Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tor jul 20, 2006 17:56

Illyria skrev:Ja, alla som använder ord som skådis och gästis borde skjutas. Även de som inte kan stava till hemskt. ;)



Kod: Markera allt
***   *      ****   **   **  **
*  *  *     *    *  * * * *  **
***   *     ******  *  *  *  **
*  *  *     *    *  *     *
***   ****  *    *  *     *  **


Aj. Det gjorde ont. Men det kan jag ta bara jag vet att andra som förtjänar det får lida mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis jul 25, 2006 13:52

Jag är officiellt ett BSG-fan. Efter att ha sett fram till 1.10 innan Skellefte-flytten var jag inte övertygad, och även om det började bli bättre kändes det ganska ofta som en stel och lite småtråkig serie.

Men nu jävlar. Trots att det gick säkert ett halvår mellan att jag såg 1.10 och 1.11 (och t.o.m. hade glömt en hel del plot-detaljer) så greppade serien tag i mig direkt på ett annat sätt än tidigare. De sista S1-avsnitten sparkade mig i pungen stenhårt och de första sju S2-avsnitten har fortsatt skada mig på ett bra sätt. Vänta er att jag är up to date inom ett par dagar.

Förresten är Kandyse McClure den vackraste kvinnan på TV efter Alyson Hannigan.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » tis jul 25, 2006 14:05

Ska du välja nån ur BSG ska det ju vara Tricia Helfer.
Jag har sett färdigt Canadas next top model nu och längtar som fan efter BSG.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav caffeineaddict » tis jul 25, 2006 14:06

Hardly. Inget fel på Tricia Helfer, men både Kandyse och Grace Park tar henne lätt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis jul 25, 2006 14:08

Grace Park vinner!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis jul 25, 2006 14:10

caffeineaddict skrev:Hardly. Inget fel på Tricia Helfer, men både Kandyse och Grace Park tar henne lätt.

Speciellt Grace. Tricia ger ibland Reese Witherspoon-vibbar och det är inte en bra sak.

Edit: och serien växer verkligen. Jag har hitintills sett den i halvsäsongsklumpar men jag tror jag ska gå över till veckobasis nu i höst.

Adolvsson: word.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis jul 25, 2006 14:43

Vem är Kandyse McLure?

Tycker personligen varken att Grace Park eller Tricia Helfer är så snygga. Eller förresten, Tricia (spoiler S2) i mörkare hår ser riktigt bra ut. Hennes ansikte ser lite för kantigt ut i det extremt blonda håret.

Tyvärr finns det inte male totty att tala om ombord på the Galactica. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis jul 25, 2006 14:45

AKS skrev:Vem är Kandyse McLure?


Petty officer Dee. Daaaaaamn, she's cute.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis jul 25, 2006 14:45

Ja, hon är fin.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav madskellig » tis jul 25, 2006 16:58

Where's the Katee Sackhoff love? Den enda (okej femte) kvinnan som garanterat skulle kunna konvertera mig till the all-girl side 8)

Jag förhandsbeställde min kopia av andra halvan av säsong 2 idag... nu kan september få komma lite snabbare tack.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Off » tis jul 25, 2006 17:04

madskellig skrev:Where's the Katee Sackhoff love?


Hon ser ut som en kille modell retardo.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis jul 25, 2006 21:54

(spoiler 2.10) Fyfan, rysningar galore, nästan lite tårögdhet. Det här har gått och blivit så jäääääääävla bra. Tack och lov att man inte behövde se det vecka för vecka, för det här uppehållet (som om jag förstått rätt var som någon form av säsongsuppehåll fast efter en halv säsong?) hade nog dödat mig.

Alla dessa gråskalor, skillnaderna mellan cylons/människor som krymper och krymper (eller gör de? Är allt en stor bluff?)... det påminner om de bästa diskussionerna kring att ha och inte ha en själ i Buffy, och när sådana diskussioner görs väl i film och serier får de mitt hjärta att bulta snabbare och min ryggrad att rysa och skaka, på ett bra sätt. Diskussionen och svårigheten kring all militär rang och alla regulationer är nästan lika bra. Det här börjar nå "måste köpa på DVD"-nivåer, och det trodde jag aldrig under första halvan av S1.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis jul 25, 2006 22:13

caffeineaddict skrev: (spoiler 2.10) Alla dessa gråskalor, skillnaderna mellan cylons/människor som krymper och krymper (eller gör de? Är allt en stor bluff?)... det påminner om de bästa diskussionerna kring att ha och inte ha en själ i Buffy, och när sådana diskussioner görs väl i film och serier får de mitt hjärta att bulta snabbare och min ryggrad att rysa och skaka, på ett bra sätt.

Ja. Jag sitter och väntar på att någon ska inse att människo-Cylons mer och mer börjar utvecklas till riktiga människor. Boomer till exempel som är det mest extrema fallet, men även hur det börjar sprida sig bland de övriga. Nästa som om mänsklighet vore en könssjukdom. (Vanligt virus sprids alldeles för snabbt).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis jul 25, 2006 22:41

Kul att du gillar serien, caffeine! Den är en av mina absoluta toppserier just nu. (Topp 5 av serier som fortfarande producerar nya avsnitt.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis jul 25, 2006 23:14

AKS skrev:Kul att du gillar serien, caffeine! Den är en av mina absoluta toppserier just nu. (Topp 5 av serier som fortfarande producerar nya avsnitt.)


Håller den den här kvalitéen S2 ut börjar den nog närma sig en sådan lista för mig med...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » ons jul 26, 2006 1:05

Jag tror att säsong 3 verkligen kan ta ett stort steg upp och bli riktigt intensivt bra.
Mitt intresse har försvunnit lite då och då tidigare under serien, men jag tror inte det kommer hända under säsong 3. Jag ser verkligen fram emot det. (men som sagt - den där trailern sög. jag tyckte inte att musiken var dålig förns jag insåg att den gjorde att jag inte förstod ett ord av vad som sas trots att jag försökte lyssna :eek: )
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons jul 26, 2006 14:27

(spoiler 2.14) Dee, å min Dee, vad håller du på med? Varför skulle du ens fundera över att starta upp något med tråk-Adama Jr. när du har gull-Billy?

Annars ett av de tråkigare, förmodligen det tråkigaste, avsnittet i S2 hittills. Även om jag konstant uppskattar hur mörk serien vågar vara (sälja barn som sexslavar, yikes! På ett bra sätt. Eller, det där lät fel, men ni vet vad jag menar....).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons jul 26, 2006 14:49

caffeineaddict skrev: (spoiler 2.14) Dee, å min Dee, vad håller du på med? Varför skulle du ens fundera över att starta upp något med tråk-Adama Jr. när du har gull-Billy?

Annars ett av de tråkigare, förmodligen det tråkigaste, avsnittet i S2 hittills. Även om jag konstant uppskattar hur mörk serien vågar vara (sälja barn som sexslavar, yikes! På ett bra sätt. Eller, det där lät fel, men ni vet vad jag menar....).

Om jag inte missminner mig, och det tror jag inte, verkar det där vara ett av de mest bespottade avsnitten i serien.

Fast jag tycker om det. Go figure.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons jul 26, 2006 17:34

(spoiler 2.16) Åh, Billy... :cry:

Och nu blir jag osäker på vad jag egentligen tycker om Dee... hittills har hon tveklöst varit min favoritkaraktär, inte bara på grund av sin sanslösa skönhet, utan för att jag tycker hela karaktären har varit välskriven, charmig, lojal och insiktsfull. Billy och Dee har varit favoriter från start. Och nu är deras historia slut. Snyft.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons jul 26, 2006 17:40

(spoiler 2.16) Kom precis att tänka på en sak. Om det bara hade varit Adama Sr. istället för Adama Jr. som varit inblandad i kärlekstriangeln hade vi kunnat kalla den för Billy Dee William(s)-triangeln...

Min jävla hjärna alltså... :rolleyes:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons jul 26, 2006 20:44

Alltså, är det bara jag som är tokig eller helt enkelt jävligt glömsk eller innehåller "Previously on"-segmenten ofta dialog som vi inte alls har hört tidigare? Tror det är tredje avsnittet idag som jag blir alldeles "Huh!?" för att något sägs där som jag inte alls känner igen från tidigare.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons jul 26, 2006 20:46

Jag brukar aldrig se "previously on"-delarna. De hoppar jag över helt, precis som jag blundar mig igenom "trumdelarna" i förtexterna. Evil people!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » ons jul 26, 2006 20:52

AKS skrev:Jag brukar aldrig se "previously on"-delarna. De hoppar jag över helt, precis som jag blundar mig igenom "trumdelarna" i förtexterna. Evil people!

Mm, samma här... förstår inte vilket smarto som kommit på idén att spoila varje avsnitt i förväg. :rolleyes:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » ons jul 26, 2006 20:54

Glorificus skrev:
AKS skrev:Jag brukar aldrig se "previously on"-delarna. De hoppar jag över helt, precis som jag blundar mig igenom "trumdelarna" i förtexterna. Evil people!

Mm, samma här... förstår inte vilket smarto som kommit på idén att spoila varje avsnitt i förväg. :rolleyes:


Äsch, jag tycker inte de spoilar särskilt mycket, det går oftast så snabbt att det blir som en extremt liten trailer som peppar mig inför vad som kan komma att hända under avsnittets gång. Jag har inte så mycket emot dem.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor jul 27, 2006 13:36

(spoiler 2.20) Satan i gatan och jävlar i berget vilken avslutning. Vill ha S3 nuuu.

Allra bäst var nog ändå valfusket. Då satt jag och skruvade på mig ordentligt och undrade vad faan de höll på med. På ett bra sätt. Som vanligt: gråskalor, yay! Och min Dee var med på det. Ingen är perfekt...

Dock undrar jag vad som hände med Cylon-Sharon (den som vi umgåtts med under största delen av säsongen). Dödade de henne tillsammans med Dean Stockwell-prästerna?

Det är underbart när en serie kan utvecklas på så många olika vis. Jag har verkligen inte den blekaste jävla aning om vad som kan komma att hända i nästa säsong (men jag skulle väl inte bli förvånad om jakten på Jorden upptas igen relativit snart), men vad det än är så litar jag på Ron Moore.

(En sak har jag stört mig lite på i några avsnitt dock. Att "den första" Cylon-Sharon, den som Callie sköt ihjäl, vaknade upp på Caprica. Borde inte hon ha vaknat upp på resurrection-skeppet?)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor jul 27, 2006 13:47

Oj, hade helt missat att det skulle komma en "Caprica". Av beskrivningen att döma är jag lite tveksam, men det är klart det ska ges en chans!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Garim » tor aug 03, 2006 9:03

caffeineaddict skrev:Oj, hade helt missat att det skulle komma en "Caprica". Av beskrivningen att döma är jag lite tveksam, men det är klart det ska ges en chans!


Vart finns information om det?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav caffeineaddict » tor aug 03, 2006 9:21

Garim skrev:
caffeineaddict skrev:Oj, hade helt missat att det skulle komma en "Caprica". Av beskrivningen att döma är jag lite tveksam, men det är klart det ska ges en chans!


Vart finns information om det?


Tror bara jag läste det som stod på tvrage.com, plus att några av de andra här i tråden skriver om det några sidor tidigare.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån aug 07, 2006 10:40

Edward James Olmos-intervju på CHUD inför S3: http://www.chud.com/index.php?type=interviews&id=7314

Tyvärr en hel del spoilers, so beware.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav dizzy » mån aug 14, 2006 20:58

Har väl inte varit så uppmärksam i sommar och hade inte registrerat något om R2-utgåvan av säsong 2 förut. (Edit: Eller så har jag det och glömt bort det)

Battlestar Galactica Season 2

Alla avsnitten i en box, men annars ganska lik R1 verkar det som.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron