Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Bender » lör mar 04, 2006 17:42

adolvsson skrev:Riktigt jäkla bra avsnitt. Kanske inte riktigt lite bra som föregående, men det skulle jag vilja skylla på regissören, antagligen. Överhuvudtaget fanns det något över hela avsnittet som gav det en konstig känsla av 90-talstelevision. 80-tal och 90-tal. Galet.


Det glömde jag att påpeka... tror just den känslan sänkte avsnittet rätt rejält. Musiken var helt fel och på nått sätt var hela "ytan" på avsnittet annorlunda. Men det var bra ändå...

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav freso » lör mar 04, 2006 19:36

Wow, jag diggade början av avsnittet enormt. Musiken och stämningen var underbar. Ni som klagar på musiken, var det den i början ni tyckte var fel? För den var ju bäst. Ju.

Tycker också de har problem med att bygga upp längre historier. Allt verkar ska hända i ett avsnitt. Det är väldigt synd... Har åtminstone varit så i merparten av andra säsongen.

2.19
Hahaha, prästen var ju grym.
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » lör mar 04, 2006 21:47

freso skrev:Wow, jag diggade början av avsnittet enormt. Musiken och stämningen var underbar. Ni som klagar på musiken, var det den i början ni tyckte var fel? För den var ju bäst. Ju.

Precis, den före eftertexterna, ja. Rätt tänkt, helt fel låt. Så mycket 80-tal. Jag gillar 80-tal, men var sak har sin plats.

Tycker också de har problem med att bygga upp längre historier. Allt verkar ska hända i ett avsnitt. Det är väldigt synd... Har åtminstone varit så i merparten av andra säsongen.

Det har alltid varit så, säsong ett också. Men dom har som sagt blivit så bra på det, att det inte är något problem för mig. Det känns ändå aldrig, tycker jag, som om man förlorar något i karaktärsutveckling och arcuppbyggnad. All nödvändig information fås med, och det känns alltid naturligt.

På många sätt, och det här kom jag att tänka på nu, lyckades BSG med vad Angel S5 aldrig riktigt fick grepp om i det avseendet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav freso » sön mar 05, 2006 4:46

adolvsson skrev:
freso skrev:Wow, jag diggade början av avsnittet enormt. Musiken och stämningen var underbar. Ni som klagar på musiken, var det den i början ni tyckte var fel? För den var ju bäst. Ju.

Precis, den före eftertexterna, ja. Rätt tänkt, helt fel låt. Så mycket 80-tal. Jag gillar 80-tal, men var sak har sin plats.

Mäh! I strongly disagree!
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav AKS » sön mar 05, 2006 11:23

Jag kan inte ge mig in i diskussionen än, tror jag ska försöka hålla mig borta från BSG till nästa lördag och se de sista två avsnitten på raken. Hoppas jag klarar av att skjuta upp veckans avsnitt. =)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Yog-Sothoth » sön mar 05, 2006 19:44

Jag hoppas de inte har glömt bort cylonen som driver fredsrörelsen.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav The Buffster » sön mar 05, 2006 21:02

2.19 Jag hade inte några problem med 80-tals musiken. Teasern var ju hur bra som helst, älskar när många trådar balanseras samtidigt. Och så fick vi ju några Roslyn och Adama scener också, jag älskar dom. Presidentdebatterna och räddningsuppdraget till Caprica tyckte jag rejält mycket om. Däremot hade jag lite svårare att bry mig och Tyrols historia. Det beror nog delvis, som redan påpekats, på för liten uppbyggnad men också på att jag egentligen aldrig har gillat honom så speciellt mycket som karaktär. Mycket bra avsnitt hur som helst men jag har en känsla av att det nästa blir ännu bättre.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav LWes » mån mar 06, 2006 23:10

Jag har en längre tid varit efterbliven och av alla serier jag följer har Battlestar Galactica varit den som jag aldrig orkar se, men dom senaste dagarna har jag sett många avsnitt och 2x18 var hur bra som helst!!!!

Hela avsnittet var så bra och intressant! Det skummaste är nog att att Gaius finns i Six's huvud precis som hon finns i hans, men det är ju deffinitivt ingen telepatisk grej för dom vet ju inte om det.
och det går ju inte heller att Gaius skulle vara en cylon, för då skulle hon ju aldrig behövt förföra honom och få hans hjälp till att börja med.
Jag tycker inte att Gaius är ond, men han verkar ju helt bli styrd av Six, så vad är hon? Han kan ju inte bara vara galen eftersom hon ser ju honom på samma sätt! Det är väldigt skumt och rörigt, har dom verkligen redan tänkt ut en lösning till allt det, eller hittar dom bara på det efterhand?
Jag gillar också att serien tar plats på olika platser, det är intressant.


Jag blir mer och mer intresserad av att se den gamla serien och den borde ju inte vara så svår att få tag på, men då skulle jag även vilja se uppföljaren "Galactica 1980" och den är nog svårare att få tag på...
Oh gosh! Den finns också som torrent på mininova!
Jag måste göra plats och ladda hem dom.
Det är ju intressant och kul att jämföra den gamla och den nya och karaktärerna och försöka spå in i framtiden vad som kan hända i den nya serien baserat på vad som hände i den gamla.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav qarlsson » tis mar 07, 2006 2:09

Både 2x18 och 2x19 var riktigt tokbra avsnitt. Kul eftersom det på senare tid varit en hel del svaga avsnitt som börjat få en och undra om BSG hade passat bättre i ett 12-avsnittsformat per säsong. Tätare och mer substans i story. Men å andra sidan finns inga garantier.

Lite tankar om BSG - Även om det till synes finns ambitioner att bredda verse't genom att låta vissa avsnitt utspela sig på andra platser i rymdflottan så har det iallafall inte fallit mig i smaken och mer eller mindre brustit i engagemang. Därför känns det desto vettigare att ta grepp om Caprica igen så att vi inte enbart matas med dogfights, politiska intriger och trångsynta herrar och damer som inte kan yppa en mer nyanserad analys av cylonerna än "they're machines! hate them!" Caprica behövs för kemin mellan människa och Cylon men också för att Caprica är ett högst välkommet miljöombyte (och som fungerade så bra i s01).

Ett av de områden jag vill se utveckling på:
Synen på cylons. Kom igen! Det börjar bli liiite tjatigt att kalla en cylon som sharon för maskin när det i själva verket är frågan om något så betydligt mer komplext. Dessutom, test efter test har ännu inte lyckats avslöja vad som skiljer en cylon och en människa åt. Att då ständigt gå omkring och gorma "frakkin machines!" är ju inget annat är pinsamt och rent korkat. Speciellt när cylonerna (främst sharon) vid flera tillfällen visat mer humana sidor än vad människorna själva gjort på senare tid. Att för de överlevande revidera synen på cylonerna måste ju i någon mån vara prio ett ur ett överlevnadsperspektiv. Det är här det känns lämpligt att droppa klyschan 'get to know your enemy' och jag hoppas på att Caprica-6 och Boomer kommer vara en katalysator för någon form av förändring gällande detta.
BSG är riktigt bra skit men kan bli så mycket bättre. All grundpotential finns där och det hade varit kul att se det tas tillvara på liite bättre. Jag kräver mer än lite holy shit-avsnitt då och då av en serie som jag verkligen tycker om. Men just nu kräver jag allra mest säsongsavslutningen. För jag längtar något så djävulskt och värst av allt är att jag inte kommer kunna se den förrän tidigast på söndag. Det suger, på något i-landsaktigt vis.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons mar 08, 2006 23:34

Har ni hört att säsong 3 inte kommer förns i Oktober?
http://www.thefutoncritic.com/cgi/pr.cgi?id=20060308scifi01

Det blir en väldigt lång paus! :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons mar 08, 2006 23:37

Nej, vad trist! Jag hade hoppats på ett upplägg som S2. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör mar 11, 2006 14:02

Nu ska jag sätta mig ner och se de sista två avsnitten av BSG S2. Jag är glad att jag lyckades spara näst sista avsnittet till nu för nu blir det som att jag ska se en BSG-långfilm. Yay! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » lör mar 11, 2006 14:24

AKS skrev:Nu ska jag sätta mig ner och se de sista två avsnitten av BSG S2. Jag är glad att jag lyckades spara näst sista avsnittet till nu för nu blir det som att jag ska se en BSG-långfilm. Yay! :)


Va lyxigt! Jag ska börja se sista avsnittet snart också!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav LWes » lör mar 11, 2006 15:51

Jag också! Nej just det, jag glömde att min säkert tar sådär 5-8 timmar till tills den är hemladdad...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör mar 11, 2006 16:07

Sista två avsnitten av BSG passar verkligen som långfilm.

Spoiler 2.19 + 2.20 (Överlag två mycket bra avsnitt. Och nu ska man behöva vänta i sju månader på en fortsättning?!?!)
Oh my frakking god!! Jag måste få säga att jag var tveksam till det där ettårshoppet i tid, men i slutet av avsnittet såg jag helt sant ut så här: :eek: :eek: . EDIT efter lite tid för eftertanke: Jag är fortfarande lite tveksam till tidshoppet. Vi har missat så mycket!! Men det kanske ändå var bäst för att det skulle kunna vara möjligt för något så stort som cylonockupationen att hända eller hur jag ska säga. Hm, måste tänka vidare på det här...

Alltså, jag vet knappt var jag ska börja. Vad vill de versioner av Cylon 6 och 8 som ändå tycktes vara på människornas sida? Borde de inte bara låta dem vara i fred? Eller är nr 6 ute efter Balthar och nr 8 vill leva med människorna som hon gjorde förut. Jag förstår inte riktigt vad cylonerna vill. Ska de utföra experiment på människorna eller vadå, nu då de inte tycks vilja döda dem heller. Me look like this: :?: Som sagt, kan inte fatta att man behöver vänta sju månader på en fortsättning.

Rent cliffhangermässigt så tror jag att denna slår Kobol's Last Gleaming. Jag kommer iofs inte ihåg den cliffhangern, men denna är ju monumental. S3 kommer att bli riktigt intressant. Hälften av de personer vi lärt känna lever under cylonockupation, den andra hälften måste försöka komma på ett sätt att rädda dem. Det är en modig vändning och en ändring i grunden på något vis. Jag tror att S3 kommer att ha en helt annan känsla än S1 och S2 och jag tror att den har potential, med detta upplägg, att bli bättre än både S1 och S2.


Bring on S3 nu!! Please? Frakking hell, detta är tillfället då de bestämmer sig för en oktoberpremiär för S3?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » lör mar 11, 2006 19:58

2.20
Oj vad annorlunda det blev sista delen av avsnittet man visste verkligen inte vad som skulle hända sen. Jag har svårt att avgöra vad jag tyckte, på ett sätt hade säsongen gärna fått sluta när atombomben sprängdes. Nu blir det helt nya förutsättningar för s3, det ska bli intressant att följa verkligen!

aks: ja verkligen: :eek:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav AKS » lör mar 11, 2006 21:16

Inga fler som sett avsnittet? Hey, sista avsnittet av BSG på sju månader!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör mar 11, 2006 21:42

Ta det lite lugnt. Jag har inte tid med en hel halvsäsong den här veckan. Nästa däremot.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör mar 11, 2006 21:47

Jag ska försöka lugna mig, men har man sett avsnittet vill man garanterat veta vad alla andra har att säga.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » lör mar 11, 2006 21:52

Jag har sett det sista avsnittet nu.

2.20
Håller med AKS i hennes tveksamheter kring tidshoppet på 1 år. Direkt efter, så kändes det mest, jaha, var det allt? Det kändes bara som ett billigt sätt för att mer eller mindre stryka vad som har hänt och börja om på nytt. Men efter avsnittet var jag betydligt mer postiv till att man har gjort som man har gjort.

När cylonerna dök upp på radern hade jag nog lika hög puls som folket på kommandobryggarn och när det sedan går upp för mig vad som kommer hända att skeppen flyr och kvar finns befolkning på new caprica så rös jag. Egentligen är det inte vad som hände i avsnittet som exalterar mig utan vad som kan komma att hända.

En grym avslutning på en säsong som har gått upp och ner som inget annat.


Att man har ett såpass långt uppehåll till S3 känns riktigt surt. Är det meningen att S3 skall sändas som en "vanlig" höst/vår serie? Tyckte annars S2s upplägg var väldigt bra, och det hade varit roligt att ha en serie att se framemot i sommar, för den kapacitet S3 har med denna vändning vågar jag knappt tänka på.

Skriver under på vad AKS skrev, S3 kan komma bli sinnesjukt bra och har möjlighet att slå S2 och S1 ordentligt på fingrarna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » lör mar 11, 2006 22:52

Tob skrev:Att man har ett såpass långt uppehåll till S3 känns riktigt surt. Är det meningen att S3 skall sändas som en "vanlig" höst/vår serie?


Någon på TwoP hade läst pressreleasen där det stod att avsnitten sedan skulle visas utan uppehåll. Jag vet dock inte hur man ska tolka det. Uppehåll som i inga pauser alls förutom kanske två-tre veckor över jul? Som sagt, detta är andrahandsinformation så jag vet inte alls om det stämmer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » sön mar 12, 2006 2:08

2x20
Jag tror hellre jag hade sett att avsnittet slutade vid att bomben sprängdes och att säsongsstarten hade varit 1 år efteråt med mer förklaring och sen en avslutning där cylonsen kommer.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » sön mar 12, 2006 2:12

2.20
Ja, jag var också tveksam ett tag, men mer och mer ser jag detta som ett bättre slut. Framförallt för att jag antagligen inte sett ut så här :eek: i slutet av S2 då. Inte så att det varit en axelryckning, men allt det nya satte verkligen igång min fantasi och jag leker med möjliga händelseförlopp på ett helt annat sätt än om det slutat med explosionen.

Förresten: Sharons dotter måste ha nån sjukdom. Det barnet såg verkligen inte ut att vara över ett år gammalt. Typ 6-8 månader kanske. (Jag är lite dålig på att avgöra ålder, men jag har kollat på foton på släktens ettåringar från senare år och de ser definitivt större och stadigare ut än det där barnet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » sön mar 12, 2006 15:33

2.20 Kort beskrivning av min känslor kring avsnittet: :eek: .

Lite längre beskrivning:

Precis som er andra var jag först tveksam till tidshoppet. Det kändes som ett bra slut när atombomben sprängdes. Men det var bara min första reaktion. Sen när man kom in i det så känner jag att avsnittet inte alls hade varit lika bra eller lika intressant om det hade slutat där. Visst det var väldigt spännande med valet, och så fusket och alla ställningstaganden (återigen, jag älskar verkligen alla scener mellan Adama och Roslyn). Men avsnittet hade inte känts lika omvälvande.

Mitt största problem med ett så stort tidshopp är att det känns som om man måste ha missat hur mycket som helst. Men och andra sidan så förde det handlingen rejält framåt och jag längtar mycket mer till säsong 3 nu än vad jag hade gjort om avsnittet hade slutat tidigare. Det känns som om känslan i säsong 3 kommer att bli helt annorlunda och det gillar jag. Känns som om serien har stått lite stilla under delar av säsong 2. Jag har undrat lite i vilken riktning dom har tänkt ta serien. Nu känns det som om det finns väldigt många intressanta val.

Extremt mycket att ta in på en gång men mitt slutintryck är ändå att jag älskade avsnittet. Wow alltså, när BSG är bra då är det verkligen bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav dizzy » sön mar 12, 2006 18:18

2.20
Holy Frakk!!!
Förstår att de ville göra det här längre för att få med allt det här.

Som ni säger så hade det varit naturligt att säsongen slutat med valet och bomben. Men att inte göra det väntade är ju nästan alltid bra, precis som här. Blev också tveksam vid tidshoppet men som ni sagt sätter det här upp för en verkligt intressant 3:e säsong.
Något frustrerande att man inte fick några svar, bara nya frågor om cylonernas motivation och planer. Har de tänkt om nu när babyn "dog"? Eller har verkligen 6 och 8 förändrat något radikalt inifrån? Varför övergav de Caprica, eller var det tänkt som en fälla?

Ja ja, vi får se i oktober... (arrrrgggghh :? )
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » sön mar 12, 2006 22:08

fyfan vad bra

2x20
Först när tidshoppet på ett år kom trodde jag det var nån som drömde och snart skulle de hoppa tillbaka igen. Men sen insåg jag att det var det bästa som kunde hända BSG. Serien behövde en nystart efter att ha stått och stampat på samma ställe så länge. Och vad kan vi vänta oss nu? En motståndsrörelse på New Carpica kanske och en flotta som försöker komma på hur de ska rädda folket på New Caprica? Jag vet inte riktigt men det är möjliga scenarier. Allt lovar väldigt gott för säsong 3.

Frack 7 fracking månader tills vi får en fortsättning :|
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav adolvsson » sön mar 12, 2006 22:37

På talk om "frak", efter att ha klickat mig runt på IMDB:s sidor för både gamla och nya BSG hittade jag den här lilla informationssnutten (för nya serien) som jag bara var tvungen att dela med mig av:
Commander Adama has a shaving mirror in his cabin. This mirror is made by IKEA, and is a model called "Fräck" (spelling according to IKEA Web site). This word is similar to "frak" (spelling according to the subtitles with an "a" and without a "c"), which is the primary vulgarity in the Battlestar Galactica universe.


Man bara måste älska det.
Senast redigerad av adolvsson sön mar 12, 2006 23:08, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön mar 12, 2006 23:04

:D

Gud, vad folk lägger märke till saker!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » sön mar 12, 2006 23:49

Matt skrev:fyfan vad bra

2x20
Först när tidshoppet på ett år kom trodde jag det var nån som drömde och snart skulle de hoppa tillbaka igen. Men sen insåg jag att det var det bästa som kunde hända BSG. Serien behövde en nystart efter att ha stått och stampat på samma ställe så länge. Och vad kan vi vänta oss nu? En motståndsrörelse på New Carpica kanske och en flotta som försöker komma på hur de ska rädda folket på New Caprica? Jag vet inte riktigt men det är möjliga scenarier. Allt lovar väldigt gott för säsong 3.

Jag håller med om att det ger en färsk ny start och ett helt nytt spännande scenario.
Jag tror och hoppas på att det bildas en motståndsrörelse och att det inte blir för mycket krig mellan dom och cylonsarna utan att motståndet jobbar lite mer diskret och att det blir riktigt coolt och spännande.


Jag tycker att det är dumt att dom bryter upp Sci-Fi Friday med SG-1, Atlantis och Galactica. Det var kul med alla tre på samma kväll och då hade dom haft en anledning om några säsonger att avsluta Galactica med att dom kommer till jorden och att det är samma värld som i Stargate-serierna och så hade alla tre serier varit en stor glad familj med crossovers och annat gott. :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dizzy » mån mar 13, 2006 1:31

LWes, det låter som en rätt crazy idé och ganska osannolikt att någon skulle försöka få det att gå ihop. Serierna är ju helt olika. Nej det vill jag inte se.

Men jag håller med om att det är konstigt att de bryter loss BSG från de andra serierna. Har suttit och läst på HTF om spekulationer om att det kanske finns planer på att flytta Galactica till en annan större kanal, dvs NBC verkar det som. Får nog hålla med alla där om att det skulle vara en dålig idé isåfall.

Och just det, ang vad Matt skrev:
Tänkte också på drömalternativet eftersom det är ett perfekt läge för det just vid hoppet när Baltar lägger huvudet på skrivbordet och tycks somna.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron