Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön maj 21, 2006 21:05

Hehe, jag har inte ens tänkt på det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » sön maj 21, 2006 21:21

Noam skrev:Oj, jag som tycker kameraanvändningen är en av de bästa sakerna med BSG! :D
Och så särskilt skakigt kan jag inte påminna mig att det är. Någon speciell scen du tänker på?

Det finns i nästan alla scener.

Läs inte följande om ni inte vill riskera att börja hata BSG och i stort sett all ny tv-produktion :)
Stäng av ljudet och fokusera på någonting i bakgrunden. Observera hur kameran 'hoppar' åt olika håll hela tiden.

Men det kanske bara är min hjärna som är felkonfigurerad. Tyvärr så verkar det bara bli vanligare och vanligare. Buffy S7, Firefly, Lost... Snart börjar väl nyheterna på tv köra med samma sak. :(

Jag tror jag hade kunnat älska BSG om det inte hade varit för detta problem.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » sön maj 21, 2006 21:24

Tycker det ger en ganska skön känsla. Det känns lite mer levande när personer springer rundor i sci-fi-korridorer om kameran rör sig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav malavel » sön maj 21, 2006 21:31

Off skrev:Tycker det ger en ganska skön känsla. Det känns lite mer levande när personer springer runder i sci-fi-korridorer om kameran rör sig.

Jag gillar också det, så länge det är långa mjuka rörelser.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » sön maj 21, 2006 21:41

malavel skrev:Det här var den sämsta skit jag någonsin sett!

:eek: Uh... Det här är ju riktigt bra... Och inte lika mycket kul som BtVS eller Firefly eller så, men fortfarande riktigt bra! Men, jaja, alla tycker vi ju olika :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav dizzy » sön maj 21, 2006 21:59

malavel skrev:Det här var den sämsta skit jag någonsin sett!

Synd att du stör dig så på det. Precis som Noam och Off tycker jag det speciella kameraarbetet är en av sakerna som gör serien till något av det absolut bästa på tv nu.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Forever Chosen » sön maj 21, 2006 23:37

Kameraarbetet är bara en flera saker jag älskar med den här serien. Den känns så olik allt annat jag tidigare sett. Jag såg miniserien för ett par månader sen och var sedan totalt jävla fast! Såg alla avsnitt på knappt 2 veckor :D
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav qarlsson » fre jun 02, 2006 10:55

Jane hoppar på BSG och skriver för åtminstone ett avsnitt så som det ser ut i nuläget

http://www.janeespenson.com/

Under "New & Noteworthy" i den högra kolumnen.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre jun 02, 2006 11:34

qarlsson skrev:Jane hoppar på BSG och skriver för åtminstone ett avsnitt så som det ser ut i nuläget

http://www.janeespenson.com/

Under "New & Noteworthy" i den högra kolumnen.

Oh! Skinande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre jun 02, 2006 14:53

Vad kul!

Jane = :lovebunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » fre jun 02, 2006 15:02

adolvsson skrev:
qarlsson skrev:Jane hoppar på BSG och skriver för åtminstone ett avsnitt så som det ser ut i nuläget

http://www.janeespenson.com/

Under "New & Noteworthy" i den högra kolumnen.

Oh! Skinande.


Underbart.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav madskellig » lör jun 17, 2006 0:02

Vet inte om någon redan postat det här men, Joss kommenterar BSG på whedonesque:

I'm just sneaking in to say I've been continuing to watch BSG, the wife and I are about halfway through season one and gushing isn't gonna cover this one. You guys have heard me gush, so it won't have any real meaning. You have to imagine Pauline Kael bursting into song, Lionel Barrymoore In "Wonderful Life" jumping up and jitterbugging with George Bailey, the Grinch's heart growing three sizes... you gotta start down there to explain what it feels like up here. I'll put it simply. The show is humbling. Not since the Matrix (the first one) have I had such a strong desire to go to writing school. I think it's so passionate, textured, complex, subversive and challenging that it dwarfs everything on TV. Or in theaters. Or boho perfomances spaces. Stuff hanging in the Tate? Not as cool. I'm not gonna go on, because I have to get back to work and because if I really start, this post will crash the internet from sheer length. Only downsides are a) I was already having a crisis of confidence, thank you very much and b) I can't go near any Sci-Fi mags for fear of spoilers. Apart from that, life is to be loved. The Gods are to be praised. Back to the job. -j.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » tor jul 06, 2006 19:19

Yay, nu ska Kanal 5 snart börja sända BSG!!
http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=2041

Med premiär nu i sommar. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » tor jul 06, 2006 19:41

Nej, senare i sommar. ;)

5an har inget datum för den ännu, men det låter ju som september för mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » tor jul 06, 2006 21:04

Illyria skrev:Nej, senare i sommar. ;)

5an har inget datum för den ännu, men det låter ju som september för mig.

Jag var optimistisk och tänkte augusti (sista sommarmånaden här uppe). :D
Men det är nog bättre med september, då tittar folk kanske mer på tv än mitt i sommaren.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » fre jul 07, 2006 0:38

Jag räknar också egentligen augusti som sista sommarmånaden, men tydligen är det september, vilket känns konstigt när tv-höstsäsongen börjar mot slutet där.

Ser fram emot att 5an ska börja visa BSG, de ska även visa miniserien igen. Förhoppningsvis på en bättre tid den här gången!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » fre jul 07, 2006 0:39

Illyria skrev:Ser fram emot att 5an ska börja visa BSG, de ska även visa miniserien igen. Förhoppningsvis på en bättre tid den här gången!

Förhoppningsvis ja. Klockan 2 på natten en vardag är inte riktigt primetime.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jul 20, 2006 10:29

Hemsk musik, men vad kan man göra då nån får för sig att lägga Nickelback(?!?!) som bakgrundsmusik i en BSG S3-trailer? (Spöstraff borde vara aktuellt. Det finns ju inget som gör att BSG och Nickelback passar ihop.)

http://www.youtube.com/watch?v=u7_ccvhY ... %20trailer
(Innehåller naturligtvis scener från S3 så spoilervarning.)

Synd att musiken är så irriterande, jag har sett trailern två gånger nu utan att riktigt kunna koncentrera mig...

Längtar enormt efter BSG S3! helt klart den serie jag längtar efter mest efter T-Bag -- jag menar, Prison Break. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » tor jul 20, 2006 14:35

AKS skrev:Hemsk musik, men vad kan man göra då nån får för sig att lägga Nickelback(?!?!) som bakgrundsmusik i en BSG S3-trailer? (Spöstraff borde vara aktuellt. Det finns ju inget som gör att BSG och Nickelback passar ihop.)

http://www.youtube.com/watch?v=u7_ccvhY ... %20trailer
(Innehåller naturligtvis scener från S3 så spoilervarning.)

Synd att musiken är så irriterande, jag har sett trailern två gånger nu utan att riktigt kunna koncentrera mig...

Längtar enormt efter BSG S3! helt klart den serie jag längtar efter mest efter T-Bag -- jag menar, Prison Break. :)


Musiken var hemskt men bilderna innebär bara.....ohh...vad jag längtar. Nog bara Nip/Tuck jag ser framemot mer än Battlestar i höst.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » tor jul 20, 2006 14:44

AKS skrev:Hemsk musik, men vad kan man göra då nån får för sig att lägga Nickelback(?!?!) som bakgrundsmusik i en BSG S3-trailer?

Jag har hört att Nickelback ska göra musiken i tre... Nej, jag kan inte ens skämta om det. Usch. Filth!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor jul 20, 2006 16:18

Orkar/vill inte leta reda på några större spoilers om BSG, castingfråga: Lucy Lawless blir en regular, eller vi kommer ivarjefall få se henne mer?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor jul 20, 2006 16:20

Tror att jag läst nånstans att (spoiler skådis i S3) hon ska vara recurring i S3, men det var ett tag sen jag läste det så jag kommer inte riktigt ihåg om det var recurring eller regular, men mer blir det i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jul 20, 2006 16:34

AKS skrev:Tror att jag läst nånstans att (spoiler skådis i S3) hon ska vara recurring i S3, men det var ett tag sen jag läste det så jag kommer inte riktigt ihåg om det var recurring eller regular, men mer blir det i alla fall.

Jag har läst regular någonstans.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor jul 20, 2006 16:37

AKS skrev:Tror att jag läst nånstans att (spoiler skådis i S3) hon ska vara recurring i S3, men det var ett tag sen jag läste det så jag kommer inte riktigt ihåg om det var recurring eller regular, men mer blir det i alla fall.

Åh, så fint det blir med nya spoilermärkningen! :lovebunny:

Vad jag kan se nu handlar det om recurring, åtminstone under en 10 avsnitt lång arc.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor jul 20, 2006 16:41

Tack för infon. Hade hoppats lite på att hon skulle bli regular, men gästskådespelare fungerar också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » tor jul 20, 2006 16:48

Allt äro spoilers angående Illyrias castingfråga
Illyria skrev:Tack för infon. Hade hoppats lite på att hon skulle bli regular, men gästskådespelare fungerar också.

Tydligen är hon egentligen inte ens speciellt intresserad av gästinhopp, men undantag kan alltid göras:
I’m not looking to guest on other people’s shows per se, but, in this instance, the plot twists and character development proved to be irresistible to me.

källa
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor jul 20, 2006 16:55

Så hon vill ha en egen serie, eller? :) Hon har ju gästat i VM också så det låter något motstridigt att hon inte vill gästa. Regular är ju inte gästis heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » tor jul 20, 2006 17:04

Illyria skrev:Så hon vill ha en egen serie, eller? :) Hon har ju gästat i VM också så det låter något motstridigt att hon inte vill gästa.

Som jag tolkar det vill hon väl inte göra det till en vana, men det kan fortfarande ske om projektet är det rätta. Fast roll någonstans eller film är antagligen vad hon siktar in sig på och det är ju inte så konstigt.

Jag tycker vi kan kalla henne gästis. Recurring är vad jag läst att hon ska vara, och jag tvivlar på att hon kommer tillbaka efter stora arcen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor jul 20, 2006 17:13

adolvsson skrev:Jag tycker vi kan kalla henne gästis.

Nej. För det är ett fult ord och låter som något folk som ritar rosa hjärtan över alla "i":n skulle använda. Hemst. Ord.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor jul 20, 2006 17:42

Ja, alla som använder ord som skådis och gästis borde skjutas. Även de som inte kan stava till hemskt. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron