artikel på AICN, så tidigt som i början av september!!!

Såg ut som det var en del spoilers för de inledande avsnitten en bit ner i texten.

http://www.aintitcoolnews.com/display.cgi?id=24077

THE WIRE!

Och för att krydda tillvaron ytterligare så finns nu s03 tillgänglig på dvd (bland annat Swedisc har redan börjat skeppa). Den kommer sitta som ett ljuvligt komplement i hyllan bredvid s01 och s02 :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån aug 07, 2006 15:50

qarlsson skrev:The Wire s04 sparkar igång, enligt en artikel på AICN, så tidigt som i början av september!!!

Gamla nyheter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » mån aug 07, 2006 15:56

Det ska bli trevligt med en ny säsong, men (spoiler om slutet på s3) det kommer vara tråkigt utan Stringer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Buffster » mån aug 07, 2006 17:28

Illyria skrev:Det ska bli trevligt med en ny säsong, men (spoiler om slutet på s3) det kommer vara tråkigt utan Stringer.

Enormt mycket medhåll. Jag brukar tänka på det då och då att det faktiskt inte riktigt kommer att vara samma sak. Stringer var lätt en av mina absoluta favoritkaraktärer.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » mån aug 07, 2006 17:30

Jag hade alltid svårt för Stringer. Han var intressant, men jag kan ärligt säga att jag inte kommer att sakna honom så mycket. Kommer knappt ihåg slutet på S3 märker jag nu. Ja, ja... Bara Omar är med i S4 så är det lugnt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån aug 07, 2006 17:41

Jag blev helt arg på slutet av säsong 3 och trodde inte det var sant, har fortfarande svårt att fatta att Stringer är borta, det var klart en av de allra bästa karaktärerna och det blev ännu mer intressant när han angav Avon. Säsong 4 får verkligen ge något extra/nytt för att kompensera förlusten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav qarlsson » mån aug 07, 2006 18:27

Jag är mitt uppe i en omtitt av The Wire, tillsammans med en kamrat (Det tog ett par timmar att göra honom till fiend av serien) och apropå Stringer:

Mannen har enorm pondus redan tidigt i serien. One mean motherfucker på ett mer underliggande och sparsmakat vis. Han och Omar tillhör den absoluta toppen. Små scener jag dessutom totalglömt - Som att Avon besöker The Pit vid ett tillfälle, helt oanmält och hur hela den scenen behandlas ger mig gåshud. Och ja, fuck-scenen äger minst lika mycket nu som första och andra gången.

Gamla nyheter eller ej, att säsongspremiären ligger så kort in i tiden gör mig barnsligt lycklig :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån aug 07, 2006 19:01

(spoiler S3) Kommer också sakna Stringer som fan, men har ingen tvekan om att serien kommer överleva den förlusten. Den fullkomligt sprudlar ju av underbara karaktärer och jag gissar på att vi kommer lära känna ett par nya personer som behöver spioneras på (a la S2) den här säsongen. Det är inte en spoiler av någon sort, bara jag som gissar.

(spoiler S4-teasern på hbo.com) ...då är det mer oroande att inte ett spår syns av vare sig Omar eller McNulty i teasern... oh well, så länge My Main Man Bunk är kvar kommer jag titta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör aug 12, 2006 14:32

(spoiler mini-spoiler om skådis som är med/inte är med i S4) Dominic West och Michael K. Williams intervjuas iaf i promomaterialet för S4, så yay!

Ny trailer också. Ungefär så spoilerish som trailers brukar vara. Fyfan, förväntningarna är verkligen på topp...
Senast redigerad av caffeineaddict lör aug 12, 2006 14:38, redigerad totalt 2 gånger.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör aug 12, 2006 14:33

caffeineaddict skrev: (spoiler mini-spoiler om skådis som är med/inte är med i S4) Dominic West intervjuas iaf i promomaterialet för S4, så yay!


Yay! Alltid något även om jag är rädd att han kommer vara med mindra. Ett jävla sätt om ni frågar mig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör aug 12, 2006 14:40

noike skrev:
caffeineaddict skrev: (spoiler mini-spoiler om skådis som är med/inte är med i S4) Dominic West intervjuas iaf i promomaterialet för S4, så yay!


Yay! Alltid något även om jag är rädd att han kommer vara med mindra. Ett jävla sätt om ni frågar mig.


Såg inte att du hade svarat så jag editade den gamla posten,

(spoiler Trailern) Han är nog med mindre. Det har jag fått för mig att vi fått konfirmerat i nån intervju eller nåt? Typ hälften av avsnitten? Ska leta efter det där. Han förekommer i ungefär en sekund av trailern.

Jag tycker resten av casten är så jävla suverän att de kommer hantera det utmärkt, även om det naturligtvis är synd. Däremot visar trailern en hel del Omar, som ser ut att vara up to his old tricks. Two-handed gun-action, yay.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån sep 04, 2006 9:52

Från förra veckan, Stephen King recenserar (början av, antar jag) The Wire S4. Småspoilers. http://www.ew.com/ew/article/commentary ... 0_,00.html


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör sep 09, 2006 10:20

Jag vet inte om det är för att jag är lärare, men The Wire S4 ser jag oerhört mycket fram emot på ett annat sätt än de tidigare säsongerna. Alltså, inte mer utan på ett annat sätt.

Artikel på zap2it (innehåller information om handlingen):
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-thewi ... inheadline

Mycket positiv recension av Matt Roush:
http://www.tvguide.com/TV/Roush/Review/ ... e=09062006
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör sep 09, 2006 11:09

Jag tror den här säsongen kan bli så jävla bra och jag älskar hur de rör sig bortanför t.o.m. den redan breda världen som skapats i S1-S3. Det verkar inte ens som att det är en "polisserie" längre, and that's fine with me. Måndag kommer bli sååå spännande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör sep 09, 2006 11:31

Hear, hear!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav qarlsson » lör sep 09, 2006 21:23

Kaffe & AKS: Ord på allt ni säger. Jag har ägnat de senaste två helgerna åt att se om säsong 1-3 på DVD och ser fram emot det här sjukt mycket! The Wire är så bra att det nästintill gör ont. Löjligt bra helt enkelt.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör sep 09, 2006 22:16

OMAR!!!! Din avatar är bäst, qarlsson!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » sön sep 10, 2006 13:18

Det är knappt så man fattar det, imorgon får man äntligen se The Wire igen. Man ser alltid fram emot säsongsstarter av serier man gillar men det är ändå skillnad på serier och serier. The Wire ligger helt klart som i ett skimmer för mig. Visst är jag t ex glad att House är tillbaka men det är ändå ingenting i jämförelse med The Wire. Jag vill ha imorgon nu!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » sön sep 10, 2006 13:19

The Buffster skrev:Det är knappt så man fattar det, imorgon får man äntligen se The Wire igen. Man ser alltid fram emot säsongsstarter av serier man gillar men det är ändå skillnad på serier och serier. The Wire ligger helt klart som i ett skimmer för mig. Visst är jag t ex glad att House är tillbaka men det är ändå ingenting i jämförelse med The Wire. Jag vill ha imorgon nu!


BTW, har du fått ordning på saker och ting på nedladdningssidan eller ska jag hålla kvar i filen tills du kommer online?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » sön sep 10, 2006 13:21

caffeineaddict skrev:
The Buffster skrev:Det är knappt så man fattar det, imorgon får man äntligen se The Wire igen. Man ser alltid fram emot säsongsstarter av serier man gillar men det är ändå skillnad på serier och serier. The Wire ligger helt klart som i ett skimmer för mig. Visst är jag t ex glad att House är tillbaka men det är ändå ingenting i jämförelse med The Wire. Jag vill ha imorgon nu!


BTW, har du fått ordning på saker och ting på nedladdningssidan eller ska jag hålla kvar i filen tills du kommer online?

Du är världens sötaste som erbjuder dig. Men jag fixade utorrent som du föreslog och det fungerar utmärkt så nu kan jag ladda ner så mycket jag vill igen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » sön sep 10, 2006 13:22

The Buffster skrev:Men jag fixade utorrent som du föreslog och det fungerar utmärkt så nu kan jag ladda ner så mycket jag vill igen.


Härligt att det fungerade. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön sep 10, 2006 13:32

utorrent är bäst. Om de nu bara kunde släppa versionen med webGUI:t också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron