Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » mån mar 13, 2006 2:29

2x20
Ojdå.

Wee, vilket bra avslut på säsongen! Var rädd att det skulle sluta efter explosionen, så jag blev glad när fortsättningen kom... man insöp verkligen varje detalj för att anpassa sig till ett års-hoppet! Det här är ju ett suveränt upplägg inför nästa säsong! *längtar*

Ända sedan den Six som Gaius hjälpte att gömma undan fick kärnvapnet av honom har jag fruktat att de ska använda den på något fantasilöst sätt, men det kunde nog inte ha blivit bättre! Dels att den Six som var så psykiskt skadad av den tortyr hon utsätts för beslutade sig för att ta sitt eget liv genom att detonera den... och att en så stor del av flottan slogs ut, precis när Gaius blivit vald till president... och att det sen visade sig att det var just den smällen som drog till sig Cylonernas uppmärksamhet..! Mycket väl genomtänkt!


Okej. Nu sätter jag mig och väntar på nästa säsong.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Yog-Sothoth » mån mar 13, 2006 8:05

2.20
Jag förstår inte varför Adama helt plötsligt blint börjar lyda presidentens order. Den Bill vi känner från säsong 1 och 2 skulle aldrig lätta på försvaret bara för att Roslyn ville det. Vadan detta?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav dizzy » mån mar 13, 2006 13:36

AKS skrev:Förresten: Sharons dotter måste ha nån sjukdom. Det barnet såg verkligen inte ut att vara över ett år gammalt. Typ 6-8 månader kanske. (Jag är lite dålig på att avgöra ålder, men jag har kollat på foton på släktens ettåringar från senare år och de ser definitivt större och stadigare ut än det där barnet.


Det håller jag med om. Tänkbar förklaring är kanske att barnet föddes för tidigt. Eller så var det bara dålig baby-casting, för den lilla korta scenen, de kanske rättar till det till i höst.
En annan sak var ju att barnsängen liknade den som 6 och Baltars baby låg i.
Senast redigerad av dizzy mån mar 13, 2006 15:59, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » mån mar 13, 2006 13:43

dizzy skrev:
AKS skrev:Förresten: Sharons dotter måste ha nån sjukdom. Det barnet såg verkligen inte ut att vara över ett år gammalt. Typ 6-8 månader kanske. (Jag är lite dålig på att avgöra ålder, men jag har kollat på foton på släktens ettåringar från senare år och de ser definitivt större och stadigare ut än det där barnet.


Det håller jag med om. Tänkbar förklaring är kanske att barnet föddes för tidigt. Eller så var det bara dålig baby-casting, för den lilla korta scenen, de kanske rättar till det till i höst.
En annan sak var ju att barnsängen var väldigt lik den som 6 och Baltars baby låg i.

Jag tror inte att man ska läsa för mycket in i att bebisen såg för liten ut. En bebis är en bebis, det spelar inte så stor roll hur den ser ut.
Hoppas att den åldras extra snabbt, som bebisen i V, så att det blir en karaktär och inte bara en bebis, för hur kul är bebisar i tv-serier? Dom borde skicka bort den på något dagis eller nåt i en halv säsong och sen kan den komma tillbaka som en 12-åring, eller varför inte en 18-åring?
och sen komenterar någon "Vad stor du har blivit", men ingen säger någonting om att den egentligen bara borde vara typ 2 år. Det vore kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » mån mar 13, 2006 16:26

Jag håller med LWes, det vore jättekul. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav qarlsson » tis mar 14, 2006 14:42

Intervju med Ron Moore om säsongsavslutningen och tänkbara arc för säsong 3

del 1: http://www.nowplayingmag.com/content/view/3300/2/
del 2: http://www.nowplayingmag.com/content/view/3301/2/
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons mar 15, 2006 3:33

Nyss sett 2.20 Tidshoppet var behövligt och faktiskt lite inspirerat. Bara att sätta upp samhället hade ju tagit över en säsong annars, och de behövde verkligen någonting annorlunda jämfört med två säsoner av "i dagens avsnitt flyr vi från Cyloner". (Dessutom, att sluta säsongen med atomexplosionen hade varit bedrövligt och oerhört fantasilöst.)

Hur som helst, det kändes lite som om att Sharon och 6 (och kanske även några individer av de andra modellerna) arbetar arbetar emot deras stor hela även fast de inte kan göra det öppet. Precis som det finns sleepers bland människorna så finns det nu sleepers åt andra hållet bland Cylonerna. Vilket i varje fall får mig att tro att de kommer ha egna storylines längre fram och allt handlar inte bara om människor.

Som Joss har sagt: "change is good."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noam » ons mar 15, 2006 9:32

LWes skrev:Dom borde skicka bort den på något dagis eller nåt i en halv säsong och sen kan den komma tillbaka som en 12-åring, eller varför inte en 18-åring?
Språkresa hos cylonerna? :D
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Noam » tis apr 18, 2006 0:52

<#TvMaster#> Battlestar Galactica - 3x01 - "Occupation" airs in 258 days (2007-01-01) :|
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav AKS » tis apr 18, 2006 9:28

Hoppas det inte stämmer. Senast jag hörde nåt så var det oktober som gällde...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dizzy » tis apr 18, 2006 10:08

Det här står i forumet på tv.com angående det datumet:

Just to clarify: The 1st episode of Season 3 ("Occupation") is set to air in October. No one knows the exact date yet, so that's why it reads Jan. 1, 2007, on the guide right now. That is just the generic TV.com placeholder value for episodes that don't have a known air date.


Hoppas också verkligen vi inte behöver vänta längre än till oktober.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Noam » tis apr 18, 2006 11:12

AKS skrev:Hoppas det inte stämmer. Senast jag hörde nåt så var det oktober som gällde...
*puh* låter bra :)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Forever Chosen » tis apr 18, 2006 11:32

Det är nog jobbigt att vänta till oktober tills säsong 3 börjar :(
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Off » tis apr 18, 2006 11:32

Oktober! Det är ju nästan 2 år dit!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tor apr 27, 2006 17:04

BSG får en prequel/spinoff!! Jag kan knappt fatta att det är sant... "Caprica" ska den heta och utspela sig före händelserna i BSG. Åh gud, vad spännande det ska bli att se vad det blir av det här! :lovebunny:

http://www.thefutoncritic.com/cgi/pr.cg ... 426scifi02
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » tor apr 27, 2006 17:06

Härligt!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Glorificus » tor apr 27, 2006 17:27

:eek: Whoa!

Det blir.... Sugoi! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Bender » tor apr 27, 2006 17:59

Coolt! Jag har föreställt mig att det skulle kunna bli en spinoff på.. Pegasus innan det som hände i sista avsnittet

Men det låter riktigt intressant och kul! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav adolvsson » tor apr 27, 2006 21:18

AKS skrev:BSG får en prequel/spinoff!! Jag kan knappt fatta att det är sant... "Caprica" ska den heta och utspela sig före händelserna i BSG. Åh gud, vad spännande det ska bli att se vad det blir av det här! :lovebunny:

http://www.thefutoncritic.com/cgi/pr.cg ... 426scifi02

Läste det tidigare idag på Sci Fi Wire och vart minst lika exalterad som du, och då blev jag ändå inte klok på om det var en TV-film eller serie det handlade om, så det här gläder mig en hel del. Konceptet låter alldeles förbaskat trevligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor apr 27, 2006 21:21

adolvsson skrev:Läste det tidigare idag på Sci Fi Wire och vart minst lika exalterad som du, och då blev jag ändå inte klok på om det var en TV-film eller serie det handlade om, så det här gläder mig en hel del.

Tyckte det framgick rätt tydligt att det var en tv-serie.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor apr 27, 2006 21:35

noike skrev:
adolvsson skrev:Läste det tidigare idag på Sci Fi Wire och vart minst lika exalterad som du, och då blev jag ändå inte klok på om det var en TV-film eller serie det handlade om, så det här gläder mig en hel del.

Tyckte det framgick rätt tydligt att det var en tv-serie.

Good for you, then. Användandet av ordet "saga" deras artikel antydde det, men tydligt? Allt annat än.

Jag menade alltså att futon-artikeln klargjorde att det var en serie för mig.

Om det var oklart.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Forever Chosen » tor apr 27, 2006 23:42

Endast glada nyheter idag :D
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Off » tor apr 27, 2006 23:44

AKS skrev:BSG får en prequel/spinoff!! Jag kan knappt fatta att det är sant... "Caprica" ska den heta och utspela sig före händelserna i BSG. Åh gud, vad spännande det ska bli att se vad det blir av det här! :lovebunny:

http://www.thefutoncritic.com/cgi/pr.cg ... 426scifi02


Hmm det lät inte jättespännande men visst jag kommer ju kolla på de första avsnitten.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav dizzy » fre apr 28, 2006 0:12

Låter som det kan bli en bra spin-off. Bara det inte går ut över originalserien på nåt sätt, om det nu är tänkt att bli en längre serie.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » fre apr 28, 2006 8:26

Detta är så fantastiskt. Och det känns också som att BSG som orginalserie kan bli väldigt långlivad (och bara tanken på det gör mig excentrisk), kanske inte nödvändigtvis pga. en spinoff serie, men en känsla inom mig säger att det ändå kan hjälpa till.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » sön apr 30, 2006 0:55

Det låter kul :o
Men jag tycker inte om prequels :x soin-offs i samma tid gillar jag bättre :)
Jag vill veta vad som händer nu, inte vad som hände för länge sedan eller om en lång tid. :rolleyes:

Men typ alla deras serier som står där låter ju bra. :eek:

Nu kommer dom ha två Stargate- och två Galactica-serier. Det är coolt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » sön maj 21, 2006 17:19

Det här var den sämsta skit jag någonsin sett!

Ok, kanske lite överdrivet. Men jag står inte ut med alla dessa skakiga kameror. Det här slår ju nästan den där sketna polisserien i skakighet. Måste man stoppa i sig sjösjukspiller innan man ska titta på tv nu för tiden? Lyckades se miniserien och de två första avsnitten innan jag fick nog.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » sön maj 21, 2006 20:53

malavel skrev:Det här var den sämsta skit jag någonsin sett!
Oj, jag som tycker kameraanvändningen är en av de bästa sakerna med BSG! :D
Och så särskilt skakigt kan jag inte påminna mig att det är. Någon speciell scen du tänker på?

malavel skrev:Lyckades se miniserien och de två första avsnitten innan jag fick nog.
Att du lyckas hålla dig från tv'n, själv var jag helt fast efter bara miniserien. Lätt en av de absolut bästa serierna jag sett på.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav AKS » sön maj 21, 2006 20:58

Jag måste erkänna att jag inte ens tänkt på kameraanvändningen i BSG. Me = :?: Fast vi är ju alla olika på så vis att man märker olika saker i serier och så, men det är ju synd om en teknisk sak får dig att ge upp en äkta kvalitetsserie.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Noam » sön maj 21, 2006 21:03

AKS skrev:Jag måste erkänna att jag inte ens tänkt på kameraanvändningen i BSG. Me = :?: .
Kameraanvändningen är lite okonventionell, vilket i min mening gör serien mycket bättre. Tex så kan splitter från explosioner slå i kameralinsen, eller så kan kameran följa med en missil mot sitt mål osv. Sånt tycker jag är skitsnyggt :)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron