Boston Legal / The Practice

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LauraP » ons aug 29, 2007 20:23

åh, jag älskar den! (jag vet ju inte om det bara är nyhetens behag, men det känns som äkta kärlek!)
"I don´t want a hug, Mr. Crane"
"Ok. May I have one?"
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LauraP » tor aug 30, 2007 22:54

säsong ett slut!!!

jag tycker att det var tråkigt att de tog bort Lake Bell, jag gillade henne. Inte så att jag tycker att serien blev mindre bra eller så, men det kändes som att hon var lite... mjukare... lite mindre brutal än alla andra (kan ju å andra sidan motivera varför hon inte platsade på firman, men hon fyllde ett utrymme i serien som inte tagits öven av nån annan) Sen vet jag ju inte om hon kommer tillbaks. Det var också lite konstigt hur "Chelina" kom in i serien.

älskar alla karakrärer i serien och orkar inte gå in mer på det just nu... det är roligare att diskutera när man är ikapp... så jag kastar mig in i säsong 2!!! ( så fort jag fått ner den, vilket verkar dröja... DUMMA!!! :angry: )
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor aug 30, 2007 23:00

LauraP skrev:jag tycker att det var tråkigt att de tog bort Lake Bell, jag gillade henne.

Jag hade väldigt svårt för Lake Bell. Väldigt, väldigt. Däremot tyckte jag hon blev bättre mot slutet av S1, så när jag befann mig där du är nu, var det faktiskt synd att se henne gå. Även för mig. Samtidigt fanns det något tillfredsställande med att få se en karaktär man ogillar ändå gå ut på topp.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre aug 31, 2007 0:29

Maria, säg till om du inte fått ner säsongen i morgon när du vaknar så kan jag försöka hjälpa till på diverse sätt. BF-hub eller nåt sådant.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LauraP » sön sep 02, 2007 11:45

en sak som stör mig: ALLA kvinnor som fanns med från början är borta. Inte en enda man är det.
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » sön sep 02, 2007 11:53

LauraP skrev:en sak som stör mig: ALLA kvinnor som fanns med från början är borta. Inte en enda man är det.

Å andra sidan betyder inte det att det saknas bra kvinnokaraktärer. Eller kommer saknas, jag är liiite osäker på hur mycket jag kan/får/bör säga, men jag tycker inte det känns som om du behöver oroa dig och då finns det få saker jag älskar så mycket som starka kvinnliga karaktärer.

Med det sagt (spoiler fram till 2x03, om TVRage.com är att lita på) finns det få personer jag saknar så mycket som Rhona Mithra. British Lady FTW!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LauraP » sön sep 02, 2007 11:58

adolvsson skrev:
LauraP skrev:en sak som stör mig: ALLA kvinnor som fanns med från början är borta. Inte en enda man är det.

Å andra sidan betyder inte det att det saknas bra kvinnokaraktärer. Eller kommer saknas, jag är liiite osäker på hur mycket jag kan/får/bör säga, men jag tycker inte det känns som om du behöver oroa dig och då finns det få saker jag älskar så mycket som starka kvinnliga karaktärer.

Med det sagt (spoiler fram till 2x03, om TVRage.com är att lita på) finns det få personer jag saknar så mycket som Rhona Mithra. British Lady FTW!


Ja, jag vet. De känns som att kvinnokaraktärena är starka, men det jag skrev ovan stör mig ändå... och det stör mig att de introducerade två nya, unga anstälda- en man och en kvinna som båda var med ungefär lika mycket i de första två avsnitten, men efter det har bara mannen fått vara med (typ)
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LauraP » sön sep 02, 2007 15:37

Så! Kollat klart på säsong två! Tack vare Kalle har jag snart säsong tre också :lovebunnier: så... vad tycker jag? sista avsnittet: Julie Bowen är den senaste kvinnan i serien som byggts upp som en stark karaktär (man kan ju knappast räkna Schmidt, hon är ju en av "named partners"). Om man efter sista avsnittet i säsong två skriver ut henne så är mönstret i serien mer än en slump... tråkigt tycker jag, men jag kollar vidare, för jag är fortfarande road av serien, och jag gillar rellationen mellan Denny och Alan. Jag tror fortfarande på serien.
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons sep 12, 2007 18:33

3x24

"Denny Crane! I'm so good, even I don't believe it!"

Fantastiskt bra avsnitt!

"'Till next season my friend!"

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LauraP » ons sep 12, 2007 20:35

HeY skrev:3x24

"Denny Crane! I'm so good, even I don't believe it!"

Fantastiskt bra avsnitt!

"'Till next season my friend!"


JA! Jag älskar när de helt plötsligt börjar prata om sig själva som en tv-serie!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons sep 12, 2007 22:56

Ja det är underbart! :D
Så du har redan sett klart säsong 3? Det tog snabbt (I'm impressed!). Jag drog ut på det så mycket som jag kunde så jag ska slippa vänta på säsong 4 så lite som möjligt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » fre sep 14, 2007 17:52

Nu har jag också sett klart s3. Sista avsnittet var riktigt bra!
Denny och Alans vänskap var extra underbar i detta avsnitt. Flamingoes... :lovebunnier:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons sep 26, 2007 6:29

Woho! 4x01 has arrived!! :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons sep 26, 2007 13:08

4.01
—Change of plans Jeffrey. Take me to jail. ...here we go again.

—She's fresh out of law school.
—Very fresh.
—That took all of one second!


Och John Larroquette! Det känns nästan som om han spelar Lionel Tribbey, kanske bara lite mer som straight man.

:popcorn: :devil: :lovebunnier:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » ons sep 26, 2007 20:52

4x01
4 regulars från förra säsongen borta. Lite tråkigt, jag gillade alla av dem mer eller mindre. Claire var ju knappt med, men hennes sassyness var kul. Jag kommer att sakna dem allihop, men det är ju möjligt att Julie Bowen kommer tillbaka ifall karaktären bara är på maternity leave. Jag hoppas på det.

Annars så vad det ett riktigt bra avsnitt och extra långt! Det började lite svagt tyckte jag men de hittade fort formen. Så många underbara stunder att det är omöjligt att nämna alla med här är några:

*Öppningsscenen i limosinen!
*Denny och Alan vid pissoaren :D
*Denny och Shirleys fina scen tillsammans.

Ja som sagt kan man inte nämna alla. Den nya (brittiska?) advokaten var charmig tycker jag, jag undrar hur hennes och Jerrys fall ska gå. Till sist så måste jag också nämna att den andra advokaten var riktigt snygg!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LauraP » tor sep 27, 2007 11:19

HeY skrev:4x01
4 regulars från förra säsongen borta. Lite tråkigt, jag gillade alla av dem mer eller mindre. Claire var ju knappt med, men hennes sassyness var kul. Jag kommer att sakna dem allihop, men det är ju möjligt att Julie Bowen kommer tillbaka ifall karaktären bara är på maternity leave. Jag hoppas på det.

Annars så vad det ett riktigt bra avsnitt och extra långt! Det började lite svagt tyckte jag men de hittade fort formen. Så många underbara stunder att det är omöjligt att nämna alla med här är några:

*Öppningsscenen i limosinen!
*Denny och Alan vid pissoaren :D
*Denny och Shirleys fina scen tillsammans.

Ja som sagt kan man inte nämna alla. Den nya (brittiska?) advokaten var charmig tycker jag, jag undrar hur hennes och Jerrys fall ska gå. Till sist så måste jag också nämna att den andra advokaten var riktigt snygg!


ja. jag håller helt enkelt med om allt ovanstående.
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör okt 06, 2007 0:29

4x02
Sleep with me. For Alan.

Men överlag har säsongen börjat med mer lågmält drama än vi sett på länge, och det är helt fantastiskt. Starkt. Jag vill fortsätta ösa vackra ord över Spader och Shatner, fast jag är lite rädd att nöta ut dom. Orden, alltså. Spader och Shatner är för evigt.

Som sagt, det var ett lågmält avsnitt som gav starka känslor. Jerrys slutplädering, den anklagade genom hela avsnittet men framför allt när han hör frikännandet. Alans inre kamp om huruvida barnet var en bra eller dålig idé, och hans frustration och ilska över Dennys raggande på Lorraine, gav ett ovanligt levande och kännbart skådespeleri, t o m för att vara James Spader. Och William Shatners dialog under balkongscenen, när han pratar om kärlek och framför allt kärleken till Shirley, ja, det fanns en plats i min ena ögonvrå som en aning vått.

Vilken underbar och fin serie Boston Legal kan vara. Är.

Jag undrar om dom inte kanske gick till Rhona Mitra innan Saffron Burrows, för Burrows karaktär har definitivt drag - och då menar jag mer än ytliga - av den gamla British Lady.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör okt 06, 2007 0:41

adolvsson skrev:Jag undrar om dom inte kanske gick till Rhona Mitra innan Saffron Burrows, för Burrows karaktär har definitivt drag - och då menar jag mer än ytliga - av den gamla British Lady.


Precis vad jag tänkt på hela tiden också. Tänk om det är så, men inte blev så. Shit vilken frustration ifrån min sida isf.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor okt 11, 2007 21:46

4x03
"He was a champion cock. It would bring me so much joy to hold him, to hold that beautiful warrior cock in my own two hands....God forgive me." :D :lovebunnier:

EDIT: Måste tillägga att Alans slutplädering var helt fantastisk! Jag älskar när han gör detta.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre okt 12, 2007 14:58

HeY skrev:4x03
EDIT: Måste tillägga att Alans slutplädering var helt fantastisk! Jag älskar när han gör detta.

Fy fan, ja.

Och hela avsnittet var en klassisk uppvisning i allt som gör BL till en fantastisk serie. Älskade. Älskade!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » lör okt 13, 2007 3:55

3x10

hahaha, "the black, yellow and brown men will wash away!"

den här serien är underbar ibland.

och oj, klockan är visst snart fyra. jag som skall gå upp imorgon.
får se avsnittet nån annan gång :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tor dec 06, 2007 0:00

4x08
Äntligen BL igen! Det var så länge sedan att jag inte kunde komma in i rätt BL-känsla förrän efter 10-15 minuter in i avsnittet. Men sen blev allt bara fantastiskt igen!
Denny är otroligt small-minded och ett riktigt as, så det är verkligen helt otroligt att han är en utav de bästa karaktärerna i TV just nu i mina ögon. Jag kan inte låta bli att älska honom, trots hans idiotiska politiska syner :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor dec 06, 2007 23:38

4x08
And it is back! Efter ett par avsnitt som var en bit under godkänd BL-standard, har det rullat tillbaka igen. Bra fall, underbara Alan och Denny, och grejen med New British Lady känns riktigt intressant, om den utvecklas. Kul att se Paul igen, han passar i skägg. Skägg!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons dec 19, 2007 21:46

4x10
:lovebunnier: :lovebunnier:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor dec 20, 2007 0:24

adolvsson skrev:4x10
:lovebunnier: :lovebunnier:


:lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör jan 26, 2008 1:47

4x12
:lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:

Egentligen är det ju löjligt bra när det är så här, när dom skiftar mellan humorn och allvaret, när dom gör det med tunga ämnen och behandlar gamla kontroversiella ämnen på ett nytt sätt, det är då Boston Legal är som bäst, och 4x12 är Boston Legal när det är som bäst.

Jag älskade fjanteriet med musikalterapin, det var roligt, och att sen få det fungera dramatiskt i Missys sista scen, det är den typen av sak bara BL kan klara av. Samma sak med Jerrys fall, och hans slutplädering, som också var riktigt bra. För att inte tala om Alan vs Katie i deras fall. Oj, vad jag har komiit att gilla Katie. Hon kändes som en svag karaktär i början, nu har hon visat sig vara en varm och vänlig karaktär, utan att för den skull bli mesig. Hon har attityd när hon vill. Hon kan bli farlig när det gäller.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » lör jan 26, 2008 1:53

(spoiler 4.12) Jag gillade också avsnittet en hel massa. Särskilt Alan och Kaite fallet. Att se Alan faktiskt förlora var intressant. Jag älskar Alan när han är sådär uppgiven och trött som han var under delar av avsnittet. Och jag håller verkligen med om att Katie har växt som karaktär. Hon var en sån som jag aldrig kunde se mig själv gilla, men hon har imponerat. Särskilt i hur hon är mot Jerry.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav HeY » lör jan 26, 2008 13:04

Jag gillade också 4x12, men jag älskade 4x11!
DENNY CRANE!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » ons feb 13, 2008 21:02

Men jag trodde säsongen var slut. Nu hittade jag 4x13 !!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » fre feb 15, 2008 22:44

4.12 var good shit. Med Lagavulin till blev det inte sämre. Det gäller att leva sig in i balkongscenerna.Jag har alltid gillat Katie. Nästan alltid. Förutom Katie/Jerry-scenerna, men med viss reservation, tycker jag dock att s4 har varit segare än tidigare säsonger. Med vissa undantag.

Som här. Alan Shore gudar runt. Satte nästan whiskyn i halsen ett tag där. Så fort pratade han. Musikalterapi. Härligt, riktigt bra fall. Plus en del bra Shore/Crane-scener sen behövs det inte så mycket mer. Katie och Jerry var bra riktigt bra också.


*edit* Just det. 4.11 var också bra. Men det var så länge sedan....

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron