Boston Legal / The Practice

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Boston Legal / The Practice

Inläggav noike » mån feb 21, 2005 17:47

Vi behöver en Boston Legal-tråd. Nu. Både jag och Off har för oss att det fanns en tidigare, men det finns inte när man bläddrar eller söker. Så om någon hittar den andra så kan ni skrika till. M'mmkey?

(1x15 spoilers) Hur fan kan en serie lyckas göra en scen med Freddie Prinze JR skitkul? Och Alans sekreterares resonemang att den där korte seriemördare har en önskan att konvertera till kristendomen eftersom "det är där seriemördarna kommer från." Bisarrt.
"Come on Alan, we hate all our clients. It's good to hate. Allows us to overcharge and still sleep at night."

Celina: I'm not so sure that's a good idea.
Denny: Whose idea was it?
Celina: Yours.
Denny: Then it must be good.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån feb 21, 2005 18:38

Kaffe måste ha tagit bort tråden när han var full. Finns ingen annan förklaring.

1x15 - Tokigt bra.
Donny Crane, Denny Crane, Donny Crane, Denny Crane! Roligt, mörkt och alldeles, alldeles underbart. Trodde aldrig orden skulle komma ur min mun, alt. mina fingrar, men jag vill se mer av Freddie Prinz Jr. Han och Shatner fungerar väldigt bra ihop.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån feb 21, 2005 19:58

Off skrev:1x15 - Tokigt bra.
Trodde aldrig orden skulle komma ur min mun, alt. mina fingrar, men jag vill se mer av Freddie Prinz Jr. Han och Shatner fungerar väldigt bra ihop.

Exakt min åsikt. Först när jag fick veta att han skulel vara med två gånger så suckade jag och undrade varför. Nu är det tvärt om, jag vill se mer! Vad är det här för bisarr serie? Först visade de att the Shatner krossar allt motstånd och nu är även Prinze Jr bra. Fuck. Så här får det bara inte gå till.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån feb 21, 2005 20:10

Off skrev:Kaffe måste ha tagit bort tråden när han var full. Finns ingen annan förklaring.


I deny that! I deny it forever and completely!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån feb 21, 2005 20:12

caffeineaddict skrev:
Off skrev:Kaffe måste ha tagit bort tråden när han var full. Finns ingen annan förklaring.


I deny that! I deny it forever and completely!


Klart du gjorde. Du var avundsjuk på oss eftersom vi sett serien.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » mån feb 21, 2005 21:35

noike skrev:
Off skrev:1x15 - Tokigt bra.
Trodde aldrig orden skulle komma ur min mun, alt. mina fingrar, men jag vill se mer av Freddie Prinz Jr. Han och Shatner fungerar väldigt bra ihop.

Exakt min åsikt. Först när jag fick veta att han skulel vara med två gånger så suckade jag och undrade varför. Nu är det tvärt om, jag vill se mer! Vad är det här för bisarr serie? Först visade de att the Shatner krossar allt motstånd och nu är även Prinze Jr bra. Fuck. Så här får det bara inte gå till.

Jag vill verkligen avsky FPJ, precis som jag gjort i varje annan roll jag sett honom, men istället sitter jag och tänker att han rockar. What the fuck? I vilken snedvriden bizarro-dimension har jag ramlat?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis feb 22, 2005 0:54

adolvsson skrev:
noike skrev:
Off skrev:1x15 - Tokigt bra.
Trodde aldrig orden skulle komma ur min mun, alt. mina fingrar, men jag vill se mer av Freddie Prinz Jr. Han och Shatner fungerar väldigt bra ihop.

Exakt min åsikt. Först när jag fick veta att han skulel vara med två gånger så suckade jag och undrade varför. Nu är det tvärt om, jag vill se mer! Vad är det här för bisarr serie? Först visade de att the Shatner krossar allt motstånd och nu är även Prinze Jr bra. Fuck. Så här får det bara inte gå till.

Jag vill verkligen avsky FPJ, precis som jag gjort i varje annan roll jag sett honom, men istället sitter jag och tänker att han rockar. What the fuck? I vilken snedvriden bizarro-dimension har jag ramlat?


Jag tycker att det här avsnittet var absolut fantastiskt och Freddie är hur bra som helst.
Jag hoppas att han får ett jobb på deras firma och kan vara med i alla avsnitt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis feb 22, 2005 3:55

LWes skrev:Jag tycker att det här avsnittet var absolut fantastiskt och Freddie är hur bra som helst.
Jag hoppas att han får ett jobb på deras firma och kan vara med i alla avsnitt!

Not too likely. Noike visade mig sida med nyhet om att han ska få ett eget pilotavsnitt (sit-com med ett upplägg som känns lika dammigt som det porrtidningsfria området under min säng), men det är åtminstone för ABC så jag antar att chanserna för framtida gästspel ökar. Hoppas det.

Fuck. Jag sa just att jag hoppas han kommer tillbaka. Det känns så fel.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis feb 22, 2005 9:30

Åh, herrejävlar! Sitter ni här och hyllar Freddie Prinze Jr.?! Inte lustigt att ni gömmer det under spoilerblock. Filthy, filthy people! Jag borde ha raderat er tråd!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis feb 22, 2005 13:00

caffeineaddict skrev:Åh, herrejävlar! Sitter ni här och hyllar Freddie Prinze Jr.?! Inte lustigt att ni gömmer det under spoilerblock. Filthy, filthy people! Jag borde ha raderat er tråd!

Vi känner oss smutsiga och chockade -- men det är verkligen ett "du måste se det för att tro det"-ögonblick.

(Adolvssons avsky till den mannen är normalt sett så att om han inte hade sett Buffy så skulle han inte börja ens om någon visade honom The Body -- hon i huvudrollen utbyter ju kroppvätskor med the Anit-Christ.)

Och sitter du och läser spoilerblock din sjuke jävel?!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis feb 22, 2005 13:21

noike skrev:Och sitter du och läser spoilerblock din sjuke jävel?!


Nej, men efter att ha läst adolvssons öppna inlägg insåg jag vad det var för hemskt som måste pågå under de där stora, svarta blocken ni gömmer er under... men jag vill inte ens veta i detalj vad som står där!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön mar 06, 2005 12:58

Nu har jag sett de första åtta avsnitten av Boston Legal, och liksom med House så gillar jag det skarpt även om jag inte är riktigt lika lyrisk som vissa andra forummedlemmar, varav vissa gillar att bära orangea mössor. Jag gillar hur lättsam och underhållande serien är för det mesta, hade faktiskt väntat mig något betydligt seriösare och känner mig väldigt nöjd över att det inte var fallet. Liksom med House känns det som att det främst är vissa huvudkaraktärer/skådespelare som räddar en serie annars fylld med rätt vanliga CotW-historier. Iofs är flera av de mer komiska fallen (nu senaste crossdresser-tomten) underhållande, men det är ju ingen stor TV-konst. Utan precis som väntat är det den dynamiska duon Spader & Shatner som gör det här riktigt sevärt. Det är oftast stor underhållning när en av eller båda dessa är i bild. Ohyggligt roligt vid många tillfällen ("Would you sit in his lap?" var nog bäst nu senast).

Dock måste jag säga att resten av casten, med undantag Rene Auberjonois (tror det stavas så?) som jag gillar skarpt, är lite för anonym och Monica Potter är direkt svag i sin roll.

(1.03):Och samma sak tycker jag faktiskt gäller Prinze Jr. som Donny Crane. Ni andra må ha fallit in i någon "Prinze Jr är bra"-twilight zone men jag är inte där med er. Framförallt när han ställs mot Shatner tyckte jag det stod klart precis vilken oinspirerad och direkt odugligt tråkig skådis han är. Ser inte fram emot hans återkomst, vilken jag antar inträffar inom kort.

Men som sagt: sevärt, ofta grymt underhållande, men ingen klassiker än för mig personligen. Särskilt inte om man tänker att jag har parallel-tittat med Gilmore Girls S1 som får mig att snyfta, skratta lungorna ur mig och göra ytterst fåniga danser till dess ära.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön mar 06, 2005 14:25

caffeineaddict skrev:Dock måste jag säga att resten av casten, med undantag Rene Auberjonois (tror det stavas så?) som jag gillar skarpt, är lite för anonym och Monica Potter är direkt svag i sin roll.


Jag tror det beror på att Potter har valt att spela den precis som hon gjorde med sin rolli Patch Adams. Det passar int ein helt, men hon är knappast den svagaste prestationen. Lake Bell är inte någon bra skådespelare alls.

(1.03):Ni andra må ha fallit in i någon "Prinze Jr är bra"-twilight zone men jag är inte där med er. Framförallt när han ställs mot Shatner tyckte jag det stod klart precis vilken oinspirerad och direkt odugligt tråkig skådis han är.

Ingen gillade Freddie i 1.03. Ingen. Allihop svor och förbanande serien skapare efter det avsnittet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön mar 06, 2005 18:13

noike: Skönt att höra. Och, jo, Lake Bell är inget vidare hon heller, men Potter har haft fler scener än så länge där hon har försökt skådespela och misslyckats.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån mar 07, 2005 23:33

1.15:Kan inte hålla med er om Freddie, tyckte inte han var särskilt bra här heller, även om scenerna ändå blev roliga p.g.a. The Shatner. Men han var helt enkelt den tunne motparten och det var Mr. Has Been som stod för kvalitéen och skratten.

Den andra handlingen var dock utmärkt och hade gärna fått bli ännu mörkare enligt mig, men när Alan framförde sin slutpredikan rös jag av gråskalans välbehag. Ett tag under säsongen oroade jag mig över att det skulle "förstöra" karaktären att ge honom för mänskliga sidor, att han skulle förlora sin cyniska bitskhet och bli för tråkigt PK, men det har faktiskt bara förbättrat honom. Spader är precis otrolig, och gör nog ännu mer för serien än Shatner. De två reser serien över standard och gör att jag faktiskt tycker om den riktigt ordentligt nu.

Nu längtar jag bara efter ett avsnitt där de faktiskt förlorar ett fall...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis mar 08, 2005 1:44

Efter att ha sett 8.01 av the PRactice kan jag meddela att Alan Shore är precis likadan, även om saknar lite av pompösiteten han har i Boston Legal och han är lite mer eftertänksam över vissa saker -- med det kan mycket väl förklaras av hans något turbulenta situation.

Alan känner hon som styr firman och söker jobb efter att han blev utsparkad från en annan advokatbyrå:
-what exactly came up at Croner's, Alan?
-I embazzled. (paus) Allegedly.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » ons mar 09, 2005 23:10

Sett till och med 8.17 av the Practice. Status rapport: damn. Avsnitt 8.11 är jävligt bra och obehagligt. Resten är också bra, men det där var överjävligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons mar 09, 2005 23:35

noike: Ungefär hur mycket av S8 känns svårförståelig/jobbig/menlös p.g.a. att du inte har sett S1-S7? Är det vissa avsnitt som man kanske lika gärna kan hoppa om man mest bara är intresserad av Alan Shore-ismer?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons mar 09, 2005 23:48

caffeineaddict skrev:noike: Ungefär hur mycket av S8 känns svårförståelig/jobbig/menlös p.g.a. att du inte har sett S1-S7? Är det vissa avsnitt som man kanske lika gärna kan hoppa om man mest bara är intresserad av Alan Shore-ismer?

Det är rätt mycket som är nytt tror jag, jag såg bara ett eller två avsnitt tidigare och det var på tv4 och jag kände knappt igen mig alls. Firmans gamle ägare har lämnat över till tre andra. Man förlorar nog lite eftersom vissa har en historia, men jag tycker det gick riktigt lätt att komma in i den. Och den är bra, riktigt bra. Mer realistisk ocbh mörk än Boston Legal, men fortfarande med humor. Jag skulle nog rekommendera att man ser allt. Inget avsnitt har varit dåligt eller så. (Fast jag vill se 8.07 -- men det verkar bara vara en lite epilog till förra avsnittet som har övergripande habndling, så det gick bra att se utan det. Det viktiga verkar man ha fått veta via previously-klippen.)

I avsnitt 8.01 var det ett fall som de höll på med som kändes som om att det hade börjat i förra säsongen, men det hade det inte. Och mini-arcar! I fucking love those. Flera fall tar kanske fyra till tre avsnitt. Några blir klara under ett, men merparten runt tre. Mini-arcar!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav qarlsson » tor mar 10, 2005 0:03

Noike: När dyker Alan Shore och Denny Crane upp för första gången i The Practice? Man vill ju givetvis inte missa en enda bildruta av dessa två gudavarelser till rävar, samtidigt som jag inte orkar äta mig igenom 8 säsonger Practice a'la pacman..
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor mar 10, 2005 0:20

Qarlsson skrev:Noike: När dyker Alan Shore och Denny Crane upp för första gången i The Practice? Man vill ju givetvis inte missa en enda bildruta av dessa två gudavarelser till rävar, samtidigt som jag inte orkar äta mig igenom 8 säsonger Practice a'la pacman..

Alan från och med teasern i 8.01, Denny i 8.17. Säsongen är rätt självstående förutom viss historia (som itne är ett krav att kunna) och är lätt att komma in i. Jag hoppade rakt in i s8 -- men det fick mig intresserad av att se mer, mycket intresserad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tor mar 10, 2005 3:02

Enligt adolvsson ska tv3 visa Boston Legal.

Och the Practice är verkligen riktigt riktigt bra. Jag hade väntat mig att dne skulle vara okej, men nej, much of it kicks fucking ass hardcore.
Senast redigerad av noike tor mar 10, 2005 3:03, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor mar 10, 2005 3:02

Såg precis en riktigt trevlig liten teaser på TV3; kanalen ska börja köra BL i vår. Ingen TV4-misshandel med andra ord, yey och wooho! Alan Shore!!

edit: Sablans, snubblade på mållinjen. Men å andra sidan fick jag med källan, en TV4-diss och ett Alan Shore. Jag kan vara nöjd.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » tor mar 10, 2005 4:44

The practice s08e11, police state. Fuck yeah!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » tor mar 10, 2005 4:55

poser skrev:The practice s08e11, police state. Fuck yeah!


Som jag skrev til adolvsson över icq tidigare, just det avsnittet kan mycket troligt befinna sig på topp tio avsnitt av alla tv-serier jag har sett. So. Fucking. Good. Jag satt nästan och citerade dne berömda brottsplatsundersökningen i början av the Wire s1. "Fuck. Fuck. Motherfucker. Fuck me[...]"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor mar 10, 2005 9:07

Faan, nu när ni håller på och pratar sådär kan jag ju inte skjuta upp det längre! Practice 8.01 efter skolan!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tor mar 10, 2005 13:31

Vart finns säsong 8 att få tag på någonstans? Jag behöver också se det!
fast jag inte sett säsong 5-7........
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor mar 10, 2005 15:00

LWes: Jag hittade den på DC, Ancient eller BBB Sweden.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » fre mar 11, 2005 2:29

- Once he is in that court room he is.... Denny Crane
- But
- He is Denny Crane

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » fre mar 11, 2005 18:02

The Practice får mig att bli arg på Boston Legal. De karaktärer som introducerades där är mycket bättre än vad de är i BL. Förutom Tara som är nästan oförändrad (tack och lov) och Denny Crane (som faktiskt fått mera djup) har alla mer eller mindre blivit grovt förenklade.

Värst blev det för Sally, som faktiskt fungerade riktigt bra i the Practice-versionen och inte var naivt präktig. Alan Shore var också bättre tidigare, han var inte bara arrognat utan hade en mänsklighet och ett djup som saknas numera, ibland även ett riktigt mörker inom honom. Ibland har man dått se glimtar av det, som när (spoiler 1.15) det senaste avsnittet när han får göra Schmidts dirty work eller när han tidigare var under pistolhot. Men annars är han mer ensidig. Och jag blir sur, för serien hade kunnat bli mycket bättre. Hoppas de ansvariga insett det också.

Hur själva firman Crane, Poole and Schmidt i sig fungerar så är det bra mycket bättre i BL. Och det är alltid något.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron