Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons okt 15, 2008 7:25

Ausiello har startdatum för andra halvan av fjärde säsongen. "Bara" tre månader kvar!

Question: What the frak! Is Battlestar Galactica ever returning? -- Ken
Ausiello: Good news: A Sci Fi source confirms to me exclusively that the last half of season 4 premieres on Friday, January 16, at 10 p.m. Which, by my calculations, puts the series finale (boo-hoo!) at Friday, March 20. Viewing party at Tim Stack's place and you're all invited!

http://ausiellofiles.ew.com/2008/10/ask ... lo--1.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » ons okt 15, 2008 8:33

Det är ändå januari. Två månader tidigare än förra väl?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » ons okt 15, 2008 20:19

Började i april senast så två-tre månader tidigare. Lyckligtvis. Nu vill jag veta hur det slutar! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » ons okt 15, 2008 21:59

4x10
Det var dåligt väder på jorden
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tinwiel » tis nov 04, 2008 19:48

Sett miniserien och 101 nu. Spännande, även om jag väntar på mer relationsdrama än pang pang. Det kommer säkert, det en jädra fart i början, det brukar ju vara så. Nr 6 är fantastiskt vacker. 8) Tuffa fighter-bruden gillar jag också.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tis nov 04, 2008 23:59

Tinwiel skrev:Sett miniserien och 101 nu. Spännande, även om jag väntar på mer relationsdrama än pang pang. Det kommer säkert, det en jädra fart i början, det brukar ju vara så. Nr 6 är fantastiskt vacker. 8) Tuffa fighter-bruden gillar jag också.


Åh, jag vill också se allt från början - gärna med minnesförlust men mest vill jag bara se BSG igen! Januari, var är du!!??

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis nov 25, 2008 7:36

Teaser för sista (halv)säsongen. Ganska spoilerig för en kommande handlingsvändning, men så vitt man vet kanske det bara är första avsnittet. Hursom ser det lovande ut! Snart är det slut...

http://www.scifi.com/scifiwire/index.ph ... 0&id=62432


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » ons jan 07, 2009 5:53

Jag har just sett ifatt. Hela säsong 4 på dom senaste dagarna, vet inte varför jag inte såg dom avsnitten när dom visades. Men i New York var det massa BSG-posters som reklam för dom sista avsnitten så jag blev sugen att se ifatt och det är jag glad att jag gjorde för det är så bra! Jag ser mycket fram emot dom sista avsnitten! Yay!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » lör jan 17, 2009 11:18

(spoiler 4.11) Okej, det stora avslöjandet i slutet var rätt "jaha" och det kändes som att avsnittet slutade mitt i, men i övrigt: fy fan vad bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav adolvsson » lör jan 17, 2009 14:04

4x11
Heliga skit, slutspurten börjar åtminstone jävligt bra. Intensivt och smärtsamt. Det är nu jag önskar jag förmådde spara avsnitt för en maratontittning, veckoväntan har alla möjligheter att ta kål.
CheeseGuy skrev:det stora avslöjandet i slutet var rätt "jaha"

Var det verkligen ett "jaha", och var det verkligen ett avslöjande? Eller det var det, men dess innebörd, vad det kommer betyda. För om inte jag är helt nötig, om inte jag räknat helt fel någonstans på vägen, var väl implikationen tidigare i avsnittet, när Kara hittar sin kropp, att hon var den femte. Kan inte finnas två femmor. Alltså är allt inte vad det verkar vara. Om en av dom är den femte, vad innebär det då för den andra? Är den andra ens en cylon eller bara tillfixad för att jävlas?

Det här gör, i så fall, slutet till till rätt mycket mer än "jaha", det var vad som gjorde min haka lite rörligare än vanligt.


Nästa vecka!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » lör jan 17, 2009 17:45

adolvsson skrev:4x11
CheeseGuy skrev:det stora avslöjandet i slutet var rätt "jaha"

Var det verkligen ett "jaha", och var det verkligen ett avslöjande? Eller det var det, men dess innebörd, vad det kommer betyda. För om inte jag är helt nötig, om inte jag räknat helt fel någonstans på vägen, var väl implikationen tidigare i avsnittet, när Kara hittar sin kropp, att hon var den femte. Kan inte finnas två femmor. Alltså är allt inte vad det verkar vara. Om en av dom är den femte, vad innebär det då för den andra? Är den andra ens en cylon eller bara tillfixad för att jävlas?

Det är mycket möjligt att du har rätt, men jag utgick från att Helen faktiskt var den sista och att det var något annat som gällde för Starbuck (vi har ju redan sett henne dö, nu fick vi det bara bekräftat ännu en gång). Och det skulle det göra oavsett om Helen var den sista eller inte. Därav "jaha".
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Rombat » lör jan 17, 2009 18:29

Jag har fått för mig att Helen bara är en åldrad Six.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » lör jan 17, 2009 18:39

Rombat skrev:Jag har fått för mig att Helen bara är en åldrad Six.


Mycket intressant tanke - skulle förklara hans "syner". Men frågan är hur unga Tigh och Helen var när de träffades? Man skulle ju kunna anta att han skulle veta ur hon såg ut när hon var yngre och därmed reagera när han såg sexorna - och Helen måste isf ha vetat om det hela tiden.

Dees självmord var oväntat - först insåg jag inte vad som hände.


Lördag hela veckan? Snälla! :emo:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör jan 17, 2009 18:48

Rombat skrev:Jag har fått för mig att Helen bara är en åldrad Six.

Jag gillar det, och det rör förresten någonting jag inte tänkt på innan - cylonernas åldrade. Jag hade nog antagit att det är någonting dom inte gör.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör jan 17, 2009 21:04

Rombat skrev:Jag har fått för mig att Helen bara är en åldrad Six.


Fan den bästa teori jag någonsin hört och it makes sense på alla olika vis. Absolut, absolut! Jag skriver under!

Däremot försökte de ju överbevisa så mycket i första halvan av S4 att Starbuck inte är en cylon att jag skulle bli jävligt besviken om hon ändå var det nu.

Och Dee... :emo: Dee...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » sön jan 18, 2009 2:37

4.11
Även jag gillar Rombats idé, även om HeYs invändningar mot den stämmer.

adolvsson: i 4.10 vill jag minnas att Tigh och Adama Sr när Tigh berättade sin hemlighet hade ett utbyte som gick ungefär "-Cylons don't age! When I met you, you had hair!" "-Turns out there's another kind of Cylon. And I'm one of them." Vilket heller inte skulle stämma med att det skulle finnas en åldrad Six.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav lilith » sön jan 18, 2009 2:44

4.11

caffeineaddict skrev:
Rombat skrev:Jag har fått för mig att Helen bara är en åldrad Six.


Fan den bästa teori jag någonsin hört och it makes sense på alla olika vis.

Makes no sense överhuvudtaget. De vanliga cylonsarna åldras ju inte, bara de fem. Six är ju inte en av de speciella fem som det bara finns en av. De fem har alla minnen av tiden på jorden. Nej, det stämmer ju inte alls. Och Helen och Tigh har ju känt varandra som unga dessutom.

Är det bara jag som misstänker nån slags foul play när det gäller Dees död? Det var nåt i blicken hon plötsligt fick, som om hon ofrivilligt plockade upp pistolen. Nä, det där har vi nog inte hört det sista om. Gaeta ser inte frisk ut heller!

Jag gillar inte att de lämnar jorden så snart. Ok, det går kanske inte att leva där pga radioaktivt nerfall, men man kan väl undersöka lite mera. Hur kom de förresten fram till att de skelett man hittat var cylons? Trodde inte man hade test för detta. Kan de alla ha varit cylons som De Fem? Men att bara just de fem "överlevt" på nåt sätt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tam » sön jan 18, 2009 2:53

lilith skrev:4.11
Är det bara jag som misstänker nån slags foul play när det gäller Dees död? Det var nåt i blicken hon plötsligt fick, som om hon ofrivilligt plockade upp pistolen. Nä, det där har vi nog inte hört det sista om. Gaeta ser inte frisk ut heller!
Funderade kort på det också, men gillade bättre att hon bara tog sista chansen att dö lycklig.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » sön jan 18, 2009 3:11

Jag såg att något var lurt efter 20 in.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » sön jan 18, 2009 3:31

lilith skrev:4.11
Hur kom de förresten fram till att de skelett man hittat var cylons? Trodde inte man hade test för detta. Kan de alla ha varit cylons som De Fem? Men att bara just de fem "överlevt" på nåt sätt.

Kanske går att se om man undersöker skelettet ordentligt. Vilket är svårt på en levande person. Jag antar att de bara såg att de inte var fullt mänskliga trots att de hade mänsklig form = konstgjorda.

Jag håller fortfarande kvar min teori att alla är Cylons, bara i olika utvecklingsstadier. När de blivit avancerade nog för att åldras och fortplanta sig biologiskt så börjar de kalla sig människor och med tiden glömmer bort deras artificiella ursprung. Inte helt säker på hur återfödandet fungerar men vi lär väl få mer information om det framöver. (Medvetanden som skickas ut i rymden och blev uppsnappade av de nya Cylonerna som därefter återskapade deras individuella hjärnor? Och sedan använde sig av det de lärt sig för att massproducera?)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » sön jan 18, 2009 3:55

noike skrev:Jag håller fortfarande kvar min teori att alla är Cylons, bara i olika utvecklingsstadier. När de blivit avancerade nog för att åldras och fortplanta sig biologiskt så börjar de kalla sig människor och med tiden glömmer bort deras artificiella ursprung.

Jag gillar den teorin! Men den har en brist. Vem byggde de första cylonsarna?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » sön jan 18, 2009 4:23

lilith skrev:4.11
Gaeta ser inte frisk ut heller!


Såg ni webisoderna som sändes före 4x11? The Face of the Enemy heter dem (10st). (spoiler Inte direkt spoiler men kanske) De handlar om honom, ger lite insikt i hans "friskhet".

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön jan 18, 2009 4:36

lilith skrev:Jag gillar den teorin! Men den har en brist. Vem byggde de första cylonsarna?

Människorna för några cykler sedan. Cylonerna lider av Pinnochio-syndromet, "now I'm a real boy". De första människorna kanske är döda och/eller korsbefruktades av cylon-människor så till den grad att de inte fanns kvar annat än som en ras.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tomas » sön jan 18, 2009 12:06

noike skrev:
lilith skrev:Jag gillar den teorin! Men den har en brist. Vem byggde de första cylonsarna?

Människorna för några cykler sedan. Cylonerna lider av Pinnochio-syndromet, "now I'm a real boy". De första människorna kanske är döda och/eller korsbefruktades av cylon-människor så till den grad att de inte fanns kvar annat än som en ras.


Skulle vara intressant ifall Cylons lever i en oändlig loop där de till sist glömmer bort sitt ursprung, reser till nya världar och bygger nya cylons som dödar sina skapare och strävar efter att bli mer mänskliga. Jag tror att de första cylonsarna kläcktes ur hönsägg.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tomas » fre jan 23, 2009 12:14

Spelade Battlestar Galactica the board game igår

Vi var 5 personer som spelade karaktärerna:
Admiral William Adama, President Laura Roslin (jag), Dr. Gaius Baltar, Saul Tigh, Sharon Valerii.

Man ska samarbeta mot en rad hot och 2 spelare är cylons som utan att avslöja sig ska göra vad de kan för att sabotera.

Från start blev det uppenbart att antingen jag eller Gaius Baltar var cylon men eftersom endast jag kunde vara säker på att det var han och vi anklagade varandra slängdes vi båda tidigt i fängelse.

I slutet av spelet satt Saul Tigh som president (!), Sharon "Boomer" Valerii var Admiral (!!) och Adama avslöjade sig som cylon genom att spränga våra bränsletankar samt FTl drive för att sedan avslöja vår position !!!.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » sön jan 25, 2009 21:45

Tomas: Låter kul! Jag blev lite sugen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » ons jan 28, 2009 1:22

Man kanske skulle ha en spelkväll någon gång ifall det finns intresse.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav gaspode » ons jan 28, 2009 1:29

tyckte 4x12 var riktigt tråkigt. tjafs och tjafs.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » ons jan 28, 2009 3:21

gaspode skrev:tyckte 4x12 var riktigt tråkigt. tjafs och tjafs.


Jag gillade Roslin delarna men annars var det för mycket tjaffs. Gaeta har jag aldrig gillar, vilket jag vet har varit motsatsen för många. Jag gillade inte när han var på Baltar om att vara en förrädare, då han tydligen var det själv (enligt Baltar i serien, och vilket som väl bekräftades i hans miniserie - om jag inte missförstod?) och jag har helt enkelt tyckt att hans trångsynhet har varit jobbig. Enda sedan han förlorade sitt ben och blivigt ännu mer vresig har det blvigt ännu tydligare att jag verkligen gillar karaktären.
För mig är det bara för lite Starbuck, för lite Number Six och Baltar, för lite rebellerna och var är egentligen "de onda" cylonerna? Sedan så hoppas jag att de snart väver in mer mytologi, även om Earth var en no-no så har jag alltid älskat mytologin i BSG.


Så jag håller delvis med dig om 4x12, men tråkigt var det väl aldrig. Mest gillar jag inte riktningen de går mot nu med det jobbiga folket som måste vara jobbiga. Mest för att det är karaktärer jag inte vill följa - nu i slutet vill jag följa standard karaktärerna och inte ett onödigt uppror av massor av, i brist på bättre ord, "b-karaktärer".

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons jan 28, 2009 16:53

Tomas skrev:Man kanske skulle ha en spelkväll någon gång ifall det finns intresse.

Intresse! Intresse!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron